Wymiana rozrządu (TA KL)
Jeżeli pompa jest od nowości(a zapewne tak jest) to wymień dla swojego spokoju i pewności że jest nowa.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
witam
mam pare pytań odnosnie rozrzadu bo mam problem z charakterystycznym klekotem
1. czy musze rozbierac rozrzad do wymiany kasatorów luzu na wałkach
2. czy napinacz hydrauliczny może stukać
3. gdzie i za ile można kupić osłony rozrządu (oczywiście niepopekane)
4. co może jeszcze powodowac stukanie jest to w okolicach tylnej głowicy od strony rozrządu hydrauliki sa wymienione na nowe jakies 40 tys. km temu .
5. jakim olejem go zalac mam przejechane 160 tys. i leje motula 10W40 może przejśc na pełny syntetyk
6. dlaczego jest tak mało miejsca
z góry dzieki za odp i pozdrawiam
mam pare pytań odnosnie rozrzadu bo mam problem z charakterystycznym klekotem
1. czy musze rozbierac rozrzad do wymiany kasatorów luzu na wałkach
2. czy napinacz hydrauliczny może stukać
3. gdzie i za ile można kupić osłony rozrządu (oczywiście niepopekane)
4. co może jeszcze powodowac stukanie jest to w okolicach tylnej głowicy od strony rozrządu hydrauliki sa wymienione na nowe jakies 40 tys. km temu .
5. jakim olejem go zalac mam przejechane 160 tys. i leje motula 10W40 może przejśc na pełny syntetyk
6. dlaczego jest tak mało miejsca
z góry dzieki za odp i pozdrawiam
- Od: 20 gru 2009, 12:02
- Posty: 18
- Skąd: Knurów
- Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG
Dunio napisał(a):czy musze rozbierac rozrzad do wymiany kasatorów luzu na wałkach
Podpinam sie do pytanie, czeka mnie zmiana rozrzadu i czy musze zrzucać dekle zaworowe czy da sie do zrobic od strony rozrządu.
Dunio napisał(a):2. czy napinacz hydrauliczny może stukać
Może i to dośc głośno
Dunio napisał(a):jakim olejem go zalac mam przejechane 160 tys. i leje motula 10W40 może przejśc na pełny syntetyk
Ja mam przwie 170 tys dalej leje syntetyk 5w40
Dunio napisał(a):dlaczego jest tak mało miejsca
Tym niech sie martwia mechanicy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
porozkrecałem i mam pytanie czy na wałku tą sprężyną jest ta wielka podkładka od czoła bo odkreciłem nakretke
i nic wiecej tam niema ona jest tak jakby podkładka sprezynująca. według mnie bede miał dobre te kasatory ale wymienie ich, bardziej sie obawiam napinacza hydraulicznego i też go wymienie odrazu dla swietego spokoju
i nic wiecej tam niema ona jest tak jakby podkładka sprezynująca. według mnie bede miał dobre te kasatory ale wymienie ich, bardziej sie obawiam napinacza hydraulicznego i też go wymienie odrazu dla swietego spokoju
- Od: 20 gru 2009, 12:02
- Posty: 18
- Skąd: Knurów
- Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG
jeszcze jedno pytanie jesli wyciagne napinacz hydrauliczny to czy po zcisnieciu z powrotem nic mu nie bedzie i bedzie dalej spełniał swoje zadanie bo jest suchy twardo chodzi według mnie jest ok i niestary
- Od: 20 gru 2009, 12:02
- Posty: 18
- Skąd: Knurów
- Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG
oki wymieniam wszystko ale niech ktoś mi powie jak powinny byc ustawione wałki sciągałem ich do wymiany sprężyn na wałkach i jak powinny byc ustawione punkt do punkata czy jakies inne znaki sa bo na jednej głowicy było punkt do punkta a na drugiej punkty były skierowane mniejwiecej w góre na krawedzie stopki wałka czy tak to ma być dizeki za odpowiedz
- Od: 20 gru 2009, 12:02
- Posty: 18
- Skąd: Knurów
- Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG
Chyba nie występują a przynajmniej nie słyszałem o takowych.
A z drugiej strony po co one?
Zresztą jakby coś takiego było to producent opisałby to w manualu.
Silnik KL to nie jakiś TDi’k że koło pasowe można przestawić względem wałka.
Trzeba po prostu wszystkie elementy ustawić nas swoje znaki, założyć wstępnie naciągnięty pasek i zluzować blokadę napinacza.
Ja pasek jak zakładałem to na końcu montowałem górną rolkę prowadząca i po finalnym sprawdzeniu ustawienia znaków dopiero luzowaniem napinacz.
Zreszta poczytaj manuala – jest tam wszystko opisane.
A z drugiej strony po co one?
Zresztą jakby coś takiego było to producent opisałby to w manualu.
Silnik KL to nie jakiś TDi’k że koło pasowe można przestawić względem wałka.
Trzeba po prostu wszystkie elementy ustawić nas swoje znaki, założyć wstępnie naciągnięty pasek i zluzować blokadę napinacza.
Ja pasek jak zakładałem to na końcu montowałem górną rolkę prowadząca i po finalnym sprawdzeniu ustawienia znaków dopiero luzowaniem napinacz.
Zreszta poczytaj manuala – jest tam wszystko opisane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość