Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)
j4ku3 napisał(a):po zmostkowaniu tych pinów w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon odpala mi się wentylator od chłodnicy.
...sprawdz polozenie TPS-a (czujnik polozenia przepustnicy)
TPS czyli potencjometr obrotowy
-na cieplym silniku
-TEN+GND
-uruchom silnik... (silnik powinien sie uruchomic i pracowac stabilnie) {tak ustawia sie zaplon, wolne obroty, ustawienie TPS-u}
-wentylatory nie powinny sie zalaczyc !
-dopiero po dodaniu delikatnie gazu (otwarciu przepustnicy) wentylatory powinny sie wlaczyc.. miedzy odbojnica przepustnicy przy przerwie chyba 1mm wentylatory powinny sie zalaczyc, jest jeszcze w TPS odpowiednia rezystancja w roznych polozeniach, jak i odpowiedznie zalozenie TPS-u na korpusie przepustnicy (jakby dwa wasy TPS-u powinny zapierac o dwa palce wewnatrz przepustnicy), TPS musi odpowiednio wspolpracowac z przepustnica
przy zle wyregulowanym TPS bledu nie bedzie a objawy moga byc rozne
...dokladne informacje masz w Manualu (ktory zapewne posiadasz)
Jak już pisałem sprawdzałem ciśnienie na poszczególnych cylindrach – wynosi ono 10,5 bara, czyli coś z niego będzie. Silnik pali na dotyk, ale chodzi jak by chciał a nie mógł. Sprawia wrażenie jak by nie wszystkie cylindry pracowały, kiepsko reaguje na gaz, do 3500 obrotów w miarę się kręci dalej trzeba na prawdę długo czekać żeby osiągnął wyższy pułap.
W momencie jak zmostkowałem TEN i GND przekręciłem kluczyk na ON CHECK się zapala, ale nie mruga i przy tym samym włącza się wentylator chłodnicy. Mówisz, że zrobić tak ponownie i ustawić czujnik w przepustnicy tak by wentylator się wyłączył? Dodam jeszcze, że jak uruchomię silnik i dodaję gaz to wentylatory w ogóle się nie włączają (jeśli dobrze zrozumiałem przekaz Twojej wypowiedzi), a mają działać na zasadzie wiska? Tylko są sterowane elektronicznie?
Jak wyregulować zbyt bogatą mieszankę?
Niestety nie posiadam manuala. Linki w innych postach są już nieaktualne.
PS. Napisz mi Twój numer telefonu na PW, zadzwonię jeśli to nie kłopot.
W momencie jak zmostkowałem TEN i GND przekręciłem kluczyk na ON CHECK się zapala, ale nie mruga i przy tym samym włącza się wentylator chłodnicy. Mówisz, że zrobić tak ponownie i ustawić czujnik w przepustnicy tak by wentylator się wyłączył? Dodam jeszcze, że jak uruchomię silnik i dodaję gaz to wentylatory w ogóle się nie włączają (jeśli dobrze zrozumiałem przekaz Twojej wypowiedzi), a mają działać na zasadzie wiska? Tylko są sterowane elektronicznie?
Jak wyregulować zbyt bogatą mieszankę?
Niestety nie posiadam manuala. Linki w innych postach są już nieaktualne.
PS. Napisz mi Twój numer telefonu na PW, zadzwonię jeśli to nie kłopot.
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Janusz626 widzę że potrafisz ustawić zapłon
Chyba potrzebna będzie mi Twoja pomoc.
Mówiłeś że pływają Ci obroty sprawdź sondy lambda – szwagier w mondziaku 2,5 miał tak ze mu pływały od 700-1000 okazało się że walnięta była sonda,wymienił i obroty się unormowały.
Mówiłeś że pływają Ci obroty sprawdź sondy lambda – szwagier w mondziaku 2,5 miał tak ze mu pływały od 700-1000 okazało się że walnięta była sonda,wymienił i obroty się unormowały.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wiem że sonda lambda na pewno wpływa na spalanie lecz nie wiem jak to jest z mieszanką. Ustawienie zapłonu – jakoś się ustawia lampą lecz nie wiem jeszcze jak. Jak się dowiem to na 100 napiszę chyba że Dawid sam napisze
A może Janusz Ty wiesz jak to zrobić to bym chętnie skorzystał.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
1 piszesz ze Xedos9 z Kanady bo lampy przednie na przegladzie itd.... a moze to Millenia nie X9
(nie wiem czy X9 byly w Kanadzie bo Millenie napewno, albo sie myle
)
2 zworka TEN + GND i dioda w FEN + B+ bez sprawdzenia bledow w silniku bedzie ciezko, gniazdo to pod maska DIAGNOSTIC to bez roznicy czy OBDI (kody dwu cyfrowe) czy OBDII (kody cztero cyfrowe)
...CHECK na desce czy dioda zaswiecic powinna sie na chwilke i pozniej powinna nadawac blyski/kody (moja X9 z 99' nie ma kontrolki CHECK )
3 wodzu, obroty podczs jazdy powinny byc wyzsze dopoki sie calkowicie nie zatrzymasz – ma to na celu zwiekszenie wydajnosci wspomagania i serwo wiec masz ok
4 zaplon (lampa, + i – i zabka na przewod swiecy pierwszego cylindra) czy TPS czy jalowe obroty na srubie dyszy w przepustnicy ustawia sie na zworce GDN + TEN czyli wprowadzenie silnika w tryb serwisowy
5 KF czy KL czy KJ to silniki na to samo kopyto z roznica na KJ bo tam to troche bardziej skomplikowane wszystko ale do ogarniecia ale gruntowna zasada ta sama
6 sondy mozesz sprawdzic
7 czarny dym-> mieszanka bogata, ale nie koniecznie paliwa za duzo, moze byc paliwa ok ale powietrza za malo (w sumie na to samo wychodzi
)
8 manuale i inne do mazd: http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
9 sorki ze tak w punktach jak przykazania ale mi latwiej
10 a zeby bylo 10 to j4ku3 uzupelnij profillo na forummo

2 zworka TEN + GND i dioda w FEN + B+ bez sprawdzenia bledow w silniku bedzie ciezko, gniazdo to pod maska DIAGNOSTIC to bez roznicy czy OBDI (kody dwu cyfrowe) czy OBDII (kody cztero cyfrowe)
...CHECK na desce czy dioda zaswiecic powinna sie na chwilke i pozniej powinna nadawac blyski/kody (moja X9 z 99' nie ma kontrolki CHECK )
3 wodzu, obroty podczs jazdy powinny byc wyzsze dopoki sie calkowicie nie zatrzymasz – ma to na celu zwiekszenie wydajnosci wspomagania i serwo wiec masz ok
4 zaplon (lampa, + i – i zabka na przewod swiecy pierwszego cylindra) czy TPS czy jalowe obroty na srubie dyszy w przepustnicy ustawia sie na zworce GDN + TEN czyli wprowadzenie silnika w tryb serwisowy
5 KF czy KL czy KJ to silniki na to samo kopyto z roznica na KJ bo tam to troche bardziej skomplikowane wszystko ale do ogarniecia ale gruntowna zasada ta sama
6 sondy mozesz sprawdzic
7 czarny dym-> mieszanka bogata, ale nie koniecznie paliwa za duzo, moze byc paliwa ok ale powietrza za malo (w sumie na to samo wychodzi
8 manuale i inne do mazd: http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
9 sorki ze tak w punktach jak przykazania ale mi latwiej
10 a zeby bylo 10 to j4ku3 uzupelnij profillo na forummo
Janusz to ja Cię zapraszam któregoś pięknego dnia na kawę i pogaduchy
ustawił byś mnie obroty w pojeździe 
j4ku3 A jeżeli faktycznie masz lampy zespolone to na 99,99% to nie jest xedos tylko Millenia z silnikiem KL,bo Xedosy 9 nie miały zespolonych lamp,Janusz takich nie ma,ja nie miałem w obu X9 i kolega mlodymatt też takich nie ma.
Tak tak i koniecznie uzupełnij profil (o czym już wspominałem
)
j4ku3 A jeżeli faktycznie masz lampy zespolone to na 99,99% to nie jest xedos tylko Millenia z silnikiem KL,bo Xedosy 9 nie miały zespolonych lamp,Janusz takich nie ma,ja nie miałem w obu X9 i kolega mlodymatt też takich nie ma.
Tak tak i koniecznie uzupełnij profil (o czym już wspominałem
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Stanowe i chyba kanadadyjskie maja przednie lampy zespolone z pozycyjnymi, kierownica nie ma czterech ramion tylko trzy, tablica rejestracyjna tylna kwadratowa, reszty nie pamietam i tak w ogole to nawet nie mam pewnosci czy faktycznie w Kanadzie nie bylo X9.... moze i byly...
daj znac jak tam postepy w usprawnieniem limuzynki

daj znac jak tam postepy w usprawnieniem limuzynki
No cóż prace nie idą zadowalająco. Odessałem stare paliwo – było pomarańczowe :/ Zalałem świeże, ale bez zmian. Złącze diagnostyczne nie reaguję: po zmostkowaniu włącza się tryb serwisowy ze względu na to, że uruchamia się wentylator po delikatnym odchyleniu przepustnicy. CHECK nie mruga błędów ani dioda. Na sam koniec pracy ruszyłem aparatem zapłonowym... Dotychczas ciężko paliła. Po tej operacji pali na cyknięcie, ale nie pracuje tak jak powinna. Zastanawia mnie rozrząd czy przez przypadek nie przeskoczył. Wcześniej kręcąc rozrusznikiem miałem wrażenie, że bardzo szybko rozładowuje się akumulator. W Mazdzinie jest jakiś alarm i ma zabezpieczenie na zapłon (nie podaje iskry na świece). Jak uzbroiłem w taki sposób alarm i nie dostawał iskry, to kręcił motorek jak szalony, bez zająknięcia, a w momencie jak go rozbroiłem i dostał iskrę na cylindry znowu rozrusznik się cofał. Sprawia takie wrażenie jakby któraś z głowic była przestawiona i w momencie zapłonu cofa drugą głowicę. Może źle myślę, ale sam już nie wiem co tam jest nie tak 
Może mieszka ktoś w Kaliszu lub okolicach i zechciał by mi pomóc? Nie jestem jeszcze pewien podciśnień.
Może mieszka ktoś w Kaliszu lub okolicach i zechciał by mi pomóc? Nie jestem jeszcze pewien podciśnień.
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Stanowe mają kwadratowe nr rej,zespolone lampy,białe kierunki(bardziej Miller) tak jak pisze Janusz626,tylne lampy (światła drogowe świecą i na błotnikach jak i te na klapie + stop) i wydaje mnie się że jednak silnik 2,3 (Miller) występował w amerykańcach,nie wiem i nie chcę w błąd wprowadzać ale bardziej powszechne w EU były silniki KL i KF,wydaje mnie się przynajmniej że millerek przybył z USA do EU (nie wiem tego,wiec nie pisze że na pewno).
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Koledzy pomocy, gdzie się trzyma pompa od wspomagania? Od strony rozrządu czy gdzieś z tyłu? A może podrzuci mi ktoś jakiś patent na zablokowanie koła od pompy wspomagania? Są tam dziurki, ale to koło wygląda jak by było z jakiegoś tworzywa i nadpękło mi :/ A o koło blokuje mi się lewa osłona od rozrządu. Patrząc na dolne koło od wału korbowego i na prawy wałek wydać, że rozrząd nie jest ustawiony tak jak powinien :/
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Z przodu (czyt.od zderzaka) masz alternator od góry oraz od dołu klimę,od ściany grodziowej masz pompę wspomagania i na środku pompę wody(ciężki dostęp).Od spodu jak ściągniesz koło po str pasażera masz koło napinające(od dołu) i śrubę na klucz nr 10,poluzujesz śrubę i pasek się poluzuje(odpowiada za wspomaganie i pompę wody) a jak odkręcić...tego nie robiłem bo się dzisiaj użerałem z pompą wody.
Ja osobiście pod wantowałem silnik lewarkiem i odkręciłem ramię (mocowanie silnika na poduszkę 3x śruba = klucz 14) i odpiąłem wąż od chłodnicy i podniosłem silnik do góry,zawsze robi się więcej miejsca.
Zobaczę jak to koło wygląda(może mam na stanie) to byś sobie wymienił
Pozdrawiam
Ja osobiście pod wantowałem silnik lewarkiem i odkręciłem ramię (mocowanie silnika na poduszkę 3x śruba = klucz 14) i odpiąłem wąż od chłodnicy i podniosłem silnik do góry,zawsze robi się więcej miejsca.
Zobaczę jak to koło wygląda(może mam na stanie) to byś sobie wymienił
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
<a href="http://hostuje.net/file.php?id=b88b061d000638c3995ddf1f2a19ec8f" title="Sam Naprawiam Mazda Millenia 1994-2002 EN.pdf">Sam Naprawiam Mazda Millenia 1994-2002 EN.pdf</a>
Link do Sam Naprawiam Xedos 1994-2002.
Link do Sam Naprawiam Xedos 1994-2002.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar ja już wszystko poodkręcałem. W tym momencie chce ściągnąć lewą (tą bliżej ściany grodziowej) pokrywę rozrządu, ale przeszkadza mi koło od pompy wspomagania. Górą nie chce wyjść, bo blokuje się o uchwyt od łapy silnika. Całą łapę wyciągnąłem, a powiedz mi czy pompa wspomagania trzyma się na tych 3 śrubach na klucz 14? Tam na tym uchwycie jest również ta śruba, którą naciągasz napinacz paska klinowego (pompa wspomagania i wody)?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Obudowa od rozrządu – najpierw musisz ściągnąć tą z przodu a dopiero tą z tyłu ponieważ ta przednia dociska ta od sciany grodziowej (ciężko się ściąga jak i zakłada).Na pewno będziesz musiał odkręcić koło z pompy 4x śrubki nr 10* uważaj są krótkie i łatwo je zgubić),łapę też odkręcałem po czym podniosłem silnik na lewarku tak aby się przechylił jak najbardziej to możliwew tedy masz zawsze troszkę więcej miejsca na manewry kluczami.Dobrze jest poluzować każdą śrubę a później odkręcać grzechotką (ułatwia życie) i obudowy wychodzą od góry (tak je zakładałem wczoraj).
Czy pompa wspomagania się trzyma na 3 śrubach to nie wiem, ponieważ jej nie robiłem ale na na klucz 14 tak to na 99%. Pasek idzie przez zamachowe,napinające przez pompę wspomagania i pompę wody, Jak coś będę mógł pomóc to pisz.
Pozdrawiam
Czy pompa wspomagania się trzyma na 3 śrubach to nie wiem, ponieważ jej nie robiłem ale na na klucz 14 tak to na 99%. Pasek idzie przez zamachowe,napinające przez pompę wspomagania i pompę wody, Jak coś będę mógł pomóc to pisz.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To koło o którym piszesz na 4 śrubach na klucz 10 odkręciłem. Prawą osłonę zdjąłem. Problem mam z lewą (od strony ściany grodziowej) zapiera mi się dołem o koło pompy wspomagania, a górą o uchwyt mocowany do silnika, a dalej mocowana jest do niego poduszka. Ten uchwyt ma takie 2 długie nagwintowane bolce skierowane w stronę maski. Już wiesz o czym mówię?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Druga osłona zapiera Ci się też na dole o koło na którym masz rozrząd + napędzanie obu pasków (obudowa ma zakładkę w to koło), a mocowanie silnika odkręć całkowicie i od bloku 3x 14 i zdejmij z poduszki tylko pamiętaj o podstawieniu coś pod silnik najlepiej lewarek bo będziesz musiał go podnieść. Z resztą czeka mnie to samo.
Mój problem wyszedł jak wszystko poskładałem
Na postoju przy odpalonym silniku,przy skręcaniu kołami blokuje mi pasek klinowy od pomp wody i wspomagania,jak delikatnie ruszam to jest ok...jestem załamany rozbieranie na nowo...do tego nie załączają mnie się wentylatory i auto się przegrzewa. Wiesz może gdzie znajdę czujniki od temp???
Pozdrawiam
Mój problem wyszedł jak wszystko poskładałem
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości