Nie pali na 3 gary

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lut 2010, 15:44

anusiaa napisał(a):Nie dolewam wogole płynu chłodniczego,nawet jak nastawie na najmocniejszy nawiew wieje lekko i słabo ciepłe...

Sprawdź poziom w zbiorniczku wyrównawczym (ten nad chłodnicą) i ew. dolej. Jak będzie mało płynu to i mogą być problemy ze słabym ogrzewaniem.

anusiaa napisał(a):cięzko powiedziec czy długo sie zagrzewa.ale razczej tak.pozniej trzyma juz raczej temperature w normie...

Zwykle to parę km trzeba jednak przejechać aby doszła temperatura do normy

anusiaa napisał(a):pare razy zdarzyło sie tak ze doszło do h ale to jakis czas temu.teraz sie to nie pokazuje.

Ojjj – to niezbyt dobrze i miejmy nadzieję, że nic poważniejszego się nie stało.
Czy możesz powiedzieć jak to się stało, ze tak skoczyła temperatura? Brak płynu w układzie czy jakaś inna przyczyna?

anusiaa napisał(a):Kolega od ltórego kupiłam auto naprawiał u Pana Wieśka z Dębicy.

Wiesiek zapewne powinien pamiętać to autko i jak miałby się szykować jakiś poważniejszy remont to śmiało jemu można powierzyć naprawę autka.

anusiaa napisał(a):Przestały działać wycieraczki. Właczyłam chodziły a pozniej sie zatrzymały i mozna teraz recznie nimi sterować...silniczek chyba chodzi...czy jest możliwość ze one wypieły sie z jakiś zaczepów?

Jeśli luźno one stoją to faktycznie jest taka możliwość, że element napędowy spadł z ośki silnika (a przynajmniej tak mi sie wydaje bo ... nie widziałem tego mechanizmu akurat w maździe).

Powodzenia!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez voytecku » 18 lut 2010, 16:17

anusiaa napisał(a):Nie dolewam wogole płynu chłodniczego,nawet jak nastawie na najmocniejszy nawiew wieje lekko i słabo ciepłe... cięzko powiedziec czy długo sie zagrzewa.ale razczej tak.pozniej trzyma juz raczej temperature w normie

Ale para/dym, ktory sie wydobywa swiadczy o wycieku.

anusiaa napisał(a): Kolega od ltórego kupiłam auto naprawiał u Pana Wieśka z Dębicy

Kupilas je od kogos z forum? Czy to taka zlota millenia?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez anusiaa » 27 lut 2010, 15:12

Tak to złota millenia. :) Przepraszam za zwłokę z odpowiedzią....Pojawiły się znow kolejne rzeczy do zrobienia. Mianowicie. Nie miałam wogóle wstecznego...tzn kiedys łapał tylko na zimnym silniku a później jak sie rozgrzał to nie. wczoraj został wymieniony olej i filtr oleju z uszczelką na nowy wszystko chodzi idealnie...ale wstecznego nadal brak... tak jakby wogole nie reagował...Powiedzcie czy to moze być jakiś elektromagnes który odpowiada za bieg wsteczny? Jeśli tak to ile to kosztuje i gdzie mozna kupić.Dodam,ze kolor oleju po zlaniu był brunatny i nie było w nim żadnych opiłków. Druga rzecz jaka sie stała to auto wogole juz nie ma mocy...zastanawiam sie nad wymiana tych przewodów wysokiego napięcia ale nie wiem jakie one maja być?Bo typowo od milleni a ni od xedosa nie moge znaleźć. P.S staram sie wszystko zrobić w niej możliwie jak najtańszym kosztem bo już kupę pieniędzy w nią włożyłam i juz po prostu zaczyna brakowa.Wiec moze podeślijcie jakieś zamienniki do tych kabli i tego elektromagnesu jeśli to wogole to... <jelen> Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za kazdą cenna informacje od Was uzyskana:)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez Marek 161BD081 » 27 lut 2010, 23:52

Ostatnio pytałem się kol. "wiesiek5" odnośnie cen za przewody – jest to wydatek ok. 300PLN.
Do tego warto byłoby wymienić kopułkę wraz z palcem.
Najprościej odszukaj go na Forum a uważam, że mógłby Ci wiele pomóc.

Pozdrawiam!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez voytecku » 28 lut 2010, 22:35

anusiaa napisał(a):Tak to złota millenia. :)

Powiedz jeszcze od kogo, jesli to nie tajemnica. Wtedy moze bedzie latwiej ustalic historie napraw.

anusiaa napisał(a):Przepraszam za zwłokę z odpowiedzią....Pojawiły się znow kolejne rzeczy do zrobienia. Mianowicie. Nie miałam wogóle wstecznego...tzn kiedys łapał tylko na zimnym silniku a później jak sie rozgrzał to nie. wczoraj został wymieniony olej i filtr oleju z uszczelką na nowy wszystko chodzi idealnie...ale wstecznego nadal brak... tak jakby wogole nie reagował...
Powiedzcie czy to moze być jakiś elektromagnes który odpowiada za bieg wsteczny?

To moze byc np jakis elektrozawor albo jakis drobiazg przy wybieraku. Ewentualnie jakas powazniejsza mechaniczna awaria. W takim wypadku wypadaloby zawiezc samochod do specjalisty (Wiesiek z Debicy). Dlatego pytam o poprzedniego wlasciciela, aby ustalic historie napraw (np skrzyni).

Czy cos sie dzieje, gdy wrzucasz wsteczny, np jakis dzwiek/halas/chrzest?

anusiaa napisał(a):Jeśli tak to ile to kosztuje i gdzie mozna kupić.Dodam,ze kolor oleju po zlaniu był brunatny i nie było w nim żadnych opiłków.

Elektrozawory w ASO to pewnie kilkaset zl, ew. jakies zamienniki do Twojej skrzyni. W przypadku usterki mechanicznej potrzebny bedzie zestaw naprawczy, tzw Master Kit. Ja o wszystko pytalbym w USA, tam jest taniej i duzo jest takich czesci.

anusiaa napisał(a):Druga rzecz jaka sie stała to auto wogole juz nie ma mocy...zastanawiam sie nad wymiana tych przewodów wysokiego napięcia ale nie wiem jakie one maja być?Bo typowo od milleni a ni od xedosa nie moge znaleźć.

Przewody powinnas dostac ze znizka np w http://www.carspeed.pl . Powiedz do jakiego samochodu i ze do silnika 2.5L V6 KL.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez anusiaa » 4 mar 2010, 08:57

Witam serdecznie...
Czyli ze wstecznym mam sie wybrac do Pana Wieska z Debicy?Boje sie duzych kosztów tej skrzyni... Moze poleccie jak ja samemu rozebrac?I ewentualnie zobaczyc co sie stało i co trzeba wymienic i czy sa jakies zamienniki... bo nie ukrywam ze z kasa narazie troche krucho.Skrzynia na każdym biegu wchodzi idealnie,nic nie szarpie nic nie wyje......wrzycam na wsteczny jest taka sama cisza jak na wszystkich ale nie ma zadnej reakcji...nie słychać nic.tak jakby nie był podłaczony ten wsteczny..;( Strasznie mi olej bierze 2 tygodnie temu wlałam 2 litry a dzis juz sucho...Co z tym mozna zrobic...on kapie sobie w okolicy tego dekla zaworów czy cos...Ale podobno wszystkie mazdy tak maja.Jest to mazda Millenia 2.5 v 6 1995 ale nie wiem czy ma jakies oznaczenie kl.?Z chłodnicy nadal paruje.Zamierzam sie do wsypania takich opiłków(wynalazek usa) Podobno uszczelniaja.Tak mi mechanik powiedział tylko nie całosc wspapac...Co wy o tym sadzicie?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez voytecku » 4 mar 2010, 12:41

anusiaa napisał(a):Witam serdecznie...
Czyli ze wstecznym mam sie wybrac do Pana Wieska z Debicy?

Tak byloby najlepiej, poniewaz to jest jedyny czlowiek, ktorego napraw mozna byc pewnym. Ja tylko u niego serwisowalem samochod, to ASO jezdzilem tylko na wymiane oleju.

anusiaa napisał(a):Boje sie duzych kosztów tej skrzyni... Moze poleccie jak ja samemu rozebrac?

Samemu nawet trudno bedzie wyjac taka skrzynie.

anusiaa napisał(a):I ewentualnie zobaczyc co sie stało i co trzeba wymienic i czy sa jakies zamienniki... bo nie ukrywam ze z kasa narazie troche krucho.

Sa zamienniki, taki zestaw naprawczy nazywa sie Master Kit i mozna kupic go bez problemu. W USA kosztuje chyba w okolicach 150$, a w Polsce pewnie 10x tyle :)

anusiaa napisał(a):Skrzynia na każdym biegu wchodzi idealnie,nic nie szarpie nic nie wyje......wrzycam na wsteczny jest taka sama cisza jak na wszystkich ale nie ma zadnej reakcji...nie słychać nic.tak jakby nie był podłaczony ten wsteczny..;(

Ktos powinien zajrzec do skrzyni, bo na odleglosc trudno jest zdiagnozowac usterke. Czy w trakcie jazdy lub kiedykolwiek miga HOLD albo swieci sie kontrolka CEL (pomaranczowa z lewej strony o wygladzie kadluba helikoptera)?

anusiaa napisał(a):Strasznie mi olej bierze 2 tygodnie temu wlałam 2 litry a dzis juz sucho

To standard w silnikach V6 mazdy. Jesli chcesz zrobic cos przy silniku, to caly czas polecam (i nie tylko ja) Wieska w Debicy.

anusiaa napisał(a):...Co z tym mozna zrobic...on kapie sobie w okolicy tego dekla zaworów czy cos...

Najprawdopodobniej uszczelka pod glowica.

anusiaa napisał(a):Ale podobno wszystkie mazdy tak maja.Jest to mazda Millenia 2.5 v 6 1995 ale nie wiem czy ma jakies oznaczenie kl.?Z chłodnicy nadal paruje.Zamierzam sie do wsypania takich opiłków(wynalazek usa) Podobno uszczelniaja.Tak mi mechanik powiedział tylko nie całosc wspapac...Co wy o tym sadzicie?

Oznaczenie Twojego silnika to wlasnie KL. Ja nie eksperymentowalbym z opilkami, bo moze sie okazac, ze jest to tylko tymczasowe rozwiazanie. Kolega mckoper sprzedaje czesci do tego samochodu, on powinien miec chlodnice.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez anusiaa » 5 mar 2010, 09:51

Witam.Mam pytanie..Czy mozna samemu zregenerować skrzynie? ile i jakie zamienniki kosztują? Gdzie można je kupić? Czy macie jakieś schematy skrzyni? Tak jak pisałam nie mam tylko wstecznego. Biegi do przodu działają bez zarzutu. Dziękuje za poprzednie odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez Siwus » 5 mar 2010, 10:33

anusiaa napisał(a):Czy mozna samemu zregenerować skrzynie?

raczej nie, chyba, że na tyle szybko opanujesz więdzę i umiejętności ;)
anusiaa napisał(a):ile i jakie zamienniki kosztują

zamienników nie ma, możesz kupić używkę w cenach 1200-1600zl w niektórych firmach dają na taką skrzynię 30 lub 60 dniową gwarancję rozruchową ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez voytecku » 5 mar 2010, 11:55

anusiaa napisał(a):Czy mozna samemu zregenerować skrzynie?

To bedzie bardzo trudne, ja oddalbym samochod do Wieska, bo nikt inny porzadnie i solidnie tego nie zrobi.

siwus napisał(a):
anusiaa napisał(a):ile i jakie zamienniki kosztują

zamienników nie ma, możesz kupić używkę w cenach 1200-1600zl w niektórych firmach dają na taką skrzynię 30 lub 60 dniową gwarancję rozruchową ;)

Prosze, czytajcie uwaznie to, co napisalem. Mozna bez problemu kupic zestaw naprawczy do tej skrzyni (tzw Master Kit) lub kompletny zestaw naprawczy wraz z elektrozaworami (Super Master Kit). Mozliwe, ze mozna rowniez dostac do tej skrzyni wzmocniony zestaw naprawczy, w sklad ktorego wchodza np wzmocnione tarczki i inne elementy cierne.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Siwus » 5 mar 2010, 13:29

Ja czytam uważnie ;) tylko kupno używanej skrzyni, a regeneracja starej to są dwa różne wyjścia, więc kupno używki to nie jest to samo co regeneracja prawda?? Wiadomo regeneracja trochę droższa, ale pewna, że przy prawidłowym eksploatowaniu skrzynia poprostu nie nawali, a kupno używki zawsze wiąże sie z niepewnością i ryzykiem, bo nie wiadomo jak długo skrzynia jeszcze pojeździ.
Pozdrawiam ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez anusiaa » 6 mar 2010, 09:36

Ktos powinien zajrzec do skrzyni, bo na odleglosc trudno jest zdiagnozowac usterke. Czy w trakcie jazdy lub kiedykolwiek miga HOLD albo swieci sie kontrolka CEL (pomaranczowa z lewej strony o wygladzie kadluba helikoptera)?

Hold migał kiedy ostrzej sie jezdziło...Co zdarzało sie bardzo sporadycznie. Jak zaswiecił sie hold nie było wstecznego...Wiec usłyszałam o zmianie oleju...ale przyszły mrozy i wraz z nimi wsteczny zniknął na zawsze. Wymieniłam olej,filtr,uszczelki...wszzystkie biegi do przodu w jak najlepszym porzadku a wsteczny zero reakcji...Kaszana. Możę udać sie na diagnostykę ale czy ona powie mi co dokładnie sie stało ze skrzynia? I jaki element w niej musze wymienić? Czy w wypadku zrerwania jakiegos kabla albo cos rownie mało znaczącego też jest możliwe?I mi wykarze na dignostyce? <nauka>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez bansenio » 21 mar 2010, 22:50

A może prościej by było od poprzedniego właściciela uzyskać jakieś info? Jak to był ktoś z forum to nie powinno być chyba problemu. Po drugie skoro kupiłaś auto od niego i bierze Ci tyle oleju (jak pisałas wczesniej-2l w takim czasie) to coś tu jest nie tak......
Transatlantic bans
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2009, 15:37
Posty: 90
Skąd: Kraków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9