[TA KL] Wyrzuca wodę z układu – czy to uszczelka pod głowicą?

Postprzez radar88 » 14 sie 2010, 15:48

Co do mojego wentylatora od klimy to nie załącz się ponieważ uszkodziłem chłodnicę i calutki gaz poszedł w powietrze,w obecnej chwili nie mam czasu aby ją wyciągnąć i dać do lutowania ponieważ w piątek już jadę do UK na wakacje,po powrocie z urlopu będę nad tym myślał.
Dla tego się zastanawiam czy nie połączyć go z głównym do póki nie naprawię chłodnicy od klimy zawsze to podwójne chłodzenie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 14 sie 2010, 16:22

sds12 rewelacyjna wypowiedź! Ale ten punkt można wykreślić z naszej listy. Mam młodszego brata, który na dniach zaczyna prawko robić, ale dosłownie kilka dni temu prosiłem go, żeby odrobinkę mi cofnął, gdyż ja byłem cały unorany po wymianie oleju. Cofnął, ale jak tylko wysiadł, to myślałem, że dostał jakiegoś ataku serca, ręce trzęsły mu się jak by pił z miesiąc, bez chwili przerwy :P A poza tym czeka już na niego inne autko.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 14 sie 2010, 18:11

też dobrze pamiętam swój pierwszy raz sam na sam z pojazdem mechanicznym
w moim przypadku to był wuja ciągnik :D
wyrobi się chłopak --jeszcze zostanie kierowcą tira
oj toż przecież pisałem że nie moge się powstrzymać
zbieg okolicznośći conajmniej....
Swoją drogą to żeczywiście dziwne żeby silnik przez 9 godzin nawet w upalną noc nie wystygł do temp
otoczenia
szczególnie że nie masz termostatu więc silnik jest nie dogrzany praktycznie przez cały czas
no chyba że nieźle ją cisnołeś podczas dłuższej trasy a potem godzine w korku stałeś
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 14 sie 2010, 21:30

Kolejny zbieg okoliczności? Mój bat myśli o pełnym zestawie, w przyszłości chciałby poruszać się dużymi pojazdami :P No i nic się nie składa, bo przez cały dzień zrobiłem z 20 km. i to jeszcze kilkakrotnie po małe odcinki.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez j4ku3 » 26 sie 2010, 10:42

Znowu się coś jej poprzestawiało :/ Auto trzyma temperaturę, włączyłem nawiew na maxa 32 stopnie, a tam ledwo ciepłe powietrze leci :/. Termostatu nie mam, górny i dolny wąż porównywalnie tej samej temperatury. Co to może być? Pompa wody?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 29 sie 2010, 01:20

Co się dzieje jak na na zimnym silniku odkręcisz korek na zbiorniczku wyrównawczym?
na wolnych obrotach i jak przygazujesz
jak masz ciepły silnik to sprawdź temperaturę węży od nagrzewnicy ciężko tam rękę wsadzić ale się da
jeśli będzie zapowietrzona nagrzewnica to będzie zimny powrót z nagrzewnicy

Jeśli to pompa to nie masz obiegu, woda nie krąży po kilku minutach pracy silnika woda się gotuje
miejscowo w głowicach albo bloku będzie ci gwałtownie bulgotało w baniaku.
Pompa jak się kończy to powinna cieknąć w okolicach koła pasowego, ale znane są przypadki że nie ciekła a się winik nie kręcił bo się obrobił frez w środku i tak zardzewiał
Miejcowe mechaniury dwa razy ściągali głowice raz bo przegrzany silnik wymienili podkładkę i planowanie głowicy niestety nic nie pomogło, drugi raz ściągali bo myśleli że źle założyli głowicę
znowu plan i nowa podkładka i nadal węże twardę i wywala wodę dopiero na forum ktoś podpowiedział mi żę w silnikach FS pompę wody się z rożądem wymienia i nie kosztuje ona kosmicznych pieniądzy

Wogóle to powinieneś czym prędzej ten termostat zamontować bo masz wiecznie nie dogrzany silnik
i ogrzewania nie będzie nie wspominając już o wzroście spalania i wogóle nie dobrze tak jeździć
pamiętaj że masz komputer i on steruje parametrami silnika skoro ma zimny silnik to wzbogaca mieszankę kręci zapłonem a to się może skończyć powypalanymi zaworami i tak dalej
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 29 sie 2010, 21:26

Zimny silnik, na wolnych obrotach – w zbiorniczku nic się nie dzieje. Dodam gazu, również nic, jak odpuszczę gaz, woda idzie do góry i opada. Jeśli chodzi o niedogrzanie – temperaturę trzyma mi na 3/4 skali, tak jak powinno być.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 29 sie 2010, 22:14

U mnie mniej więcej podobnie to wygląda z tym tylko że jak na trochę dłużej przytrzymam podwyższone obroty tak z 2krpm na oko bo kręcę pod maską to jednak zauważalnie wciąga płyn z banaika
tak z 2..3 cm go ubywa jak tylko puszczę przepustnicę zaraz mam ponad stan ale zaraz póżniej poada do kreski

Wskazówka stoi jak u ciebie na 2/3 skali i ani drgnie wyżej trochę mnie to też niepokoi
bo w GV widzę ajk stoję w korku kiedy się włancza wentylator a tu stoi jak wryta ....

Wszystko wskazuje na to że jednak pompa przynajmiej troche pompuję choć 100% pewności
będzie po jej demontażu ...

Mnie to wygląda nadal na zapowietrzony układ. Na zimnym silniku jak odkręcisz korek na
kolektorze ale nie ruszasz tego na baniaczku to jest tam płyn czy pusto?
U siebie kilka krotnie dolewałem płynu właśnie tam u góry bez odkręcania korka ciśnieniowego
nalewałem do pełna i po chwili płyn spływał można podpompować sobię wężem dolnym chłodnicy
zciszkasz wąż aż płyn podejdzie pod górną krawędź wtedy szybko zakręcasz korek
robisz runkę z włączonym nawiewem i po ostygnięciu sprawdzasz wszystko jeszcze raz
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 5 wrz 2010, 22:46

Wymieniłem termostat, porządnie odpowietrzyłem układ. Co mnie zdziwiło, że po przejechaniu dosłownie 1 km (był wieczór, samochód stał od dnia poprzedniego) wskazówka stała mi na 2/3 skali..? Zimnie, auto jechałem dosłownie bez gazu, i tak szybko się nagrzała?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 6 wrz 2010, 20:33

Nie wiem czy wiesz ale jak coś grzebiesz pod machą przy układzie chłodzenia co wymaga spuszczenia
i ponownego zalania płynem to powinno się nalać płynu uruchomić silnik
na wolnych obrotach poczekać aż się włonczy wentylator nawet kilka razy zalecają majstry
ja tam zawsze czekam na ten pierwszy raz i jeszcze trochę aż się wyłonczy sam
W między czasie cały czas kontroluję stan węży gumowych (temp/ ciśnienie) ręką
sprawdzam moment otwarcia termostatu- czy dół chłodnicy robi się gorący
stan płynu w baniaku bo go grzeję na otwartym ewentualnie dolewan
jeśli wszystko ok to dopiero rundkę robię obserwująć wskaźnik
a rano i tak za zwyczaj muszę dolać płynu do kreski

Nie tylko w KL tak to wygląda weź sprubuj się pobawić Transporterem z dołożoną nagrzewnicą na tylne siedzenia i Webasto
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 6 wrz 2010, 21:36

Problem jest tego typu, że samochód tak jak pisałeś – zalałem do pełna jeden jak i drugi korek, między głowicami zakręciłem, a wyrównawczy otwarty, kontrola poziomu wody i temperatury. Auto chodziło tak ok. 45 min. ciepłe powietrze leciało, a wentylator się nie załączył... W trybie serwisowym po otwarciu przepustnicy wentylator się włącza czyli jest sprawny.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 6 wrz 2010, 22:43

a widzisz w swojej wymieniłem chłodnice na nową i też się na tym złapałem
że na wolnych ni diabła nie chciął zaskoczyć
odpuściłem sobię tą metodę po około 30min na biegu jałowym
zakręciłem korek i wtedy madzia dostała trochę w kość na odcinku kilku kilometrów
i jak podjechałem spowrotem pod garaż to słychać było wyraźnie wentylator
zostawiłem tak od rana. Rano uzupełniłem niewiele do kreski i tak jeżdzę już 2kkm
wszystko OK poziom trzyma grzanie nic niepokojącego się nie dzieje
ale stan sprawdzam często

W mojej po nocy na dworze wskazówka wędruje na 2/3 skali po przejechaniu około 2 do 3km
przepisowej jazdy po małym miasteczku
widocznie tak to małe żółte ludziki skonstruowały aby się szybko grzał silnik
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 7 wrz 2010, 11:44

Panowie.
Co do silników KL jak i KL temperaturę załapują bardzo szybko więc tym się nie martwcie ;)
Wentylator: jeżeli się nie załącza to może być wina czujnika,sprawdźcie czujniki ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 7 wrz 2010, 17:25

U siebie mam KF i webasto i jeszcze ani razu nie załączył mi się wentylator, temperatura na wskaźniku lekko poniżej połowy.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 8 wrz 2010, 19:08

Mam jeszcze lepszą zagadkę. Temperatura nie podnosiła się, a woda wrzała! Dym spod machy i brak wody w układzie.. A wskazóweczka jak była na 2/3 tak nadal pozostała. :/ Już mnie wku**** za przeproszeniem ten samochód, ciągle coś, nie naciesze się moją Madzią :P
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 8 wrz 2010, 19:46

Bombluje w zbiorniczku?
Śmierdzi spalinami ze zbiorniczka?
Zbiera sie maź pod korkiem oleju?
Jeśli choć jedna odpowiedz na w/w pytania brzmi tak, to padła uszczelka pod głowicą.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sds12 » 8 wrz 2010, 19:48

Spokojnie coś jest namieszane w tej twojej Madzi i tyle
jak ci się zagotowała był na durzym obiegu?
Skąd masz ten nowy termostat napewno jest sprawny odpowiedniej jakości i dobrze włożony?
Trzeba po kolei wszystko sprawdzać
i być dobrej myśli, najpierw posprawdzaj jednoznacznie duperele typu czujnik kable licznik
jak wszystko inne zawiedzie pozostaje śćiągć głowice. Masz może jakiegoś mechanika zaufanego w pobliżu to podjedź niech ci sparawdzi ciśnienie sprężania w cylindrach. Ciśnienie też powinno to wykazać gdyby to była uszczelka pod głowicą to bardzo mało prawdopodobne żeby miała przedmuch tylko między cylindrem a kanałem wodnym. W 90% przypadków miałbyś wodę w oleju w postaci białego kiślu

Masz wogóle manual do tego samochodu?
Tam masz jednoznacznie opisaną procedure weryfikacji dupereli typu czujnik temp
niestety tylko po angielsku ale to prosty angielski
W razie czego pisz co dwie głowy to nie jedna a tu zagłąda kilku szpeców
więc zawsze koś coś podpowie
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 8 wrz 2010, 23:07

Termostat ma ode mnie,był on w kamieniu lecz wystarczyło wygotować go w wodzie z octem,z tego co wiem Kuba mówił że się otwiera więc termostat jest dobry ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 8 wrz 2010, 23:53

no to spoko skoro to orginał i był sprawdzany przez wygotowanie
próbuję po prostu wykluczyć kolejną przyczynę
ciekawę czy dobrze go założył- nie zaglądałem tam jeszcze więc nie wiem czy to aby możliwe
ale kiedyś jednemu magikowi udało się zamontować termostat odwrotnie
zgadnijcie efektu

dobrze by było jakby po zagotowaniu sprawdził dolny wąż wtedy to by było jasne
zacięty termostat, pompa wody nie tłoczy na ciepłymkompletnie nie drożna chłodnica ale to
już naprawdę grubymi nićmi szyta chipoteza
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 9 wrz 2010, 00:16

Termostatu się nie da założyć odwrotnie więc założony jest na bank w dobrą str. wiem bo sam to przerabiałem ;)
Jak by pompa nie tłoczyła to przypuszczam że pasek klinowy by albo piszczał albo się ślizgał na kole od pompy.
Chłodnica nie drożna – łatwo sprawdzić na wężu który idzie to króćca z termostatem jak zimny to się nie otwiera (lecz jak się w garnku otwiera to jest ok)
Jeżeli ma saunę pod maską to sprawa jest oczywista. Chłodnica ma wyciek,płynu barak i przegrzewanie się. Następna diagnoza nie szczelna uszczelka pod pompą efekt ten sam,przegrzewanie się i brak płynu.
Jak można sprawdzić:zalać wodą,odpalić silnik i patrzeć pod spodem co się dzieje czy jest wyciek,po 10-15 minutach auto ma temperaturę już po wyżej 90 stopni,przyjrzeć się czy nie ma pary nad chłodnicą i blokiem silnika jak nie to uszczelka pod głowicą.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9