Problemy z chłodzeniem

Postprzez Puhcio » 31 lip 2005, 14:09

To może dawać takie objawy ... mozesz sprawdzić czy uszcelka Ci sie puszcza, odkrecając korek zbiorniczka wyrównawczego (uwaga !) na pracującym silniku ....

II. Co mi przyszło do głowy to czy masz drożny układ chłodzenia ? Moze byc jakas zarosnięta, lub zagieta rurka (ja tak mialem), teoretycznie zapowietrzoony cały układ (lub np. sama chłodnica)

Ps. Skasowale wiekszosc tego co napisalem,gdyz przeczytalem caly temat.

Skoro wszytko juz wymieniles co proponowalismy ....stawiam na ten zarosiety lub zagitey, nieoryginalny przewod chlodniczy ...

Ps. Pękniety blok raczej nie ... to byloby juz tragicznie wtedy.

Jednego nie rozuiem skąd i w jakich ilościach wywala Ci ten plyn ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 31 lip 2005, 19:22

Puhcio napisał(a):A sprawdzales usczelkę pod głowicą ?

jak sprawdzałem szczelnosc glowic to poszly nowe uszczelki

Puhcio napisał(a):czy masz drożny układ chłodzenia

chlodnice sprawdzal mi mechanik (tak przynajmniej twierdzi i mowi ze drozna, inne przewody nie wiem – sprawdze przy najblizszej sposobnosci

Puhcio napisał(a):skąd i w jakich ilościach wywala Ci ten plyn

w momencie gdy sie podgrzeje za mocno to przelewem ze zbiorniczka, ale to bylo moze raz albo dwa.
wczoraj widzialem poszlo gdzies kolo przewodu powrotnego do chlodnicy bo tam byly niewielkie biale slady glikolu (nieszczelnosci nie znalazlem pomimo poszukiwan, ktore bede kontynuowal). co do ilosci – ostatnio dolalem ok 0,5ltr.

sam juz nie wiem.........
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 31 lip 2005, 19:58

ptrklm napisał(a):w momencie gdy sie podgrzeje za mocno to przelewem ze zbiorniczka, ale to bylo moze raz albo dwa.


Mi tak wywalalo, zwalilem na nie drożne przewdoy ...

To sprawdziłeś już chyba wszytko .... ja mialem problemy nieszczeloności ze względu na stan gumowych przewodów. I z tego brały się kłopoty.

Wszytko było dobrze, do czasu, gdzy nie wyjeli silnika (remont ....) wtedy wiekszosc gumowych przewodów uległa uszkodzeniu, duperele ... króre wykańczają mnie zdrowotnie i finansowo.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 31 lip 2005, 21:56

jeszcze czekam na plyn, ktory doleje do cieczy chlodzacej – podobno wchodzi w reakcje z gazami z silnika. jak beda przedmuchy to podobno wyjdzie. a jak nie bedzie to juz sam nie wiem :|
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 1 sie 2005, 19:22

ptrklm wiesz co mi jeszce przyszło do głowy ...

Masz gaz ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 2 sie 2005, 11:26

mam, ale dawno na nim nie jechalem. pali mi 10/100 wiec nie jest tragicznie a powiedzialem sobie ze dopoki silnik nie bedzie OK nie przelacze go na gaz.
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 2 sie 2005, 15:35

ptrklm napisał(a):mam, ale dawno na nim nie jechalem. pali mi 10/100 wiec nie jest tragicznie a powiedzialem sobie ze dopoki silnik nie bedzie OK nie przelacze go na gaz.


Hmmm, to obala moją koncepcję :P

To sprawdź jeszce drożność tych rur.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Globy » 5 sie 2005, 00:33

KORKI, wymien dla swietego spokoju korki. Ewentualnie ktos mogl wczesniej zakroplic chlodnice magicznym plynem do latania dziur, jest w tej chwili zapchana.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mercer » 23 lut 2007, 15:57

mam pekneiecie elementu plastikowego przy chlodnicy nie da sie skleic. Chyba trzeba bedzie kupowac nowa (uzywana) jakies propozycje ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2006, 12:28
Posty: 10
Skąd: lublin
Auto: millenia 2.5 1996

Postprzez voytecku » 23 lut 2007, 16:35

mercer napisał(a):mam pekneiecie elementu plastikowego przy chlodnicy nie da sie skleic

Jestes pewien, ze na pewno nie da sie skleic? Ja mialem to samo i zrobili mi w ASO w Warszawie calkiem tanio – sami zaproponowali zamiast nowej chlodnicy. Czy u Ciebie plyn wycieka rowniez po prawej stronie?

Nowa chlodnica to koszt ok 2K, zamiennik 1K. Jesli chcesz miec pewnosc kupujac uzywana, musisz kupic jakas w miare nowa, zeby jej nie spotkalo to samo.

Przy naprawie/wymianie chlodnicy sugerowalbym wymienic przewod wody, one rowniez "padaja".

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez voytecku » 24 lut 2007, 10:02

mercer napisał(a):Chyba trzeba bedzie kupowac nowa (uzywana) jakies propozycje ?


Tutaj masz uzywana chlodnice, bardzo tanio:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Mi ... 3608QQrdZ1

Sprzedawca wysyla rowniez do Polski.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez mercer » 26 lut 2007, 11:06

Dzieki za informacje. A co do ebay to wolalbym brac taki zakup w ostatecznosci. Bo jakby cos sie okazalo jednak nie tak to bylby klopot. Pewnie jest dobra ,ale....roznie bywa....

Cieknie mi po prwej stronie biorac pod uwage za punkt siedzenia kierowcy. Ten plastikowy element byl juz lepiony 2 razy i teraz to juz raczej nie da sie odratowac. z drugiej strony nie chce mi sie ganiac do Wawy ,z ta chlodnica wiecej kosztow ,zamieszania niz to warte. A jak by sie okazalo ze jednak nie jest juz do ponownego sklejenia ? i chyba wolalbym juz jej nie kleic po raz 3... Moze pasowala by od 626 z takim samym motorem ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2006, 12:28
Posty: 10
Skąd: lublin
Auto: millenia 2.5 1996

Postprzez voytecku » 27 lut 2007, 00:40

Mercer,
Cena jest tak niska, ze bralbym w ciemno :)

mercer napisał(a):Cieknie mi po prwej stronie biorac pod uwage za punkt siedzenia kierowcy

U mnie rowniec po prawej stronie cieklo. Jak wlewalem plyn jadac do ASO, to ciurkiem lecialo :)

mercer napisał(a):Moze pasowala by od 626 z takim samym motorem

Powinna pasowac, ale moze lepiej ustal to dokladnie z ASO. Np. z AZ, oni wbrew pozorom calkiem duzo wiedza :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez mercer » 27 lut 2007, 10:16

Nie pasuje do 626 . Moj znajomy ma 626 z identycznym silnikiem. Nie pasuje niestety. DO ASO nie podchodze. Gra nie warta swieczki ;)
Początkujący
 
Od: 6 lis 2006, 12:28
Posty: 10
Skąd: lublin
Auto: millenia 2.5 1996

Postprzez ptrklm » 2 mar 2007, 22:27

voytecku napisał(a):mercer napisał:
Chyba trzeba bedzie kupowac nowa (uzywana) jakies propozycje ?

Tutaj masz uzywana chlodnice, bardzo tanio:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Mi ... 3608QQrdZ1


u mnie tez w koncu skonczylo sie wymiana chlodnicy ale z tego co pamietam to nie byla ona az tak powalajaco droga. o le dobrze kojarze to wyniosla mnie cos kolo 400PLN z robocizna. niestety mozecie mnie <killer> zastrzelic ale nie powiem skad ja wzialem :|
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Button » 1 sie 2009, 12:40

Cześć,

zauważyłem w swojej milleni problem z temperaturą tzn:

podczas jazdy jest wszystko ok, jak tylko staję na światłach rośnie temperatura silnika jak na zdjęciu poniżej:
http://img146.imageshack.us/img146/9002/01082009001.jpg

jak tylko ruszam, zaraz spada

Co powinienem sprawdzić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez voytecku » 1 sie 2009, 15:32

Czy temperatura rosnie wyzej niz poziom pokazany na zdjeciu?

Np w silniku KJ wskazowka zawsze ustawiona jest na 60% skali niezaleznie od okolicznoci. Dla pewnosci sprawdz poziom plynu i czy nie ma gdzies wyciekow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Button » 1 sie 2009, 18:21

powyżej tego nie rośnie, zauważyłem na postoju że jak osiągnie mniej więcej taki poziom to wtedy załącza się wiatrak.

Wcześniej nie zauważyłem żeby wskazówka temperatury podnosiła się ponad 50%, ale mam jeszcze w międzyczasie kłopoty z instalką LPG, którą w poniedziałek zmieniam z 2 gen + BLOS na sekwencję (teraz gaśnie, marznie parownik). Zauważyłem, że rurka którą ciepły płyn dociera do parownika jest dluga i poskręcana. Być może wymiana instalki i nowo położona przez profesjonalistów pomogą

W poprzednim Xedzie miałem przygodę z przegrzaniem silnika <jelen> i teraz nerwowo reaguję na każdy objaw problemów z chłodzeniem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez mlodymatt » 4 gru 2009, 18:19

postanowiłem odświeżyc temat.

Problem polega na tym ze mazda sie grzeje na postoju. po okolo 3-5 minutach temperatura wskakuje na poziom czarnej kreski ze zdjęcia -->
Obrazek

Dodam ze nie wiem w jakim stanie jest pompa wody oraz termostat. Wiem jednak, ze chlodnica po mocnym nagrzaniu sinika u GÓRY JEST GORĄCA A NA DOLE ZIMNA...
SUGESTIE?
Pozdrawiam MlodyMatt ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 21:02
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Xedos 9 2.5 V6 94r + lpg

Postprzez mckoper » 4 gru 2009, 19:12

Może masz zapowietrzony układ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9