Wymiana i rodzaj świec zapłonowych (TA)
1, 2
NO ja panowie w swoim Xedzie 6 to tylko denso stosowałem i wkręcał się pięknie i nie było żadnych zawirowan i wahań obrotów, wybrałem denso dlatego, że to jednak na pierwszy montaz idzie a oprocz tego ponoć NGK strasznie podrabiają...
Wyjaśnijcie mi jeszcze, czy to, że preferuje agresywną jazdę powinno mieć wpływ na to jakie świece wybiorę ?
Wyjaśnijcie mi jeszcze, czy to, że preferuje agresywną jazdę powinno mieć wpływ na to jakie świece wybiorę ?
Ciepłota świec, temat rzeka, w skrócie:
za ciepła świeca może przy ostrej jeździe nagrzewać się do takich temperatur że będzie powodowała spalanie stukowe, czym to grozi na dłuższą metę, nie muszę chyba tłumaczyć.
Z kolei za zimna świeca może zachodzić sadzą i dawać słabą iskrę z tego powodu.
Wszystko wynika z temperatury spalania i konstrukcji silnika.
W K-serii zakładane były świece NGK z ciepłotą 5 lub 6(wg indeksu NGK, dla denso są to odpowiednio świece 18 i 20), w KF były normalnie "6". W KL zależało od samochodu, w X9 i 626 były świece ZFR5, a w Mx6, Probe były ZFR6, z tym się spotkałem. Dziwne to chociaż jakby sie zastanowić to jakiś sens to ma... były różne tłoki, poczytajcie temat o silnikach KL-ZE.
Do Mazdy swego czasu fabrycznie szły świece NGK, nawet niedawno kupując oryginały w pudełku była świeca NGK, jak kupowałem oryginały do KLa X9 to przyszły mi właśnie ZFR5 chociaż jak się zużyją będę je zmieniał na zimniejsze.
Mówimy cały czas o silnikach wolnossących, w takich nie ma sensu nawet przy upalaniu zakładać świec zimniejszych niż "6", w silnikach doładowanych to już zupełnie inna bajka.
za ciepła świeca może przy ostrej jeździe nagrzewać się do takich temperatur że będzie powodowała spalanie stukowe, czym to grozi na dłuższą metę, nie muszę chyba tłumaczyć.
Z kolei za zimna świeca może zachodzić sadzą i dawać słabą iskrę z tego powodu.
Wszystko wynika z temperatury spalania i konstrukcji silnika.
W K-serii zakładane były świece NGK z ciepłotą 5 lub 6(wg indeksu NGK, dla denso są to odpowiednio świece 18 i 20), w KF były normalnie "6". W KL zależało od samochodu, w X9 i 626 były świece ZFR5, a w Mx6, Probe były ZFR6, z tym się spotkałem. Dziwne to chociaż jakby sie zastanowić to jakiś sens to ma... były różne tłoki, poczytajcie temat o silnikach KL-ZE.
Do Mazdy swego czasu fabrycznie szły świece NGK, nawet niedawno kupując oryginały w pudełku była świeca NGK, jak kupowałem oryginały do KLa X9 to przyszły mi właśnie ZFR5 chociaż jak się zużyją będę je zmieniał na zimniejsze.
Mówimy cały czas o silnikach wolnossących, w takich nie ma sensu nawet przy upalaniu zakładać świec zimniejszych niż "6", w silnikach doładowanych to już zupełnie inna bajka.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam. Przeczytałem cały wątek i w wypowiedziach pojawiają się tylko świece NGK albo Denso. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z naszymi polskimi świecami Iskra albo z Championem ewentualnie Briskiem? Zakupiłem ostatnio świece NGK i powiem szczerze, że po 100 km jest masakra, Silnik jest wyraźnie słabszy, widać na komputerze że więcej pali, na wolnych obrotach silnik się trzęsie. Myślę nad zakupem świec Iskry, kiedyś były to bardzo dobre świece, poza tym jedna kosztuje 7-8 zł a Denso 15 więc połowa ceny.
Moje doświadczenia ze świecami Iskra, skończyły się na samochodzie PF126p, skończyły się bo nawet świece Bosch były lepsze, na nowych Iskrach przy lekkich mrozach silnik nie chciał zapalać, na starym używanym Boschu bez problemu. W zasadzie czego się spodziewać po świecach za 7zł. NGK są problematyczne od czasu gdy są produkowane we Francji, takie informacje do mnie doszły po tym jak kilka razy trafił się bubel. Od dłuższego czasu zakładam Denso, problemów nie mam, czasem lepiej wydać te 15zł/szt niż później narzekać na świece za 7 czy 10zł.
Ostatnie NGK które kupiłem to były oryginały Mazdy, spisują się bardzo dobrze, ale produkcja japońska, leżaki magazynowe. U siebie w 2.3 miałem niby nowe NGK platynowe, jak kupiłem auto, rzeczywiście na takie nowe wyglądały, ale co z tego jak przy pełnym bucie silnik przerywał... odżałowałem 300zł, kupiłem platynowe Denso, od 30tys km spokój.
Ostatnie NGK które kupiłem to były oryginały Mazdy, spisują się bardzo dobrze, ale produkcja japońska, leżaki magazynowe. U siebie w 2.3 miałem niby nowe NGK platynowe, jak kupiłem auto, rzeczywiście na takie nowe wyglądały, ale co z tego jak przy pełnym bucie silnik przerywał... odżałowałem 300zł, kupiłem platynowe Denso, od 30tys km spokój.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
No ja akurat z Boschem mam negatywne doświadczenia. Poczytałem trochę na innych forach i ogólnie nie ma negatywnych opinii co do iskry.
To chyba lepiej kupić bubel za 7 zł niż 12 w przypadku NGK. Co do Denso też słyszałem negatywne opinie.
Gdzieś wyczytałem, że w przypadki świec NGK, świece pierwszej jakości trafiają do ASO i na pierwszy montaż, drugiej jakości do sklepów i podobno w przypadku świec NGK jak i Denso jest dużo podróbek.
Znalazłem jeszcze na stronie e-denso.pl świece serii TT, które są teoretycznie lepsze (wg Denso) i tańsze. Ktoś może stosował ten wynalazek??
ProboszczV6 napisał(a):NGK są problematyczne od czasu gdy są produkowane we Francji, takie informacje do mnie doszły po tym jak kilka razy trafił się bubel.
To chyba lepiej kupić bubel za 7 zł niż 12 w przypadku NGK. Co do Denso też słyszałem negatywne opinie.
Gdzieś wyczytałem, że w przypadki świec NGK, świece pierwszej jakości trafiają do ASO i na pierwszy montaż, drugiej jakości do sklepów i podobno w przypadku świec NGK jak i Denso jest dużo podróbek.
Znalazłem jeszcze na stronie e-denso.pl świece serii TT, które są teoretycznie lepsze (wg Denso) i tańsze. Ktoś może stosował ten wynalazek??
Czy ktoś jeździ na świecach denso k20tt?
Proboszcz poleca
Moja dziewiatka coś nie chce jechać od paru dni,kable ok błędów zero,aparat podmienilem to może czas na świece?
Patrząc po moim wpisie z 2012 nkg made in france przejechaly ~35tys.
Proboszcz poleca
Moja dziewiatka coś nie chce jechać od paru dni,kable ok błędów zero,aparat podmienilem to może czas na świece?
Patrząc po moim wpisie z 2012 nkg made in france przejechaly ~35tys.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Co do polecania konkretnego modelu się nie wypowiem, ale zwrócę tylko uwagę, że DENSO robią tylko w Japonii, a NGK w Japonii i Francji i to im trochę popsuło renomę... Na 1 montaż idą DENSO i chyba z tego względu są warte polecenia ogólnie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Beny jeżeli to pomoże podjąć decyzję to po następnej wypłacie też chcę kupić ten model
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Witam. Jakie świece najlepiej zamontować do Xedos'a 9 KF ? Cieżko mi znależć informację jakie były by najlepsze lub z jakimi wyjeżdżała z fabryki. Wg jakiegos katalogu to te pasują https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... -k16pr-u11 ale pewnie ktoś jest bardziej obeznany w temacie. Z góry dziękuję za pomoc.
Ja jeżdżę na Denso TT 20 i nie narzekam.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
DENSO ogólnie szły na pierwszy montaż także są pewniejsze niż NGK które są w większości produkowane już we Francji a nie w Japonii
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Montując świece z silnika KL do KF narażasz się na zdemolowanie silnika.
Fabrycznie szły Denso i NGK, zależnie od roczników, sam kiedyś w KLu miałem oryginalne świece Mazdy, w opakowaniu siedziało właśnie NGK, przy czym jak Jędrzej napisał, produkcja tych świec przeszła do kalifatu francuskiego, wiec i jakość niestety już nie jest taka jak kiedyś. Osobiście zakładam ostatnio Denso, nie ma z nimi problemów. Poszukaj odpowiedniego typu z Denso i zakładaj.
Fabrycznie szły Denso i NGK, zależnie od roczników, sam kiedyś w KLu miałem oryginalne świece Mazdy, w opakowaniu siedziało właśnie NGK, przy czym jak Jędrzej napisał, produkcja tych świec przeszła do kalifatu francuskiego, wiec i jakość niestety już nie jest taka jak kiedyś. Osobiście zakładam ostatnio Denso, nie ma z nimi problemów. Poszukaj odpowiedniego typu z Denso i zakładaj.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A ja mam założone Denso irydowe jezdzi na gazie jak i benzynie bardzo fajnie
Ja katuje już drugi komplet Beru model mogę sprawdzić jak będę w domu, bez zastrzeżeń, w zasadzie to jeździłem też na Ngk i Denso i jakiejś specjalnej różnicy między nimi nie widziałem, jak dla mnie różnica zawsze jest odczuwalna jakieś 300-500 km od wymiany.
Dzięki za odpowiedzi ale chyba strzeliłem gafę. Kupiłem świeczki Denso K20TT ale chyba żle coś odczytałem patrząc na xedosa 6 z 2.0 v6 do którego pasowały. Szukając juz do xeda 9 nigdzie ich nie było tylko K16TT i tu rodzi się moje pytanie. Czym one się róznią ? Nie znam sie totalnie na świecach i mam zamęt w głowie czy je montować czy ich nie odesłać i brać własnie te szesnastki.
Nie wiem jak jest w przypadku świec Denso TT, natomiast w przypadku zwykłych różnica polega na tym, że elektrody i izolator wystają bardziej ze świecy do silnika KL, w KF całość świecy jest krótsza ze względu na niższą komorę spalania. W katalogach podane są długości gwintu, co jest mylące, bo w obu przypadkach długości gwintu są takie same. W katalogu Denso nie ma dokładnych zdjęć świec więc ciężko coś stwierdzić, ale z własnego doświadczenia wiem że elektrody w świecach K16TT i K20TT wystają tak samo i są zbyt długie do KFa, pasują do KLa.
W Denso oznaczenie 16 i 20 to oznaczenie "ciepłoty świec, czyli cieplejsza i zimniejsza", odpowiednik cyfr 5 i 6 w symbolu NGK. Do LPG i upalania warto dać świece zimniejsze. Do tłoków wysokiej kompresji też świece powinny być zimniejsze.
Poniżej zdjęcia z katalogu NGK:
Świeca do KF
Świeca do KL
widać różnicę prawda?
Po spotkaniu tłoka w KF ze świecą z KL można też się domyślić co się stanie.
Taka sama sytuacja jest w przypadku montażu świec platynowych z silnika KJ do silnika KL.
W Denso oznaczenie 16 i 20 to oznaczenie "ciepłoty świec, czyli cieplejsza i zimniejsza", odpowiednik cyfr 5 i 6 w symbolu NGK. Do LPG i upalania warto dać świece zimniejsze. Do tłoków wysokiej kompresji też świece powinny być zimniejsze.
Poniżej zdjęcia z katalogu NGK:
Świeca do KF
Świeca do KL
widać różnicę prawda?
Po spotkaniu tłoka w KF ze świecą z KL można też się domyślić co się stanie.
Taka sama sytuacja jest w przypadku montażu świec platynowych z silnika KJ do silnika KL.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Na tych K20TT nie powinno być problemów, w zasadzie potrzebują tylko wyższej temp do oczyszczania się z nagaru. Są przeznaczone do "katowania" dla osób które wysoko kręcą silnik. Jedynym skutkiem ubocznym może być to że jak będziesz długo jeździł po dziadkowemu to może się na nich odłożyć nagar.
PS. da się jeszcze dostać Japońskie NGK-i. Dwa dni temu wpadły do mojego KL
PS. da się jeszcze dostać Japońskie NGK-i. Dwa dni temu wpadły do mojego KL
Odkopię temat. Gdzie mogę dostać japońskie NGK do Madzi MX6 2.5 KL? Wymieniane były chyba z 10lat temu na NGK właśnie i do tej pory śmiga jak ta lala ale czas na zmiany.
Jakie kable polecacie do świoec. czy te "niebieskie" NGK oprócz ceny za kolor różnią się czymś od "czarnych" NGK? Nie będę za kolor płacił.
Jakie kable polecacie do świoec. czy te "niebieskie" NGK oprócz ceny za kolor różnią się czymś od "czarnych" NGK? Nie będę za kolor płacił.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości