Xedos 9 nie odpala

Postprzez narcioszki » 19 cze 2015, 14:03

Witam, gdy kupiłem xedosa paliła się kontrolka check engine ale auto jezdzilo normalnie, po pewnym czasie przestalo odpalac, oczywiscie nikt nie umial zdiagnozowac usterki wiec odpieto wtyczke map sensora i auto jezdzilo (o ile mozna to nazwac jezdzeniem, falujace obroty, brak mocy, zle zmieniajace sie biegi) kilka kolejnych wizyt w warsztatach, z bledow wyskakiwal czujnik temperatury, ale ten czujnik byl zalozony nowy i nic to nie zmienilo, dodatkowo blad pedalu/przepustnicy, aktualnie swieci sie na desce check engine/tcs off tcs oraz miga hold od skrzyni, skrzynia zapala sie po tym jak obroty zaczna swirowac i silnik zaszarpie, przed wszystkim skrzynia dzialala prawidlowo, przepustnica wyczyszczona, silniczek krokowy wyczyszczony, auto jakby lepiej chodzilo, znow zaczelo gasnac, po odpieciu drugiej wtyczki to jest tej na czujniku przepustnicy (trzy piny) auto przestalo wariowac z obrotami, skrzynia dziala duzo lepiej, auto odpala za kazdym razem tylko nie zawsze zmienia biegi na wyzsze w momencie kiedy powinna, po prostu wchodzi na za wysokie obroty przed zmiana, kontrolki swieca sie niezmiennie, z tego co wiem to trzeba jechac do Wieśka... ale ja mam do niego 500km wiec przy spalaniu 15l/100km za samo paliwo i oplaty autostradowe wyjdzie mi okolo 750zl stad tez chcialbym porady przed ostatecznym wyjazdem do szefa szefów. Czy ktos cos sie orientuje???
narcioszki
 

Postprzez dadan » 19 cze 2015, 14:09

Przede wszystkim uzupełnij profil skąd jesteś i jakiego masz xeda, przedlift/polift, wtedy może znajdzie się ktoś bliżej niż wspomniany Pan Wiesław, notabene akurat ja nie mam z nim dobrych wspomnień, jak i kilku innych użytkowników forum, co zresztą możesz przeczytać tutaj na forum.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 19 cze 2015, 14:39

Ja się podepnę pod temat odpalania :P Otóż zauważyłem objaw który wygląda tak: silnik czasami odpala od strzała (wrażenie takie jakby w ogóle rozrusznik kręcić nie musiał), a czasami jest tak że trochę za długo kręci ok 3-4 s. Z reguły odpala normalnie czyli 1-2 s kręci rozrusznik i chodzi.
Czy to początek końca aparatu zapłonowego czy coś może innego?
Świece i kable nowe, wcześniej wymieniona kopułka i palec.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez narcioszki » 19 cze 2015, 17:03

Ewentualnie poproszę o namiar na dobrego mechanika na dolnym śląsku.
narcioszki
 

Postprzez deejay27 » 19 cze 2015, 20:47

Majk500 napisał(a):Ja się podepnę pod temat odpalania :P Otóż zauważyłem objaw który wygląda tak: silnik czasami odpala od strzała (wrażenie takie jakby w ogóle rozrusznik kręcić nie musiał), a czasami jest tak że trochę za długo kręci ok 3-4 s. Z reguły odpala normalnie czyli 1-2 s kręci rozrusznik i chodzi.
Czy to początek końca aparatu zapłonowego czy coś może innego?
Świece i kable nowe, wcześniej wymieniona kopułka i palec.

Majki u mnie jest podobniejak u Ciebie , i odkąd pamiętam tak było .Też wymieniałem kable i świece i w zasadzie nic sie nie zmieniło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Dymian » 20 cze 2015, 09:19

Majk500 napisał(a):Ja się podepnę pod temat odpalania :P Otóż zauważyłem objaw który wygląda tak: silnik czasami odpala od strzała (wrażenie takie jakby w ogóle rozrusznik kręcić nie musiał), a czasami jest tak że trochę za długo kręci ok 3-4 s. Z reguły odpala normalnie czyli 1-2 s kręci rozrusznik i chodzi.
Czy to początek końca aparatu zapłonowego czy coś może innego?
Świece i kable nowe, wcześniej wymieniona kopułka i palec.


Nie jest to związane z ilością paliwa w zbiorniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Majk500 » 20 cze 2015, 09:46

Od jakiegoś czasu to zauważyłem, a paliwa był pełen kibel, teraz jest pół, jeżdżę na gazie. więc chyba nie.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez ProboszczV6 » 20 cze 2015, 15:19

narcioszki podaj numery błędów jak możesz.
Szczelność dolotu została sprawdzona? przepływomierz sprawny? rozrząd dobrze ustawiony? EGR się nie zawiesza?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 21 cze 2015, 11:35

Poproszę o poprawę tytułu wątku na zgodny z regulaminem działów modelowych MS ponieważ jest on nie zgodny. Czas na poprawę to 48h, brak poprawy wiąże się z usunięciem wątku. W prazie potrzeby pomocy proszę o PW, chętnie jej udzielę.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Kuki6996 » 21 cze 2015, 13:19

Miałem podobną sytuację . Postaram się wytłumaczyć co możesz spróbować zrobić . Napisz w priv jak zadziała to opiszesz na forum. Ogólnie u mnie także wyskakuje niezdiagnozowany check – engine :) ale zawsze przed odpaleniem otwieram maskę patrzę , no jest ! Więc o co chodzi :D hhah <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2014, 23:16
Posty: 37
Auto: Mazda Millenia 2003, silnik v6 Bena. USA – nie wszystko staje się proste :)

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lip 2015, 23:00

Do diagnostyki naszych X9 nie trzeba superprogramow i innego magicznego sprzętu!
Zwykły ELM327 + PC'et (lub smartfon) z ogólnie dostępnym oprogramowaniem w zupełności wystarczy do podstawowego odczytu błędów.
Od tego trzeba zacząć a nie odłączać na pałę po kolei wtyczki czujników

Majk500 – ja szczególnie z rana tez muszę chwile pokręcić aby zapalił. I coraz bardziej zbieram się do zmontowania układu czasowego, który załączałby mi pompę paliwa np. na 1-2 sekundy po załączeniu samego zapłonu tak jak to jest w vag'ach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9