Kontrolka oleju,niskie ciśnienie (TA KF)

Postprzez ludriver » 14 gru 2014, 18:59

Witam wszystkich.Od niedawna śmigam sobie Madzią xedos 9 2.0 v6 kf.Czytałem kilka postów na temat podobnej dolegliwości innych użytkowników,ale w innych silnikach i dlatego postanowiłem zapytać Was co sadzicie na temat mojego problemu i porady jak się zabrać do usunięcia usterki <co?> Po rozgrzaniu silnika do czerwoności na biegu jałowym zapala się kontrolka oleju(mruga) wystarczy dosłownie musnąć pedał gazu i kontrolka gaśnie i nie zapala się na wyższych obrotach.Mierzone było ciśnienie oleju i niestety na wolnych obrotach( rozgrzany silnik) wynosi 1bar i rośnie do nawet 5bar.po zwiększeniu obr. do około 4tyś/min.Panewki niby ok(korbowe)Podejrzenie pada na pompę lub zaworek. Czy warto wymieniać zaworek w pompie oleju czy od razu cała pompę?Jak sprawdzić taką pompę(luzy itp).Stukają tradycyjnie popychacze,raz mniej raz więcej,czasami wogóle ich nie słychać.Olej wymieniony 10w40 razem z filtrem zalany do fula na miarce.Pozdrowionka. papa
Ostatnio edytowano 15 gru 2014, 23:56 przez radar88, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawa tytułu
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez ProboszczV6 » 14 gru 2014, 21:16

Sprawdź czy z czujnika ciśnienia oleju nie kapie olej, czy filtr jest dobrze dokręcony czy okolice filtra są w miarę suche, czyli sam filtr i jego podstawa. Czy sam czujnik jest sprawny? podmieniałeś? nowy nie kosztuje milionów, może być uszkodzony najzwyczajniej w świecie.
Ma być:
3,4-4,9 bar przy 3tys. obr/min
więc ciśnienie masz dobre. Oczywiście mówimy o dobrze rozgrzanym silniku, czyli tak żeby go wiatrak chłodził ze 2 razy np.
Nie wzrośnie powyżej 5 bar bo otwiera się zawór przelewowy, Ważne żebyś nie miał poniżej 0,6 :] ale przy takim ciśnieniu powinna zaświecić "lampka alladyna".
Zaworek przelewowy warto wymienić, nowy komplet zawór+sprężyna jakieś 50-60zł w serwisie, bywa że tłoczki w zaworkach się przycierają i klepią zawory przez to. Instrukcja nie podaje jakie powinno być minimalne ciśnienie. Pompę żeby sprawdzić to trzeba ją wyjąć, rozkręcić, zmierzyć luzy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez ludriver » 14 gru 2014, 21:51

Hm,w sumie ciśnienie wzrasta razem z obrotami czyli pompa działa tak na zdrowy rozsądek, ale nie mam pojęcia czy zaworek przelewowy jest odpowiedzialny też za ciśnienie na wolnych obrotach czy tylko na wysokich.Zaworek już zamówiłem i dreptam po chacie tam i z powrotem aż dadzą znać z serwisu ze jest już do odbioru <diabełek> .Czytałem w jakimś tam programie naprawczym że ciśnienie powinno wynosić 2bary na rozgrzanym silniku na wolnych obr.,zobaczymy co da sam zaworek.Dodam jeszcze ze na zimnym silniku lampka nie błyśnie nawet jak wymuszam zejście obr. poniżej np 300obr/min.Tak wiec ewidentnie po rozgrzaniu coś się dzieje nie dobrego i ''lampa alladyna'' jak to bajecznie określiłeś daje o sobie znać.Dzieki bardzo za szybką odpowiedz.Pozdrawiam.ps nie wiem dlaczego, ale coś mi mówi że to nie będzie takie proste i w moim przypadku pompa już sie posypala <płacze>
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez radar88 » 14 gru 2014, 23:07

Proszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem forum oraz działów modelowych.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ludriver » 14 gru 2014, 23:15

Zmianę tematu???Nie bardzo rozumiem co zrobiłem nie tak :(

Dopisano 14 gru 2014, 22:18:

Teraz lepiej? :D
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez radar88 » 14 gru 2014, 23:20

Nie stresuj się ;)

Zapoznaj się z tym :
Regulamin: 9. Działy Techniczne

a potem z tym :
Regulamin: 1. Zasady ogólne

Jak możesz dopisz w swoim profilu lokalizację (skąd) ;)

Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 15 gru 2014, 10:02

Pompa... chyba się to nie przytrafiło nikomu, różne silniki robiłem i jeszcze nie widziałem sypniętej pompy w K serii, zmienisz zaworek, będziesz widział efekty, panewki sprawdzałeś? najszybciej zdycha ta na 6 cylindrze, zawsze jest najmocniej wytarta, jeśli jest zdarta, to pewnie główne panewki też nie są rewelacyjne a ich wymiana nie będzie prosta... Gdybyś chciał kupić pompę to mam 2szt z silnika KL, chyba były takie same, niech ktoś potwierdzi jeszcze, bo nie miałem ich obok siebie
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Maliniak » 15 gru 2014, 20:00

Pompy sa takie same ale one sa raczej niesmiertelne, pewnie ktos doktorka zalał i panewki sie koncza,
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez ProboszczV6 » 15 gru 2014, 22:55

Też tak słyszałem ze te pompy są nie do zajechania, w przeciwieństwie do zaworu przelewowego. Jednak z doświadczenia napiszę że, nawet przy wale korbowym podskakującym na panewkach głównych :] nie było słychać popychaczy. Mam na myśli silnik który remontowałem Żonie w tym roku, blok poszedł na śmietnik, panewki były drugi szlif, luz na panewkach taki że stukał po szarpnięciu ręką, popychacze miały wyżłobione rowki od wałków, alee nie klekotały zawory... ciśnienie oleju nie wiem jakie było... a po remoncie nie chciało mi się mierzyć, wskazówka na liczniku się podniosła i trzyma powyżej minimum na rozgrzanym więc jest ok.
Ciśnienie oleju zależy też od lepkości, myślę że to co podaje serwisówka jest dla oleju 5w30 bo na takie oleje był ten silnik projektowany, przy lepkości 10w40/5w40 ciśnienie będzie wyższe, przy 5w50 jeszcze wyższe...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez ludriver » 16 gru 2014, 00:37

Dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi.Na dniach wymienię zaworek przelewowy i dokładniej przyjże się panewkom.Jeżeli okaże się że silnik już na wykończeniu to będę wstawiał nowe serducho <serduszka>Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez ludriver » 18 gru 2014, 20:04

Witam.Zaworek przelewowy w pompie olejowej wymieniony.Popychacze ucichły żaden się nie odzywa ,normalnie szum pasków i tyle.Natomiast kontrolka oleju zapala się nadal na rozgrzanym silniku :(
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez Maliniak » 18 gru 2014, 21:24

Nie mow ze nie sprawdziles panewek jak juz miales zdjeta miche?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez ludriver » 19 gru 2014, 00:45

Sprawdziłem.Są ok według mechaniola.6ta też.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2014, 01:41
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 9 2.0V6 KF 1994r.

Postprzez ProboszczV6 » 19 gru 2014, 09:32

Podmień czujnik ciśnienia.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9