Stukot zaworu na zimnym (TA KL)
Strona 1 z 1
witam mam taki problem a odnosnie aut jestem bardzo pedantyczny ze slychac na zimnym silniku jeden moze dwa zawory w wewnetrznej glowicy po rozgrzaniu cisza.Czy to normalne no i niech ktos mi powie w jakim polozeniu musi byc wskazowka temp. silnika w xsedos 9 2.5 v6.Wiem ze uszczelki pod glowicami popychacze i uszczelniacze sa wymienione gdyz moja madzie kupilem od klubowicza zgr1985 i byla dokladnie opisana.Posiada jeszcze gaz na gwarancji stag300.
Ostatnio edytowano 9 lut 2014, 23:44 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu
Powód: Poprawa tytułu
- Od: 5 sie 2013, 10:54
- Posty: 19
- Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL
u mnie tez stuka na zimnym ale jak zgaszę i ponownie odpalę to stuki znikają. Położenie wskaźnika temp w normie jest na około 2/3 skali. Ja tylko zastanawiam się czemu nie udało mi się wentylatorów załączyć wybitnie grzejąc silnik
ale to już w innym temacie
pozdr
pozdr
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
przy pompie oleju trzeba zdemontować miskę osłonę smok potrzebny do tego schemat silnika jaki posiadasz
-
tygrys36
zdjąć trzeba najpierw
plastikową osłonę silnika z dołu,
zlać olej z miski,
później dwururkę wydechu,
możliwe że osłone blaszaną koła zamachowego
później miske olejową,
i wtedy pokazuje się nakrętka zaworu przelewowego, potrzebny klucz imbusowy, o ile pamiętam to 8mm albo 10mm
wyskoczy nakrętka ze sprężyną, tłoczek się powoli powinien wysunąć lub wypaść, różnie bywa, w każdym razie sam wypadnie, raczej nie trzeba będzie mu pomagać...
Przez jakąkolwiek robotą należy się zaopatrzyć w zawór przelewowy tzn sprężynkę i tłoczek, występują jako 2 osobne elementy w cenie niecałych 60zł w sumie, potrzebny będzie też silikon do uszczelnienia miski i w zależności od widzimisie, pasta do układów wydechowych lub nowe uszczelki. Zawór przelewowy występuje tylko jako oryginał, można zamówić w serwisie Mazdy, cena j.w. Uszczelki wydechu występują jako zamienniki w przystępnych cenach, warto zastosować pastę do wydechów mimo wszystko, nawet przy nowych uszczelkach.
Nie ma konieczności demontażu smoka o ile pamiętam.
plastikową osłonę silnika z dołu,
zlać olej z miski,
później dwururkę wydechu,
możliwe że osłone blaszaną koła zamachowego
później miske olejową,
i wtedy pokazuje się nakrętka zaworu przelewowego, potrzebny klucz imbusowy, o ile pamiętam to 8mm albo 10mm
wyskoczy nakrętka ze sprężyną, tłoczek się powoli powinien wysunąć lub wypaść, różnie bywa, w każdym razie sam wypadnie, raczej nie trzeba będzie mu pomagać...
Przez jakąkolwiek robotą należy się zaopatrzyć w zawór przelewowy tzn sprężynkę i tłoczek, występują jako 2 osobne elementy w cenie niecałych 60zł w sumie, potrzebny będzie też silikon do uszczelnienia miski i w zależności od widzimisie, pasta do układów wydechowych lub nowe uszczelki. Zawór przelewowy występuje tylko jako oryginał, można zamówić w serwisie Mazdy, cena j.w. Uszczelki wydechu występują jako zamienniki w przystępnych cenach, warto zastosować pastę do wydechów mimo wszystko, nawet przy nowych uszczelkach.
Nie ma konieczności demontażu smoka o ile pamiętam.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
w większości samochodów zawór przelewowy jest dostępny właśnie w taki sposób... ale np w SAABie zawór jest na wierzchu, nic nie trzeba rozkręcać bo nakrętka zaworu jest na zewnątrz, fajne rozwiązanie...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A ja mam taki problem: wsłuchałem się dziś dokładnie i na wewnętrznej głowicy słychać klepanie, ale tylko w jednym miejscu, nie jest to takie głuche stukanie jakby się zawory nie odpowietrzyły, lecz takie bezechowe typowe klepanie metalu o metal. Dzieje się to bez różnicy czy to zimny czy ciepły silnik.
Jakieś pomysły?? Od czego zacząć sprawdzać, lub coś?
Jakieś pomysły?? Od czego zacząć sprawdzać, lub coś?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
A czy to nie czasem w okolicy zebatek wałków i słynne sprężyny wałków nie napisałeś gdzie słychać wiec można snuć domysły
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Najmocniej słychać w tym miejscu zaznaczonym na czerwono. przesuwając ucho w którąkolwiek stronę słychać to mniej. Ale jak się stanie po prostu na wprost auta to też to się da wysłuchać. mogę spróbować złapać na "wideło" ten dźwięk, ale nie wiem czy telefon to wyłapie 
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
tygrys36 napisał(a):A czy to nie czasem w okolicy zebatek wałków i słynne sprężyny wałków nie napisałeś gdzie słychać wiec można snuć domysły
A co to za słynne zębatki? Gdzie można o tym poczytać?
Chodzi o sprężyny wałków rozrządu jest gdzieś na forum czytałem o tym trzeba poszukać a w miejscu które zaznaczyłeś na zdjęciu tam są przecież tylko zawory a dokładnie chodzi ci o okolice 5 cylindra.Znalazłem tylko że z xeda 6 ale chodzi o to samo poczytaj tutaj viewtopic.php?f=439&t=147133&hilit=spr%C4%99%C5%BCynki+wa%C5%82k%C3%B3w
-
tygrys36
No tak ale czy te sprężyny mają coś wspólnego ze stukaniem w połowie głowicy??
I tak muszę wymienić uszczelki pod pokrywami, więc będę rozbierał górę, i pytanie, czy warto za wczasu wymienić te sprężynki, czy to się mija z celem? I co z tym stukaniem??
I tak muszę wymienić uszczelki pod pokrywami, więc będę rozbierał górę, i pytanie, czy warto za wczasu wymienić te sprężynki, czy to się mija z celem? I co z tym stukaniem??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
jeżeli jesteś pewien że to w połowie co zaznaczyłeś to pewnie zawory bo sprężynki są od strony rozrządu a czy jest sens ich wymieniać to nie wiem czy czytałeś wątek wszystko zależy.
-
tygrys36
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość