Głośny stukot na jałowym KL-DE (Ford Probe)

Postprzez czapnik » 6 kwi 2013, 01:36

Witam

Mam poważny problem z moim Proboszczem z silnikiem KL-DE. Niedawno zrobiona kapitalka silnika, przejechane 250km. Silnik dość szybko schodzi z obrotów, do tego gdzieś w okolicach 1300rpm słychać głośne stukanie gdzieś z okolic tyłu silnika, dźwięk jakby jakiś wirujący element o coś zahaczał i hamował silnik a do tego w momencie stuków drga pedał sprzęgła. Dodatkowe objawy to jakby miększe pedały sprzęgła i hamulca. Jak siedzę w środku i trzymam wciśnięte sprzęgło to silnik pracuje idealnie, wszystko ustaje, puszcze i od nowa wali.

Drugi problem to po rozgrzaniu silnika pokrywy zaworów są takie gorące, że korek wlewu oleju się wtapia a łapy położyć nie da rady, wskazówka temperatury pokazuje norme.

Wskaźnik ciśnienia oleju unosi się ledwo nad minimum i tak zostaje niezależnie od obrotów, po remoncie dochodził do literki L i tak zostawał a potem nagle opadł.

Co mogłem popsuć? Jeździ normalnie, ma moc, sprzęgło ładnie bierze. Jak niczego nie wymyśle to w następnym tygodniu będę musiał wyciągać skrzynie a wolę tego uniknąć <co?> Proszę o rady
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez ProboszczV6 » 6 kwi 2013, 19:29

Panewki dokręciłeś poprawnie? zawór przelewowy pompy oleju wymieniłeś? o-ringi króćców olejowych doprowadzające olej do głowic wymieniłeś? ciśnienie w układzie chłodzenia jest? wąż górny chłodnicy powinien być lekko twardy, ile płynu ci weszło?
wyciągałeś cały silnik do remontu czy robiłeś operację na otwartym sercu(tzn. silnik w aucie) ?
dopisz skąd jesteś
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czapnik » 7 kwi 2013, 10:40

Wszystko dokręcałem wg serwisówki. Zawór czyściłem, ale chyba będę musiał go wymienić, bo po czyszczeniu wskazówka lekko dryga. Te o-ringi są w głowicy? A właśnie ten wąż to jest tak miękki, że sprawia wrażenie, że jest pusty, ale po odkręceniu korków i dodaniu gazu stan płynu się podnosi. Płynu weszło około 7 litrów. Wyciągałem cały silnik i czyściłem. Jestem z okolic Lublina.

Da się w probku źle skręcić skrzynie z silnikiem? Bo to walenie to gdzieś z tych okolic.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez drogbayo » 7 kwi 2013, 11:37

W mojej byłej maździe co prawda 323f, po odpaleniu ( w nowy rok:) ) też usłyszałem walenie które ustępowało po wciśnięciu sprzęgła. Okazało się, że skrzynia padła – nie było w niej oleju. Silnik pracował normalnie przy wciśniętym sprzęgle. Po odpuszczeniu tak jak u Ciebie było cykliczne walenie – przy każdym obrocie silnika i nasilające wraz ze wzrostem obrotów. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2008, 20:04
Posty: 95 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 9
2,5 2001 ;)

Postprzez czapnik » 7 kwi 2013, 12:57

W drugi dzień świąt mi simering ustąpił i olej wyciekł, ale walenie było już kilka dni wcześniej. Być może, że wyciekał już wcześniej :/
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez czapnik » 11 kwi 2013, 20:24

Wyszło, że to niestety panewki. Jeżeli pompa by dawała za słabe ciśnienie, to możliwe jest żeby tylko panewki korbowodowe nie miały smarowania? Główne są całe.

Wie ktoś gdzie w lubelskim można zrobić szlif wału?
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez ProboszczV6 » 11 kwi 2013, 21:23

mam nadzieję że nie pomieszałeś pokryw korbowodów i że wszystkie tłoki poskładałeś zgodnie z kierunkiem montażu? Wał po złożeniu korbowodów obracał się dość luźno czy z oporem? Jakie dałes panewki? Czy na starych panewkach przed remontem też się tłukło? Jeśli się nie tłukło to bym nie szukał problemów z wałem tylko błędów montażowych. Zakup zawór przelewowy pompy.
Pokrywy korbowodów dokręca się na 2 razy,
1. momentem 25-27 Nm
2. dokręcić o kąt 90st.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czapnik » 13 kwi 2013, 12:00

mam nadzieję że nie pomieszałeś pokryw korbowodów i że wszystkie tłoki poskładałeś zgodnie z kierunkiem montażu?


Czyli jak? Chodzi Ci o kolejność?

Wał obracał się z oporem. Stare panewki też się zatarły, wał jest drugi w nominale.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez ProboszczV6 » 13 kwi 2013, 22:00

chodzi mi o ustawienie tłoków w kierunku rozrządu, jest znaczek na tłokach wskazujący napęd rozrządu, teoretycznie to obojętne ale nie byłoby to znakowane bez powodu.
Chociaż po namyśle jest powód znakowania, wybrania w tłokach pod zawory wydechowe i ssące są inne bo średnice zaworów są inne.
Po zmontowaniu wał powinien się kręcić w miarę lekko, bez duzych oporów, powiedzmy że jak naciśniesz z góry tłok to wał powinien się obrócić z lekkim oporem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czapnik » 6 cze 2013, 11:20

Okazało się, że to panewki. Wczoraj w końcu poskładałem Proboszcza, wymieniłem zaworek i sprężynkę. Silniczek chodzi idealnie, ale mam taki problem. Wskazówka ciśnienia oleju na zimnym jest troche poniżej normy, na ciepłym spada prawie do minimum. Dziś przejechałem 20km po mieście i wskazówka jest już na minimum i po dodanie gazu nieznacznie idzie w górę. Skołuje dziś końcówke do manometra i sprawdze ciśnienie. Możliwe, że pompa oleju padła i stąd takie objawy? Olej Magnatec 10w40.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez ProboszczV6 » 6 cze 2013, 20:39

Ten wskaźnik ciśnienia w Probe jest tak wspaniały że aż ciężko określić... działa jak chce w zależności od tego jaki jest stopień czystości samego czujnika wkręconego w podstawę filtra oleju.
Zmierz manometrem porządnym i wtedy będziesz mógł określić czy jest ciśnienie prawidłowe czy nie.
Mam nadzieję że po 1tys km wylejesz ten syfiasty olej i zalejesz taki jak ma być czyli 5w30
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czapnik » 8 cze 2013, 17:17

Na wolnych obrotach 1 bar, przy 3000 rpm 4 bary.

Jaki olej proponujesz? Chodzi mi o markę.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez ProboszczV6 » 8 cze 2013, 23:13

Total Quartz 5W30
Mazda Original Oli 5W30
Texaco Havoline 5W30
Petronas Syntium 5000 5W30 <-na takim jeździło moje stare Probe po remoncie silnika
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez czapnik » 11 cze 2013, 00:16

A powie mi ktoś czy grzeje Wam się pokrywa zaworowa? Tzn do takiego stopnia, że po jeździe nie da się na długo ręki położyć bo parzy.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9