TA KL grzeje się i wywala płyn

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lis 2012, 19:25

Na początek to chyba jednak zamontuj termostat.
Czy ogrzewanie dobrze działa?
Tak jak tam pisałeś wcześniej odnośnie pompy wody to małe są szanse aby stanęła bo napędzana jest paskiem klinowym razem z pompą wspomagania kierownicy.
Trudno nie jest zobaczyć czy koło pasowe sie kręci czy też nie :D
Osobiście nie widziałem jeszcze tak zużytej pompy aby nie była w stanie pompować :D
Temat uszczelek pod głowica itd. daruj to sobie na razie bo nie sądzę aby toiali cię dotyczyć.
Owszem – przegrzanie silnika nie jest dla niego zdrowe ale .... bądźmy dobrej myśli.

Jeszcze jedno – jak wygląda zbiorniczek wyrównawczy wewnątrz?
Nie ma tam jakiegoś dziwnego osadu czy coś w tym stylu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 9 lis 2012, 20:03

Marek 161BD081 napisał(a):Osobiście nie widziałem jeszcze tak zużytej pompy aby nie była w stanie pompować :D


A ja widziałem. Ale połamały się łopatki bo były plastikowe. Jak wymieniałem pompe u siebie to łopatki były metalowe. Nie ma szans, aby pompa stanęła. Wcześniej by ciekła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lis 2012, 20:56

Tak jeszcze kolega mógłby napisać czy w ogóle chłodnica jest ciepła?
Może po prostu aż tak bardzo jest zabita syfem?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mario821102 » 10 lis 2012, 11:51

Termostat był nie sprawny, kupiłem nowy jeszcze w hannoverze ale po założeniu go i zrobieniu 5 kilometrów wyjąłem go z powrotem żeby tak szybko nie łapał temperatury. Zgadza się w chłodnicy był jakiś syf, podejrzewam że ktoś wlał do niego jakiś uszczelniacz bo widziałem kiedyś coś takiego u kumpla, wystrzeliła w góre rdzawa gotująca się woda jak odkręciłem trochę korek.

Dopisano 10 lis 2012, 11:04:

ogulnie to nie miałem pojęcia czy wyjęcie termostatu mi coś da ale kombinowałem jak mogłem.
Słyszałem że takie uszczelniacze które się wlewa bądź wsypuje do chłodnicy mogą popsuć pompę wody, tak mi powiedział sprzedawca w sklepie gdy chciałem uszczelnić chłodnicę w audi a4 tdi, od razu z tego zrezygnowałem jak to usłyszałem i podejrzewam że może taki syf jest w moim xedosie bo ta gotująca się woda była strasznie zasyfiona
Początkujący
 
Od: 9 lis 2012, 14:46
Posty: 15
Skąd: Grójec
Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r

Postprzez Lefty_X9 » 10 lis 2012, 12:19

Z dobraniem się do pompy wody będziesz miał problem bo musisz zwalić cały rozrząd... Jeśli w ostatnim czasie go nie wymieniałeś to warto by to zrobić przy okazji. Starego bym już nie zakładał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez mario821102 » 10 lis 2012, 12:48

może coś doradzisz na temat rozrządu, gdzie zamówić jakiej firmy i jakie są ceny, słyszałem coś na temat tłumnika drgań że się podobno wymienia jak się robi rozrząd co to wogule jest bo słyszałem że sam ten tłumnik kosztuje 350 zeta
Początkujący
 
Od: 9 lis 2012, 14:46
Posty: 15
Skąd: Grójec
Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lis 2012, 13:34

To nie tłumik a jedynie napinacz hydrauliczny.

Czy leci ciepłe powietrze z nawiewów?

Wydaje mi sie, że poprzednikowi coś ciekło i użył tego "zamulacza" i masz zapchany układ chłodzenia :(
Spróbuj może go przepłukać jakimś preparatem do tego celu przeznaczonym.
Odradzam stanowczo użycie "kreta"!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 10 lis 2012, 16:18

mario821102 napisał(a):może coś doradzisz na temat rozrządu, gdzie zamówić jakiej firmy i jakie są ceny, słyszałem coś na temat tłumnika drgań że się podobno wymienia jak się robi rozrząd co to wogule jest bo słyszałem że sam ten tłumnik kosztuje 350 zeta


Ja wrzucałem komplet GMB + pasek Conti + oryginalny napinacz.
W teorii jeśli z napinacza nie cieknie olej a trzpień wychodzi 14-16mm to mozna go jeszcze użyć.
Nasze silniki są bezkolizyjne, więc prócz tego, że staniesz to nic wielkiego nie powinno się stać.
Niemniej NIE POLECAM zostawiać starego napinacza.

Na Allegro masz komplet z tym napinaczem za 390zł. Uważam, że warto. Dorzuć od razy pompę wody i masz spokój na wiele tys km.

Z wymianą dużo problemów nie ma, ale ciężko się ściąga obudowy plastikowe. Nie mówiąc już o ich zakładaniu :) Znaki są ładnie rozrysowane, nie można się pomylić,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 11 lis 2012, 14:04

Lefty_X9 napisał(a):Z dobraniem się do pompy wody będziesz miał problem bo musisz zwalić cały rozrząd...

Nie koniecznie, da się założyć samą pompę bez ściągania rozrządu, robiłem tak i w KL-ce jak i Kf-ce ;)
Lefty_X9 napisał(a):Na Allegro masz komplet z tym napinaczem za 390zł. Uważam, że warto. Dorzuć od razy pompę wody i masz spokój na wiele tys km.

A wiesz że każdy zestaw ma datę produkcji, napinacz i rolki spoko, ale pasek nie powinien leżeć dłużej niż rok od produkcji (takie informacje otrzymałem ze sklepu), a na allegro mogą być o wiele starsze.
Lefty_X9 napisał(a):Z wymianą dużo problemów nie ma, ale ciężko się ściąga obudowy plastikowe. Nie mówiąc już o ich zakładaniu :) Znaki są ładnie rozrysowane, nie można się pomylić,

Ojjj tak obudowy założyć to czasami można dostać białej gorączki.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lefty_X9 » 11 lis 2012, 19:04

radar88 napisał(a):Nie koniecznie, da się założyć samą pompę bez ściągania rozrządu, robiłem tak i w KL-ce jak i Kf-ce ;)


No to chylę czoła :) Dla niewtajemniczonych wygląda to tak jak na poniższej focie :)
Ja mimo wszystko wolałbym zdjąć rozrząd. Chyba bym się zapłakał jak po złożeniu wszystkiego pompa by ciekła ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 11 lis 2012, 22:02

To jest pompa GMB ?? Tak to pompa GMB widzę po znakach chyba że się mylę...po co sylikon ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lefty_X9 » 11 lis 2012, 22:22

radar88 napisał(a):po co sylikon

For sure :) Tak, to GMB.

Ps. Wiedziałem, że o to zapytasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 12 lis 2012, 00:31

Lefty_X9 napisał(a):Wiedziałem, że o to zapytasz :)

Znaczy miałeś przeczucie :D GMB ma dość dobrą uszczelkę i jak dobrze się oczyści powierzchnię to trzyma jak GENUINE MAZDA ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mario821102 » 7 gru 2012, 10:57

Witam.

A jednak pompa wody ( połamane łopatki), zmieniłem przy okazji cały rozrząd koszt 700zł GMB rolki, pasek Conti, Napinacz Hydrauliczny GMB i pompa wody Sakura Gold Line na allegro firma dexx czy jakoś tam – polecam. Wszystko gra autko śmiga jak wściekły byk i już się nie grzeje – ale ulga. Dzięki panowie <spoko>
Początkujący
 
Od: 9 lis 2012, 14:46
Posty: 15
Skąd: Grójec
Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r

Postprzez Siwus » 7 gru 2012, 13:23

mario821102 napisał(a):Witam.

A jednak pompa wody ( połamane łopatki), zmieniłem przy okazji cały rozrząd koszt 700zł GMB rolki, pasek Conti, Napinacz Hydrauliczny GMB i pompa wody Sakura Gold Line na allegro firma dexx czy jakoś tam – polecam. Wszystko gra autko śmiga jak wściekły byk i już się nie grzeje – ale ulga. Dzięki panowie <spoko>

a co ta pompa mieliła, że łopatki się połamały? pokaż jakieś foto tej starej pompy.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2012, 13:51

Aż jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć aby te łopatki mogły się połamać.
A jakby układ chłodzenia zamarzł to raczej inne uszkodzenia byłyby.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ventylmar » 8 gru 2012, 23:54

Marek 161BD081 napisał(a):Aż jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć aby te łopatki mogły się połamać.
A jakby układ chłodzenia zamarzł to raczej inne uszkodzenia byłyby.


mozliwe ze tak sie stało,
mailem tak w poprzednim aucie, niektóre zamienniki maja wlasnie łopatki plastikowe,
i z czasem sie wycieraja ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 22:04
Posty: 45
Skąd: SANDOMIERZ
Auto: XEDOS 9 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez radar88 » 9 gru 2012, 22:53

Tak owszem plastikowe się połamią, np Mondeo MK2 z V6 pod maską ma plastikowe,lecz nie widziałem jeszcze pompy do K-series z plastikowymi łopatkami, a jeżeli są takowe to przypuszczam że kosztują 30zł razem z wysyłką <rotfl>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Solar » 10 gru 2012, 13:51

Nawet najtansze zamieniki do k-serii nie maja plastikowych lopatek, chetnie tez zoabacze foto:). A wymiana pompy bez rozpinania rozrzadu nie jest wcale klopotliwa u siebie zawsze wymienialem w ten sposob:)
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 23:50
Posty: 15
Auto: Mazda Xedos 9

Postprzez ProboszczV6 » 10 gru 2012, 22:04

Co do wymiany bez rozpinania rozrządu to troche mnie to dziwi bo do pompy jest przecież przykręcona rolka prowadząca pasek... chociaż dałoby się jakby się uprzeć...pasek przypiąć na górze, dół wsadzić klina plastikowego i rolkę odkręcić, no i napinacz zdjąć...
eeee, niewygodne to taka robota :P
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9