TA KL grzeje się i wywala płyn
Na początek to chyba jednak zamontuj termostat.
Czy ogrzewanie dobrze działa?
Tak jak tam pisałeś wcześniej odnośnie pompy wody to małe są szanse aby stanęła bo napędzana jest paskiem klinowym razem z pompą wspomagania kierownicy.
Trudno nie jest zobaczyć czy koło pasowe sie kręci czy też nie
Osobiście nie widziałem jeszcze tak zużytej pompy aby nie była w stanie pompować
Temat uszczelek pod głowica itd. daruj to sobie na razie bo nie sądzę aby toiali cię dotyczyć.
Owszem – przegrzanie silnika nie jest dla niego zdrowe ale .... bądźmy dobrej myśli.
Jeszcze jedno – jak wygląda zbiorniczek wyrównawczy wewnątrz?
Nie ma tam jakiegoś dziwnego osadu czy coś w tym stylu?
Czy ogrzewanie dobrze działa?
Tak jak tam pisałeś wcześniej odnośnie pompy wody to małe są szanse aby stanęła bo napędzana jest paskiem klinowym razem z pompą wspomagania kierownicy.
Trudno nie jest zobaczyć czy koło pasowe sie kręci czy też nie
Osobiście nie widziałem jeszcze tak zużytej pompy aby nie była w stanie pompować
Temat uszczelek pod głowica itd. daruj to sobie na razie bo nie sądzę aby toiali cię dotyczyć.
Owszem – przegrzanie silnika nie jest dla niego zdrowe ale .... bądźmy dobrej myśli.
Jeszcze jedno – jak wygląda zbiorniczek wyrównawczy wewnątrz?
Nie ma tam jakiegoś dziwnego osadu czy coś w tym stylu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Osobiście nie widziałem jeszcze tak zużytej pompy aby nie była w stanie pompować
A ja widziałem. Ale połamały się łopatki bo były plastikowe. Jak wymieniałem pompe u siebie to łopatki były metalowe. Nie ma szans, aby pompa stanęła. Wcześniej by ciekła.
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Tak jeszcze kolega mógłby napisać czy w ogóle chłodnica jest ciepła?
Może po prostu aż tak bardzo jest zabita syfem?
Może po prostu aż tak bardzo jest zabita syfem?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Termostat był nie sprawny, kupiłem nowy jeszcze w hannoverze ale po założeniu go i zrobieniu 5 kilometrów wyjąłem go z powrotem żeby tak szybko nie łapał temperatury. Zgadza się w chłodnicy był jakiś syf, podejrzewam że ktoś wlał do niego jakiś uszczelniacz bo widziałem kiedyś coś takiego u kumpla, wystrzeliła w góre rdzawa gotująca się woda jak odkręciłem trochę korek.
Dopisano 10 lis 2012, 11:04:
ogulnie to nie miałem pojęcia czy wyjęcie termostatu mi coś da ale kombinowałem jak mogłem.
Słyszałem że takie uszczelniacze które się wlewa bądź wsypuje do chłodnicy mogą popsuć pompę wody, tak mi powiedział sprzedawca w sklepie gdy chciałem uszczelnić chłodnicę w audi a4 tdi, od razu z tego zrezygnowałem jak to usłyszałem i podejrzewam że może taki syf jest w moim xedosie bo ta gotująca się woda była strasznie zasyfiona
Dopisano 10 lis 2012, 11:04:
ogulnie to nie miałem pojęcia czy wyjęcie termostatu mi coś da ale kombinowałem jak mogłem.
Słyszałem że takie uszczelniacze które się wlewa bądź wsypuje do chłodnicy mogą popsuć pompę wody, tak mi powiedział sprzedawca w sklepie gdy chciałem uszczelnić chłodnicę w audi a4 tdi, od razu z tego zrezygnowałem jak to usłyszałem i podejrzewam że może taki syf jest w moim xedosie bo ta gotująca się woda była strasznie zasyfiona
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
może coś doradzisz na temat rozrządu, gdzie zamówić jakiej firmy i jakie są ceny, słyszałem coś na temat tłumnika drgań że się podobno wymienia jak się robi rozrząd co to wogule jest bo słyszałem że sam ten tłumnik kosztuje 350 zeta
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
To nie tłumik a jedynie napinacz hydrauliczny.
Czy leci ciepłe powietrze z nawiewów?
Wydaje mi sie, że poprzednikowi coś ciekło i użył tego "zamulacza" i masz zapchany układ chłodzenia
Spróbuj może go przepłukać jakimś preparatem do tego celu przeznaczonym.
Odradzam stanowczo użycie "kreta"!
Czy leci ciepłe powietrze z nawiewów?
Wydaje mi sie, że poprzednikowi coś ciekło i użył tego "zamulacza" i masz zapchany układ chłodzenia
Spróbuj może go przepłukać jakimś preparatem do tego celu przeznaczonym.
Odradzam stanowczo użycie "kreta"!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
mario821102 napisał(a):może coś doradzisz na temat rozrządu, gdzie zamówić jakiej firmy i jakie są ceny, słyszałem coś na temat tłumnika drgań że się podobno wymienia jak się robi rozrząd co to wogule jest bo słyszałem że sam ten tłumnik kosztuje 350 zeta
Ja wrzucałem komplet GMB + pasek Conti + oryginalny napinacz.
W teorii jeśli z napinacza nie cieknie olej a trzpień wychodzi 14-16mm to mozna go jeszcze użyć.
Nasze silniki są bezkolizyjne, więc prócz tego, że staniesz to nic wielkiego nie powinno się stać.
Niemniej NIE POLECAM zostawiać starego napinacza.
Na Allegro masz komplet z tym napinaczem za 390zł. Uważam, że warto. Dorzuć od razy pompę wody i masz spokój na wiele tys km.
Z wymianą dużo problemów nie ma, ale ciężko się ściąga obudowy plastikowe. Nie mówiąc już o ich zakładaniu Znaki są ładnie rozrysowane, nie można się pomylić,
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Lefty_X9 napisał(a):Z dobraniem się do pompy wody będziesz miał problem bo musisz zwalić cały rozrząd...
Nie koniecznie, da się założyć samą pompę bez ściągania rozrządu, robiłem tak i w KL-ce jak i Kf-ce
Lefty_X9 napisał(a):Na Allegro masz komplet z tym napinaczem za 390zł. Uważam, że warto. Dorzuć od razy pompę wody i masz spokój na wiele tys km.
A wiesz że każdy zestaw ma datę produkcji, napinacz i rolki spoko, ale pasek nie powinien leżeć dłużej niż rok od produkcji (takie informacje otrzymałem ze sklepu), a na allegro mogą być o wiele starsze.
Lefty_X9 napisał(a):Z wymianą dużo problemów nie ma, ale ciężko się ściąga obudowy plastikowe. Nie mówiąc już o ich zakładaniu Znaki są ładnie rozrysowane, nie można się pomylić,
Ojjj tak obudowy założyć to czasami można dostać białej gorączki.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Nie koniecznie, da się założyć samą pompę bez ściągania rozrządu, robiłem tak i w KL-ce jak i Kf-ce
No to chylę czoła Dla niewtajemniczonych wygląda to tak jak na poniższej focie
Ja mimo wszystko wolałbym zdjąć rozrząd. Chyba bym się zapłakał jak po złożeniu wszystkiego pompa by ciekła
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
To jest pompa GMB Tak to pompa GMB widzę po znakach chyba że się mylę...po co sylikon
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Lefty_X9 napisał(a):Wiedziałem, że o to zapytasz
Znaczy miałeś przeczucie GMB ma dość dobrą uszczelkę i jak dobrze się oczyści powierzchnię to trzyma jak GENUINE MAZDA
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam.
A jednak pompa wody ( połamane łopatki), zmieniłem przy okazji cały rozrząd koszt 700zł GMB rolki, pasek Conti, Napinacz Hydrauliczny GMB i pompa wody Sakura Gold Line na allegro firma dexx czy jakoś tam – polecam. Wszystko gra autko śmiga jak wściekły byk i już się nie grzeje – ale ulga. Dzięki panowie
A jednak pompa wody ( połamane łopatki), zmieniłem przy okazji cały rozrząd koszt 700zł GMB rolki, pasek Conti, Napinacz Hydrauliczny GMB i pompa wody Sakura Gold Line na allegro firma dexx czy jakoś tam – polecam. Wszystko gra autko śmiga jak wściekły byk i już się nie grzeje – ale ulga. Dzięki panowie
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
mario821102 napisał(a):Witam.
A jednak pompa wody ( połamane łopatki), zmieniłem przy okazji cały rozrząd koszt 700zł GMB rolki, pasek Conti, Napinacz Hydrauliczny GMB i pompa wody Sakura Gold Line na allegro firma dexx czy jakoś tam – polecam. Wszystko gra autko śmiga jak wściekły byk i już się nie grzeje – ale ulga. Dzięki panowie
a co ta pompa mieliła, że łopatki się połamały? pokaż jakieś foto tej starej pompy.
Aż jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć aby te łopatki mogły się połamać.
A jakby układ chłodzenia zamarzł to raczej inne uszkodzenia byłyby.
A jakby układ chłodzenia zamarzł to raczej inne uszkodzenia byłyby.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Aż jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć aby te łopatki mogły się połamać.
A jakby układ chłodzenia zamarzł to raczej inne uszkodzenia byłyby.
mozliwe ze tak sie stało,
mailem tak w poprzednim aucie, niektóre zamienniki maja wlasnie łopatki plastikowe,
i z czasem sie wycieraja ..
- Od: 1 wrz 2011, 22:04
- Posty: 45
- Skąd: SANDOMIERZ
- Auto: XEDOS 9 2.5 V6 KL-ZE
Tak owszem plastikowe się połamią, np Mondeo MK2 z V6 pod maską ma plastikowe,lecz nie widziałem jeszcze pompy do K-series z plastikowymi łopatkami, a jeżeli są takowe to przypuszczam że kosztują 30zł razem z wysyłką
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Co do wymiany bez rozpinania rozrządu to troche mnie to dziwi bo do pompy jest przecież przykręcona rolka prowadząca pasek... chociaż dałoby się jakby się uprzeć...pasek przypiąć na górze, dół wsadzić klina plastikowego i rolkę odkręcić, no i napinacz zdjąć...
eeee, niewygodne to taka robota
eeee, niewygodne to taka robota
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość