Szarpie podczas jazdy i wywala wode (TA KF)

Postprzez moloyoung » 25 cze 2011, 23:25

Zaraz, zaraz,
30 x 2,80 = 84 zł

i nie chcę tego sprowadzać przez Conny'ego Borsalino <faja> , który łyknie ponad stówkę od sztuki za pośrednictwo.
Nie po to proszę o pomoc na forum, żeby kupić tą rurkę za 200 PLN bo jeśli już to mogę ją mieć od Wieśka za 260 zł (niby oryginał w odróżnieniu od zamiennika z linku). Póki co śmigam na klejonce i podejrzewam, że jeśli się nie pojawi jakiś dobrodziej to już tak zostanie... :( A Madzia czasem sobie szarpnie i muszę poprawiać klejenie...

Misiowy, Robson i inni – proponuję założyć nowy temat zatytułowany np. "ZAMAWIAMY CZĘŚCI Z USA – KTO POMOŻE ?" , w którym zamieścimy litanie naszych potrzeb i poszukamy osoby , która pomogłaby tam na miejscu. Warunkiem niech będzie jedna lokalizacja części: np. TYLKO PARTSGEEK. Myślę, że warto spróbować!
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez RobsonX9 » 26 cze 2011, 15:04

Myśle że nieznajdziemy dobrodzieja który by nam coś sprowadził za friko. Rurka może kosztuje i 90zł , ale dochodzą koszta przesyłki... Można spróbować, ale nie oczekiwałbym licznego odzewu.. Niestety :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2005, 06:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9/Honda Accord iSR H22A

Postprzez radar88 » 26 cze 2011, 15:33

Napiszcie do kolegi Mckoper, kiedyś mi coś wspominał o możliwości wysyłki rzeczy/części z USA
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez efedryna » 28 cze 2011, 14:39

Misiowy napisał(a):No więc mój Xed jest w takim razie jakiś uparty. Jak mi się skończył korek na zbiorniczku to wywalało mi płyn do zbiorniczka a potem na zewnątrz wężykiem podczas jazdy.
Wolne obroty mi wariowały z tendencją do zostawania około 1500rpm na rozgrzanym silniku
Mój sposób na odpowietrzanie podejżałem kiedyś u "praktycznych amerykanów "w jakimś filmiku o reanimacji RX-7
Po wymianie korka na sprawny nalałem stan na max w baniaczku i zakręciłem szczelnie.Następnie dorobiłem taki duży przezroczysty lejek do króćca nad pompą i zalałem tam płynu. Odpaliłem silnik na wolnych i pokrętło ogrzewania na max
Silnik tak chodził aż sie wentylator zaczoł włanczać, płyn w lejku podnosił swój poziom jak się wentylator właczył to zaczoł opadać poczym znowu poziom się podnosił ==> wiadomo fizyka
Sam chwilę się zastanawiałem czemu tak długo przez ten lejek wydobywały się bąbelki powietrza i czy z moimi uszczelkami pod głowicami wszystko nadal ok
Trwało to około 20 min wyłączyłem silnik odciągnołem nadmiar z lejka i zakręciłem korek, zrobiłem około 700km nic nie dolewałem stan w zbiorniczku pod max wolne obroty się uspokoiły choć jeszcze były troszkę za wysokie więc się przyjżałem przepustnicy i zaworowi wolnych obrotów no i trzeba było to ściągać czyścić uszczelniać i znowu odpowietrzać układ chłodzenia
Uszczelaka pod głowicą to ostatnie co może się przydarzyć i trzeba być już wybitnie uzdolnionym żeby doprowadzić do tego stanu silnik KL tak samo jest z przekręcaniem panewek ale osobiście ściskam czasem prawicę gościa któremu ta sztuka się udała za jednym razem
Trzeba byc dobrej myśli i na 100% wykluczyć inne usterki zanim się za sciąganie głowic weźmiesz


Mam problem z lokalizacja tego króćca,gdzie go szukac?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez radar88 » 28 cze 2011, 15:00

Jak staniesz przed maską to będzie on po lewej stronie, dochodzi do niego przewód od chłodnicy, będzie on z kokiem nad obudową rozrządu.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 28 cze 2011, 20:51

o podstawach i lokalizacjach płynów silnikowych, było nawet na egzaminie na prawo jazdy, wstyd
chyba, ze nie zrozumiałeś o co chodzi, króciec w tym przypadku chodzi o wlew płynu chłodniczego, może prościej, nakrętka z żółtą naklejka i napisami na niej, która znajduje się po lewej stronie silnika i pewnie odkręca się ją w przeciwny ruch wskazówek zegara :D
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez efedryna » 28 cze 2011, 21:37

Kiedy ja zdawalem prawko jeszcze nie bylo pytan zwiazanych z plynami :)Ten przy rozrzadzie?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Misiowy » 29 cze 2011, 01:26

//
Edit
//
W całej K series jeśli w ogóle miałeś okazje dotykać ją własnymi rączkami to są dwa korki w układzie chłodzenia
(pewnie w ramach twoich nauk z dużą literką " L " na dachu to się nie mieściło, nie martw się w moich też nie było o tym mowy ani słowa :D ale to było dawno dawno temu )
--1 z zaworkiem na 1.1 albo 0.9 bara (na to pytanie nikt mi nie potrafił mi udzielić jednoznacznej odpowiedzi na tym forum niestety) na zbiorniczku wyrównawczym --> tuż nad chłodnicą to z przodu auta mniej więcej po środku jak się otworzy maskę

--2 zwykły korek nad pompą wodną ==> na krućcu łączącym obudwie głowice i górne doprowadzenie chłodnicy tj. tak mniejwięcej na środku po lewej stronie koło kielicha lewego amortyzatora stojąć przodem do silnika przy otwartej masce

Mój sposób, bo o nim była mowa dotyczy najwyższego punktu w układie chłodzenia silnika czyli własnie korka nad obudową rozrządu....

"Fizyka przyjacielem człowieka"

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 cze 2011, 12:03 przez Misiowy, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Siwus » 29 cze 2011, 11:48

Misiowy nie spinaj się kolego ;) , rozumiem Cię doskonale, ale posiadając takie już auto, warto trochę samemu posiedzieć i przestudiować chociaż kilka tematów forum lub instrukcję obsługi auta, bądź manuala.
Wiem, że ideą forum jest wszelaka pomoc teoretyczna, bo nie każdy to spec od mechaniki, ale według mnie jeśli się planuje zakup auta lub je się posiada warto trochę się z nim zapoznać ;) bo nie długo padną tu pytania jak odkręcić koło?
I proszę Cię nie wkur...j się, bo mój post nie był bezsensowny, wytłumaczyłem w nim w najprostszy sposób co i jak, może z małą przesadnością. Fajnie, że jesteś też w jakiś sposób pomocny, ale pobędziesz trochę na tym forum to myślę , że mnie zrozumiesz ;) Nie chce mi się dalej wałkować tego tematu, wiec koniec OT, a jak masz jakiś problem do mnie, zapraszam na PW , a jak chcesz mogę Ci podać nawet nr telefonu, bo nie lubię rozpisywać się i nie odbieraj tego jako kontrofensywę.
pozdrawiam Cię serdecznie ;)

efedryna nie odbieraj tego jako atak na Ciebie, mam nadzieję, że poradziłeś sobie ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez radar88 » 29 cze 2011, 20:46

Panowie ja zakończę ten spór :D
Zaznaczone na zdjęciu:
Obrazek

Kolory:
Żółty: zbiorniczek od płynu hamulcowego wraz z serwem, lecz znajduje się on z prawej strony (zdjęcie z auta brytyjskiego)
Biały: nasz słynny króciec z koreczkiem
Czerwony: Korek od wyrównawczego i cały zbiorniczek to wyrównawczy
Różowy: Bagnet poziomu oleju
Niebieski: Zbiorniczek z olejem od wspomagania (kolor oleju czerwony np ATF II)
Zielony: Zbiorniczek od spryskiwaczy, pojemność coś koło 3,5 litra
Fioletowy: Dotyczy ASB (Automatyczna skrzynia biegów, skrót A/T) – bagnet stanu oleju ASB, nie dotyczy skrzyni M/T inaczej manualnej

Uważam tą kwestię do zamknięcia ponieważ temat dotyczy czego innego.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez efedryna » 30 cze 2011, 13:34

Tez uwazam ze do zamkniecia(myslalem ze krociec to krótka rurka i to mnie wprowadzilo w blad gdyz szukalem czegos innego)Mimo wszystko problem rozwiazany,dziekuje za zainteresowanie i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Misiowy » 30 cze 2011, 22:34

Napisz jeszcze kolejnemu potencjalnemu userowi co rozwiązało problem.
Miejmy nadzieje ze nim wygeneruje kolejny temat o wywalaniu wody z układu użyje szukajki i znajdzie ten właśnie temat. :D
Może uchroni go to przed niepotrzebnymi kosztami związanymi z ściąganiem głowicy 2 razy

Pozdrawiam
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez efedryna » 1 lip 2011, 16:16

Proponuje wrzucic temat lub sama "instrukcje odpowietrzania" w podwieszone,bedzie latwiej znalezc i napewno komus sie przyda.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez dadan » 16 sie 2011, 21:18

Koledzy rura dolotu miedzy przeplywomierzem a filtrem powietrza ta gumowa w ASO kosztuje 218 zł, do silnika 2,5 KL, wiec warto odwiedzac ASO :P
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Lefty_X9 » 20 sie 2011, 16:34

radar88 napisał(a):Biały: nasz słynny króciec z koreczkiem


Małe pytanko co do tego korka... to zwykła pokrywka czy z ciśnieniowym zaworkiem?
Ja po odkręceniu miałem tak jakby zwykłą pokrywkę z uszczelką, która się połamała :| :|

Na stronie Mazdy pokazany jest dekielek z zaworkiem, i taki kupiłem... na 1.1 taki jak jest w zbiorniczku

Jakie Wy macie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 20 sie 2011, 18:13

Normalny kapsel z uszczelką, taki jest u mnie i taki mam przy X6 i przy X9 UK.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 20 sie 2011, 18:44

Tez mialem zwykly kapsel.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez oberost@o2.pl » 17 sie 2012, 00:36

witam ostatnio mam ten sam problem...
ale wszystko dzieje sie na lpg.
auto nagrzewa sie po wlaczeniu instalacji wszystko jest ok. ale po pewnym czasie(roznie,czazsem nawet dziala caly czas) zaczyna szarpac poczym obroty skacza na 3tys. a auto wlasciwie nie jedzie...
instalacja sygnalizuje koniec zbiornika i wskakuje pb i wszystko nagle jest ok...
mam niewielki wyciek z uszczelek pokryw
pod maska widzac ze plyn z chlodnicy wywala az obudowa filtra pow. jest mokra.
zeby bylo lepiej od wczoraj auto plywa(wydaje mi sie ze to sworznie) dzis natomiast zapalil si HOLD ale auto jechalo bo ok 20km znowu sie zapalilo i zgasl silnik...? jakies propozycje najlepiej takie zeby madzia jezdzila do poniedzialku i nie umarla (mechanik na urlopie jest <glupek2> )
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:59
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )

Postprzez radar88 » 17 sie 2012, 01:00

Rozumiem że objaw masz tylko na LPG. W mondeo MK2 z V6 mam podobny problem lecz obroty się nie podnoszą, stawiam na zapchany filtr, lecz to po wymianie będę wiedział.
Coś nie tak jest związane z LPG skoro na PB się uspokaja.

Hold może oznaczać problem z ASB, lecz jeżeli mruga.

Sprawdź błędy i opisz je w odpowiednim temacie ;) Może coś tam się ukaże.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez oberost@o2.pl » 17 sie 2012, 01:16

hmm filtr raczej nie 2tyg. temu wymienialem lpg,oleju,powietrza nawet kabinowy...
a moze to byc wyciek z at jezeli chodzi o szarpanie(gubi biegi czy cos takiego, a i czy bez kanalu pod domem dam rade olej dolac)
a co do gazu pelna butla jedzie i po chwili tak sie dzieje (jakis syf filtr zassal, blednie dane z kompa szczytuje nie wiem,) myslalem ze moze ktorys z wezy lpg nie trzyma ale jak to sprzadzic...
czy moze to ze plyn z chlodnicy wywala (ale nie do konca zawsze cos zostanie bo sie nie grzeje)

ostatnio wymienialem pare glupotek
-laczniki stab.
-koncowki drazkow
-jakis gumy
-tarcze
-czujnik cisnienia oleju

moze termostat jest walniety...

kurcze pomyslow do oporu <co?>
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:59
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9