TA KL grzeje się i wywala płyn
Lecz się sprawdziło to co mówiłem.
Heh zdarza się, ważne że wszystko wróciło do normy.
Szerokiej
Button napisał(a):okazało się, że go urwałem
Heh zdarza się, ważne że wszystko wróciło do normy.
Szerokiej
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Button napisał(a):No wogóle nie świeci dioda na przełączniku, ani ta wskazująca poziom LPG
Poszukam czy coś się przy klemach przypadkiem nie odłączyło.
Ja mam ostatnio podobny przypadek że gaz jest w butli lecz wskaźnik pokazuje że butla jest pusta.Zauważyłem że jeśli wyłączę gaz i załączę go z powrotem to wskaźnik nic nie pokazuje ale przy wyłączaniu z gazu czuję że auto jedzie na gazie bo odczuwam skutek przejścia z gazu na benzynę.Byłem z tym u gaziarza i powiedział że możliwa jest wina któregoś przekaźnika które są pod maską a mam ich aż trzy.Wskaźnik pokazywał pustą butlę,dioda na przełączniku się nie świeciła lecz autko jechało na gazie.Gdy depnąłem gaz do podłogi i auto przeszło na niższy bieg po chwili wszystko było w porządku.Dioda się oświeciła i wskaźnik pokazywał ilość gazu w butli.Jeśli wskaźnik przy butli pokazuje ci że masz gaz to szukaj usterki pod maską przy przekaźnikach od gazu.
- Od: 7 sie 2010, 23:17
- Posty: 116
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5 v.6 KL 2002 LPG
Dobra panowie, delikatnie się zagalopowaliśmy...ja też.
1): temat miał dotyczyć tego iż samochód się grzeje. Problem rozwiązany.
2): Przeszliśmy na temat ASB – mamy wątek od tego
3): przeszliśmy teraz na temat LPG :
a) to nie tytuł tematu
b) Nie ten dział
Szymonie, co wnosi Twoja wypowiedź do nie działającego włącznika/wskaźnika gazu? Przeczytaj temat.
Jesteś MOD-em w tym dziale a robi się śmietnik. DZIEŃ DOBRY
Kończymy panowie OT, szybkie pytania i dyskusję proszę kierować w odpowiednie tematy/działy.
Przepraszam że tak drastycznie lecz ktoś musi trzymać łapkę tutaj.
Proszę nie róbmy śmietnika w tematach tego niedotyczących, inaczej będę wystawiał ostrzeżenie.
Pozdrawiam,
Miłego wieczoru
1): temat miał dotyczyć tego iż samochód się grzeje. Problem rozwiązany.
2): Przeszliśmy na temat ASB – mamy wątek od tego
3): przeszliśmy teraz na temat LPG :
a) to nie tytuł tematu
b) Nie ten dział
sim60 napisał(a):Ja mam ostatnio podobny przypadek że gaz jest w butli lecz wskaźnik pokazuje że butla jest pusta.Zauważyłem że jeśli wyłączę gaz i załączę go z powrotem to wskaźnik nic nie pokazuje ale przy wyłączaniu z gazu czuję że auto jedzie na gazie bo odczuwam skutek przejścia z gazu na benzynę.Byłem z tym u gaziarza i powiedział że możliwa jest wina któregoś przekaźnika które są pod maską a mam ich aż trzy.Wskaźnik pokazywał pustą butlę,dioda na przełączniku się nie świeciła lecz autko jechało na gazie.Gdy depnąłem gaz do podłogi i auto przeszło na niższy bieg po chwili wszystko było w porządku.Dioda się oświeciła i wskaźnik pokazywał ilość gazu w butli.Jeśli wskaźnik przy butli pokazuje ci że masz gaz to szukaj usterki pod maską przy przekaźnikach od gazu.
Szymonie, co wnosi Twoja wypowiedź do nie działającego włącznika/wskaźnika gazu? Przeczytaj temat.
Jesteś MOD-em w tym dziale a robi się śmietnik. DZIEŃ DOBRY
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kończymy panowie OT, szybkie pytania i dyskusję proszę kierować w odpowiednie tematy/działy.
Przepraszam że tak drastycznie lecz ktoś musi trzymać łapkę tutaj.
Proszę nie róbmy śmietnika w tematach tego niedotyczących, inaczej będę wystawiał ostrzeżenie.
Pozdrawiam,
Miłego wieczoru
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Odebrałem wczoraj Xeda 9 od mechanika i przejechałem do garażu gdzie trzymam auta, tam wlałęm płyn do spryskiwaczy,ale po otwarciu maski aż buchnęło gorącem...wskazówka na ok 50% czyli tak jak ma być, pytam żonę, która jechała autem czy wskazówka coś była wyżej to mówi,że nie..Pojechaliśmy pod dom autem,parkuje a tu spod maski się dymi
wskazówka temp. w pozycji ok...patrze a pod autem kapie płyn chłodniczy...okolice jakby patrzeć pod przepustnicą...Nie wiem czy poszedł jakiś przewód czy ki cholera? Ten wąż gruby od chłodnicy,po wyłączeniu silnika jest gorący i miękki...Ktoś wie co to może być ? 

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Ten wąż gruby od chłodnicy,po wyłączeniu silnika jest gorący i miękki.
Raczej miękki nie powinien być.
Układy chłodzenia naszych silników są układami ciśnieniowymi więc to normalne, że węże powinny być sztywne ale też bez przesady bo całą nadwyżkę ciśnienia (zwykle powyżej 0.9 bara) powinno wpuścić przez korek na zbiorniczku wyrównawczym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Układy chłodzenia naszych silników są układami ciśnieniowymi więc to normalne, że węże powinny być sztywne ale też bez przesady bo całą nadwyżkę ciśnienia (zwykle powyżej 0.9 bara) powinno wpuścić przez korek na zbiorniczku wyrównawczym.
No a ten jest miękki, ani trochę twardy. płynu nie wywala nigdzie, jedynie od dołu auta skapuje, góra silnika sucha, temp. w normie
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Cóż – masz jakąś nieszczelność zapewne i bez popatrzenia pod maskę niewiele więcej da się wymyśleć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
zibi , szkoda że sie nie wysypało wczesniej, byłem w weekend w Kraku, może byśmy coś uradzili
a tak to
sprawdź czy wężyki przy przepustnicy masz całe i wszystko co jest poniżej, trójniki, inne badziewia, obudowa termostatu... co robił w swej doskonałości mechanik? 


Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
witam
mam takie pytanie :
w jakim polożeniu powinna byc wskazuwka na wskazujaca temperature...?
u mnie jest w 3/4 skali no 1cm moze 1,5cm od konca skali...
czy to normalne..? dodam ze plynu w chlodnicy specjalnie nie ubywa..
mam takie pytanie :
w jakim polożeniu powinna byc wskazuwka na wskazujaca temperature...?
u mnie jest w 3/4 skali no 1cm moze 1,5cm od konca skali...
czy to normalne..? dodam ze plynu w chlodnicy specjalnie nie ubywa..
- Od: 8 sie 2011, 18:59
- Posty: 38
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )
oberost@o2.pl napisał(a):witam
mam takie pytanie :
w jakim polożeniu powinna byc wskazuwka na wskazujaca temperature...?
u mnie jest w 3/4 skali no 1cm moze 1,5cm od konca skali...
czy to normalne..? dodam ze plynu w chlodnicy specjalnie nie ubywa..
Przeważnie powinna być na połowie skali, czasami nawet troszeczkę powyżej połowy, jak jest 3/4 skali to możesz mieć nie w pełni drożny układ.
ProboszczV6 napisał(a):zibi , szkoda że sie nie wysypało wczesniej, byłem w weekend w Kraku, może byśmy coś uradzilia tak to
sprawdź czy wężyki przy przepustnicy masz całe i wszystko co jest poniżej, trójniki, inne badziewia, obudowa termostatu... co robił w swej doskonałości mechanik?
Sprawdzałem ile mogłem na chodniku,góra sucha..mechanik wymieniał sonde lambda i regulował zapłon,pływały obroty i poprawiał po gaziarzach,którzy po zamontowaniu LPG nie podłączyli EGRa i dolewał płynu chłodniczego bo oni tego nie uzupełnili po zamontowaniu LPG.
Teraz auto znów u mechaniora, na razie nie wiem nic więcej, dam znać co się okazało.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Może podłączenie parownika okazało się jakieś nieszczelne?
Bo tak pod przepustnica jest w miarę "dogodne" miejsce do podłączenia się z układem grzania parownika.
Bo tak pod przepustnica jest w miarę "dogodne" miejsce do podłączenia się z układem grzania parownika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
to fantastycznych masz gazowników
mam nadzieję że ich polecasz odpowiednio, jest całkiem mozliwe że trójniki do których idą węże od grzania reduktora puszczają płyn....
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):to fantastycznych masz gazownikówmam nadzieję że ich polecasz odpowiednio, jest całkiem mozliwe że trójniki do których idą węże od grzania reduktora puszczają płyn....
Bez komentarza co do gości, chociaż 626 zagazowali prawidłowo to z V6 już mniej sprawnie im poszło...nie wiem czy czasem ludzie tam się nie zmienili..
Do poniedziałku jestem bez Xedosa
Edit 09.07.2012
No i wyjaśniło się – rura długości ok 15 cm i średnicy ok 20mm sparciała i puściła...trza było ściągać całą "górę" żeby się do niej dostać...cóż, wiek robi swoje..teraz do gaziarzy na strojenie na działającej tylnej sondzie lambda ;]
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Witam.
Nie dawno zakupiłem Mazde Xedos 2,0 V6 w Hannoverze i niestety grzeje się. łapie temperature po około 6 kilometrach, wykręciłem termostat i ujechałem jakieś 30 kilometrów na autobanie i się zagrzała ponownie. Ogulnie do dnia dzisiejszego zagotowała się ze trzy razy i nie wiem co z nią. Silnik ładnie cicho pracuje autko nie szarpie i wydaje się ok ale się grzeje i gubi gdzieś wodę albo pod wpływem temperatury wycieka woda ze zbiorniczka jak bulgocze, jest przy zbiorniczku taki odpływ z wężykiem u góry. Wody w oleju nie ma, wydechem też nie ucieka. Słyszałem taką diagnoze że może pompa wody stanęła. Pewnie będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i pewnie planować głowicę ale nie wiem nie mam pewności, doradzcie coś. Kupiłem to autko na handel ale jak nim trochę pojeżdziłem to rewelacja, sprzedałem Audi a Mazde zostawiam dla siebie.
Nie dawno zakupiłem Mazde Xedos 2,0 V6 w Hannoverze i niestety grzeje się. łapie temperature po około 6 kilometrach, wykręciłem termostat i ujechałem jakieś 30 kilometrów na autobanie i się zagrzała ponownie. Ogulnie do dnia dzisiejszego zagotowała się ze trzy razy i nie wiem co z nią. Silnik ładnie cicho pracuje autko nie szarpie i wydaje się ok ale się grzeje i gubi gdzieś wodę albo pod wpływem temperatury wycieka woda ze zbiorniczka jak bulgocze, jest przy zbiorniczku taki odpływ z wężykiem u góry. Wody w oleju nie ma, wydechem też nie ucieka. Słyszałem taką diagnoze że może pompa wody stanęła. Pewnie będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i pewnie planować głowicę ale nie wiem nie mam pewności, doradzcie coś. Kupiłem to autko na handel ale jak nim trochę pojeżdziłem to rewelacja, sprzedałem Audi a Mazde zostawiam dla siebie.
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
Zasadniczo jaka temp. pokazuje ci wskaźnik?
Takie wywalanie wody może być powodem nawet uszkodzonego korka na zbiorniczku wyrównawczym, który będzie sie otwierał przy zbyt niskim ciśnieniu.
Standardem jest 0.8 lub 1.1 bara – nie pamiętam teraz na 100%.
Aha – ważne: na kroćcu przy głowicy korek jest "zwykły" a przy zbiorniczku wyrównawczym z grzybkiem – sprawdź czy są poprawnie założone.
Takie wywalanie wody może być powodem nawet uszkodzonego korka na zbiorniczku wyrównawczym, który będzie sie otwierał przy zbyt niskim ciśnieniu.
Standardem jest 0.8 lub 1.1 bara – nie pamiętam teraz na 100%.
Aha – ważne: na kroćcu przy głowicy korek jest "zwykły" a przy zbiorniczku wyrównawczym z grzybkiem – sprawdź czy są poprawnie założone.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
temp. na połowie może trochę dalej ale po kilku chwilach i około 8-10 kilometrach sie grzeje
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
Ale czy wskazówka faktycznie idzie do góry?
Sprawdziłem korek u siebie i mam na 1,1 bara (0,8 mam w "efce").
Sprawdziłem korek u siebie i mam na 1,1 bara (0,8 mam w "efce").
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tak, idzie do góry na maksa
- Od: 9 lis 2012, 14:46
- Posty: 15
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda Xedos9 2,0V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość