Xedos bierze olej TA KF/KL
1, 2
Witam,
niedlugo po tym jak sam kupilem moja madzie,brat wyszukal okazyjnie calkiem fajnego xedosa 2.0 .Wszystko fajnie auto sprawowalo sie bardzo dobrze do czasu niestety,dwa tygodnie po wymianie oleju(10w40)zaczoł strasznie kopcic przy mocniejszym wcisnieciu gazu,na wolnych obrotach wszystko jest ok. tak samo przy odpalaniu.Auto nie stracilo mocy,nigdzie nie widac wyciekow,znalezlismy tylko pekniety wezyk od filtra oleju.Jak temu zaradzic?Czy konieczny bedzie remont silnika?
niedlugo po tym jak sam kupilem moja madzie,brat wyszukal okazyjnie calkiem fajnego xedosa 2.0 .Wszystko fajnie auto sprawowalo sie bardzo dobrze do czasu niestety,dwa tygodnie po wymianie oleju(10w40)zaczoł strasznie kopcic przy mocniejszym wcisnieciu gazu,na wolnych obrotach wszystko jest ok. tak samo przy odpalaniu.Auto nie stracilo mocy,nigdzie nie widac wyciekow,znalezlismy tylko pekniety wezyk od filtra oleju.Jak temu zaradzic?Czy konieczny bedzie remont silnika?
- Od: 4 kwi 2011, 15:41
- Posty: 33
- Skąd: Nowa Sol
- Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6
Całkiem prawdopodobne że tak. Jaki przebieg ma samochód?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A wiesz jakim olejem był zalany ? Może ten olej jest już za zadki na ten silnik.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
efedryna napisał(a):z tego co pamietam to jakies 220 000.
Ciekawe który to rocznik?
Mój X9 jest z 2001r. i ma 230kkm co uważam za "niekręcony" przebieg.
Ile czasu jeździł Twój brat autem zanim zmienił olej? Ile km w tym czasie mógł zrobić?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
spróbuj jeszce może uściściślić kolego co znaczy pojęcie
"strasznie kopci przy mocniejszym wciśnieciu na gaz"
bo wedełóg mnie to normalne ze po wciśnieciu gazu powyżej 50% zakresu na zimnym silniku z rury będzie wydobywał się dym bądź raczej para wkażdym razie jakieś obłoczki
Moja madzia może ci jeszcze dodadkowo chlupnąć w oko kondensatem z obu rur
jeśli natomiast bez względu na temperaturę silnika czy otoczenia nic nie widzisz w lusterku podczas wyprzedzania to coś jest jednak nie tak
Mój silnik wciąga olej bardziej niż to przewiduje instrukcja(nic przy tym nie cieknie na tyle bym to mógł zauważyć) jednocześnie jak bym jej nie cisnoł to nic z tyłu poza delikatną mgiełką pary nie widać
dymienie w benzyniaku często jest powodem niespalania mieszanki przez któryś cylinder
a spalanie oleju w takich ilościaćh aby to było widać z tyłu to już agonia silnika raczej niestety
polecam posprawdzać podstawy
poziom płynów
błędy ecu
ciśnienie sprężania
stan układu zapłonowego
"strasznie kopci przy mocniejszym wciśnieciu na gaz"
bo wedełóg mnie to normalne ze po wciśnieciu gazu powyżej 50% zakresu na zimnym silniku z rury będzie wydobywał się dym bądź raczej para wkażdym razie jakieś obłoczki
Moja madzia może ci jeszcze dodadkowo chlupnąć w oko kondensatem z obu rur
jeśli natomiast bez względu na temperaturę silnika czy otoczenia nic nie widzisz w lusterku podczas wyprzedzania to coś jest jednak nie tak
Mój silnik wciąga olej bardziej niż to przewiduje instrukcja(nic przy tym nie cieknie na tyle bym to mógł zauważyć) jednocześnie jak bym jej nie cisnoł to nic z tyłu poza delikatną mgiełką pary nie widać
dymienie w benzyniaku często jest powodem niespalania mieszanki przez któryś cylinder
a spalanie oleju w takich ilościaćh aby to było widać z tyłu to już agonia silnika raczej niestety
polecam posprawdzać podstawy
poziom płynów
błędy ecu
ciśnienie sprężania
stan układu zapłonowego
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Ja swojego Xeda zalałem 15w40, wszyscy się dziwili że takim a nie 10w40. Mój miał po przywiezieniu 298kkm (bodajże) w co wątpię bo to 1993 rok. A może spróbujcie go zalać gęściejszym?
U mnie facet do X6 KF zalał przy przebiegu ponad 150tyś mil 5w30 bardzo go szybko opier i szybko spuszczałem olej, ponieważ już dawno był lany 10w40.
Pozdrawiam
U mnie facet do X6 KF zalał przy przebiegu ponad 150tyś mil 5w30 bardzo go szybko opier i szybko spuszczałem olej, ponieważ już dawno był lany 10w40.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ja kupiłem auto na 10w40 (nie wiadomo jakiej marki) z komisu
więc bym się nie zdziwił jak były wmmisce olejowej jeszcze jakieś dodatki zagęszczające
silnik pracował bezszelestnie na wolnych obrotach
zaraz po zakupie wymieniełem na mobila 10w40 bo stary olej przypominał smołę raczej
po uruchomieniu zimnego silnika słychać było klepanie popychaczy przez max pół minuty zimą troszkę dłużej
ale po rozgrzaniu silnika błoga cisza
po roku zalałem 5w50 i spuszczę go po 1k km przejechanych bo madzia klekocze teraz jak audiA6 tdi
wracam spowrotem do 10w40 semi syntetyk
a na licznik nie patrzę wcale bo przy zakupie wskazywał 57k km taki kraj poprostu
więc bym się nie zdziwił jak były wmmisce olejowej jeszcze jakieś dodatki zagęszczające
silnik pracował bezszelestnie na wolnych obrotach
zaraz po zakupie wymieniełem na mobila 10w40 bo stary olej przypominał smołę raczej
po uruchomieniu zimnego silnika słychać było klepanie popychaczy przez max pół minuty zimą troszkę dłużej
ale po rozgrzaniu silnika błoga cisza
po roku zalałem 5w50 i spuszczę go po 1k km przejechanych bo madzia klekocze teraz jak audiA6 tdi
wracam spowrotem do 10w40 semi syntetyk
a na licznik nie patrzę wcale bo przy zakupie wskazywał 57k km taki kraj poprostu
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Ja polecam Xedosa kolegi efedryna zalać 15w40 i zobaczyć co i jak, w Carspeed-zie kupisz za 90zł 5L. sprawdzić zawsze można.
Ja zalałem 15kę tylko dla tego że nie chcę szukać innego silnika,skoro po przywiezieniu miał już 298kkm (a nie wiadomo ile był przekręcony, może wcale) to lepiej nie rydzykować.
Czym silnik ma więcej przelatane to wg mnie olej powinien być gęstszy, jak olej rzadszy to i ginie, użytkownik Sim60 się o tym przekonał, magicznie olej mu zaginął, choć był nie dawno po wymianie.
Cofanie licznika w naszym kraju to chyba już normalne, tylko po co oszukiwać, ja bym wolał kupić auto z przebiegiem np 250kkm i mieć świadomość że może nawalić z prawa przebiegu, niż kupić 100kkm i być zdziwionym że co trochę coś nawala.
Pozdrawiam
Ja zalałem 15kę tylko dla tego że nie chcę szukać innego silnika,skoro po przywiezieniu miał już 298kkm (a nie wiadomo ile był przekręcony, może wcale) to lepiej nie rydzykować.
Czym silnik ma więcej przelatane to wg mnie olej powinien być gęstszy, jak olej rzadszy to i ginie, użytkownik Sim60 się o tym przekonał, magicznie olej mu zaginął, choć był nie dawno po wymianie.
Cofanie licznika w naszym kraju to chyba już normalne, tylko po co oszukiwać, ja bym wolał kupić auto z przebiegiem np 250kkm i mieć świadomość że może nawalić z prawa przebiegu, niż kupić 100kkm i być zdziwionym że co trochę coś nawala.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kolego napisz jeszcze ile tego oleju wzial, bo niektorzy sie pytaja czy robic remont bo zjadl 2 L na 10 tys Jak butujesz ostro powyzej 4 tys obrotow to tez moze wziac troche duzo, pytanie ile to duzo:) Przekalkuluj sobie ile masz zamiar jezdzic i czy warto robic remont czy za ta kase kupic oleju czasami lepiej zalac mineralnym albo tak jak kolega radar radzi i jezdzic i sie nie przejmowac, zwlaszcza jak nie stracil na osiagach. Co do przebiegow sami sobie jestesmy winni, wszyscy by chcieli uczciwie a nikt nie kupi jak ma 300 na budziku (bynajmniej 90% polakow) sami sobie taki rynek niestety stworzylismy.
Dadan, kopcenie na niebiesko nie jest normlanym zjawiskiem i nie ma co tutaj szukać dziury w całym. Zadna zmiana oleju tu nie pomorze, jedynie może zmniejszyć apetyt na olej, ale nie uchroni przed remontem silnika, tutaj ewidentnie takowy trzeba wykonać. Generalny remont to 2,5tys zł.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
No to remont silnika lub po prostu wymiana na inny, być może lepszy.Poszukać X6 z takim silnikiem i tyle, dobry silnik będzie kosztował, ja KL sprzedałem za 1100zł i tak to wcale dużo nie było
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
skoro dymi na czarno to jest problem z prawidłowym spalaniem mieszanki.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
Ja od lat stosuje jedną zasadę, jak samochód jeździ na mineralnym to lepiej z olejem nie kombinować, jeśli zaś jezdzi na półsyntetyku i nie pobiera żadnych ilości oleju to zmieniam olej na syntetyczny, przy dwóch hondach sie sprawdziło, przy nowonabytym xedzie zdaje się, że też działa
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
Ja od siebie dodam tylko tyle. W sprzedaży są specjalne płukanki do silnika przed wymianą oleju. Służą one temu, jak sama nazwa wskazuje by wypłukać stary osad (nie mylić z mitycznym rozszczelnieniem silnika ). Byłem na prezentacji marki LIQUI-MOLY – rewelacyjna chemia. Słyszałem, że można z gorszego klasą na lepszy zmienić olej tylko konieczna jest płukanka. Zawierają środki, które "odnawiają" sparciałe uszczelki itp.. Sam jestem ciekawy jak działają, jeszcze nigdy nie stosowałem , ale zamierzam wypróbować. Latam na 10W40 a chce przepłukać i syntetyka zalać 5W30 LIQUI-MOLY.
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Ja stosuję Liqui-Moly co rok, przy każdej wymianie oleju. Po użyciu tego specyfiku olej, który spuszczam z silnika ma kolor i konsystencję zbliżoną do smoły, więc coś w tym musi być. Imo warto używać.
- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość