Xedos 9 TA KF – drobne naprawy

Postprzez Mr.Mat » 14 mar 2011, 18:05

Witam serdecznie, jestem tu nowy i potrzebuje waszej pomocy. Od miesiąca jestem posiadaczem Xedosa 9 z silnikiem 2.0. Miał być bez wad ukrytych, a okazuje się, że jest trochę roboty...Naprawy nie są jakieś skomplikowane: uszczelki kolektora ssącego (2), uszczelki pokrywy zaworów (2), rolka napinacza paska alternatora, alternator (ponoć długo nie pożyje, bo zalany, zalecają mi wymianę, a na regeneracje nie ma rzekomo szans), rolka pompy wspomagania kierownicy (pierwsze słyszę...), pasek wieloklinowy. Samochód jest taki trochę mułowaty, na wolnych obrotach trochę skacze, dodam że mam 2 letni gaz sekwencyjny. Myślałem o wymianie filterka. Dziś kolejny raz pojechałem do mechanika, odpaliliśmy i silnik trochę stuka, mechanior powiedział, że to coś z popychaczami, bo rura gumowa dolotu jest peknieta (sklejona taśma) i łapie lewe powietrze. właśnie dziś doszła ta rura, powiedział żebym sam znalazł sobie tę cześć bo w żadnej hurtowni nie znajdzie tego. W ASO mi się nie widzi to wszystko,, po prostu nie mam tyle kasy. Na allegro nie ma, a jak zaproponowałem, żeby może dolot sportowy założyć, to mi odradził. Szczerze to nie wiem jak by to tam dopasować, bo rura od filtra do kolektora ma 2 dodatkowe wyloty po boku, nie wiem od czego to, w silniku 2.0 z Xedosa 6 czegoś takiego nie ma. Są na allegro gotowe zestawy dolotowe do xedosa 6, ale tutaj kolektor dolotowy jest trochę inaczej zbudowany, chociaż to niby ten sam silnik. Sam nie wiem co z tym robić :( , pomożecie? Powiedzcie jeszcze jakiej firmy części byście polecali z tych wymienionych (ponoć te najtańsze to tylko pieniądze wyrzucone w błoto). Liczę na waszą pomoc!
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 17:37
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Xedos 9 Business TA KF.

Postprzez Wodzu » 14 mar 2011, 20:52

Uszczelki kup tylko i wyłącznie ori, dostaniesz je od kolegi klubowego, strona carspeed.pl co do dolotu tez sie mozesz u nich spytac.
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Mr.Mat » 14 mar 2011, 21:15

Dzięki Wodzu. Co do tego dolotu, doedukowałem się trochę i dowiedziałem się, że do power rury podłączona jest odma. U kolegi z forum zobaczyłem że ma identyczny silnik w 323 BA i tam odma jest odłączona od power rura a na nią założony filterek, jeżeli tak dałoby się to rozwiązać to raczej bez problemów, wystarczyłoby znaleźć dobry dolot na allegro. Słyszałem tylko, że odłączona odma może powodować wariacje ECU, nie wiem ile w tym prawdy, co o tym sądzicie? Mam jeszcze pytanie dotyczące średnicy wewnętrznej i zewnętrznej power rury do silnika KF X9
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 17:37
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Xedos 9 Business TA KF.

Postprzez Wodzu » 14 mar 2011, 21:20

nie sądze zeby to mialo wpływ na ecu.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Mr.Mat » 14 mar 2011, 21:33

Piękne dzięki za pomoc. P.S. Te chromowe dodatki w środku swojej X9 miałeś w standardzie? To samo dotyczy czujników parkowania. Moja też niby business a nie ma tych chromowych wykończeń, o czujnikach też mi nic nie wiadomo..
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 17:37
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Xedos 9 Business TA KF.

Postprzez Wodzu » 14 mar 2011, 23:33

Już taką kupiłem, dołożona jest gałka zmiany biegów od Mazdy 6.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 15 mar 2011, 08:22

Rurę dolotową poklej taśmą samowulkanizującą i będzie na razie po kłopocie zamiast dopasowywać coś innego.
Kiedyś dałem fotostory jak to robiłem w 323 i już prawie 2 lata wszystko nadal się trzyma należycie.
W X9 też mi pękł dolot i tak samo sobie go połatałem :)
W napinaczach pasków są stosowane standardowe łożyska, które możesz kupić w każdym sklepie metalowym (coś mi się wydaje, że jest tam "kryte" 6303 ale lepiej sprawdź sam).
Wymiana ich jest banalnie prosta, kwestia tylko wykręcenia napinacza, wyciśnięcia i wciśnięcia nowego łożyska oraz zamontowania napinacza :)

Powodzenia!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mr.Mat » 17 mar 2011, 14:11

Dzięki za pomoc panowie, już prawie wszystko załatwiłem. Części względnie tanio zamówiłem w Car speedzie w Lublinie – bardzo szybko i przyjemnie, polecam! Co do napraw również w Car speedzie dostałem namiary do człowieka, który 10 lat pracował w ASO Mazdy i zna te V-ki od podszewki, a teraz wykonuje naprawy prywatnie przy domu w garażu. Jakby ktoś potrzebował namiary, to moge podać. Pozdro!
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 17:37
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Xedos 9 Business TA KF.

Postprzez kuraz » 17 mar 2011, 18:50

Również skorzystalem z usług carspeed.pl. Koszty uszczelek pod dekle to 60zł/szt (ori mazda), tuleja pływająca wahacza srodkowego 185zł (ori mazda).
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9