Słabnący silnik

Postprzez Wodzu » 27 lip 2009, 22:40

steven napisał(a):wogóle czujniki stukowe chyba oscyloskopem radziłbym mierzyć

Gdzie ja znajde oscyloskop. jedynie na uczelni ale nik mi go nie pozyczy :|
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez wojtek4ws » 27 lip 2009, 22:55

steven napisał(a):i okazuje się że nie ma na nim rzadnego oporu pomiędzy tymi dwoma pinami...

nie chcę się wymądrzać bo na elektronice znam sie jak wilk na gwiazdach ale jesli tamte są podobnie skonstruowane jak w np. silniku KL to nie bedzie oporu bo masa idzie z oplotu kabla sygnałowego do kompa a nie jest wpieta w obudowę czujnika żeby nie zrobić petli mas (sam tego nie wymysliłem, cytuje za kimś z forum, z całym szacunkiem ale nie przypomne sobie za kim) :(
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez Janusz626 » 28 lip 2009, 00:55

wojtek4ws jak wilk na gwiazdach... ale masz racje z ekranem i petla mas... zreszta pisalem o tym wczesniej ze jeden z pinow jest tylko ekranem i w sumie liczy sie rezystancje miedzy obudowa czujnika a jednym z pinow i jak w morde w silniku KL i KJ jest wg manuala 560khm i tak ma byc, co do silnika KF nie mam pewnosci bo nie znalazlem opisu stukowego w KF :( oscyloskop jest swietny itd ale to nie jest jak lutownica co by ja kazdy posiadal ;) odnosnie tego napiecia rzedu 1-2V to tez racja bo takowe napiecie wyskakuje jak sie go trzepnie-> tzn jakis tam krysztalek czegos tam reaguje wytwarzajac jakis tam Volt i wtedy mamy od 3 do 4 pinow na wtyczce i czasami czujnik nie jest zmasowany z silnikiem, ale pewnosci czy te Volty w KL KJ czy KF wystepuja to nie mam. Ale chyba w K8 sie mierzy napiecie cos okolo 0.7V tylko nie wiem czy 0.7V jest z komputera czy z czujnika... :| ten stukowy to mi sie sni po nocy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez steven » 28 lip 2009, 13:46

Janusz626 0,7V z czujnika... on pod wpływem uderzeń wytwarza prąd :) mniej więcej jak iskra w zapalniczce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wodzu » 28 lip 2009, 18:57

No i dzis sprawdzilem wszystko jeszcze raz. Mianowicie brak oporu na moim czujniku. Podpiolem 2 sprawdzalem wszystko 10 razy. Skasowalem bledy (chyba) i odpalilem na zamienionym znowu ta pieprzona dioda zaczela mrugac to samo. :/ Może skasować błędy musi serwis? a odłączanie aku nic nie daje!. Nie wiem co dalej.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez wojtek4ws » 28 lip 2009, 22:50

no to weź tak jak Ci mówiłem podepnij byle jak ten ode mnie i sprawdź... skoro na wpięciu w drugi czujnik na sucho miał dobra rezystancje to może cos z tego będzie???
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez wojtek4ws » 28 lip 2009, 22:52

eee sorki chyba nie umiem czytać ze zrozumieniem :| skoro wpiąłeś mój czyli 2 i dalej nic no to kiszkeczka :(
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez wojtek4ws » 28 lip 2009, 23:09

Wodzu napisał(a):Może skasować błędy musi serwis? a odłączanie aku nic nie daje

może to nie jest skuteczny sposób przy diagnostyce silnika ze złaczem OBD2 czy tam coś w tym stylu ?? chociaż powinien być bo mi np w dodge stealth `95 czyli w sumie mitsubishi 3000GT doskonale to działało jak ustawiałem sekwencje do gazu i przez pierwsze 2 tygodnie miałem masakre z błędami sondy lambda bo średnice dysz były ciągle nie takie jak należy.. ????
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez Janusz626 » 29 lip 2009, 00:52

steven napisał(a):Janusz626 0,7V z czujnika... on pod wpływem uderzeń wytwarza prąd mniej więcej jak iskra w zapalniczce

wiec udalo mi sie strzelic :D
Wodzu napisał(a):Mianowicie brak oporu na moim czujniku

a moze ma tak byc ?? bo ja nie moge sie dowiedziec jak powinno byc w KF wez go pieprznij srubokretem moze wskoczy te 0.7V [strzelam]
Wodzu napisał(a):znowu ta pieprzona dioda zaczela mrugac to samo

domyslam sie ze procedura sprawdzenia jest po nagrzaniu silnika i przejechaniu iles tam km... oczywiscie przy OBDI bo przy OBDII nic to nie daje

dodam ze dzisiaj tez wzialem diode i wymrugalo mi oczywiscie to samo co tobie czyli
10- Intake Air Temperature (IAT) Sensor, Czujnik temperatury powietrza
11- ??
12- Throttle Position (TP) Sensor, Czujnik położenia przepustnicy
13- ??
15- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V, Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

wiec pojechalem do innego goscia na wtyczke powiedzial ze OBDII jest w tym roczniku, i co ...... ?? i nic nie bylo, nic nie rozumiem, moze dioda sie rzadzi swoim zyciem, i blyska sobie co innego a ja/my tego nie kumam/y

EDIT: dodam jeszcze ze sonda na mierniku wskazuje prawie 1.1V, czujnik polozenia przepustnicy tez mam dobry bo sprawdzalem, a czujnikow temperatury powietrza u mnie jest az trzy a z diody nie wynika ktora
i jeszcze jak podmienilem stukowego na sprawny to blad sam sie skasowal dziwne to wszystko co ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez steven » 29 lip 2009, 09:46

Janusz626 napisał(a):dziwne to wszystko co

no nie do końca :)

być może u Ciebie mruga kodami 4 cyfrowymi... więc może wymrugaj wg schematu 4 cyfrowego, jakbyś nie mógł go znaleźć, to wyglądam mniej więcej tak:
długie mrugnięcie – początek nowej grupy
krótkie mrugnięcie – wartość grupy
brak mrugnięcia krótkiego – 0

czyli kod 0123 (u ciebie myślę, że to właśnie on) wyglądałby następująco:
– –. –.. –... rozumiesz??
0 1 2 3

czyli na początku byłby 0123 – czujnik położenia gazu (TPS)
nie wiem natomaist co z 15 i 17 chyba że byłoby to 0570 lub 0507 bo może wymrygiwał po drodze długi krótki i już więcej go nie liczyłeś bo uważałeś, że to 10 ??

ale 0507 – idle control speed – czujnik obrotów – większe niż oczekiwane...
a 0570 – coś z tempomatem... chyba zwolnienie, albo przyspieszenie...

:) – daj znać czy trafiłem, swoją drogą jak będziesz w Łodzi, to mam gościa – za 100 podłączy Cię pod komputer i wszystko będziesz widział :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wodzu » 29 lip 2009, 18:58

steven napisał(a):być może u Ciebie mruga kodami 4 cyfrowymi... więc może wymrugaj wg schematu 4 cyfrowego, jakbyś nie mógł go znaleźć, to wyglądam mniej więcej tak:
długie mrugnięcie – początek nowej grupy
krótkie mrugnięcie – wartość grupy
brak mrugnięcia krótkiego – 0

No właśnie może tak jest. No ale na kompie mazdowskim w ASO tez im pokazało te 4 kody :/, Chyba że mieli za starego kompa do tego :]
U mnie mruga tak:
10,13,12,15,10 itd
Skoro komp ma bledy to powinien chyba je mrugac wg kolejnosci! czyli 10,12,13,15 itd

Czyli kody mrugane w takiej kolejności 10,13,12,15,10 co oznacza wg schematu 4 cyfrowego?
Sam sobie odpowiedziałem, jaki byłem głupi a odpowiedz miałem przed oczami!!!!!!
10,13,12,15 w kodzie 4 bitowym oznacza P0325 – knock sensor!!!!
Nie moge sobie tego darować!! <glupek2>
Dzieki Janusz626 za celna konkluzje :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez steven » 29 lip 2009, 23:02

Wodzu napisał(a):Dzieki Janusz626 za celna konkluzje

EJ jaki Janusz626 :p

PS
proszę, nic się nie stało :)
I nigdy nie widziałem Xedosa na oczy, jedynie staram się czytać katalogi ze zrozumieniem :)

Fajnie, że do teog doszedłeś :)
Teraz tylko sprawdź czy on – ten drugi jest sprawny ;)

Acha kody 4 cyfrowe skasujesz chyba tylko kompem, bo mają już pamięć flashowską... ale to tylko przypuszczenia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wodzu » 29 lip 2009, 23:14

steven napisał(a):EJ jaki Janusz626 :p

Podziekowania dla Janusz626 bo u niego to samo bylo czyli dioda swoje komp swoje i to on podsunał mi pomysł z tym czujnikiem.
Tobie dziekuje za dostarczenie klucza do tej całej łamigłowki :)
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
Ps. Jutro wstawie ten co otrzymalem od wojtek4ws i troche pojerzdze :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 30 lip 2009, 01:09

No to sie kilka kwesti wyjasnilo :D i kilka jednak jeszcze zostalo...
1. wydruk byl Wodzu u Ciebie i wyszlo OBDI i kody te co dioda j/w kasa w bloto ??
2. mialem nosa ze jest OBDII a nie OBDI jak inni mowili, i tego nosa jak dziecku wytarl mi steven :D
3. mialem nosa ze to nie sondy czujniki itd...
4. mialem tez steven wlasnie taka mysl ze to disco to ma sie do stukowego podstawialem sobie ja ty blyski ale mi nic nie wyszlo wiec te mysl odlozylem ale tylko dlatego ze jak Wodzu ulozylem sobie bledy w kolejnosci od najmniejszej... i co ?? i <dupa>

Skoro dioda swoje mruga , a wtyczka pokazuje ze jest czysto to jak to rozumiec ?? po podmiance samego stukowego blad P0325 sam sie skasowal, u dwoch specow bylem i sie potwierdzilo ze bledow brak (no oprocz tego IMMO bo probowalem skasowac diode klema minusowa...) jest tylko jedna zaleznosc.
Spalanie stukowe nadal wystepuje u mnie bo dioda mruga, a to ze na wtyszce jest czysto to chodzi o sama interpretacje samego opisu P0325 mianowicie ze cos tam z obwodem ze nie jest zamkniety-strzelam bo nie chce mi sie szukac opisu, bo mialem strzelony przewod od stukowego, i takiego mam nosa znowu (obym sie mylil) bo... jesli wtyka jest czysta a dioda nadal bedzie mrugac to co ?? moze nie mruga juz bo gmeralem sobie przy kabelku, musze sprawdzic.

I jeszcze jedna sprawa mam blad IMMO bo u mnie wystarczy odpiac baterie i wkrada sie blad
P1602 Powertrain Control Module Communication Line to TCM Error
P1602 Immobilizer System Communication Error with Powertrain Control Modulecale
to czemu tego dioda nie mruga ??

ps: co dwie glowy to nie jedna, ale trzy glowy to sukces gwarantowany <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 30 lip 2009, 07:36

Janusz626 napisał(a):1. wydruk byl Wodzu u Ciebie i wyszlo OBDI i kody te co dioda j/w kasa w bloto pytajnik

Tak downy w ASO mieli starego kompa

Janusz626 napisał(a):co dwie glowy to nie jedna, ale trzy glowy to sukces gwarantowany jupi

Burza mozgów i sie wyjaśniło
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 30 lip 2009, 19:14

Ok jestem po sprawdzeniu autko smiga az milo :) tylko teraz zakup nowego czujnika i heja do przodu :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez kokowal » 1 sie 2010, 21:19

Ja walczę też z tym stukowym już długo.Wskazania na mierniku prawidłowe ok 550 kohm.Kupiłem drugi używany,sprawdzony miernikiem ,podpiąłem do ucha silnika i dalej to samo-wywala błąd stukowego na kompie.We wtyczce do wiązki jeden przewód masowy ok a drugi pokazuje jakąś minimalną rezystancję.Też już mi się ten stukowy po nocach zacznie męczyć. Na cieplym ciężko się wkręca no i spalanie o wiele za duże w mieście do 20l.(dobrze że gazu ale paliwa też tyle pali sprawdzałem) Więcej błędów nie ma.
Mazda xedos 9 2.5 KL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 21:37
Posty: 17
Auto: Mazda xedos 9 2.5

Postprzez Wodzu » 1 sie 2010, 21:42

Ja powowiem swoja hostorię z tym czujnikiem.
Mianowicie po dodaniu 2 czujnika i przykreceniu go do ucha silnika objawy na pewnien czas ustapiły. Ale to nie było to ECU łapał co jakiś czas błąd czujnika i silnik wariował. Ja ściągnołem oryginalny z USA za 70$ z przesyłką. Dopiero wkrecenie go na swoje miejsce (czyli 2 dni z życiowysu i jakieś 300 zł dalej, wywalenie kolektora ssacego męczarnie z rura łączącą kolektor ssący z wydechowym klucz 23 masakra, odkręcenie wszystkich podciśnień i kupno nowych uszczelek kolektora i dekli zaworów). Wywalenie rur z wodą itp. Wymiana przyniosła dopiero zadowlający efekt. Stwierdzam że wkręcanie czujnika w ucho silnika to tylko środek doraźny pozwalający na dojazd np mechanika lub do garażu w celu wymiany.
ps. kup nowy nie masz gwarancji ile wytrzyma używany a robota przy wymianie masakryczna.
Ja kupiłem od tego gościa polecam
Knock Sensor
Masz jedno czy dwu pinowy czujnik?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez kokowal » 1 sie 2010, 22:15

Dwu pinowy ( ekran i srodkowy )
Mazda xedos 9 2.5 KL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 21:37
Posty: 17
Auto: Mazda xedos 9 2.5

Postprzez Wodzu » 1 sie 2010, 22:28

kokowal napisał(a):Dwu pinowy ( ekran i srodkowy )

To słabo bo 2 pinowe są droższe :|
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9