Rodzaj wtrysk paliwa (TA KL)
Strona 1 z 1
z 2000 roku, silnik 2,5l, 167 KM – jednopunktowy czy wielopunktowy ?
postronek1
- Od: 2 maja 2009, 19:22
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.
postronek1 napisał(a):z 2000 roku, silnik 2,5l, 167 KM – jednopunktowy czy wielopunktowy ?
Masz tam typowy "wielopunkt".
Zresztą popatrz pod maskę i zobaczysz na każdym cylindrze osobny wtryskiwacz a nie tylko jeden "centralny"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Polecam poczytać http://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa
Może słabo się znam ale jeszcze nie widziałem mazdy z jednopunktowym wtryskiem
może w jakichś bardzo starych modelach
w mojej 626GV z '92r mam cztery wtryski
w tych nowychy modelach jest prawdopodobnie wtrysk bezpośredni montowany
Może słabo się znam ale jeszcze nie widziałem mazdy z jednopunktowym wtryskiem
może w jakichś bardzo starych modelach
w mojej 626GV z '92r mam cztery wtryski
w tych nowychy modelach jest prawdopodobnie wtrysk bezpośredni montowany
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Wtryski Mazdy zazwyczaj maja dysze z jednym otworem otwierany jedna igla.. potocznie jednopunktowy.
Miller ma wtrysk a raczej dysze zakonczona czterema otworami otwieranymi... nie wiem czy igla czy czyms innym ...potocznie wielopunktowy.
bezposredni czyli w komorze spalania to chyba w dieslach DiTD, CiTD
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
Miller ma wtrysk a raczej dysze zakonczona czterema otworami otwieranymi... nie wiem czy igla czy czyms innym ...potocznie wielopunktowy.
sds12 napisał(a):w tych nowychy modelach jest prawdopodobnie wtrysk bezpośredni montowany
bezposredni czyli w komorze spalania to chyba w dieslach DiTD, CiTD
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
Janusz626 napisał(a):Wtryski Mazdy zazwyczaj maja dysze z jednym otworem otwierany jedna igla.. potocznie jednopunktowy. ...
Ilość otworów na pojedynczym wtryskiwaczu nie ma znaczenia do określenia typu wtrysku (jedno- czy wielopunkt).
Albo masz jeden wspólny dla wszystkich cylindrów wtryskiwacz podający paliwo do dolotu podobnie jak gaźnik i masz wówczas układ jednopunktowy albo .... masz osobny wtryskiwacz na każdy cylinder i masz wówczas układ wytryskowy wielopunktowy.
Rozwinięciem tego ostatniego (wraz z analogią do diesla) jest wtrysk bezpośredni benzyny.
Ciekawe tylko po co ta informacja jest dla założyciela tego tematu?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku ludzie chcą wiedzieć jak najwięcej
Może to np handlarz,jak upoluje
który się nie zna to wmówi że nowoczesny silnik,wielopunktowy,pali 5,5 litra w trasie
wcale nie więcej po mieście
...
Może to np handlarz,jak upoluje


]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Hehe – ubawiłeś mnie Kamil tym spalaniem
Każdy silnik spali tyle ile mu wlejesz do zbiornika – więcej się nie da.
Proszę o wybaczenie ale jakoś dosyć dziwnie mi "pachnie" to pytanie.

Każdy silnik spali tyle ile mu wlejesz do zbiornika – więcej się nie da.
Proszę o wybaczenie ale jakoś dosyć dziwnie mi "pachnie" to pytanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Widzisz ja znam takich ludzi którym można wmówić wszystko,np że świnie latają,a że X9 to rzadko spotykane auto to i jak ktoś go nie widział to i handlarz wyczuje moment i wszystko wmówi,nawet takie coś;)
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
I tu się muszę z kolegą zgodzić
w dzisiejszych czasach "podłość ludzka nie zna granic..."
mi jeden miły pan próbował wmówić że ta X9 co kupuję ma orginalny przebieg 57000km
wyjołem telefon włączyłem kalkulator i policzyłem panu że auto z '98r musiało by robić
około 1,3km dziennie a on dalej swoje że więcej stała niż jeździła że starsza babcia
i takie tam....
normalnie chandlarzem trzeba się urodzić ja bym po prostu nie umiał tak ściemniać
PS. robimy byrdel w tym wątku a to też nie dobrze
w dzisiejszych czasach "podłość ludzka nie zna granic..."
mi jeden miły pan próbował wmówić że ta X9 co kupuję ma orginalny przebieg 57000km
wyjołem telefon włączyłem kalkulator i policzyłem panu że auto z '98r musiało by robić
około 1,3km dziennie a on dalej swoje że więcej stała niż jeździła że starsza babcia
i takie tam....
normalnie chandlarzem trzeba się urodzić ja bym po prostu nie umiał tak ściemniać
PS. robimy byrdel w tym wątku a to też nie dobrze
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Taka jest prawda.Jak sprzedawałem Audi B3 to kumpel się tak na jarał że to no punkcie że szok lecz kumplowi kichy nie chciałem sprzedawać.Auto poszło w ręce obcego lecz nic nie ukryłem.Lubie uczciwość i oczekuję tego samego.
Przed zakupem mojego KL-a wiedziałem tylko tyle że iska jest za słaba więc wiedziałem że aparat ale to że środek wyglądał jak po tornadzie i że wiele rzeczy jest nie poskładanych oraz uszkodzonych to już mi nie powiedzieli.
Lecz żądza posiadania Madzi była za duża i za ładnie się uśmiechnęła do mnie i się zlitowałem
Przed zakupem mojego KL-a wiedziałem tylko tyle że iska jest za słaba więc wiedziałem że aparat ale to że środek wyglądał jak po tornadzie i że wiele rzeczy jest nie poskładanych oraz uszkodzonych to już mi nie powiedzieli.
Lecz żądza posiadania Madzi była za duża i za ładnie się uśmiechnęła do mnie i się zlitowałem
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Marku ludzie chcą wiedzieć jak najwięcej![]()
Może to np handlarz,jak upolujektóry się nie zna to wmówi że nowoczesny silnik,wielopunktowy,pali 5,5 litra w trasie
wcale nie więcej po mieście
...
Widzę, że teoria spiskowa, która się wypsnęła "radar88" zatacza coraz szersze kręgi i najwyraźniej zaczyna żyć własnym życiem. Wyjaśniam więc, że nie mam żadnych zdrożnych a tym bardziej nieuczciwych zamiarów. Po prostu w niedzielę siedząc przed komputerem, zacząłem sobie surfować, w poszukiwaniu odpowiedniej instalacji LPG do mojego Xedosika. Trafiłem na stronę www.zamontujgaz.pl, gdzie miałem wypełnić szczegółową ankietę z pytaniem "jaki jest wtrysk paliwa w Twoim samochodzie – jedno czy wielopunktowy". Jako, że nie chciało mi się wychodzić z domu ( a wcześniej tego nie sprawdzałem) to zadałem na forum to pytanie. Tutaj dziękuję p.t. "wodzu" za szybką i bezbłędną odpowiedź. Następnego dnia (w poniedziałek) otwarłem sobie pokrywę silnika i zobaczyłem, że silnik 2,5l, V6, 24V ma sześć wtryskiwaczy, a każdy z nich zamontowany jest na osobnym kanale dolotowym, kolektora ssącego. Dziękuję więc wszystkim forumowiczom za pomoc. Niektóre odpowiedzi bardzo mi pomogły.
postronek1
- Od: 2 maja 2009, 19:22
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.
Widzisz kolego postronek1,nie ja podejrzewałem po co to pytanie lecz nie wnikajmy w to 
Zwróć uwagę że w tej chwili masz 3posty więc można pomyśleć różne rzeczy,na pewno nikogo urazić tym nie chciałem. Trza było tak od razu napisać jak napisałeś teraz i by było git majonez
Nie przypuszczam aby ktokolwiek z piszących posty osądzał Cię o oszustwo itp 
Zauważ też że jest sporo handlarzy autami którzy wciskają innym kit jak to się tylko da,logują się na fora,dostaną odpowiedź i ślad po nich ginie.
Pozdrawiam
Zwróć uwagę że w tej chwili masz 3posty więc można pomyśleć różne rzeczy,na pewno nikogo urazić tym nie chciałem. Trza było tak od razu napisać jak napisałeś teraz i by było git majonez
Zauważ też że jest sporo handlarzy autami którzy wciskają innym kit jak to się tylko da,logują się na fora,dostaną odpowiedź i ślad po nich ginie.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Janusz626 napisał(a):w KJ jest chyba 4-ro punktowy ktory pasuje do ciebie w 2.5, kolega mckoper ma wszystkie wtryski od KJ na sprzedaz
Miałem, teraz wtryskują w MX-6
hmmm mówiąc krótko. Przy uturbionym silniku ( w tym wypadku KL) zapotrzebowanie silnika na paliwo znacznie wzrasta. Wtryski z serii KJ mają znacznie większą wydajność więc bardzo łatwo można zapomnieć o tym problemie przeszczepiając wtryski KJ. Takie rozwiązanie ma m.in. Lukster w swoim MX-3 (KL-ZET)
pozdrawiam,
Dawid
pozdrawiam,
Dawid
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość