Wariacje silnika – zmienna moc.

Postprzez mlodymatt » 27 lis 2009, 04:19

dzisiaj właśnie odebrałem madzie od Wieska po generalce,Problem polega na tym że podczas jazdy czasem brakuje mocy.
Opisze troszke...

Ruszamy wszystko gra. Po kilkuset metrach zaczyna się górka i auto zaczyna tracić moc. Trzymając nogę na gazie i starając się utrzymać prędkość(jazda na gazie) przełączam na benzynę. Wtedy jest lekkie szarpniecie i auto idzie. Po 300m znow przełączam na gaz i jest ok. Jadę dalej przez następne kilka km. Po czym przy próbie wyprzedzania zaczyna dziać się to samo, czyli jest lekkie szarpanie,prawie nie odczuwalne i czuć jakby silnik się lekko czymś dławil. Sytuacja powtarza się równeż gdy jeżdżę agresywnie na benzynie. Potrafi się zdlawic i zgasnac(benzyna). Odpalam ,przelacza sie po przegazowaniu na lpg i jest kopyto dopoki cos jej nie odbije kiedy wcisne pedal do konca.

Jazda jest uciazliwa w takich warunkach.

Świece i kable są postawione, czyli te które były kiedyś, auto stało około roku nie jeźdzone. Zanim oddałem Wieskowi sam zmniejszyłem odstęp na świecach stukajac nimi lekko o pokrywe zaworow,wiec odstepy sa nierowne. Może to być wina świec i kabli? Dodatkowo zdarza się że nie święci wyświetlacz. Raz zaczął mrugac a potem swirowac wyswietlajac tysiac cyferkowych mozliwosci na minute.

Jeśli ktoś może coś wiedzieć na ten temat proszę o pomoc.

Mlodymatt
Pozdrawiam MlodyMatt ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 21:02
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Xedos 9 2.5 V6 94r + lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 27 lis 2009, 11:33

Jaką masz instalację LPG?
ja podobne objawy miałem w poprzednim autku (mieszalnikowa instalacja) jak mi sie zaczynał "kończyć" parownik.
Zaś na benzynce też podobne problemy miałem jak padł mi przepływomierz :(

Czy coś z kodów błędów idzie odczytać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mlodymatt » 27 lis 2009, 15:15

wiec gaz jest II generacji na silniczku krokowym.

Benzynka przepływomierz odpada prawdopodobnie, bo wiesiek załozyl mi sprawna używke.

Kable świece ?? moze elektronika(przewody gdzies nie łącza) od czegos do czegos ...?
Pozdrawiam MlodyMatt ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 21:02
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Xedos 9 2.5 V6 94r + lpg

Postprzez Marek 161BD081 » 27 lis 2009, 15:20

mlodymatt napisał(a):Benzynka przepływomierz odpada prawdopodobnie, bo wiesiek załozyl mi sprawna używke.

W moim przypadku miałem mechaniczny przepływomierz i po prostu ogólnie on działał ale ... czasem miał takie naloty, że się zacinał.
Może po prostu zadzwoń do Wieśka i zasięgnij jego opinii.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 27 lis 2009, 20:08

mlodymatt napisał(a):dzisiaj właśnie odebrałem madzie od Wieska po generalce,

Co konkreetnie robil?
pierscienie??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez mlodymatt » 28 lis 2009, 04:36

hm. Więc tak;

Planowanie głowic, wszystkie uszczelki, filtry, pierścienie, uszczelniacze zaworów, jakieś sprzęgielka, nie wiem czy panewki i zawory.

Dziś zauważyłem że jeśli jeżdżę madzia spokojnie, problemu nie ma. Ale gdy wsiadzie kilka osób i chce w miarę jechać pojawia się to co opisałem wcześniej. Tak samo jest jadąc samemu. Gwałtowne dodawanie gaz u prowadzi do elektu "żółwia".
Pozdrawiam MlodyMatt ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 21:02
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Xedos 9 2.5 V6 94r + lpg

Postprzez mlodymatt » 28 lis 2009, 04:39

dodam ŻE auto ma stare świece w których przed remontem robiłem sam odstępy na "oko".
Pozdrawiam MlodyMatt ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 21:02
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Xedos 9 2.5 V6 94r + lpg

Postprzez krasul » 12 gru 2009, 13:42

Ja bym ja podpial najpierw sczytal bledy.
Wyczyscilbym przeplywomierz, sprawdzil czy nie ma syfu w filtrze powietrza.
Reset kompa i jezdil na benzynie tyle ile bedziesz mogl...najlepiej caly zbiornik, nie wiem czy problemu nie robi tutaj gaz, ktory rozwala ustawienia komputera i auto glupieje, stad dobrze jest pojezdzic na benzynie zeby dostal prawidlowe parametry.
A tak BTW jak zrobiles kapitalke silnika to nie rozumiem czmu jezdzisz na gazie i walisz mu po obrotach..nie szkoda Ci kasy na zrobiony remont?
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9