Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez Perolski » 5 maja 2009, 12:48

trojanrob napisał(a):To jest bezpośrednio pod silnikiem

Bardzo dziekuje i jak tylko znajde chwile zabiore sie za sprawdzenie tych kolektorow.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez Perolski » 5 maja 2009, 12:55

wiesiek5 napisał(a):Jak co potrzebujesz to pisz Wiesiek

Dzieki.Niewiem czy zapoznales sie z moim problemem,ale robilem wszystko co nopisano na forum.Po wymianie swiec dostal jedynie lepszego kopa ale to wszystko zaraz po ruszeniu a potem nadal niema sily,musze wymienic te przewody po podejzewam ze maja przebicia,poprzedni wlasciciel owina koncowki tasma,chyba ze maja tak orginalnie?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez tomuswoszu » 8 maja 2009, 04:34

witajcie, mam podobny problem jak kolega, tzn przy lagodnym i powolnym wciskaniu gazu silnik normalnie wchodzi na odbroty a przy gwaltownym szarpie i kaszle i nie wkreca sie wcale a nawet gasnie, problem pojawil sie po wizycie u mechanika a wymienial on uszczelki pod glowicami, gdy oddawalem mu auto chodzilo mormalnie tylko sie grzalo, nie wiem czy cos zle poskladal, w kazdym razie umył rece :/ zauwazylem ze gdy chodzi na wolnych obrotach i energicznie szarpnie sie linke gazu to slychac w okolicy kolektora ssacego cos w rodzaju psss przez ok 1 sek. dokladnie pomiedzy glowicami z prawej strony patrzac na silnk. wczesniej chyba tego ne bylo. ma ktos jakis pomysl?
tomuswoszu
 

Postprzez mckoper » 9 maja 2009, 14:58

tomuswoszu może podciśnienia źle podłączył? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez sink7985 » 10 maja 2009, 11:25

witam
jestem szczesliwym posiadaczem mazdy xedos 9 1999r. i mam problem, otóż muli ja przy ruszaniu i wogole na niskich obrotach tak do 3000. sprawa wygladala tak: czesto przy ruszaniu, chociaz nie zawsze, jak wrzucilem jedynke i pozniej dwójkę auto bylo strasznie zamulone, wciskam gaz prawie do podłogi a on wolno wchodzi na obroty i czuc szarpniecia tak jak by w pewnym momecie dostawal mocy (paliwa),bylem u mechanika i podłaczylem ja pod komputer,wyskoczyly trzy błedy,nie potrafie teraz powiedziec jakie to były błedy ale cos z transformatorem,cos z wtyczkami,byly zle podlaczone po zmianie sprzegla,ale dobra po kasowal bledy po podlaczal te wtyczki i bylo wszystko gitara przez trzy dni.w prawdzie teraz juz nie przerywa ale caly czas go muli i czasami mam wrazenie ze na swiatlach maluch mnie wyprzedzi. czy ktos moze mi powiedziec co sie dziejez moja igielka? pozdrawiam serdecznie[/b]

EDIT BY MOD: Przeniosłem twój temat do podobnego..nawiązującego do problemów z obrotami. Proszę nie zakładać niepotrzebnych tematów.
sink7985
 

Postprzez tomuswoszu » 10 maja 2009, 16:27

podcisnienia ok wedlug schematu patrzylem, z reszta dlugosci przwodow sa tak dobrane ze trudno pochrzanic cos, auto nadal nie chodzi, komputer tez nie wykazal bledow, :(
tomuswoszu
 

Postprzez Perolski » 13 maja 2009, 20:45

trojanrob napisał(a):
Perolski napisał(a):
trojanrob napisał(a):Cześć
Trzeba odkęcić kawałek wydechu.

Jak to zdejmiesz i poświecisz do zobaczysz strukturę katalizatorów wstępnych.
Czt to jest zaraz przy silniku czy gdzies dalej.Sorki ale jestem totalnym laikiem i niestety musze sam wszystko robic bo tu gdzie mieszkam nikt nie potrafi mi pomoc.



To jest bezpośrednio pod silnikiem
Czy wystarczy wykrecic sonde i mozna bedzie sprawdzic czy te katalizatory sa zapchane?Zaraz pod silnikiem to jest chyba katalizator,czy to o to chodzi?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez trojanrob » 14 maja 2009, 18:43

tomuswoszu napisał(a):..., z reszta dlugosci przwodow sa tak dobrane ze trudno pochrzanic cos, ..., :(

Oj można , można pchrzanić – w ASO potrafią.

Perolski napisał(a):Czy wystarczy wykrecic sonde i mozna bedzie sprawdzic czy te katalizatory sa zapchane?Zaraz pod silnikiem to jest chyba katalizator,czy to o to chodzi?

Raczej ciężko będzie coś zobaczyć przez takie małe otwory pod kątem 90st.
Nie wiem jak w xedosie-9 KL 2.5 , ale w KJ 2.3 są 4 sondy i katalizatory wstępne są między sondami – po jedny przy kolektorze wydechowym.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Perolski » 16 maja 2009, 13:10

trojanrob napisał(a):Raczej ciężko będzie coś zobaczyć przez takie małe otwory pod kątem 90st

Chodzilo mi raczej o to ze jak wykrece sade i odpale auto to bedzie mozna stwierdzic ze te kolektory sa zapchane?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez trojanrob » 16 maja 2009, 14:08

Przy źle pracujących katalizatorach wtępnych wyskakują błędy DTC (Check engine nie musi się zapalać)
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez moloyoung » 17 maja 2009, 19:18

Perolski – na moje oko jak wykręcisz sondę i odpalisz to pierwszy DTC jaki wyskoczy to błąd sondy, a co za tym idzie komp będzie wariował i w konsekwencji takim działaniem możesz więcej namieszać niż poprawić. Nie tędy droga.
Jeśli katalizatory są zapchane to są dwie drogi i każda z nich prowadzi przez ich demontaż:

1. wymiana na nowe – efekt: autko pięknie śmiga pod warunkiem, że coś innego nie piernie;

2. wyprucie z nich bebechów (zostaje sama obudowa)– autko chodzi jeszcze piękniej (ma kilka kucy więcej,troszkę głośniej biega) lecz świeci ciągle CE tudzież MIL, ze względu na brak różnicy pomiędzy sondami umieszczonymi przed i za katami.

Nie sprawdzisz katów nie demontując ich.
PZDR
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez Perolski » 17 maja 2009, 19:32

dzieki,teraz wiem ze nie ominie mnie demontaz tych kolektorow"katalizatorow".Jak je zdemonyuje wyczyszcze lub raczej wypukam to dam znac czy moj problem zostal rozwiazany.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez Perolski » 22 maja 2009, 12:43

wiesiek5Jestem zalamany,robilem juz wszystko co wyczytalem na forum,lacznie z czyszczeniem katalizatorow i auto dalej niema kopa.Boze gdzie ja zamieszkalem,zeby nawet auta do komputera nie potrafili podpiac.Zeby to bylo w polsce olal bym te pare setek kilosow a mieszkam w swinoujsciu i poczlapal bym do Debicy do Wieska,atak niemam pojecia musze ze lzami w oczach chyba pozbyc sie auta.Dlaczego jak robie wszystko powolutku to jest ok. a tylko przycisne mocniej i klapa,serce sie kraje.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez Perolski » 22 maja 2009, 13:14

i jeszcze male pytanko.Czy te kolektory wstepne to sa tak jak widac na zdjeciu?Zdjecia sa na autofoto.pl perolski.przepraszam zanieudogodnienia.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 18:24
Posty: 15
Skąd: swinoujscie / cloyne
Auto: xedos9 96r 2,5 benzyna automa

Postprzez smiena » 28 maja 2009, 09:04

Witam, mam pytanie tez dotyczace obrotow, zauwazylem ze mojej Madzi spadly obroty ponizej 900 ( na zegarze wskazuje okolo 1mm ponizej 900 obrotow na zimnym i cieplym silniku ) i co za tym idzie auto zaczelo lekko drgac, wibrowac na wolnych obrotach, zauwazylem ta sytuacje ale myslalem ze to normalne, ostatnio auto nie jezdzilo 1,5 m-ca i jakos bardziej da sie to wyczuc lub mi sie wydaje.Dodam ze kiedy auto stoi na D,S,L wibracje da sie bardziej odczuc, na P,N silnik delikatnie podnosi obroty bez zmiany polozenia wskazowki na obrotomierzu i wibracje prawie znikaja ale da sie wyczuc delikatne, b.lekkie poszarpywanie silnika,"wachniecia" obrotow silnika.
Czy da sie to wyregulowac czy to cos z klawiatura ? , pamietam jak ja kupilem prawie dwa lata temu po wlaczeniu silnika na wolnych obrotach nie wyczuwalo sie zadnuch wibracji.
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez bazyl wspaniały » 28 maja 2009, 17:29

smiena goń do Wieśka :)
I uzupełnij profil, będzie wiadomo skąd jesteś i może ktoś z "naszych" będzie mógł Ci pomóc
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez ariel87 » 29 maja 2009, 14:54

ja miałem podobnie... a przyczyną był zagięty przewód gumowy od filtra powietrza do przepustnicy <killer>
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez smiena » 30 maja 2009, 16:41

Po przeczytaniu polecialem pod maske, zagietego przewodu nie znalazlem od przepustnicy ale wybieram sie do mechanika to moze cos znajdzie, profil uzupelnilem i mzoe faktycznie ktos kumaty jest niedaleko mnie w irlandii.
O Wiesku myslalem ale troche mam daleko do niego, chyba ze za pol roku okaze sie ze jestem za bardzo do madzi przywiazany to zamiast sprzedac to wysle auto do PL, w sumie jak jezdze nia drugi rok to spotkalem 3 takie osobiscie, fajne uczucie ze wiesz ze masz cos dobrego i b.zadkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez Janusz626 » 14 sie 2009, 00:25

Gdy rano odpalam silnik to obroty wala od razu do okolo 2200 za chwilke spadaja gwaltownie do okolo 1400 i pozniej w miare nagrzewania sie silnika schodza do 800.
Czy te 2200 obr/min sa normalna oznaka ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 14 sie 2009, 21:43

U mnie po odpaleniu obroty trzymają się 1500-800 obr/min. reszta jak u Ciebie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9