Czyszczenie przepustnicy TA KL

Postprzez borofik » 11 sty 2009, 22:33

Witam czy koś czyścił przepustnicę 2,5 KL.
Jeżeli tak to czy jest jakać duża różnica niz w przypadku: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
dzięki za ewentualna odpowiedź.
pozdrawiam

EDIT BY MOD:Poprawiłem Opis....postaraj sie następnym razem sam poprawnie założyć Temat/Opis. :)
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez zenith839 » 12 sty 2009, 13:28

Czyszczenie przepustnicy to dobry pomysł jeśli masz podejrzenie że silniczek trochę się dusi. W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie. Ogólnie powinno mu wyjść na dobre.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Lopez.w » 30 mar 2009, 20:25

O tak polecam czyszczenie przepustnicy, wiem bo mój Xed takie przeszedł.Wróciło mu z 10 koni :D
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 20:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez borofik » 21 kwi 2009, 21:25

Panowie a jak taka zatkana przepustnica wpływa na osiagi i spalanie...???
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez ariel87 » 27 kwi 2009, 19:20

zenith839 napisał(a): W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie.

a który to jest?? <glupek2>
i jeszcze jedno pytanie :P
czy to coś zaznaczone na fotce nie powinno być gdzieś wpięte?? <glupek2>
Obrazek
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez ariel87 » 5 maja 2009, 12:02

mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy i gdzie to jest podpięte?
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez borofik » 6 maja 2009, 22:10

ooooooooooooooo.... nie wiem czy to możliwe ale mi przybyła tak jakby ze 30 KM, a przepustnica o Matko Boska... syf mozna było garściami wyciagać.
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Lefty_X9 » 8 lip 2012, 10:06

Hej,

Czy falowanie wolnych obrotów może być skutkiem brudnej przepustnicy?
Ostatnio coś takiego mi się stało. Nie wiem, może to jednorazowy wypadek... ale wole sprawdzić :)

Chyba filozofii w tym nie ma co? Wykręcić, wyczyścić i skręcić? :)
Czy może jest coś problematycznego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lip 2012, 12:33

Przepustnica – przepustnicą ale za stabilizację wolnych obrotów odpowiedzialny jest "silnik krokowy" przy przepustnicy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 20 lip 2012, 12:06

Marek 161BD081 napisał(a):stabilizację wolnych obrotów odpowiedzialny jest "silnik krokowy"


Czyli co, kąpiel w benzynce ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lip 2012, 12:09

Lefty_X9 napisał(a):Czyli co, kąpiel w benzynce ?

Napewno nie zaszkodziłoby mu to.
Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 20 lip 2012, 12:14

Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?


Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Tomas2000 » 24 lip 2012, 00:50

Lefty_X9 napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?


Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.


No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Lefty_X9 » 25 lip 2012, 09:08

Tomas2000 napisał(a):No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?


Czy falowanie ustąpiło to wyjdzie w praniu :) Wcześniej raptem 3 razy to się działo.
Spalanie bez zmian, osiągi wydają się być bez zmian.

Jedna rzecze się poprawiła, a mianowicie miałem taki objaw, że przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać :) Teraz to ustąpiło... <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez TomiX9 » 29 paź 2012, 18:54

Lefty_X9 napisał(a):przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać :) Teraz to ustąpiło... <jupi>


u mnie również ten objaw ustąpił, po czyszczeniu jednak pojawił się inny problem....
mianowicie samochód utrzymuje za wysokie wolne obroty w przedziale 1100-1500obr/min.

Orientuje się ktoś jaka moze być tego przyczyna ?
Tomek

Fcuk the system, fcuk you everybody...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2012, 01:29
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos9 TA'98 KF

Postprzez ProboszczV6 » 29 paź 2012, 23:00

ustaw TPS i wolne obroty, płynu chłodzącego masz dość?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez TomiX9 » 30 paź 2012, 09:30

TPS ?

Wolne obroty jak ustawiam to sam sobie podnosi po chwili, płyn w normie.
Tomek

Fcuk the system, fcuk you everybody...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2012, 01:29
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos9 TA'98 KF

Postprzez Wodzu » 30 paź 2012, 21:01

TomiX9 napisał(a):TPS ?

Wolne obroty jak ustawiam to sam sobie podnosi po chwili, płyn w normie.

Czujnik położenia przepustnicy, jak byłbyś zainteresowany mam idealną czystą i w pełni sprawną przepustnice do X9 z całym osprzętem.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez deejay27 » 16 lis 2012, 18:48

Panowie , a czy jak ten właśnie czujnik położenia przepustnicy, jest uwalony, to czy podczas błyskania diodą błędów wyjdzię to ? Mam właśnie taki objaw podwyzszonych obrotów na gorącym silniku , choc nie za kazdym razem ale dośc często .



Błędów brak :) Szukamy dalej ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Tomas2000 » 1 gru 2012, 23:47

Uszkodzenie czujnika TPS na 100% powinno zostać wykryte przez ECU. Z tego co pamiętam powinien to być Błąd P0122 (migowo 10 11 12 12) jeżeli miga ci kodami obdII, jeśli miga w obdI powinie być to kod 12. Błędy te jednak będą rejestrowane w przypadku całkowitej awarii czujnika, czyli wtedy gdy nie podaje on żadnego sygnału lub sygnał jest cały czas tej samej wartości niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy. Może mieć też miejsce sytuacja że czujnik jest już zużyty ale jeszcze działa, wtedy będzie emitował nie poprawne sygnały, które będą mylnie interpretowane przez ECU co w skutkach może doprowadzać właśnie do nie poprawnej pracy silnika.

Zanim jednak będziesz grzebał przy czujniku sprawdź dobrze dolot pod kątem szczelności, ewentualnie czy przepustnica nie ma lekkiego luzu może się do końca nie domykać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9