Czyszczenie przepustnicy TA KL
1, 2
Witam czy koś czyścił przepustnicę 2,5 KL.
Jeżeli tak to czy jest jakać duża różnica niz w przypadku: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
dzięki za ewentualna odpowiedź.
pozdrawiam
EDIT BY MOD:Poprawiłem Opis....postaraj sie następnym razem sam poprawnie założyć Temat/Opis.
Jeżeli tak to czy jest jakać duża różnica niz w przypadku: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
dzięki za ewentualna odpowiedź.
pozdrawiam
EDIT BY MOD:Poprawiłem Opis....postaraj sie następnym razem sam poprawnie założyć Temat/Opis.
forewer tugeder
- Od: 28 lip 2008, 21:24
- Posty: 52
- Auto: ???
Czyszczenie przepustnicy to dobry pomysł jeśli masz podejrzenie że silniczek trochę się dusi. W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie. Ogólnie powinno mu wyjść na dobre.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
zenith839 napisał(a): W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie.
a który to jest??
i jeszcze jedno pytanie
czy to coś zaznaczone na fotce nie powinno być gdzieś wpięte??
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
- Od: 29 wrz 2008, 16:46
- Posty: 62
- Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r
mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy i gdzie to jest podpięte?
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
- Od: 29 wrz 2008, 16:46
- Posty: 62
- Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r
Hej,
Czy falowanie wolnych obrotów może być skutkiem brudnej przepustnicy?
Ostatnio coś takiego mi się stało. Nie wiem, może to jednorazowy wypadek... ale wole sprawdzić
Chyba filozofii w tym nie ma co? Wykręcić, wyczyścić i skręcić?
Czy może jest coś problematycznego?
Czy falowanie wolnych obrotów może być skutkiem brudnej przepustnicy?
Ostatnio coś takiego mi się stało. Nie wiem, może to jednorazowy wypadek... ale wole sprawdzić
Chyba filozofii w tym nie ma co? Wykręcić, wyczyścić i skręcić?
Czy może jest coś problematycznego?
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Przepustnica – przepustnicą ale za stabilizację wolnych obrotów odpowiedzialny jest "silnik krokowy" przy przepustnicy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Lefty_X9 napisał(a):Czyli co, kąpiel w benzynce ?
Napewno nie zaszkodziłoby mu to.
Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?
Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Lefty_X9 napisał(a):Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?
Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.
No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?
Tomas2000 napisał(a):No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?
Czy falowanie ustąpiło to wyjdzie w praniu Wcześniej raptem 3 razy to się działo.
Spalanie bez zmian, osiągi wydają się być bez zmian.
Jedna rzecze się poprawiła, a mianowicie miałem taki objaw, że przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać Teraz to ustąpiło...
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Lefty_X9 napisał(a):przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać Teraz to ustąpiło...
u mnie również ten objaw ustąpił, po czyszczeniu jednak pojawił się inny problem....
mianowicie samochód utrzymuje za wysokie wolne obroty w przedziale 1100-1500obr/min.
Orientuje się ktoś jaka moze być tego przyczyna ?
Tomek
Fcuk the system, fcuk you everybody...
Fcuk the system, fcuk you everybody...
- Od: 3 kwi 2012, 01:29
- Posty: 27
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Xedos9 TA'98 KF
ustaw TPS i wolne obroty, płynu chłodzącego masz dość?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
TomiX9 napisał(a):TPS ?
Wolne obroty jak ustawiam to sam sobie podnosi po chwili, płyn w normie.
Czujnik położenia przepustnicy, jak byłbyś zainteresowany mam idealną czystą i w pełni sprawną przepustnice do X9 z całym osprzętem.
Panowie , a czy jak ten właśnie czujnik położenia przepustnicy, jest uwalony, to czy podczas błyskania diodą błędów wyjdzię to ? Mam właśnie taki objaw podwyzszonych obrotów na gorącym silniku , choc nie za kazdym razem ale dośc często .
Błędów brak Szukamy dalej ...
Błędów brak Szukamy dalej ...
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Uszkodzenie czujnika TPS na 100% powinno zostać wykryte przez ECU. Z tego co pamiętam powinien to być Błąd P0122 (migowo 10 11 12 12) jeżeli miga ci kodami obdII, jeśli miga w obdI powinie być to kod 12. Błędy te jednak będą rejestrowane w przypadku całkowitej awarii czujnika, czyli wtedy gdy nie podaje on żadnego sygnału lub sygnał jest cały czas tej samej wartości niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy. Może mieć też miejsce sytuacja że czujnik jest już zużyty ale jeszcze działa, wtedy będzie emitował nie poprawne sygnały, które będą mylnie interpretowane przez ECU co w skutkach może doprowadzać właśnie do nie poprawnej pracy silnika.
Zanim jednak będziesz grzebał przy czujniku sprawdź dobrze dolot pod kątem szczelności, ewentualnie czy przepustnica nie ma lekkiego luzu może się do końca nie domykać.
Zanim jednak będziesz grzebał przy czujniku sprawdź dobrze dolot pod kątem szczelności, ewentualnie czy przepustnica nie ma lekkiego luzu może się do końca nie domykać.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość