Xedos/Millenia zamek centralny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Puhcio » 26 paź 2005, 16:53

Cześć !

Ostanio wymieniliśmy zamek w klapie bagażnika, bo ze starego niewiele już zostało. Jednak pojawił się probelm. Czasem zdarza się, że przy otwarciu bagażnika kluczykiem włącza się alarm (przy zamkniętym samochodzie i włączonym alarmie). Jednak co ciekawsze alarm czasem się włączy a czasem nie – żyje włanym życiem <lol>

Macie jakieś pomysły czy może to być spowodowane ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 26 paź 2005, 18:34

Puhcio napisał(a):Czasem zdarza się, że przy otwarciu bagażnika kluczykiem włącza się alarm (przy zamkniętym samochodzie i włączonym alarmie).

No bo tak prawidłowo powinien działać alarm, dopuki go nie rozbroisz to zawsze powinien sie uruchomić.
Tylko ciekawe dlaczego czasami sie nie włąnczy....tu trzeba by się zastanowić?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 26 paź 2005, 18:52

Italiano napisał(a):No bo tak prawidłowo powinien działać alarm, dopuki go nie rozbroisz to zawsze powinien sie uruchomić.


Dziwne. Powinno to być jakoś dograne z otwieraniem bagażnika kluczykiem przy uzbrojonym alarmie ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 26 paź 2005, 18:57

Puhcio napisał(a):Dziwne. Powinno to być jakoś dograne z otwieraniem bagażnika kluczykiem przy uzbrojonym alarmie ...

<lol> Wiedziałem......wiedziałem że to napiszesz. <lol>
Wiesz co to jest łamak....? A więc Pawełku łamak to jest "klucz" złodziei....coś czym otwierają auta tak jak ty swoim orginalnym kluczem. I teraz taki złodziej podchodzi ci do bagażnika i otwiera...i jak by było tak jak ty piszesz to by ci opróżnił bagażnik. Co innego jak niektóre auta maja otwieranie bagażnika z pilota....wtedy to jest zgrane tak jak ty to opisujesz.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 26 paź 2005, 19:09

Dobra. Czyli pozostaje szukać przyczyny nie włączającego się alarmu za każdym razem ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Wojtex » 5 sty 2006, 23:46

Dzisiaj otwieram kluczykiem auto a tu nagle zaczyna wyć i mrygać światłami (oczywiście mowa o orginalnie zamontowanym alarmie) i nic nie mogłem zrobić, kluczyk w prawo kluczyk w lewo a tu nic dopiero jak poszłem od strony pasażera to go kluczykiem wyłączyłem. No i od tego czasu cały czas pali się kontrolka od securiti i kluczykiem nie mogę od strony kierowcy odtworzyć wszystkich drzwi tylko te od kierowcy można (mam tylko kluczyki, żadnego pilota)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2004, 19:28
Posty: 7
Skąd: Czersk-pomorskie
Auto: Millenia 2.5 V6

Postprzez zenith839 » 6 sty 2006, 08:58

sprawdz sobie przełącznik we wkładce zamka on odpowiada za centralny i alarm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Wojtex » 6 sty 2006, 11:17

Dzięki, po południu za to się zabiorę i sprawdzę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2004, 19:28
Posty: 7
Skąd: Czersk-pomorskie
Auto: Millenia 2.5 V6

Postprzez kadjer » 26 mar 2007, 20:45

Witam

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy xedos 9, 1997, 2.3 miller. W samochodzie znajdowały się dwa czarne, dwuprzyciskowe piloty z napisem Laserlink typ T101-V2. Jak się domyślacie piloty nie działają. Próbowałem wprogramować je do centrali wg instrukcji na tym forum: 3 razy zaplon, 3 razy stycznik drzwi, 1 beep, 2 razy pilot i po tym mam już tylko 4 beep. Piloty dalej nie działają. Mają oczywiście nowe baterie. Pytanko więc brzmi czy ktoś może coś poradzić? Może instrukcja programowania jest niekompletna? Centralny działa z kluczyka bez zarzutu. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Tutaj możecie zobaczyć jak te piloty wyglądają:
http://www.ncs-systems.com/prod/931
http://www.bridgwater-electronics.co.uk ... erline.php
Ostatnio edytowano 26 mar 2007, 22:55 przez kadjer, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 23 mar 2007, 19:07
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r

Postprzez voytecku » 26 mar 2007, 21:51

czesc Kadjer,
Moze pochwalisz sie swoim Xedosem i wkleisz kilka fotek do dzialu Nasze Mazdy? :)

Jesli chodzi o problem z pilotami, to te ktore widze na zdjeciach raczej nie wygladaja na fabryczne (chyba, ze sie myle). Instrukcja, ktora opisalem na forum dotyczyla programowania fabrycznych pilotow z fabrycznym alarmem i moze nie dzialac z czyms innym.

Centralny zamek z kluczyka oczywiscie bedzie dzialal, bo jego ustawienie jest nadrzedne. Natomiast jesli chodzi o piloty, to zapytaj poprzedniego wlasciciela, jakiego uzywal alarmu. Na tej podstawie dojdziemy do tego, jak zaprogramowac te pilociki. Na jednej ze stron proponuja, zeby do nich zadzwonic w razie problemow, moze to byloby najlepsze wyjscie?

Pozdrawiam,
voytecku.

PS: Jaki masz przebieg autka?
PPS: W Szczecinie sa juz dwa millery :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez kadjer » 26 mar 2007, 22:24

Cześć Voytecku

Dzięki za info. Z tego co zdążyłem poczytać to jest to alarm laserline. Znalazłem instrukcję programowania i wynika z niej ze:
1. muszę odszukać centralkę – to chyba będzie najgorsze:) może ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być?
2. kluczyk na zapłon
3. przełączyć pierwszy switch w centralce w pozycję on
4. zaprogramować pilota/y
5. switch w pozycję off
6. wyłączyć zapłon

Poszukam jutro i sprawdzę ale nawiasem mówiąc jakiś prehistoryczny ten alarm:) Ze sprzedawcą raczej się nie dogadam bo to Belg:) a Mazdę ściągnął mi koleś. Przebieg 123 tys. Zdjęcia oczywiście umieszczę jak tylko nacieszę się autkiem:)

Pozdrawiam
Kadjer
Początkujący
 
Od: 23 mar 2007, 19:07
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r

Postprzez jacobs » 26 mar 2007, 22:37

Popraw temat.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez voytecku » 26 mar 2007, 22:42

kadjer napisał(a):Poszukam jutro i sprawdzę ale nawiasem mówiąc jakiś prehistoryczny ten alarm:)

Fabryczny alarm wcale nie jest taki zly, ale proponuje dorobic jakies dodatkowe zabezpieczenie, np odciecie zaplonu albo paliwa.

kadjer napisał(a):Znalazłem instrukcję programowania i wynika z niej ze:
1. muszę odszukać centralkę – to chyba będzie najgorsze:) może ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być?

Chyba do zaprogramowania pilota nie potrzebujesz centralki. Z opisu wynika, ze to bardzo prosta procedura.

Czy Twoj Xedos nie jest przypadkiem bialy (biala perla)?

jacobs napisał(a):Popraw temat.

Popraw temat zgodnie z regulaminem, zeby mod nie czepial sie :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez kadjer » 26 mar 2007, 22:53

Z tego wynika że nie jest to fabryczny alarm. Centralka jest potrzebna do tego aby przełączyć w niej switch odpowiedzialny za programowanie. Inaczej nie da rady zaprogramować.

Tutaj znajduje się instrukcja
http://k-system.com.pl/LaserLine.pdf

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 mar 2007, 19:07
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r

Postprzez voytecku » 26 mar 2007, 23:02

kadjer napisał(a):Centralka jest potrzebna do tego aby przełączyć w niej switch odpowiedzialny za programowanie

Nie doczytalem do punktu #3 :)

Moze w instruckji jest opisane cos wiecej o lokalizacji centralki. Ciekawi mnie, na co alarm jest uczulony :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez kadjer » 26 mar 2007, 23:05

Nie bądź za ciekawy ;P

Pozdrawiam
Kadjer
Początkujący
 
Od: 23 mar 2007, 19:07
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r

Postprzez voytecku » 26 mar 2007, 23:33

voytecku napisał(a):Ciekawi mnie, na co alarm jest uczulony


Tak bylo napisane w instrukcji, alarm uczulony... :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez dario301 » 28 mar 2007, 23:06

Czesc kupilem millera 3 dni temu i problem jest w tym ze nie mam pilota do alarmu zamykajac kluczykiem włancza sie alarm, migaja kierunki a do tego bylem przekonany ze jest imobilaiser a tu dzisiaj zgasł mi na drodze zero pradu wszystko zgasło okazało sie ze jest nowy akumulator i ktos nie dokrecił klemy , załozyłem klemę i nic nawet nie pikna nie wył jak mój starszy model czemu czy tak ma byc pozdrowienia .
dario301
 

Postprzez Pioteq25 » 29 mar 2007, 09:59

Wyje jak syrena ma własne zasilanie :]
Sprawdź jeszcze jedno- jak jest uzbrojony alarm odłącz zasilanie i następnie ponownie je załącz. Jak wejdziesz do auto i uruchomisz silnik bez problemu to alarm jest do <dupa> Właśnie alarmy z certyfikatem honorowane przez ubezpieczalnie (np. silicon) mają taki myk, że rozłączenie jakiegoś obwodu przekaźnikiem aktywne w momencie uzbrojenia alarmu (12V na przekaźniku), a po wyłączeniu alarmu napięcie jest odłączane od przekaźnika i tym samym odłączenie centralki alarmu od zasilania, bądź ściągnięcie na chwilę klemy i ponowne jej załączenie rozbraja większość drogich alarmów :) Takie działanie nakazuje dyrektywa UNI i z jednej strony jest to plus, bo gdy alarm wykituje podczas wyprzedzania i rozłączy nam zapłon, to można się domyśleć co będzie, a z drugiej strony złodziej ma bułkę z masłem przy tego typu zabezpieczeniu. Są jednak sposoby, aby zmienić te działanie i jednocześnie zabezpieczyć się na wypadek awarii alarmu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ralff » 5 sie 2008, 15:52

Witam wszystkich forumowiczów :)

Zostałem szczęśliwym posiadaczem Xedoski 9 :D i mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w innych tematach.

Mam fabryczny alarm/centralny zamek z pilotem i denerwuje mnie jedna rzecz: kiedy zamykam lub otwieram drzwi (z pilota) to nie mam żadnego potwierdzenia otwarcia tudzież zamknięcia drzwi (i uzbrojenia alarmu) np. zaświecenia kierunkowskazów albo świateł postojowych tak jak to jest we wszystkich lub prawie wszystkich alarmach z pilotem. Efekt jest taki ze nie wiem czy zamknąłem czy nie i muszę sprawdzać klamka. :| Jest kontrolka z prawej strony zegarów (security) ale w dzień nie jest ona zbyt widoczna... Kierunkowskazy włączają się razem z klaksonem podczas "próby włamania" i tylko wtedy. Wiem ze w osobno montowanych alarmach są sposoby na włączenie sygnalizacji uzbrojenia alarmu. Może w Xedosie tez się da? A może w każdej X9 się włączają tylko w mojej jest coś zepsute?
Ralff
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9