Xedos/Millenia zamek centralny
Cześć !
Ostanio wymieniliśmy zamek w klapie bagażnika, bo ze starego niewiele już zostało. Jednak pojawił się probelm. Czasem zdarza się, że przy otwarciu bagażnika kluczykiem włącza się alarm (przy zamkniętym samochodzie i włączonym alarmie). Jednak co ciekawsze alarm czasem się włączy a czasem nie – żyje włanym życiem
Macie jakieś pomysły czy może to być spowodowane ?
Ostanio wymieniliśmy zamek w klapie bagażnika, bo ze starego niewiele już zostało. Jednak pojawił się probelm. Czasem zdarza się, że przy otwarciu bagażnika kluczykiem włącza się alarm (przy zamkniętym samochodzie i włączonym alarmie). Jednak co ciekawsze alarm czasem się włączy a czasem nie – żyje włanym życiem
Macie jakieś pomysły czy może to być spowodowane ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Czasem zdarza się, że przy otwarciu bagażnika kluczykiem włącza się alarm (przy zamkniętym samochodzie i włączonym alarmie).
No bo tak prawidłowo powinien działać alarm, dopuki go nie rozbroisz to zawsze powinien sie uruchomić.
Tylko ciekawe dlaczego czasami sie nie włąnczy....tu trzeba by się zastanowić?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):No bo tak prawidłowo powinien działać alarm, dopuki go nie rozbroisz to zawsze powinien sie uruchomić.
Dziwne. Powinno to być jakoś dograne z otwieraniem bagażnika kluczykiem przy uzbrojonym alarmie ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Dziwne. Powinno to być jakoś dograne z otwieraniem bagażnika kluczykiem przy uzbrojonym alarmie ...
Wiedziałem......wiedziałem że to napiszesz.
Wiesz co to jest łamak....? A więc Pawełku łamak to jest "klucz" złodziei....coś czym otwierają auta tak jak ty swoim orginalnym kluczem. I teraz taki złodziej podchodzi ci do bagażnika i otwiera...i jak by było tak jak ty piszesz to by ci opróżnił bagażnik. Co innego jak niektóre auta maja otwieranie bagażnika z pilota....wtedy to jest zgrane tak jak ty to opisujesz.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Dzisiaj otwieram kluczykiem auto a tu nagle zaczyna wyć i mrygać światłami (oczywiście mowa o orginalnie zamontowanym alarmie) i nic nie mogłem zrobić, kluczyk w prawo kluczyk w lewo a tu nic dopiero jak poszłem od strony pasażera to go kluczykiem wyłączyłem. No i od tego czasu cały czas pali się kontrolka od securiti i kluczykiem nie mogę od strony kierowcy odtworzyć wszystkich drzwi tylko te od kierowcy można (mam tylko kluczyki, żadnego pilota)
- Od: 16 sie 2004, 19:28
- Posty: 7
- Skąd: Czersk-pomorskie
- Auto: Millenia 2.5 V6
Witam
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy xedos 9, 1997, 2.3 miller. W samochodzie znajdowały się dwa czarne, dwuprzyciskowe piloty z napisem Laserlink typ T101-V2. Jak się domyślacie piloty nie działają. Próbowałem wprogramować je do centrali wg instrukcji na tym forum: 3 razy zaplon, 3 razy stycznik drzwi, 1 beep, 2 razy pilot i po tym mam już tylko 4 beep. Piloty dalej nie działają. Mają oczywiście nowe baterie. Pytanko więc brzmi czy ktoś może coś poradzić? Może instrukcja programowania jest niekompletna? Centralny działa z kluczyka bez zarzutu. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Tutaj możecie zobaczyć jak te piloty wyglądają:
http://www.ncs-systems.com/prod/931
http://www.bridgwater-electronics.co.uk ... erline.php
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy xedos 9, 1997, 2.3 miller. W samochodzie znajdowały się dwa czarne, dwuprzyciskowe piloty z napisem Laserlink typ T101-V2. Jak się domyślacie piloty nie działają. Próbowałem wprogramować je do centrali wg instrukcji na tym forum: 3 razy zaplon, 3 razy stycznik drzwi, 1 beep, 2 razy pilot i po tym mam już tylko 4 beep. Piloty dalej nie działają. Mają oczywiście nowe baterie. Pytanko więc brzmi czy ktoś może coś poradzić? Może instrukcja programowania jest niekompletna? Centralny działa z kluczyka bez zarzutu. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Tutaj możecie zobaczyć jak te piloty wyglądają:
http://www.ncs-systems.com/prod/931
http://www.bridgwater-electronics.co.uk ... erline.php
Ostatnio edytowano 26 mar 2007, 22:55 przez kadjer, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 23 mar 2007, 19:07
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r
czesc Kadjer,
Moze pochwalisz sie swoim Xedosem i wkleisz kilka fotek do dzialu Nasze Mazdy?
Jesli chodzi o problem z pilotami, to te ktore widze na zdjeciach raczej nie wygladaja na fabryczne (chyba, ze sie myle). Instrukcja, ktora opisalem na forum dotyczyla programowania fabrycznych pilotow z fabrycznym alarmem i moze nie dzialac z czyms innym.
Centralny zamek z kluczyka oczywiscie bedzie dzialal, bo jego ustawienie jest nadrzedne. Natomiast jesli chodzi o piloty, to zapytaj poprzedniego wlasciciela, jakiego uzywal alarmu. Na tej podstawie dojdziemy do tego, jak zaprogramowac te pilociki. Na jednej ze stron proponuja, zeby do nich zadzwonic w razie problemow, moze to byloby najlepsze wyjscie?
Pozdrawiam,
voytecku.
PS: Jaki masz przebieg autka?
PPS: W Szczecinie sa juz dwa millery
Moze pochwalisz sie swoim Xedosem i wkleisz kilka fotek do dzialu Nasze Mazdy?
Jesli chodzi o problem z pilotami, to te ktore widze na zdjeciach raczej nie wygladaja na fabryczne (chyba, ze sie myle). Instrukcja, ktora opisalem na forum dotyczyla programowania fabrycznych pilotow z fabrycznym alarmem i moze nie dzialac z czyms innym.
Centralny zamek z kluczyka oczywiscie bedzie dzialal, bo jego ustawienie jest nadrzedne. Natomiast jesli chodzi o piloty, to zapytaj poprzedniego wlasciciela, jakiego uzywal alarmu. Na tej podstawie dojdziemy do tego, jak zaprogramowac te pilociki. Na jednej ze stron proponuja, zeby do nich zadzwonic w razie problemow, moze to byloby najlepsze wyjscie?
Pozdrawiam,
voytecku.
PS: Jaki masz przebieg autka?
PPS: W Szczecinie sa juz dwa millery
Cześć Voytecku
Dzięki za info. Z tego co zdążyłem poczytać to jest to alarm laserline. Znalazłem instrukcję programowania i wynika z niej ze:
1. muszę odszukać centralkę – to chyba będzie najgorsze:) może ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być?
2. kluczyk na zapłon
3. przełączyć pierwszy switch w centralce w pozycję on
4. zaprogramować pilota/y
5. switch w pozycję off
6. wyłączyć zapłon
Poszukam jutro i sprawdzę ale nawiasem mówiąc jakiś prehistoryczny ten alarm:) Ze sprzedawcą raczej się nie dogadam bo to Belg:) a Mazdę ściągnął mi koleś. Przebieg 123 tys. Zdjęcia oczywiście umieszczę jak tylko nacieszę się autkiem:)
Pozdrawiam
Kadjer
Dzięki za info. Z tego co zdążyłem poczytać to jest to alarm laserline. Znalazłem instrukcję programowania i wynika z niej ze:
1. muszę odszukać centralkę – to chyba będzie najgorsze:) może ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być?
2. kluczyk na zapłon
3. przełączyć pierwszy switch w centralce w pozycję on
4. zaprogramować pilota/y
5. switch w pozycję off
6. wyłączyć zapłon
Poszukam jutro i sprawdzę ale nawiasem mówiąc jakiś prehistoryczny ten alarm:) Ze sprzedawcą raczej się nie dogadam bo to Belg:) a Mazdę ściągnął mi koleś. Przebieg 123 tys. Zdjęcia oczywiście umieszczę jak tylko nacieszę się autkiem:)
Pozdrawiam
Kadjer
- Od: 23 mar 2007, 19:07
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r
kadjer napisał(a):Poszukam jutro i sprawdzę ale nawiasem mówiąc jakiś prehistoryczny ten alarm:)
Fabryczny alarm wcale nie jest taki zly, ale proponuje dorobic jakies dodatkowe zabezpieczenie, np odciecie zaplonu albo paliwa.
kadjer napisał(a):Znalazłem instrukcję programowania i wynika z niej ze:
1. muszę odszukać centralkę – to chyba będzie najgorsze:) może ktoś ma jakiś pomysł gdzie może być?
Chyba do zaprogramowania pilota nie potrzebujesz centralki. Z opisu wynika, ze to bardzo prosta procedura.
Czy Twoj Xedos nie jest przypadkiem bialy (biala perla)?
jacobs napisał(a):Popraw temat.
Popraw temat zgodnie z regulaminem, zeby mod nie czepial sie
Pozdrawiam,
voytecku.
Z tego wynika że nie jest to fabryczny alarm. Centralka jest potrzebna do tego aby przełączyć w niej switch odpowiedzialny za programowanie. Inaczej nie da rady zaprogramować.
Tutaj znajduje się instrukcja
http://k-system.com.pl/LaserLine.pdf
Pozdrawiam
Tutaj znajduje się instrukcja
http://k-system.com.pl/LaserLine.pdf
Pozdrawiam
- Od: 23 mar 2007, 19:07
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: Xedos 9, 2.3 Miller, 1997 r
kadjer napisał(a):Centralka jest potrzebna do tego aby przełączyć w niej switch odpowiedzialny za programowanie
Nie doczytalem do punktu #3
Moze w instruckji jest opisane cos wiecej o lokalizacji centralki. Ciekawi mnie, na co alarm jest uczulony
Pozdrawiam,
voytecku.
Czesc kupilem millera 3 dni temu i problem jest w tym ze nie mam pilota do alarmu zamykajac kluczykiem włancza sie alarm, migaja kierunki a do tego bylem przekonany ze jest imobilaiser a tu dzisiaj zgasł mi na drodze zero pradu wszystko zgasło okazało sie ze jest nowy akumulator i ktos nie dokrecił klemy , załozyłem klemę i nic nawet nie pikna nie wył jak mój starszy model czemu czy tak ma byc pozdrowienia .
-
dario301
Wyje jak syrena ma własne zasilanie
Sprawdź jeszcze jedno- jak jest uzbrojony alarm odłącz zasilanie i następnie ponownie je załącz. Jak wejdziesz do auto i uruchomisz silnik bez problemu to alarm jest do Właśnie alarmy z certyfikatem honorowane przez ubezpieczalnie (np. silicon) mają taki myk, że rozłączenie jakiegoś obwodu przekaźnikiem aktywne w momencie uzbrojenia alarmu (12V na przekaźniku), a po wyłączeniu alarmu napięcie jest odłączane od przekaźnika i tym samym odłączenie centralki alarmu od zasilania, bądź ściągnięcie na chwilę klemy i ponowne jej załączenie rozbraja większość drogich alarmów Takie działanie nakazuje dyrektywa UNI i z jednej strony jest to plus, bo gdy alarm wykituje podczas wyprzedzania i rozłączy nam zapłon, to można się domyśleć co będzie, a z drugiej strony złodziej ma bułkę z masłem przy tego typu zabezpieczeniu. Są jednak sposoby, aby zmienić te działanie i jednocześnie zabezpieczyć się na wypadek awarii alarmu.
Sprawdź jeszcze jedno- jak jest uzbrojony alarm odłącz zasilanie i następnie ponownie je załącz. Jak wejdziesz do auto i uruchomisz silnik bez problemu to alarm jest do Właśnie alarmy z certyfikatem honorowane przez ubezpieczalnie (np. silicon) mają taki myk, że rozłączenie jakiegoś obwodu przekaźnikiem aktywne w momencie uzbrojenia alarmu (12V na przekaźniku), a po wyłączeniu alarmu napięcie jest odłączane od przekaźnika i tym samym odłączenie centralki alarmu od zasilania, bądź ściągnięcie na chwilę klemy i ponowne jej załączenie rozbraja większość drogich alarmów Takie działanie nakazuje dyrektywa UNI i z jednej strony jest to plus, bo gdy alarm wykituje podczas wyprzedzania i rozłączy nam zapłon, to można się domyśleć co będzie, a z drugiej strony złodziej ma bułkę z masłem przy tego typu zabezpieczeniu. Są jednak sposoby, aby zmienić te działanie i jednocześnie zabezpieczyć się na wypadek awarii alarmu.
Witam wszystkich forumowiczów
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Xedoski 9 i mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w innych tematach.
Mam fabryczny alarm/centralny zamek z pilotem i denerwuje mnie jedna rzecz: kiedy zamykam lub otwieram drzwi (z pilota) to nie mam żadnego potwierdzenia otwarcia tudzież zamknięcia drzwi (i uzbrojenia alarmu) np. zaświecenia kierunkowskazów albo świateł postojowych tak jak to jest we wszystkich lub prawie wszystkich alarmach z pilotem. Efekt jest taki ze nie wiem czy zamknąłem czy nie i muszę sprawdzać klamka. Jest kontrolka z prawej strony zegarów (security) ale w dzień nie jest ona zbyt widoczna... Kierunkowskazy włączają się razem z klaksonem podczas "próby włamania" i tylko wtedy. Wiem ze w osobno montowanych alarmach są sposoby na włączenie sygnalizacji uzbrojenia alarmu. Może w Xedosie tez się da? A może w każdej X9 się włączają tylko w mojej jest coś zepsute?
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Xedoski 9 i mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w innych tematach.
Mam fabryczny alarm/centralny zamek z pilotem i denerwuje mnie jedna rzecz: kiedy zamykam lub otwieram drzwi (z pilota) to nie mam żadnego potwierdzenia otwarcia tudzież zamknięcia drzwi (i uzbrojenia alarmu) np. zaświecenia kierunkowskazów albo świateł postojowych tak jak to jest we wszystkich lub prawie wszystkich alarmach z pilotem. Efekt jest taki ze nie wiem czy zamknąłem czy nie i muszę sprawdzać klamka. Jest kontrolka z prawej strony zegarów (security) ale w dzień nie jest ona zbyt widoczna... Kierunkowskazy włączają się razem z klaksonem podczas "próby włamania" i tylko wtedy. Wiem ze w osobno montowanych alarmach są sposoby na włączenie sygnalizacji uzbrojenia alarmu. Może w Xedosie tez się da? A może w każdej X9 się włączają tylko w mojej jest coś zepsute?
-
Ralff
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości