Strona 1 z 3

Demontaż zegarów (TA) Fotorelacja

PostNapisane: 26 sty 2010, 19:20
przez mckoper
Fotorelacja z demontażu licznika w X9/ Millenia.

Potrzebne narzędzia to: śrubokręt krzyżakowy, płaski, szczypce do wyciągania śrub.

Najpierw bierzemy kolumnę kierownicy na sam dół a następnie wyciągamy po prawej stronie zaślepkę i po lewej regulator intensywności podświetlenia całej konsoli.

Obrazek
Obrazek

Po ściągnięciu w/w elementów bierzemy się za odkręcenie śrub, które widzimy ( uważajcie, bo lubią spadać i ciężko później je wydostać)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po odkręceniu śrub zabieramy się za ściągnięcie całego panelu. Chwytamy z lewej strony i zdecydowanym szarpnięciem pociągamy do siebie tak, aby cała lewa strona wyskoczyła z zatrzasków, to samo robimy z prawą stroną tylko trzeba uważać przy wyciąganiu, aby nie porysować plastiku AIR BAGa wystającymi zatrzaskami.

Obrazek
Obrazek

Odciągamy cały panel maksymalnie do siebie i zabieramy się za odłączenie instalacji elektrycznej do poszczególnych włączników (prawa i lewa strona)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Teraz zabieramy się za wyciągnięcie licznika. Musimy odkręcić 4 śruby.

Obrazek
Obrazek

Odciągamy licznik tak, aby wyciągnąć wszystkie taśmy i kostki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymiana żarówek. Zaznaczone żarówki to podświetlenie zegarów (3 szt. 10W10 i 2 szt. 5W10) Do podświetlenia kontrolek wykorzystano żarówki 5W5
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podświetlenie „P”, „D”, „N”…..
Obrazek
Obrazek

Przy okazji można rozebrać licznik, aby go wyczyścić w wewnątrz.(licznik jest od X9 KL)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To na tyle, powodzenia :)

pozdrawiam,
mckoper

PostNapisane: 26 sty 2010, 19:53
przez Wodzu
Super dziekuje bardzo napewno sie przyda :) w miare możliwości bede też zamieszczał fotorelacje :)
ps nie wiesz może czy licznik po lifcie z ODO bedzie pasował bez zmian w instakacji? mam juz za sobą swap liczników na digitale w GD :P i nie obyło się bez lutowania kostek

PostNapisane: 26 sty 2010, 20:03
przez mckoper
Wodzu napisał(a):Super dziekuje bardzo napewno sie przyda usmiech


Spoko, dla mnie to czysta przyjemność :)


Wodzu napisał(a):ps nie wiesz może czy licznik po lifcie z ODO bedzie pasował bez zmian w instakacji?

nie, nie podejdzie ( temat już przerabiany) :|


PS. Italiano, możesz podwiesić temat i usunąć zbędny OT ? ;)

PostNapisane: 26 sty 2010, 20:11
przez Janusz626
Ladna fotorelacja mckoper <jupi>

mam pytanko, a co to za liczby na skrajnych kontrolkac-po lewej 7 a po prawej 6.

Wyglada to tak jakby bykl to wyswietlacz slupkowy "cyfrowy" hmm tak to wyglada... ;)

PostNapisane: 26 sty 2010, 20:19
przez mckoper
Janusz626 napisał(a):a co to za liczby na skrajnych kontrolkac-po lewej 7 a po prawej 6.


zastanawiałem się nad nimi,ale nic nie wywnioskowałem :|

PostNapisane: 26 sty 2010, 20:58
przez Solo
W "nowej" już grzebałeś? :D

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:03
przez azalisz555
te cyferki są na każdej części, na zegarze po prawej jest 15
mysle ze to oznaczenie części albo kolejność montazu (takie luźne gywagacje moje)
kurde ale ty masz kontrolki dziwne :P tez bym chcial od swiatel przeciwmglowych tylko najpierw trzeba je miec :P

a a propos aukcji to tam jest wyraźnie napisane że bez airbaga i radia :P
a to radio to mi wyglada na zniszczone troche, nie wiem, niezbyt dobrze widac ale tam na dole cos jest nie tak

radio jako takie mozesz w Łapach kupić, powinni jeszcze miec jakies

mckoper kiedys gadalismy to mowiles ze przymierzasz sie wymiany diod w panelu radia, zrobiles to juz moze? bo jesli nie to jak bedziesz robil to zrob relacje bo nie chce zniszczyc :x :P

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:06
przez Janusz626
Ale do fotorelacji raczej sie odniose podczas czyszczenia zegarow/szkielka :)

ps: radia juz nie ma, poszlo szybciej niz co kolwiek, powiedzial ze w pierwszej kolejnosci :( :|

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:17
przez radar88
Dzięki fotorelacja się przyda i to bardzo bo muszę wyciągnąc licznik :D

Pozdrawiam,
radar88

PostNapisane: 26 sty 2010, 21:19
przez mckoper
Solo napisał(a):W "nowej" już grzebałeś?


tak, w "nowej" :D
azalisz555 napisał(a):kurde ale ty masz kontrolki dziwne język tez bym chcial od swiatel przeciwmglowych tylko najpierw trzeba je miec język

mckoper napisał(a):Przy okazji można rozebrać licznik, aby go wyczyścić w wewnątrz.(licznik jest od X9 KL)

<czytaj>
Generalnie fotorelację robiłem w Millenia S ,ale poprzedni właściciel nie chciał mieć licznika w milach w wstawił od Xedosa 9, szkoda bo nie ma napisu Miller Cycle....


azalisz555 napisał(a):mckoper kiedys gadalismy to mowiles ze przymierzasz sie wymiany diod w panelu radia, zrobiles to juz moze? bo jesli nie to jak bedziesz robil to zrob relacje bo nie chce zniszczyc


hmmm, może w najbliższym czasie zrobię bo wieczorem nic nie widać :|
Janusz626 napisał(a):ps: radia juz nie ma, poszlo szybciej niz co kolwiek, powiedzial ze w pierwszej kolejnosci

Jak coś znajdę to zaatakuję Cię na PW


pozdrawiam,
mckoper

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:18
przez Janusz626
azalisz555 napisał(a):a a propos aukcji to tam jest wyraźnie napisane że bez airbaga i radia
:P
a no tak... zlapalem od razu za telefon :D
radar88 napisał(a):Dzięki fotorelacja się przyda i to bardzo bo muszę wyciągnąc licznik

hehe... bedziesz cofac licznik... :P :D
mckoper napisał(a):Jak coś znajdę to zaatakuję Cię na PW

ok, czekam.... dzieks ;)

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:18
przez azalisz555
mckoper napisał(a):Generalnie fotorelację robiłem w Millenia S ,ale poprzedni właściciel nie chciał mieć licznika w milach w wstawił od Xedosa 9, szkoda bo nie ma napisu Miller Cycle....

na moim tez nie ma (gdzie to ma byc?)

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:20
przez voytecku
azalisz555 napisał(a):na moim tez nie ma (gdzie to ma byc?)

Na obrotomierzu.

PostNapisane: 27 sty 2010, 21:39
przez mckoper
azalisz555 tak wygląda licznik od Millera :)

Obrazek

PostNapisane: 27 sty 2010, 21:54
przez radar88
Janusz626 nie mam po co :P Tylko tyle że mam parę żaróweczek spalonych m.in. od prawego kierunku :(

Pozdrawiam,
radar88

PostNapisane: 29 sty 2010, 14:14
przez Globy
Podlinkowałem ten temat, łącząc linki do opinii z FAQ i proszę się tego trzymać (zbyt wiele przyklejonych tematów zaburza czytelność forum). Wyczyściłem temat z OT.

Re: Fotorelacja z demontażu panelu zegarów

PostNapisane: 15 wrz 2010, 20:27
przez sq2jul
mckoper napisał(a):azalisz555 tak wygląda licznik od Millera :)


a to co pokazales na fotce, to nie jest czasem JDMowy zegar do TA (licznik do 180km/h)??

Re: Fotorelacja z demontażu panelu zegarów

PostNapisane: 16 wrz 2010, 00:47
przez mckoper
Tak, to pełnokrwisty JDM ;P

Re: Fotorelacja z demontażu panelu zegarów

PostNapisane: 19 lis 2010, 13:44
przez Marek 161BD081
Odświeżam nieco temat.
Czy ktoś z Was wyciągał tablicę wskaźników w poliftowej wersji?
Może jakieś drobne uwagi do tego tematu moglibyście wnieść?
Jakoś próbowałem u siebie wyjąć tablicę ale trochę problematyczne to jest ze względu, że nie mam regulacji wysokości kierownicy (mogę ją jedynie wyciągnąć aby mieć "bliżej" siebie).
Brak mi pomysłu aby to wyjąć niczego przy okazji nie uszkadzając :(

Re: Fotorelacja z demontażu panelu zegarów

PostNapisane: 19 lis 2010, 18:21
przez sds12
Spokojnie da radę wyjąć musisz tylko zdemontować osłone kolumny kierowniczej
tą plastikową puszkę jak dobrze pamiętam są od spodu dwa wkręty i potem delikatnie na zatrzaskach trzyma wkoło