air bag-swieci sie kontrolka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez abdrzej2035 » 3 cze 2008, 21:29

witam wszystkich wczoraj przywalilem w krawerznik zapalila sie kontrolka air bag co moglo sie stac?? prosze o pomoc .mazda milenia 2.3
abdrzej2035
 

Postprzez Italiano » 4 cze 2008, 21:17

Może jakiś czujnik, kostka złącze.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez abdrzej2035 » 5 cze 2008, 21:59

sprawdzalem jest wszystko ok mozliwe jest ze to czujnik polozenia w siedzeniu ??
abdrzej2035
 

Postprzez voytecku » 7 cze 2008, 00:21

Resetowales caly komputer?

abdrzej2035 napisał(a):sprawdzalem jest wszystko ok mozliwe jest ze to czujnik polozenia w siedzeniu

Ktory rocznik? W milleniach nie ma czegos takiego, chyba ze moze po roku 2001.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez abdrzej2035 » 9 cze 2008, 21:37

tak robilem reset moja mazda jest z 97r
abdrzej2035
 

Postprzez smiena » 8 paź 2008, 23:59

Witam , mam pytanie z podobnej beczki ale najpierw postaram sie opisac objawy a chodzi o xedosa9 2002, od jakiegos czasu, a dokladnie po wymianie plynu chlodniczego ( w ASO szczecin ul.Madalińskiego), zaczela mi migac kontrolka od poduszki, dodam ze dopiero jak silnik byl bardzo rozgrzany, na poczatku myslalem ze to z powodu najprawdopodobnie zepsutego termostatu czy moze czujnika temperatury, bo faktycznie przed powyzsza wymiana plynu pan z servisu po podpieciu madzi stwierdzil ze silnik ma blisko 100 stopni i dodal ze w sumie to nic sie nie stanie a auto bedzie mi mniej palic ( hmm nie jestem fachowcem ale gotujacy sie plyn to chyba nie norma, brak slow ), pozniej kilka razy widzialem migajaca co jakis czas (co kilkanascie dni) kontrolke ale czekalem dnia do wymiany termostatu bedac swiecie przekonanym ze migajaca co jakis czas kontrolka to wina za goracego silnika jednak niedawno odpalilem rano auto i po przejechaniu kilku metrow zaczela mi migac powyzsza dioda i zglupialem, dodam ze pod komputerem nie bylo zadnych bledow, przewody z plynem mam cholernie gorace ale miekkie a olej czysty, wskaznik tem nie podnosi ponad polowe, prawie napewno wiem ze mam walniety ten termostat ale ta dioda, jak zaczyna migac to mam stres jak przed matura.
Moze ktos wie o co chodzi z ta kontrolka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez zenith839 » 10 paź 2008, 17:40

Piszesz trochę chaotycznie ale wnioskuję że chodzi o kontrolkę AirBag. Trzeba określić jaki kod błędu sygnalizuje może panowie wymieniając płyn chłodniczy nie dokładnie podłączyli któryś z czujników uderzeniowych i czasami system zgłasza problem gdy nie ma prawidłowego styku.

Co do termostatu to bym się bardziej martwił niż airbagiem. Bo jazda na uszkodzonym grozi śmiercią silnika. Więc nie zwlekaj tylko wymień termostat bo biedny silnik może tego nie wytrzymać.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Italiano » 10 paź 2008, 20:32

smiena napisał(a):stwierdzil ze silnik ma blisko 100 stopni

Z tego co zrozumiałem to chodzi ci o temperaturę płynu chłodniczego. To wiedz że temperatura 100 stopni to jest normalna temperatura pracownicza płynu chłodniczego. Termostat sie otwiera dopiero przy około 90 stopniach. A jego całkowicie otwarcie to nieraz ponad 100 stopni. Także się nie przejmuj...a tym bardziej jak pisałeś w innym wątku wskazówka wskazuje prawidłowo. Podejrzewam że cię naciągneli na tą wymiane....chociaż jak nie wiadomo kiedy był wymieniany termostat to lepiej wymienić...nie zaszkodzi.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez trojanrob » 11 paź 2008, 20:54

do [quote="smiena"][/quote]. jestem ze Szczecina i radzę Ci z daleka ich omijaj.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez smiena » 11 paź 2008, 21:02

trojanrob dzieki za ostrzezenie, a czy masz jakis tel do rozgarnietych ludzi bawiacych sie w naprawe xedosa9 ?

zenith839 moze cos wiecej na temat tych czujnikow uderzeniowych, postaram sie wczochrac pod auto i sam tam popatrzec moze cos docisne czy cos w tym stylu bo auto jest daleko od jakiegokolwiek mechanika i sam musze dac rade.
Ostatnio edytowano 4 lis 2008, 16:06 przez smiena, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez trojanrob » 11 paź 2008, 21:14

Pisz do Wieśka z Dębicy. Ma dużą wiedzę może coś pomoże.
Od ostatniej roboty w ASO na Madalińskiego co mogę robię sam wspomagając się manualem. Jeżli trzeba coś wymienić pod prasą (łożyska przód) to w ABC Auto.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez zenith839 » 12 paź 2008, 12:58

Pierwsza zasadnicza rzecz to sprawdzenie jaki kod błędu wyświetla kontrolka od AirBagu. Dobrze by było gdyby koledzy posiadający Xedos'a 9 podpowiedzieli jak to zrobić. Nie wiem jak w Xedos'ach ale w 929HD ilość błysków kontrolki AirBag odpowiada konkretnemu błędowi. Czujniki uderzeniowe masz w obydwu błotnikach i w pasie przednim. Uważaj gdy będziesz ich szukał bo możesz sobie wystrzelić poduchy, zalecam przed szukaniem odłączenie akumulatora. Jednak najpierw zacznij od interpretacji kodu błędu systemu airbag.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez trojanrob » 13 paź 2008, 08:19

Dokładnie tak jak pisze zenith839 . Mam w domu schemat postępowania i kody. Po południu załączę.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez smiena » 14 paź 2008, 02:16

Wiem co zrobie, zadzwonie na madalinskiego w szczecinie i im nawrzucam – napewno mi ulzy, potem przekaze im dobra wiadomosc ze xedy9 maja jednak filtry antypykowe, nastepnie musze dorwac jakiegos "szpeca" z laptopem i sporawdze bledy, jak nie bedzie bledow a bedzie dalej migalo to sie odezwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez trojanrob » 14 paź 2008, 08:22

Błędy mogę Ci odczytać mam czytnik kodów. I sprawdzić kody błędów z modułu ABS.

Ale np moja millenia nie ma filtra antypyłkowego (rok 1995)
pozdrawiam
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez smiena » 14 paź 2008, 12:27

Wlasnie dowiedzialem sie ze bede musial poobserwowac jak miga mi ta kontrola od podoszki, dluzsze zapalenie oznacza 10, krotkie 1,musz dobrze popatrzec, policzyc bo moze byc kilka bledow i wtedy trzeba poczekac az sekwencja zaczyna sie powtarzac, najgorsze jest to ze ta kontrolka miga czasem a czasem przez tydzien czy dwa nic, bede musial jakos to zrobic. Zapwene jak juz bede wiedzial jakie bledy mam to poprosze o pomoc w ich zinterpretowaniu.

ps.moze ktos zajzec w obsluge ASB, wiem ze pisze jak pisze ale po moim poscie nie ma zadnych odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez zenith839 » 14 paź 2008, 18:00

a co masz ze skrzynią?? jakieś podejrzenia??
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Italiano » 14 paź 2008, 19:04

trojanrob napisał(a):Ale np moja millenia nie ma filtra antypyłkowego (rok 1995)

Bo nie miały. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez smiena » 28 paź 2008, 16:33

trojanrob pisales wczesniej ze wiesz co jaki blad znaczy, mi pokazyje 37 (3 dlugie, 7 krotkich) , kilka razy patrzylem i mam tylko ten jeden blad. Zerknij co on oznacza, z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez trojanrob » 28 paź 2008, 18:44

smiena napisał(a):trojanrob pisales wczesniej ze wiesz co jaki blad znaczy, mi pokazyje 37 (3 dlugie, 7 krotkich) , kilka razy patrzylem i mam tylko ten jeden blad. Zerknij co on oznacza, z gory dzieki


37 – niema w opisie
Po pierwsze :
On 1995 models, warning light can be used to retrieve ABS
Diagnostic Trouble Codes (DTCs) that are in ABS control
module memory
. A Ty masz chyba z 2002 więc trzeba podłączyć skaner kodów pod OBDII

Lista kodów:
DIAGNOSTIC TROUBLE CODE DESCRIPTION TABLE

DTC Description
10 (1) ................. Manifold Absolute Pressure Sensor
11 ........... Right Front Wheel Speed Sensor/Sensor Rotor
12 ............ Left Front Wheel Speed Sensor/Sensor Rotor
13 ............ Right Rear Wheel Speed Sensor/Sensor Rotor
14 ............. Left Rear Wheel Speed Sensor/Sensor Rotor
15 (2) ................................ Wheel Speed Sensor
16 (3) ............................. Steering Angle Sensor
17 (4) ................... Engine Input Speed Input Signal
22 ............................ Right Front Solenoid Valve
24 ............................. Left Front Solenoid Valve
26 ............................. Right Rear Solenoid Valve
28 .............................. Left Rear Solenoid Valve
51 ....................................... Fail-Safe Relay
53 ................................ Motor Relay/Pump Motor
61 .................................... ABS Control Module
82 (3) ........................ TCS-ECM Communication Line
82 (5) ................... Torque Reduction Request Signal
83 (5) ................... Torque Reduction Inhibit Signal
84 (1) (5) ........ High Air Charging Pressure Zone Signal
(1) – Only applies to 2.3L with traction control.
(2) – If ignition switch is turned off then on and then
vehicle is driven at more than 6 MPH, DTC 15 will be
replaced by DTC 11, 12, 13 or 14.
(3) – Applies to 1995 models with traction control only.
(4) – Applies to models with traction control only.
(5) – Applies to 1996 models with traction control only.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9