Strona 1 z 2

Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz fu

PostNapisane: 12 wrz 2007, 23:59
przez wloodi
witam

Przeprasza, jeśli temat jest banalny ale jestem świeżym nabywcą Xedosa 9

mianowicie: po włączeniu silnika nawiew działa elegancko ale przyciski mode i off sa nie aktywne nawet nie podswietlne, wiem ze te przyciski jakos działaja bo gdy odbierałem auto mogłem swobodnie wyłączac nawiew przyciskiem off i mogłem zmieniac miejsce nadmuchu przyciskiem mode. moje pytanie brzmi czy przyciski trzeba jakos uaktywnic czy moze cos nie łączy czy moze jeszcze gdzie indziej tkwi problem.

Dzieki za wyrozumiałość <jelen>

PostNapisane: 13 wrz 2007, 21:52
przez voytecku
wloodi napisał(a):po włączeniu silnika nawiew działa elegancko ale przyciski mode i off sa nie aktywne nawet nie podswietlne

Co masz na mysli przez elegancko? Jesli nie sa podswietlone, tzn ze np spalila sie zaroweczka (w przypadku gdy inne sa podswietlone).

Jesli nawiewy/klima nie sa wlaczone, to przycisk off nic nie zrobi. Po czym poznajesz, ze mode nie dziala? Nie zmieniaja sie ikonki na wyswietlaczu?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 13 wrz 2007, 23:22
przez wloodi
działa elegancko tzn ze jak odpale auto to działają wszystkie biegi nawiewu poprzez przycisniecie przycisku z wiatraczkiem, przycisk a/c róniez zmienaia ustawienia klimy, przycisk do obiegu zewnętrznego/ wewnetrznego rowniez działa<te przyciski działajace sa podswietlone>. Przycisk off nie działa w zadnym ustawieniu nawiewu/klimy, a przycisk mode nie powoduje zmiany ikonek na wyswietlaczu. Nadmieniam iz pare dni wczesniej przyciski te działały przez jakies 4 h (przycisk off wyłączał nawiew a przycisk mode zmieniał pozycje naweiwu, powodował zmiane ikonki na wyswietlaczu) tak mysle ze moze wewnatrz sa powiedzmy dwei kostki z czego jedna obsuguje te przyciski ktore mi funkcjonuja a 2 kostka nie styka i powoduje to ze te dwa przyciski nie działają. Nie wiem czy dobrze mysle bo nie wiem jak wygląda sytuacja po zdjeciu ramki :(

PostNapisane: 16 wrz 2007, 09:52
przez wloodi
udało mi sie problem rozwiazac samemu,

Jakby ktos miał podobny problem to opisze po krotce co sie stało:
-musiałem zdjac ramke zeby dostac sie do całego urzadzenia sterujacego klima/nawiewem
-nastepnie trzeba rozkrecic to urzadzenie i posprawdzac wszystkie luty poniewaz w moim przypadku 2 z nich były pekniete tak wiec raz działało a raz nie działało, wystarczyło polutowac i było ok
– a co do podswietlenie to faktycznie była przepalona zaróweczka, ktora odrazu wymieniłem
-pozniej skrecic wszystko do kupy,
-załozyc ramke
– i znow mozna cieszyc sie w pełni wszystkim co oferuje nasz xedos <jupi>


tak wiec temat uwazam za zamkniety :]



A tak przy okazji chciałem zapytac co to jest taki mały jakby wyswietlacz po lewej stronie(analogicznie do duzego wyswietlacza komputera po prawej stonie), bo przy wyjmowaniu ramki widziałem ze dochodzi tam jedna zarówka(ktorej zreszta nie miałem). Do czego to słuzy i kiedy sie zapala??

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 11 lip 2010, 12:27
przez sds12
Chciałbym odświeżyć temat tego małego wyświetlacza
do czego służy?

W mojej X9 z '98r po przekręceniu stacyjki na zapłon stale działa wentylator na najniższym biegu
nie da się go wyłączyć ? da się guzikiem regulować obroty wentylatora w pętli ale całkiem wyłączyć się go nie da
TAK ma być?

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 11 lip 2010, 20:20
przez Wodzu
Oczywiscie ze nie. Całkiem wszystko wyłączasz przyciskiem OFF

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 11 lip 2010, 22:51
przez sds12
no to mam następny problem
po wciśnięciu OFF na wyświetlaczu wszystkie ikonki nawiewów gasną cichutko słychać jednak wentylator
z kratek ledwo wyczuwalnie czuć podmuch powietrza
reszta funkcji działa jak mi się wydaje dobrze słychać cichutko jak się klapki przestawiają
walczył ktoś z wentylatorem?
jest terowany za pomocą jakichś przekaźników(gdzie ich szukać?) pewno się skleiły styki
no chyba że silnik jest sterowany elektronicznie wtedy będzie trochę rzeźby

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 13 lip 2010, 15:16
przez Marek 161BD081
sds12 napisał(a): .... jest terowany za pomocą jakichś przekaźników(gdzie ich szukać?) pewno się skleiły styki
no chyba że silnik jest sterowany elektronicznie wtedy będzie trochę rzeźby


Silnik jest sterowany elektronicznie poprzez tranzystor przykręcony gdzieś na nim.
Oprócz tego dla najwyższego biegu jest on zwierany przez dodatkowy przekaźnik.

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 13 lip 2010, 22:42
przez sds12
jeśli tak to sprubuję się tam dobrać i rozeznać co z tymi tranzystorami
tego akurat się najmiej boje w tym samochodzie......

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 15 lip 2010, 01:36
przez Janusz626
Mozesz sprawdzic usterki nawiewu i klimy, zworka TEN+TAC i diode 12V (nie zarowke) w B+ i FAC np dwa mrugniecia to Solar Radiator Sensor – ja mam taka usterke... :( dodatkowo PCTS ETS ATS WTS Air Mix Actuator lub Airflow Mode Actuator

Sprawnosc nawiewu i calego panelu lub usuniecie starych bledow, uruchomic silnik na zworce TEN+TAC i naciskajac klawisz REC/FRESCH (nawiew wewnetrzny lub zewnetrzny) uruchamiasz cztery testy autoklimy reszta w Millenia Workshop Manual dzial U-strony 24,25,26

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 24 lip 2010, 23:01
przez sds12
Dziś znalazłem w końcu czas na pogrzebanie sobie pod schowkiem
więc tak jeśli by ktoś potrzebował to Tranzystor sterujący wentylatorem to
2SD1523 TOSHIBA, darlington NPN ciężko o jakis zamieninik bo np BDW 83P ma tylko 25A a orginał 30A

niestety nie ma on lekkiego życia w tej aplikacji
mój jest sprawny podobno za to panel sterujący mam uszkodzony prawdopodobnie
nie działa mi np: dziagnostyka klimatyzacji w gnieździe Diagnostik
po naciśnieciu OFF podaje nadal napięcie na Bazę tranzystora otwierając go troszkę
jakby ktoś miał to na wierzchu to proszę o podanie napięć między masą a bazą tranzystora dla różnych biegów

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 26 lip 2010, 18:14
przez Marek 161BD081
Nie mam jak Ci tego sprawdzić ale proponuję mały experyment: włącz w szereg z bazą tranzystora diodę prostowniczą i zobacz czy nie pomoże to.

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 26 lip 2010, 19:30
przez sds12
Chym pomysł nie gupi....
Prawidłowe napięcia znalażłem w maualu sam naprawiam od milenni
więc coś jest nie tak bo po wciśnięciui OFF powinno 0V a u mie podaje cały czas
podaje 1.3V co odpowiada 1 biegowi

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 26 lip 2010, 21:12
przez Marek 161BD081
sds12 napisał(a):...po wciśnięciui OFF powinno 0V a u mie podaje cały czas
podaje 1.3V co odpowiada 1 biegowi

A jak jest na pozostałych biegach?

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 26 lip 2010, 22:51
przez sds12
najciekawsze jest że poza stanem całkowitego wyłączenia wszystko jest ok
jak znajdę chwilę to się do tego pudełka musze dobrać

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 23 lis 2011, 09:26
przez zibi626
Odświeżę trochę kotleta...

Zaobserwowałem u siebie takie coś,że nawiew środkowy wydaje z siebie dziwne dźwięki, tzn. kiedy nawiew jest ustawiony "na głowę to jest ok,ale kiedy tylko dam każde z pozostałych ustawień(głowa+ręce, nogi, nogi+szyba) to jest taki jakby...bulgot, tzn. jakby coś tam się ustawiało i nie do końca się ustawiło. Ja zwykle jeżdżę na ustawieniu na "głowa + ręce" i to bulgotanie mnie wkurza – jest ono praktycznie cały czas, na moment jest cisza po czym znowu...

Czy ktoś z was ma podobny objaw i co to może być/jak naprawić ??

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 23 lis 2011, 13:30
przez Janusz626
Konstrukcja całego nawiewu jak i jego sterowanie odbywa się mechanicznie za pomocą silniczków krokowych umiejscowionych na zewnątrz obudowy nagrzewnicy czy też tunelu rozdzielczego czyli nogi, nogi+szyba, twarz, twarz+nogi. Silniczki te połączone są z klapami odpowiedzialne za odpowiednie zmiany kierunku czy też temperatury powietrza.

Silniczki przestawiające wewnętrzne klapy odpowiedzialne za żądane ustawienie z panelu klimy pracują w charakterystyczny sposób i można powiedzieć ze nie bulgoczą tylko coś jakby taka mała zabawka ala robocik, takie dźwięki przestawiających się silniczków.

Najczęściej jest to słyszalne w trybie AUTO, ciągle samoczynnie się przestawiają pilnując temperatury którą sobie ustawiliśmy.
Jeśli nawet z ustawionego trybu AUTO (zawsze wlącza się klimatyzacja) i ręcznie wyłączymy klime to dalej mamy tryb AUTO. Wtenczas silniczki dalej bedą pracować i utrzymywać pracę całego nawiewu w trybie AUTO.
Jeśli natomiast z trybu AUTO zmienimy tylko kierunek nawiewu lub jego prędkość wyłączamy całkowicie AUTO i zmienia się na zwykłe manualne sterowanie czyli silniczki ustawią sie tak jak Ty będziesz tego chciał i nie będą one w ogóle słyszalne bo będą stać w miejscu.
Piszę to po to by odróżnić całą pracę kombajnu nawiewów gdzie w trybie AUTO lub niby wyłączony tryb AUTO j/w będziemy słyszeć lub też nie dźwięki z tym związane.
Zauważ że zmieniając kierunek nawiewu również slychać pracę silniczków, jeśli o takich dźwiękach piszesz jest to jak najbardziej naturalne <spoko>

Bulgotanie to tylko w wypadku zapowietrzonej nagrzewnicy.

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 23 lis 2011, 13:39
przez zibi626
Janusz626 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czyli te silniczki pracują cały czas kiedy mamy ustawiony tryb AUTO. Ja w tej chwili mam włączony tryb manual(nie świeci się AUTO na pokrętle sterowania temp.) a te silniczki nadal słychać,ale tylko wtedy kiedy dam nawiew na: twarz+nogi, nogi, nogi + szyba. Kiedy dam tylko na twarz to nie słychać ich w ogóle...
Aha u mnie jest właśnie taki dźwięk jak piszesz – pracującego małego robocika ;) nie ma żadnego bulgotania na szczęście...

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 23 lis 2011, 13:47
przez Janusz626
Więc nic innego jak demontaż konsoli środkowej i we wnęce głęboko na samym końcu zobaczysz taki właśnie robocik... znaczy się silniczek krokowy i to prawdopodobnie on nie może się ustawić tak jak powinien i pracuje jak oszalały.
Pisane już było o tym silniczku ale musisz poszukać ;)

Re: Problem z regulacją miejsca nawiewu "mode" oraz funkcja "off"

PostNapisane: 23 lis 2011, 14:13
przez zibi626
Janusz626 dzięki za pomoc, będę musiał przy tym pogrzebać. Czyli czeka mnie demontaż deski...od razu sprawdzę jak się ma z wyświetlaczem, który jest łaskaw się wyłączać kiedy chce...taka przypadłość modelu :|