Strona 1 z 1

Problem z klimą – wentylator nie wchodzi na wysokie obroty

PostNapisane: 28 kwi 2006, 19:51
przez Gosia
Wróciłam właśnie z warsztatu.
Naprawili mi Klimę (ale nie w pełni)
Na wskutek dużego ciśnienia i temperatury uległ rozszczelnieniu kompresor Klimy.
Naprawa uszczelniaczy wyniosła 250 zł.
Ale powstał jeszcze jeden problem z którym warsztat od Klimy nie poradził sobie.
Jak mi tłumaczyli usterka powstała na skutek dużego ciśnienia w instalacji od Klimy, z uwagi na to, że wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty. Nie wiedzieli co może być uszkodzone. Twierdzą, że czujnik w Klimie jest sprawny.
Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie. Odesłali mnie do firmy zajmującej się elektroniką aby znaleźć uszkodzenie (jak podzwoniłam po warsztatach w Lublinie to terminy są dopiero wolne po 15 maja).
Klimatyzacja działa i ładnie chłodzi, ale nie mogę jej włączać, do chwili usunięcia tej usterki, aby znowu jej nie uszkodzić.
Co może być przyczyną tej usterki?
Może ktoś z was miał już taki problem z Klimą.
Proszę o jakieś rady.

PostNapisane: 28 kwi 2006, 20:49
przez Puhcio
Jak to "nie wchodzi na wysokie oboroty" ? :P A oni umieli to obsługiwać ? :)

Żeby wentylator pracował na najwyższych obrotach, trzeba kilka razy nacisnąc przycisk oznaczony obrazkiem wentylatora. Automat "auto" prawie nigdy nie dopuszczal do pracy wentylatora na wysokich obrotach ...

PostNapisane: 28 kwi 2006, 21:05
przez Gosia
Nie wiem czy dobrze zrozumiano mój problem.
Ale chodzi o wentylator na chłodnicy klimatyzacji nie wewnątrz samochodu.
Wewnątrz auta wszystko jest OK.

PostNapisane: 28 kwi 2006, 21:08
przez Puhcio
Aha ... to nie zrozumieliśmy się :)

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia :)

PostNapisane: 28 kwi 2006, 21:32
przez nemi
Gosia gdzie byłaś serwisowac klimę? W Auto-Miku?

PostNapisane: 28 kwi 2006, 21:48
przez Gosia
W Lublinie w firmie Klima Plus.
Zadowolona jestem z tej firmy, ale to nie ich wina, że coś w mim samochodzie nie gra z elektroniką to nie ich branża.

PostNapisane: 28 kwi 2006, 22:10
przez Italiano
Puhcio napisał(a):Aha ... to nie zrozumieliśmy się

Ty nie zrozumiałeś,a nie "nie zrozumieliśmy się" :P

Gosia napisał(a):wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty.

Jeżeli faktycznie ma podwójną prędkość to powinny być dwa czujniki ciśnieniowe na instalacji klimy. I wygląda na to że ten od wysokiego ciśnienia nie działa. To jest tylko moje przypuszczenie. Jeżeli tak jest to trza by było go znaleść i ewentualnie wymienić. No chyba że jest jeden o podwójnym działaniu...to też należało by go pewnie wymienić. Jedyne co mi przychodzi na myśl.

PostNapisane: 29 kwi 2006, 14:55
przez kat123
Gosia napisał(a):Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie.

Z tego co piszesz to mnie to wygląda na brak masy, ale mogę się mylić :)

PostNapisane: 29 kwi 2006, 17:41
przez Gosia
Coś musi być innego.
Bo jak podali minus na skróty do czujnika ciśnienia od Klimy to wentylator cały czas chodził na maksymalnych obrotach, mimo że ciśnienie spadło do właściwej wartości, w Klimie dalej wentylator hulał na Maksa.
Czy są jakieś przekaźniki w Xedosie które odpowiadają za obroty wentylatora od Klimy?

PostNapisane: 10 wrz 2007, 12:54
przez dzemik8
czujnik możesz miec pojedyńczy i w nim styki siadły
wymien czujnik cićnienia

PostNapisane: 12 sty 2008, 18:50
przez Gosia
Nie uzupełniłam dawno odpowiedzi.
Problem był banalny.
Korozja wtyku do wentylatorów.
Wymieniony został wtyk i klimatyzacja działa.