Strona 1 z 1

Demontaż tunelu środkowego (TA)

PostNapisane: 16 lut 2014, 13:26
przez radar88
Witam, dzisiaj kolejna fotorelacja, tym razem z demontażu tunelu środkowego oraz konsoli drewnopodobnej. Co nam będzie potrzebne, tak naprawdę niewiele:

– Śrubokręt płaski
– Śrubokręt krzyżakowy
– Nasadka z przedłużką nr 10


Więc od początku, otwieramy podłokietnik i wyciągamy z niego wszystko aby było łatwiej, i podważamy kuwetkę/pojemnik płaskim śrubokrętem tak aby nam wyszła.
Uwaga nie podważaj w miejscu gdzie jest ząbek od zatrzasku, ponieważ go wyłamiesz i w efekcie schowek później nie będzie się zamykał jak należy.
DSCF3534.JPG


Po wyciągnięciu kuwetki ukazuje nam się taki oto widok:

DSCF3535.JPG


Jeżeli ktoś chce demontować cały tunel środkowy będzie musiał odkręcić zaznaczone na czerwono śrubki, czyli 2x klucz 10 oraz 2x krzyżak.

Lecz do ściągnięcia samego drewienka nie trzeba tego odkręcać, wystarczy odkręcić tylko dwie śrubki krzyżakowe zaznaczone czerwonymi kółkami na zdjęciu poniżej:

DSCF3536.JPG


Po ich odkręceniu odpinamy zapinkę na mieszku ręcznego, rozpinamy rzep i ściągamy popielniczkę wraz z mieszkiem.

DSCF3537.JPG


Po uniesieniu będziemy mieli jeszcze do odpięcia oprawkę żarówki od popielniczki (nie w każdym aucie to jest).

Po ściągnięciu elementu ukazują się nam kolejne dwie śrubki krzyżakowe (zaznaczone na czerwono), odkręcamy je:

DSCF3538.JPG

W wersji MT (manualna skrzynia) odkręcamy gałkę zmiany biegów tak aby uwolnić mieszek, w wersji AT (automatyczna przekładnia) nic nie odkręcamy:
DSCF3539.JPG
]

Po odkręceniu śrubek przystępujemy do ściągnięcia drewienka, tu z pomocą przyjdzie nam płaski śrubokręt, delikatnie podważamy na rogach i tak oto drewienko uwalnia się z zatrzasków, może być konieczność wyciągnięcia radia aby nic nie oberwać.

DSCF3540.JPG


W przypadku montażu radia 2 dni po zdjęciu drewienka ukaże się poprzeczka metalowa która trzyma się również na dwóch wkrętach krzyżakowych, odkręcamy je i składamy wszystko tak jak było, i montujemy radio 2DIN.

Pozdrawiam,
Kamil

Re: Demontaż tunelu środkowego (TA)

PostNapisane: 16 lut 2014, 15:17
przez Majk500
OOO tak, tego mi było trzeba, ale chyba od razu będę musiał się zaopatrzyć w nowy mieszek od gały biegów, bo mój jest trochę rozerwany :/

Re: Demontaż tunelu środkowego (TA)

PostNapisane: 16 lut 2014, 17:47
przez drogbayo
Panie moderator proszę poprawić temat, bo w moim TA tak nie ma ;p

PostNapisane: 16 lut 2014, 19:09
przez radar88
Panie Łukaszu proszę podesłać mi FLa na 2 godz to i zrobię odpowiednią :D
Majk500 napisał(a):OOO tak, tego mi było trzeba, ale chyba od razu będę musiał się zaopatrzyć w nowy mieszek od gały biegów, bo mój jest trochę rozerwany :/

Cieszę się że trafiłem w odpowiednim czasie ;)
A mieszek z Xedosa 6 może być ;) Jak coś to na PW.

PostNapisane: 16 lut 2014, 20:53
przez jedrzej07
W FLu są tylko 4 śrubki i po robocie ;)
Podłokietnik cały jest montowany na 2 śrubki z tyłu pod zaślepkami (fotele na maxa do przodu) i kolejne 2 śrubki widać jak się zdejmie najpierw ramkę drewnopodobną. I to wszycho ;)

Re: Demontaż tunelu środkowego (TA)

PostNapisane: 1 mar 2020, 00:24
przez maly1989
Witam, jak zdemontować element wokół gniazda zapalniczki w podłokietniku FL bez demontażu podłokietnika? Czy to możliwe? Chcę podłączyć wideorejestrator pod gniazdo zapalniczki w podłokietniku i ładnie schować przewód.