Demontaż tunelu środkowego (TA)

Witam, dzisiaj kolejna fotorelacja, tym razem z demontażu tunelu środkowego oraz konsoli drewnopodobnej. Co nam będzie potrzebne, tak naprawdę niewiele:
– Śrubokręt płaski
– Śrubokręt krzyżakowy
– Nasadka z przedłużką nr 10
Więc od początku, otwieramy podłokietnik i wyciągamy z niego wszystko aby było łatwiej, i podważamy kuwetkę/pojemnik płaskim śrubokrętem tak aby nam wyszła.
Uwaga nie podważaj w miejscu gdzie jest ząbek od zatrzasku, ponieważ go wyłamiesz i w efekcie schowek później nie będzie się zamykał jak należy.
Po wyciągnięciu kuwetki ukazuje nam się taki oto widok:
Jeżeli ktoś chce demontować cały tunel środkowy będzie musiał odkręcić zaznaczone na czerwono śrubki, czyli 2x klucz 10 oraz 2x krzyżak.
Lecz do ściągnięcia samego drewienka nie trzeba tego odkręcać, wystarczy odkręcić tylko dwie śrubki krzyżakowe zaznaczone czerwonymi kółkami na zdjęciu poniżej:
Po ich odkręceniu odpinamy zapinkę na mieszku ręcznego, rozpinamy rzep i ściągamy popielniczkę wraz z mieszkiem.
Po uniesieniu będziemy mieli jeszcze do odpięcia oprawkę żarówki od popielniczki (nie w każdym aucie to jest).
Po ściągnięciu elementu ukazują się nam kolejne dwie śrubki krzyżakowe (zaznaczone na czerwono), odkręcamy je:
W wersji MT (manualna skrzynia) odkręcamy gałkę zmiany biegów tak aby uwolnić mieszek, w wersji AT (automatyczna przekładnia) nic nie odkręcamy:
]
Po odkręceniu śrubek przystępujemy do ściągnięcia drewienka, tu z pomocą przyjdzie nam płaski śrubokręt, delikatnie podważamy na rogach i tak oto drewienko uwalnia się z zatrzasków, może być konieczność wyciągnięcia radia aby nic nie oberwać.
W przypadku montażu radia 2 dni po zdjęciu drewienka ukaże się poprzeczka metalowa która trzyma się również na dwóch wkrętach krzyżakowych, odkręcamy je i składamy wszystko tak jak było, i montujemy radio 2DIN.
Pozdrawiam,
Kamil
– Śrubokręt płaski
– Śrubokręt krzyżakowy
– Nasadka z przedłużką nr 10
Więc od początku, otwieramy podłokietnik i wyciągamy z niego wszystko aby było łatwiej, i podważamy kuwetkę/pojemnik płaskim śrubokrętem tak aby nam wyszła.
Uwaga nie podważaj w miejscu gdzie jest ząbek od zatrzasku, ponieważ go wyłamiesz i w efekcie schowek później nie będzie się zamykał jak należy.
Po wyciągnięciu kuwetki ukazuje nam się taki oto widok:
Jeżeli ktoś chce demontować cały tunel środkowy będzie musiał odkręcić zaznaczone na czerwono śrubki, czyli 2x klucz 10 oraz 2x krzyżak.
Lecz do ściągnięcia samego drewienka nie trzeba tego odkręcać, wystarczy odkręcić tylko dwie śrubki krzyżakowe zaznaczone czerwonymi kółkami na zdjęciu poniżej:
Po ich odkręceniu odpinamy zapinkę na mieszku ręcznego, rozpinamy rzep i ściągamy popielniczkę wraz z mieszkiem.
Po uniesieniu będziemy mieli jeszcze do odpięcia oprawkę żarówki od popielniczki (nie w każdym aucie to jest).
Po ściągnięciu elementu ukazują się nam kolejne dwie śrubki krzyżakowe (zaznaczone na czerwono), odkręcamy je:
W wersji MT (manualna skrzynia) odkręcamy gałkę zmiany biegów tak aby uwolnić mieszek, w wersji AT (automatyczna przekładnia) nic nie odkręcamy:
]
Po odkręceniu śrubek przystępujemy do ściągnięcia drewienka, tu z pomocą przyjdzie nam płaski śrubokręt, delikatnie podważamy na rogach i tak oto drewienko uwalnia się z zatrzasków, może być konieczność wyciągnięcia radia aby nic nie oberwać.
W przypadku montażu radia 2 dni po zdjęciu drewienka ukaże się poprzeczka metalowa która trzyma się również na dwóch wkrętach krzyżakowych, odkręcamy je i składamy wszystko tak jak było, i montujemy radio 2DIN.
Pozdrawiam,
Kamil