Demontaż zderzaka tylnego – montaż czujników parkowania (TA) (Fotorelacja)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jedrzej07 » 13 lut 2013, 15:48

Z uwagi na to, że zabrałem się za montaż czujników parkowania z tyłu w swojej Millenii postanowiłem zrobić do tego fotorelacje (wiem, że były już tematy o demontażu zderzaka jak i o czujnikach parkowania ale zakładam nowy temat łączący tamte 2 i przede wszystkim będzie on w formie fotorelacji)
Ewentualnie proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Jeśli cokolwiek pomyliłem lub zrobiłem źle to proszę zwracać uwagę ;) przyda się na przyszłość.

Pierwsza część będzie o demontażu zderzaka (można spróbować bez demontażu ale wolałem mieć wszystko na wierzchu aby czegoś źle nie zrobić albo nie wywiercić otworu tam gdzie nie potrzeba)

Druga część to montowanie i podłączanie czujników.

Z tego co mi wiadomo zderzak z tyłu nie różni się niczym od Xedosów 9 i Millenii ze starszych roczników (przynajmniej jeśli chodzi o demontaż
Demontaż rozpoczynamy od odkręcenia śrub od strony nadkola L(ewego) i P(rawego), które zaznaczyłem poniżej:

IMG_0897.JPG
odkręcamy 2 śruby (10)

IMG_0898.JPG
oraz kręty od spodu

IMG_0935.JPG
będąc pod spodem, można od razu odkręcić resztę widocznych wkrętów (w okolicy końcówki wydechu oraz po drugiej stronie w podobnym miejscu są 2 spinki ale nie udało mi się ich odczepić (pękły i założyłem inne) (zapomniałem o fotkach ale widać je jak się zajrzy.

IMG_0936.JPG
oraz plastikową osłonę na chyba 5 śrub (10) (tylko od lewej strony jest ta osłona)

IMG_0937.JPG

IMG_0934.JPG
oraz taką spinkę (też od tej osłony)

IMG_0930.JPG
dla późniejszej wygody można odkręcić też wywietrznik (łatwiej będzie odkręcać kolejne śruby wewnątrz. Bez tego się obejdzie ale nie kosztuje to wiele roboty a będzie potem na pewno łatwiej. Tu są 4 wkręty

IMG_0932.JPG
i potem 2 takie zatrzaski od strony bagażnika trzeba kombinerkami ścisnąć i wypchnąć

IMG_0924.JPG
po zdjęciu tych małych osłon przy nadkolu (zdj 1 i 2) trzeba wykręcić wkręt zaznaczony na tym zdjęciu (wygodniej jest zdjąć koła bo ciężko się kręci ale bez tego też się da. Ja właśnie kół nie zdejowałem

IMG_0927.JPG
następnie przechodzimy do bagażnika.
Śruby tu widoczne są łatwo dostępne (szczególnie jak się wcześniej odkręciło wywietrznik) bez odkręcania próbowałem ale wpadła mi tam potem śrubka i inaczej się jej wyjąc nie dało
Tu mamy w śrubki (10)

IMG_0929.JPG
teraz 4 śrubki w okolicach lamp tez na klucz (10)
I tu w zasadzie zderzak mi zszedł bardzo ładnie.

IMG_0919.JPG
jak zdjąłem zderzak to okazało się chyba, że tu powinien się on jeszcze trzymać z belką, ale u mnie te uszy były oderwane i chyba dlatego mi zszedł już.
Natomiast aby to odkręcić od belki należy zdjąć wraz ze zderzakiem belkę. Inaczej się nie podejdzie... I pewnie inaczej zderzaka się nie zdejmie jeśli te uchwyty macie nie oderwane

IMG_0920.JPG

IMG_0896.JPG
Także aby zdjąć zderzak z belką należy odkręcić po 2 śruby (P i L) od strony bagażnika klucz (15) oraz po 1 od dołu auta na taki sam klucz. Ja tego nie demontowałem akurat więc więcej nie wiem
I według mnie to na tyle....
Zderzak mamy zdjęty

IMG_0903.JPG
Do pomiarów i wiercenie założyłem tak na 2 śruby zderzak z powrotem aby było wygodniej i wyjąłem styropian, który jest pomiędzy belką a zderzakiem.
Nakleiłem taśmę malarską w miejscu gdzie mają być czujniki, pomierzyłem, porysowałem (pomiędzy wewnętrznymi czujnikami dałem 40cm odstępu a zewnętrzne są co 30cm

IMG_0905.JPG
nawierciłem wiertłem z zestawu miejsca w których będę dalej wiercił, potem zerwałem taśmę

IMG_0906.JPG

IMG_0907.JPG
potem w miejscach zaznaczonych wcześniej nawierciłem całe otwory na czujniki (lekko dopychając wiertarkę alby przy końcu nie uderzyć wiertarką w zderzak

IMG_0910.JPG
tak to wygląda po wierceniu i trzeba ostrym nożykiem delikatnie przyciąć wystające ranty i nie oderwane kawałki plastiku

IMG_0913.JPG
potem zdjąłem zderzak i przyłożyłem styropian i okazało się że trochę zachodzi na otwory, więc obrysowałem otwory na styropianie i wyciąłem w nim z delikatnym zapasem dziury aby czujniki swobodnie się mieściły

IMG_0916.JPG

IMG_0917.JPG
włożyłem czujniki na swoje miejsca, delikatnie pomagając sobie śrubokrętem (gumowe mocowania nie zawsze dobrze się chowały i potrzebowały pomocy ;)

IMG_0921.JPG
nawierciłem otwór na przeprowadzenie przewodów i je przeciągnąłem jednocześnie zakładając zderzak aby przewody pasowały już ostatecznie.
na tym etapie zderzak można założyć już na stałe w odwrotnej kolejności do demontażu.
Styropian przykleiłem sobie do belki klejem bo skoro moja belka została przy aucie to styropian się przesuwał i ciężko było założyć zderzak.
Przed demontażem wyczyściłem wszystkie uchwyty i śrubki aby dobrze się wkręcało, także nie było żadnych problemów.
Przewody wszystkie razem później owinąłem izolacją aby się nie plątały i porządnie wyglądały (oczywiście mówię o przewodach, które znalazły się w bagażniku

IMG_0938.JPG
Kupiłem wersję bez wyświetlacza (moim zdaniem jest on zbędny bo zamiast patrzeć w lusterka, patrzy się na monitor. Zestaw ma tylko pomagać a nie zastępować lusterka)
Buzzer zamontowałem na tylnej ściance oparcia kanapy. Użyłem na wszelki wypadek trochę kleju bo ten fabryczny (taśma 2-stronna) nie wydawał mi się pewny.

IMG_0939.JPG
odpiąłem białą dużą kostkę oraz wyciągnąłem zatrzaski trzymające kable (kolor niebieski) aby łatwiej było sięgnąć do przewodów. Plus od światła stopu to w Millenii czerwony z żółtym paskiem (nie wiem jak w X9 ale to nie problem aby to sprawdzić)
Wpiąłem się w wiązkę w miejscu zaznaczonym na czerwono (złączką do przewodów się nie dało bo jest tam za mały przekrój kabla a nie miałem tak małej złączki)

IMG_0940.JPG
przewód zasilający czyli ten powyżej opisany oraz przewód od buzzera przeprowadziłem wraz z oryginalną wiązką widoczną na zdjęciu

IMG_0942.JPG
masę wziąłem z bagażnika, była tam oryginalna śruba z masą. Podpiąłem się tylko do niej (na razie tak jak widać ale muszę kupić ładne oczko i podpiąć jak trzeba)

IMG_0943.JPG
wszystkie przewody sprowadziłem do jednego miejsca co opisałem wyżej i wszystko umieściłem obok koła zapasowego wraz z centralką (jest tam taki fajny skos, który akurat się przydał do umieszczenia tam całości (tez na klej bo powierzchnia jest tam nierówna)
I to w zasadzie na tyle ;)
Całość zajęła 1 popołudnie z tym że zderzak zdejmowałem trochę na czuja i straciłem z tym sporo czasu. Ponowne złożenie zajęło mi 1/4 czasu, który straciłem na demontaż


Poniżej wrzucam fotki całości już po zamontowaniu

cala 2.jpg

cala 1.jpg
Ostatnio edytowano 15 lut 2013, 09:06 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 13 lut 2013, 21:58

Fotorelacja trafia do FAQ, brawo ;)

Dopisano 13 lut 2013 20:03:

Troszkę przerobiłem tytuł wątku ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Qchar » 13 lut 2013, 22:49

No ładnie to wygląda <spoko> też to przerabiałem tylko z przodu a i jeszcze brakuje mi tu jednego zdjęcia z zakończenia pracy :( i okazaniem całego tylnego zderzaka z czujnikami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2013, 23:31

Wrzuć tutaj a Kamil później scali to w jeden temat.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Qchar » 13 lut 2013, 23:52

Marek 161BD081 ok poszukam fotek i dodam co będę miał <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Italiano » 21 lut 2013, 23:32

No ładnie. Jedyne co moge dodać z własnego doświadczenia to obrzeżne bym zamontował troche bliżej narożników. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez jedrzej07 » 22 lut 2013, 08:45

hehe, od strony uzytkowania to napewno, i taki mialem zamiar, ale to sa ostatnie centrymetry gdzie zderzak jest prosty, pozniej zaczyna sie zaokraglac i wizualnie bylo by do <dupa> bo widac by bylo ze odstaja
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Qchar » 22 lut 2013, 19:30

Ta praca mi się podoba <spoko> teraz jest czarno na białym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9