Dunio napisał(a):a to dlatego taka diagnoza że nie leci mi ciepłe powietrze a nawet letnie sprawdzałem klapy silniczek który
zamyka i otwiera ciepłe powietrze wszystko to działa wiec nie pozostaje nic innego jak nagrzewnica ale zdecydowałem sie nie na płukanie a na wymiane moze orientuje sie ktos gdzie moge kupic nowa nagrzewnice bo mam mały problem z dostaniem w serwisie powiedzieli mi 4900 zł
Pytałem, bo miałem taki sam problem i obeszło się bez wymiany nagrzewnicy.
Oto lista powodów dla których "nie leciało ciepłe powietrze" (przez 3 lata co chwila z innego powodu!):
– awaria pompy wody
(pomogła jej wymiana na nową, pamiętam, że niedrogo)– zamulona nagrzewnica
(pomogło przepłukanie – samą wodą pod ciśnieniem)– zbyt niski poziom płynu chłodniczego
(pomogło naprawienie różnych nieszczelności w tym wymiana chłodnicy)– zacinające się klapy przy ustawianiu temp. poniżej 18 stopni
(pomaga nie ustawianie poniżej 19 stopni)– piąty nieznany powód
(pomaga fakt, że się jeszcze nie objawił (o: )Tak więc moje kłopoty z zimnym powietrzem już się skończyły i obeszło się bez wymiany.
Nawet kupiłem od Wieśka nagrzewnicę (używaną, dobrą), bo byłem tak samo zdesperowany jak ty – też była zima! Mam ją i mogę ją sprzedać Tobie
kilkanaście razy taniej niż za nową w serwisie,
ale może i u Ciebie obejdzie się bez wymiany.
Jeśli klapy działają i masz pewność, że pompa działa i nie ma nieszczelności węży gumowych i w chłodnicy,
to nie rezygnuj z przepłukania nagrzewnicy, zwłaszcza, że to jest bardzo prosta operacja,
która u mnie pomogła zwalczyć jedną z przyczyn braku ogrzewania!Zwłaszcza, że wymiana nagrzewnicy z powodu poziomu skomplikowania całej pracy
to ostateczna ostateczność.
P.S.
Zabawna rzecz, ale pamiętam, że o cokolwiek pytałem w serwisie ASO Mazdy, to mówili mi "4900"...
Może tu chodzi o swoiste wyrażenie myśli: "Wyp........ pan z tym Xedem z naszego ASO,
my tu tylko chcemy wymieniać olej i robić naprawy gwarancyjne wg podręcznika
zamiast bawić się w chirurga nad ciężkim przypadkiem twojego E.T. (extraterrastrial)"