Słabe grzanie i poziom wskazówki temperatury

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcin13424 » 13 lis 2010, 00:18

Witam !
Mam dwa pytania związane z Xedos 9 2,5. Kupiłem taki samochód z 95 r. W trakcie powrotu okazało się że nie ma włożonego termostatu. Dało mi to do myslenia i założyłem termostat. Ale ogrzewanie działa tak średnio. Mam pytanie czy to w tym modelu normalne i czy poziom wkazówki od temperatury powinien być delikatnie powyzej środka skali.

Marcin
marcin13424
 

Postprzez radar88 » 13 lis 2010, 03:13

Wszystko zależne od modelu tak naprawdę w X9 z '98 którego miałem wskazówka była równiutko na połowie a w obecnym którego mam '93 wskazówka jest delikatnie wyżej.
Co do ogrzewania-też mam taki problem ponieważ w tej nowszej było cieplutko a w tej co mam to bywa różnie,chociaż jak wyjadę na trasę to piekiełko się robi aż miło :)


Pozdrawiam

P.S. – Uzupełnij profil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lefty_X9 » 13 lis 2010, 11:37

U mnie w poliftowej temperatura jest na poziomie 89 stopni (sprawdzone na kompie) a wskazówka jest troche poniżej połowy. Grzeje w środku jak opętana... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Janusz626 » 13 lis 2010, 17:31

Jesli masz problem z temperatura z nagrzewnicy zajrzyj tu :
viewtopic.php?f=154&t=40791&p=1749769&hilit=actuator#p1749769
viewtopic.php?f=154&t=15963
<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Siwus » 14 lis 2010, 00:23

Ja u siebie zrobić muszę małą płukankę nagrzewnicy, jeszcze przed zimą, bo zauważam, że jest mniej efektywna niż w zeszłym roku.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez j4ku3 » 14 lis 2010, 10:52

Ja bym spróbował odpowietrzyć układ. U mnie pomimo tego, że było mało wody, wskazówka utrzymywała się cały czas na tym samym poziomie (lekko powyżej połowy). Wiedziałem kiedy jest mało wody – kiepsko grzała. Mazdę bardzo długo się odpowietrza. Mnie to chyba ze 2,5 h zajęło, ale po zabiegu grzała jak szalona!
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Button » 14 lis 2010, 20:34

U mnie w poliftowej Milly wskazówka jest poniżej połowy. Grzeje ładnie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Siwus » 15 lis 2010, 20:43

j4ku3 napisał(a):Ja bym spróbował odpowietrzyć układ. U mnie pomimo tego, że było mało wody, wskazówka utrzymywała się cały czas na tym samym poziomie (lekko powyżej połowy). Wiedziałem kiedy jest mało wody – kiepsko grzała. Mazdę bardzo długo się odpowietrza. Mnie to chyba ze 2,5 h zajęło, ale po zabiegu grzała jak szalona!

jeśli się nie mylę to układ sam powinien się odpowietrzać, od zbiorniczka wyrównawczego po lewej stronie obudowy jest poprowadzony dodatkowy wężyk, który wchodzi w górną część chłodnicy i jak dobrze kojarzę fakty chyba te połączenie jest odpowiedzialne za odpowietrzanie układu (jak sie mylę to mnie poprawcie)
pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Wodzu » 15 lis 2010, 22:01

Button napisał(a):U mnie w poliftowej Milly wskazówka jest poniżej połowy. Grzeje ładnie :)

U mnie identycznie
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez bazyl wspaniały » 17 lis 2010, 00:42

Sam się odpowietrzy układ. A u mnie płyn wycieka i jeśli nie dolewam to grzeje coraz gorzej, dolewka i po kłopocie ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez sds12 » 17 lis 2010, 20:44

no to mnie nastraszyliście koledzy
W mojej X9 z 98r wskazówka po około 4km spokojnej jazdy wędruje w okolice 1 może 2 godziny i stoi tam jak wryta można cisnąć do czerwonego pola całą drogę potem stać godzine w korku ,
można wlec się w trybie ekonomy nie przekraczająć 3k rpm można jechać w upał albo jak nadworze około 0'C nic na nią nie wpływa
Wymieniłem chłodnicę na nową ale nie orginał niestety tylko taką z allegro
Bawiłem się w odpowietrzanie z 30min na wolnych obrotach z włąconym na max nawiewem i bez ale
dolewałem płynu do kruća koło głowicy po ostygnięciu silnika pod korek
za nic w świecie nie chiał mi się włonczyć wentylator chłodnica po 10min pracy silnika zaczeła się robić ciepła na dole więc termostat działa
nagrzewnica działa jak należy tzn jak sie ustawi pokrętło na 32'C
to wśrodku wytrzymać nie można z gorąca
czyściłem nawet styki czujnika temp płynu bezskutecznie niestety
wentylatory włączaja się jak odepnę ten pierwszy od frontu czujnik temp oraz w trybie diagnostycznym więc z nimi też wszystko raczej dobrze
Zrobiłem kilka tyś k i nic sie niepokojącego nie dzieje stan płynu jak nalałem tak stoi
Co sa licho z tym wkaźnikiem?
W starej 626 wskaźnik temp pracuje idealnie widać jak włącza sie wentylator to wskazówka opada jak się silnik w korku grzeje to wskazówka idzie parę mm w górę żeby potem opadać jak się wentylator załączy jak silnik dostanie obciązenia to też widze to na wskaźniku temp
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 17 lis 2010, 22:03

Wskazówka – u mnie też ona stoi w miejscu i ani drgnie w obu przypadkach X9 jakie miałem wskazówka nie podnosiła się i nie opadała po nagrzaniu silnika.Więc objaw normalny,jeżeli Ci się auto nie przegrzewa to nic złego się nie dzieje,może masz webasto :D i efekt wentylatora taki będzie że może się nie załączać :D

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 17 lis 2010, 23:41

radar88 napisał(a):jeżeli Ci się auto nie przegrzewa to nic złego się nie dzieje,może masz webasto :D i efekt wentylatora taki będzie że może się nie załączać :D

Pozdrawiam


Było by bardzo miło niestety w mojej wersji nie ma nawet pogrzewania koncówek spryskiwaczy <płacze>

gdzie najlepiej mierzyć temperature silnika zewnętrznym termometrem? mam kompa w OBDI
więc chyba będzie ciężko wydobyć od niego tę infformoację
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 18 lis 2010, 00:14

Kurczę na to pytanie może niech się wypowie ktoś mądrzejszy bo ja osobiście nie mam pojęcia,co do końcówek spryskiwaczy to przyznam że chyba nie za wiele X9 to miało,ja jestem szczęśliwym posiadaczem podgrzewanych spryskiwaczy jak i składanych lusterek el.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 18 lis 2010, 00:48

sds12 chcesz sprawdzić temperaturę elektronicznie czy manualnie?, wątpię czy komputer posiada taką informację, zmierz temperaturę tradycyjną metodą w miejscu, gdzie wchodzi czujnik temperatury, jak nie jesteś pewny czy sam czujnik jest sprawny po prostu go wymień-koszt około 15-20 zł, lub jak masz możliwość podmień.
pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez bazyl wspaniały » 18 lis 2010, 20:21

W moim też wskazówka idzie do "swojego" poziomu i stop, ani drygnie.
W Kudłatego X9KL (ja mam KF) jest tak samo.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Siwus » 18 lis 2010, 20:35

u mnie po dłuższej trasie, gdy się zatrzymam wskazówka potrafi podnieść się ponad połowę, a czasami wyżej do momentu kiedy wiatraki się załączą, gdy ruszę wskazówka wraca mniej więcej do połowy. I tu się zastanawiam czy termostat, który był wymieniany jakieś 8 -10 tyś km temu po prostu znowu nie padł? czy to możliwe? chłodnica była również wymieniana na używkę, ale drożną.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Janusz626 » 18 lis 2010, 23:44

Odnosnie spryskiwaczy to moja ma podgrzewane dysze :P szkoda ze nie ma podgrzewania calego zbiorniczka... :(
W OBD pod jakimkolwiej programem bedzie odczyt temperatury silnika bo ta jest monitorowana przez sterownik.
Odnosnie termostatu to znajomy w KL-u ale w MX-3 rowniez wymienial na jakies zamienniki i pomogl tylko oryginal, a pozniej wyszlo ze te zamienniki byly lub nie byly odpowiednio montowane czy cos takiego... nie pamietam dokladnie, ale temperatura tez mu falowala na wskazniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez sds12 » 19 lis 2010, 00:21

Cytuj Janusz626 Re: Słabe grzanie i poziom wskazówki temperatury
przez Janusz626 » 34 minuty temu

Odnosnie spryskiwaczy to moja ma podgrzewane dysze szkoda ze nie ma podgrzewania calego zbiorniczka...
W OBD pod jakimkolwiej programem bedzie odczyt temperatury silnika bo ta jest monitorowana przez sterownik.


tylko jest problem z brakiem gniazda pod kierownicą
cała moje diagnostyka polega na liczeniu dwucyfrowych mrugnięć LED'a
może kolega wie coś o jakimś interfejsie i dostępnym sofcie do podpięcia się pod kompa
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Janusz626 » 19 lis 2010, 00:33

Nie musisz miec gniazda pod kierownica, wystarczy tylko wtyczka pasujaca do gniazda pod maska, sa gotowe wtyczki lub przejsciowki, nie pamietam kto w naszym dziale X9 podlaczal obd to pod maska, poszukaj ogolnie na forum gdzies jest temat podpiecia sie pod mazdowska wtyczke+jakis chyba ELM 327 na USB....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9