Automatyczne domykanie szyb po zamknięciu samochodu
1, 2
Witam, mam pytanie odnośnie automatycznego domykania szyb po zamknięciu samochodu z pilota. Jak by to się przedstawiało na tle Xedosa 9, czy dało by rade taki bajer stworzyć i czy w ogóle warto się w to bawić.
Czytałem trochę o tym na internecie to niby jest troszkę roboty ale chce usłyszeć waszej opinni, może ktoś z was ma coś takiego (jak tak, to niech się pochwali wykonaniem)
Widziałem na allegro i tam jest sporo modułów automatycznego domykania szyb do kupienia.
Znalazłem narazie jeden problem, o tuż to że w naszych mazdach w 3 szybach (oprócz kierowcy) nie ma funkcji auto (żeby po jednym naciśnięciu guzika szyba opuszczała, lub podnosiła się sama, zresztą szyberdach ma tak samo) i w tym jest problem bo te moduły które są na allegro prawdopodobnie wszystkie (ale nie jestem na 100% pewien) nie obsługują takich szyb które nie są auto. I nie mam pojęcia czy to w końcu dało by rade zrobić czy nie.
Więc chciałbym usłyszeć waszej opinni na ten temat.
Czytałem trochę o tym na internecie to niby jest troszkę roboty ale chce usłyszeć waszej opinni, może ktoś z was ma coś takiego (jak tak, to niech się pochwali wykonaniem)
Widziałem na allegro i tam jest sporo modułów automatycznego domykania szyb do kupienia.
Znalazłem narazie jeden problem, o tuż to że w naszych mazdach w 3 szybach (oprócz kierowcy) nie ma funkcji auto (żeby po jednym naciśnięciu guzika szyba opuszczała, lub podnosiła się sama, zresztą szyberdach ma tak samo) i w tym jest problem bo te moduły które są na allegro prawdopodobnie wszystkie (ale nie jestem na 100% pewien) nie obsługują takich szyb które nie są auto. I nie mam pojęcia czy to w końcu dało by rade zrobić czy nie.
Więc chciałbym usłyszeć waszej opinni na ten temat.
- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
IgorJuventus napisał(a):i w tym jest problem bo te moduły które są na allegro prawdopodobnie wszystkie (ale nie jestem na 100% pewien) nie obsługują takich szyb które nie są auto
Działa to na zasadzie takiej ze jak moduł wyczuje wzrost prądu to przerywa domykanie tak jak auto
Zamontować domykanie szyb z pilota napewno się da ponieważ u mnie hula taki bajer. Niestety nie ja go montowałem tylko poprzedni właściciel przy okazji wymiany systemu alarmowego więc szczegółów nie znam co i jak było zakładane ale jak będę miał czas to zerkne do papierów, może coś znajde na ten temat.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Pozdrawiam,
Grzesiek
Jak mialem 626 GF mialem do dyspozycji drugi panel ze szrotu od drzwi kierowcy tyle xe 4 x el.szybki u mnie byly 2x.
Pobawilem sie kiedys i nawet mi wyszlo i zadzialalo auto szyby kierowcy w gore, dziala to na zwiekszeniu opory na przekazniku ktory po przekroczeniu tego opory wylaczal sie.... i tyle.
Jest to do ogarniecia przez amatora, jest kilka mankamentow najwazniejszy to sam klawisz/przelacznik, bo od kierowcy ma trzy polozenia dwa gora-dol i jeden auto w dol, pozostale maja po dwa polozenia tylo gora-dol.
Ze znajomym mielismy taki sterownik auto do domykania szyb ale dzialalo to tylko auto w gore jak i tylko auto w dol, wiec nie bylo mowy o otwarciu szyby do polowy lub jak by sie zachcialo.
W oplu i nie tylko jest podobny taki sterownik jak mielismy tyle ze tam dzialalo jak sie przytrzymalo klawisz na dwie sekundy i zadzialalo auto w gore jak i w dol, w Mazdzie to nie chcialo dzialac, zaprzestalismy dzialan ze wzgledu na palace sie bezpieczniki az w konsekwencji do calkowitej kontroli nad szybami i przerobki kilku przewodow w dzwiach pasazera.
Ale jakby ktos to ogarnal i zaaplikowal do Mazdy to bedzie suuuper bo patrzac jak kolegi Corsa z 1993 roku ma taki bajerek do szyb to nie jest mi do smiechu
Pobawilem sie kiedys i nawet mi wyszlo i zadzialalo auto szyby kierowcy w gore, dziala to na zwiekszeniu opory na przekazniku ktory po przekroczeniu tego opory wylaczal sie.... i tyle.
Jest to do ogarniecia przez amatora, jest kilka mankamentow najwazniejszy to sam klawisz/przelacznik, bo od kierowcy ma trzy polozenia dwa gora-dol i jeden auto w dol, pozostale maja po dwa polozenia tylo gora-dol.
Ze znajomym mielismy taki sterownik auto do domykania szyb ale dzialalo to tylko auto w gore jak i tylko auto w dol, wiec nie bylo mowy o otwarciu szyby do polowy lub jak by sie zachcialo.
W oplu i nie tylko jest podobny taki sterownik jak mielismy tyle ze tam dzialalo jak sie przytrzymalo klawisz na dwie sekundy i zadzialalo auto w gore jak i w dol, w Mazdzie to nie chcialo dzialac, zaprzestalismy dzialan ze wzgledu na palace sie bezpieczniki az w konsekwencji do calkowitej kontroli nad szybami i przerobki kilku przewodow w dzwiach pasazera.
Ale jakby ktos to ogarnal i zaaplikowal do Mazdy to bedzie suuuper bo patrzac jak kolegi Corsa z 1993 roku ma taki bajerek do szyb to nie jest mi do smiechu
Myślałem sobie tak leżąc na hamuku w ogródku nad tym problemem
Trzeba by taki malutki uP do tego zaprząc...
trzeba by mu wpisać wartość pobieranego podczas normalnego zamykania szyby prądu
albo jeszcze lepiej niech sam sobie zmierzy spadek napięcia na głownym przewodzie zasilającym
siłowniki szyb i zapamięta w eeprom.
Musiał by czekać na sygnał z centralki alarmu o uzbrojeniu--> można podpiąć pod siłownik zamykający auto po otrzymaniu takiego impulsu pokolei na chwilę wysterowywuje silowiki od szyb tak długo aż 5 razy przekroczy wartość tego zapamiętanego wcześniej prądu powiedzmy o 25%
czemu pięć bo szyber dach tesz należało by domknąć
mamy więc 1pin na sygnał o domknięciu
2 na pomiar prądu
5pin na sterowanie kolejnymi silnikami
może malutki--taniutki Atiny da sobie radę z tym
Prędzej czy później zrobię ten układ w praktyce
muszę doprowadzić furę do stanu używalności
Trzeba by taki malutki uP do tego zaprząc...
trzeba by mu wpisać wartość pobieranego podczas normalnego zamykania szyby prądu
albo jeszcze lepiej niech sam sobie zmierzy spadek napięcia na głownym przewodzie zasilającym
siłowniki szyb i zapamięta w eeprom.
Musiał by czekać na sygnał z centralki alarmu o uzbrojeniu--> można podpiąć pod siłownik zamykający auto po otrzymaniu takiego impulsu pokolei na chwilę wysterowywuje silowiki od szyb tak długo aż 5 razy przekroczy wartość tego zapamiętanego wcześniej prądu powiedzmy o 25%
czemu pięć bo szyber dach tesz należało by domknąć
mamy więc 1pin na sygnał o domknięciu
2 na pomiar prądu
5pin na sterowanie kolejnymi silnikami
może malutki--taniutki Atiny da sobie radę z tym
Prędzej czy później zrobię ten układ w praktyce
muszę doprowadzić furę do stanu używalności
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
panowie są gotowe moduły do tego
od 30 do 50 zł można kupić
podłącza się w drzwiach kierowcy pomiędzy przełącznik a wiązkę
i tylko jeden przewodzik do alarmu i już hula
od 30 do 50 zł można kupić
podłącza się w drzwiach kierowcy pomiędzy przełącznik a wiązkę
i tylko jeden przewodzik do alarmu i już hula
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
witam
fajnie by było jakieś konkrety , ja sam nawet kupiłem taki moduł , ale odpuściłem kiedy rozebrałem tapicerkę w drzwiach , pomierzyłem i doszłem do wniosku ze nie będę ryzykował , a tak nawiasem tam jest chyba to sterowane masą , i po wyłączeniu stacyjki zero napięć w drzwiach na wyłącznikach szyb może ktoś poda więcej szczegółów jakieś fotki , i jeszcze dochodzi szyberdach który tak samo jest sterowany masą bo wtedy to miałoby sens drzwi plus szyberdach , pozdrawiam i czekam może ktoś zadziała konkretnie .
Pozdrawiam
fajnie by było jakieś konkrety , ja sam nawet kupiłem taki moduł , ale odpuściłem kiedy rozebrałem tapicerkę w drzwiach , pomierzyłem i doszłem do wniosku ze nie będę ryzykował , a tak nawiasem tam jest chyba to sterowane masą , i po wyłączeniu stacyjki zero napięć w drzwiach na wyłącznikach szyb może ktoś poda więcej szczegółów jakieś fotki , i jeszcze dochodzi szyberdach który tak samo jest sterowany masą bo wtedy to miałoby sens drzwi plus szyberdach , pozdrawiam i czekam może ktoś zadziała konkretnie .
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
Też sobie kupiłem taki modułek uniwersalny tylko nie mam narazie czasu się za to wziąść....
Zacznimy więc od konkretów oto schemat całego sterowania szybami
Normalnie silnik podnośnika jest zwarty do masy jeśli wciśniesz klawisz UP/ DOWN podajesz napięcie
na jeden z biegunów silnika drugi jest nadal zwart przez przeciwległy przycisk do masy silnik pracuje
wykonując żadaną funkcję
nie ma więć żadnego sterowania masami a nawet gdyby były to ten sterownik pozwala na obsługę takiego układu
Nasz sterownik wpinamy pod kolejne kabelki odpowiedzialne za podnoszenie szyby czyli te co
dostają +12V jak się wciśnie guziczek UP
Problem będzie z zasilaniem układu ponieważ w mazdzie po wyłaczeniu zapłonu sterowanie szybami nie jest zasilane. Zamierzam wziąść zasilanie z Central Locka żeby nie ciągnąć kabli pod bezpieczniki
Sygnał wysterowywujący podepnę na próbę pod siłownik od dzwi kierowcy tesz powinno działać jak trzeba i w ten sposób nawet po zamknięciu auta kluczem a nie pilotem szyby będą się domykać automatycznie
Ogólnie całość powinna się zmieścić w dzwiach kierowcy pod boczkiem tapicerki ale to będę wiedział jak go wkońcu ściągnę
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi ewentualnie swoje przemyślenia w tym temacie to chętnie posłucham
kostruktywnej krytyki
Co do szyber dachu to na moje trzeba będzie dokupić dodatkowy sterownik dla aut z 2 podnoszonymi szybami bo to odrębny układ zasilany z innych bezbieczników więc nie elegancko będzie robić jakieś partyzanckie obejścia w instalacji madzi
Swięcą wam te diodki podświetlające przyciski sterowania szybami?
Zacznimy więc od konkretów oto schemat całego sterowania szybami
Normalnie silnik podnośnika jest zwarty do masy jeśli wciśniesz klawisz UP/ DOWN podajesz napięcie
na jeden z biegunów silnika drugi jest nadal zwart przez przeciwległy przycisk do masy silnik pracuje
wykonując żadaną funkcję
nie ma więć żadnego sterowania masami a nawet gdyby były to ten sterownik pozwala na obsługę takiego układu
Nasz sterownik wpinamy pod kolejne kabelki odpowiedzialne za podnoszenie szyby czyli te co
dostają +12V jak się wciśnie guziczek UP
Problem będzie z zasilaniem układu ponieważ w mazdzie po wyłaczeniu zapłonu sterowanie szybami nie jest zasilane. Zamierzam wziąść zasilanie z Central Locka żeby nie ciągnąć kabli pod bezpieczniki
Sygnał wysterowywujący podepnę na próbę pod siłownik od dzwi kierowcy tesz powinno działać jak trzeba i w ten sposób nawet po zamknięciu auta kluczem a nie pilotem szyby będą się domykać automatycznie
Ogólnie całość powinna się zmieścić w dzwiach kierowcy pod boczkiem tapicerki ale to będę wiedział jak go wkońcu ściągnę
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi ewentualnie swoje przemyślenia w tym temacie to chętnie posłucham
kostruktywnej krytyki
Co do szyber dachu to na moje trzeba będzie dokupić dodatkowy sterownik dla aut z 2 podnoszonymi szybami bo to odrębny układ zasilany z innych bezbieczników więc nie elegancko będzie robić jakieś partyzanckie obejścia w instalacji madzi
Swięcą wam te diodki podświetlające przyciski sterowania szybami?
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
witam
Widze ze coś się ruszyło , jesli chodzi o podswietlanie przycisków u mnie są podswietlane może troche słabo je widać ale są , także przyciski regulacji lusterek.
sds12 jak sobie poradzisz u siebie to może kilka fotek gdzie się podpiać fizycznie , i będziemy się wspomagać schematem wtedy będzie pewniej , co do szyberdachu to masz racje trzeba dokupić drugi moduł i myśle ze schemat który zamieściłes będzie taki sam jak w mojej 9 2001r
Pozdrawiam
Widze ze coś się ruszyło , jesli chodzi o podswietlanie przycisków u mnie są podswietlane może troche słabo je widać ale są , także przyciski regulacji lusterek.
sds12 jak sobie poradzisz u siebie to może kilka fotek gdzie się podpiać fizycznie , i będziemy się wspomagać schematem wtedy będzie pewniej , co do szyberdachu to masz racje trzeba dokupić drugi moduł i myśle ze schemat który zamieściłes będzie taki sam jak w mojej 9 2001r
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 08:58
- Posty: 37
- Skąd: Opole
- Auto: Alfaromeo155 2.0 97r -->Xedos6 2.0 V6 99r --> Xedos9 2,5 V6 01r
Schemat jest z manuala od milenii
jak dotąd wszystko się zgadza z moją X9 '98r
Wie ktoś może gdzie kupić w necie takie złączki jak na obrazku?
Chciałbym zrobić to w miarę poprawnie i mało inwazyjnie żeby w razie czego można było całe ustrojstwo wypiąć i przecięte kabelki połączyć jak było w orginale, po drugie nie uśmiecha mi się ślęczeć z kolbą przed domem i wniewygodnym miejscu spawać całej wiązki
Byłem u lokalnego elektryka żeby to założył bo nie mam czasu, ale jak się tam rozejżałem to ja mu swojej laluni nigdy w łapy nie dam szkoda słów...
Pozatym za tą kasę co by wzioł kupię sobię dobrą zaciskark do konektorów sie przyda na przyszłość
a satysfakcję będę miał gratis
Jak się już za to wezmę to oczywiście pstryknę kilka zdjęć i zrobię jakiś opisik, nawet sam dla siebie
po kilku latach będę wiedział co tam namieszałem
jak dotąd wszystko się zgadza z moją X9 '98r
Wie ktoś może gdzie kupić w necie takie złączki jak na obrazku?
Chciałbym zrobić to w miarę poprawnie i mało inwazyjnie żeby w razie czego można było całe ustrojstwo wypiąć i przecięte kabelki połączyć jak było w orginale, po drugie nie uśmiecha mi się ślęczeć z kolbą przed domem i wniewygodnym miejscu spawać całej wiązki
Byłem u lokalnego elektryka żeby to założył bo nie mam czasu, ale jak się tam rozejżałem to ja mu swojej laluni nigdy w łapy nie dam szkoda słów...
Pozatym za tą kasę co by wzioł kupię sobię dobrą zaciskark do konektorów sie przyda na przyszłość
a satysfakcję będę miał gratis
Jak się już za to wezmę to oczywiście pstryknę kilka zdjęć i zrobię jakiś opisik, nawet sam dla siebie
po kilku latach będę wiedział co tam namieszałem
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Panowie sory żę tyle to trwało ale naprawdę miałem małe urwanie gołowy w robocie
na szczęście już po wszystkim, dziś wreszcie znalazłem chwilkę i pogoda dopisała
Zmontowałem to ustrojstwo zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami
Pełne zwycięstwo
Działa jak trzeba
pstryknołem kila fotek więc zrobię jutro mini foto relelację
na okrasę wrzuce jeszcze krótki filmik jak to działa
na szczęście już po wszystkim, dziś wreszcie znalazłem chwilkę i pogoda dopisała
Zmontowałem to ustrojstwo zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami
Pełne zwycięstwo
Działa jak trzeba
pstryknołem kila fotek więc zrobię jutro mini foto relelację
na okrasę wrzuce jeszcze krótki filmik jak to działa
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
sds12 napisał(a):Panowie sory żę tyle to trwało ale naprawdę miałem małe urwanie gołowy w robocie
na szczęście już po wszystkim, dziś wreszcie znalazłem chwilkę i pogoda dopisała
Zmontowałem to ustrojstwo zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami
Pełne zwycięstwo
Działa jak trzeba
pstryknołem kila fotek więc zrobię jutro mini foto relelację
na okrasę wrzuce jeszcze krótki filmik jak to działa
No to elegancko Gratuluję
Pewnie jutro zobaczę na żywo efekty pracy
pozdrawiam,
Dawid
Oto obiecana relacja z lini frontu
Cały montaż jest sprawą dziecinnie prostą nie wymaga jakiejś wielkiej wiedzy z zakresu eletryki
jakieś podstawy oczywiście trzeba mieć no i kilka narzędzi sam z rozkminieniem o co tak naprawdę chodzi w tym wszystkim zrobiłem to w około 2h. Nie wolno majstrować pod prądem więć wyłączamy stacyjkę kiedy już się dowiemy które kable to które--> można niechcący coś zewrzeć i nieszczęście gotowe. Koszt ogólnie nie przekroczy 60zł, ja jednak trochę naciągnołem budżet a to dlatego ze kupiłem pożądną zaciskarkę do konektorów oraz kilkanaście rodzajów złączek w paczuszkach po 100szt wszystko z netu bo mi się nie chce nigdy biegać po sklepach
Na początek warto sobie wydrukować schemat całego układu oraz zgromadzić niezbędne narzędzia i przybory
Pierwszym krokiem jest delikatne ściągnięcie boczka tapicerki z dzwi kierowcy w schowku są dwie śruby pod zaślepkami oraz jedna koło lusterka następnie wypinamy klipsy na dole najlepiej za pomoca ściągacza do spinek tapicerskich takiego śrubokręta z rozwojoną końcówką boczek delikatnie nalezy odchylić do góry i do siebie i wyciągać do tyłu pojazdu. Jak mamy już go luźnego rozpinamy kostki przewodowe odstawiamy go na bok.
Krok drugi to znalezienie potrzebnych nam przewodów. Odkręcamy sobie panel sterowania szybami z boczka (przykręcony na 3 śruby) i podpinamy pod odpowiednią kostkę
z wiązki przewodów należy poodwijać taśmę izolacyjną wlączamy zapłon bierzemy miernik łapiemy minusowy biegun (czarny kabel) z do masy np: w gniezdo zapalniczki(dużą pomocą jest tzw krokodylek)i drugą sądą (nalepsza taka ostra jak szpilka) miernika szukamy potrzebnych nam napięć
+12v po stacyjce -->gruby czarny kabel z czerwonym paskiem na środku złącza
masa --> gruby czarny kabel na środku złącza
ja zacisnołem na nich takie szybkozłączki czerwone do robienia mostków na kablach
i kolejnych przewodów na których występyje +12v po wciśnięciu guzika UP odpowiedniej szyby
na rysunku złącza zaznaczyłęm je numerami 1 kierowca 2 pasażer itd...
http://picasaweb.google.pl/mis.koralgoll/Pictures#5516157913051319282
Nie wiem czemu ale tego obrazka nie chciało mi wkleić
Będa ko kable po kolei : zielony, zielono biały, zielono żółty, niebiesko biały
Jeśli jesteśmy absolutnie pewni że to te kabelki można rozpocząć przecinanie i zaciskanie na nich złączek. Wymyśliłem sobie że użyję konektorów rórkowych izolowanych żeby wrazie czego można było to przywrócić do orginału. tak więc po przecięciu pierwszego kabla od szyby kierowcy od strony kostki i panelu zasisnołem złacze meskie a na drugi koniec kabelka żeńskie łaczymy tymczasowo kabel jak był
i bierzemy się za następną szybę Warto tu wspomnieć że dobrze zaciśnięty konektor t otaki którego się nie da ręką urwać z przewodu na którym dopiero co go zacisneliśmy. Jeśli uporaliśmy się już z 4kablami to przekręcamy stacyjkę na zapłon i sprawdzamy czy wszystko działa jak wcześniej
Teraz bierzemy nasz modół i czytamy dokłądnie istrukcję załączoną do niego, według schematu podłączenia mojego modułu kable brązowe (opisane M1do4) mają iść do silników poszczególnych szyb
a kable białe do przycisków. Należy przestrzegać kolejności więc szukamy pierwszej pary i wpinamy ją np w dzwi kierowcy(zależy która szyba ma być jako pierwsza domykana) znajdujemy kabel zielony(szyba kierowcy)rozpinamy przedchwilą zaciśnęte na nim złącze i na kablach modółu zaciskamy odpowiednie końcówki męską na kablu białym modułu i wpinamy w kabel idący do panelu strowania
koncówka żeńska ma być na kablu brązowym pierwszego kanału sterownika i ma być wpięta w końcówkę kabla idącą w stronę do silnika szyby kierowcy
powtarzamy tą czynność aż mamy wpięte wszystkie 4 kanały sterownika do 4 kolejnych szyb
Teraz pozostaje podłączyć sterowanie automatu --.chciałem uniknąć przeciągania kabla do kabiny żeby
go podpiąc pod wyjście alarmu więc w wiązce od siłownika odszukałem kabel na którym podczas zamykania dzwi pojawia się +12v jest to kabelek czerwony 2 od góry we wtyczce siłownika zacisnołem na nim złączkę i kabel przeprowadziłem pod ochronną folią w kierunku głównej wiązki niestety do tej operacji koniecne było zerwanie tej folii i trochę się upaćkałem tym czarnym silikonem. Sygnał ten w piołem na wejście modułu opisane jako wyzwalanie + (cienki czerwony kabelek)
+12 po stacyjce podpinamy pod ten głowny gruby kabel zasilający panel sterowania szybami w orginalnej instalacji żeby nie domykało nam okien podczas jazdy jak ktoś wciśnie LOCK
Pozostało nam jeszcze główne zasilanie modułó +12V (czerwony kabel w module z zamontowanym bezpiecznikiem)potrzebujemy tu napięcia które nie ginie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i takie napięcie jest w dzwiach kierowcy na kabelku zasilającym tą małą czerwoną lampkę na boczku. trochę ten kabelek cienki jak na zasilanie sterowania szybami ale modół nie dopuści do jego upalenia ponieważ zasada działania polega na ograniczniku prądu więc nie będzie tam płynoł prąd 15A ciągle to ten kabelek
Wkłądamy bezpiecznik w oprawkę modułu i wreszcie chwila prawdy--> sprawdzamy działanie całości czy szyby działąją jak wcześniej no i czy po zamknięciu dzwi pojadą do góry. Jeśli nic nie naknociliśmy musi działąć ewentualnie jak ktoś ma szybę która opornie wjeżdza można wyregulować modól domykania potencjometrem
Następnie starannie wszystkie kable pożądkujemy w wiązkę i obwijamy taśmą izolacyjną zeby się nie plątały. Nasz modól wejdzie pod boczek tuż koło panela sterowania, warto go zabezpieczyć przed wilgocią ja go wpakowałem w gruby worek strunowy z TMEi spiołem opaską.
Montujemy boczek uważająć żeby modół znalazł się na swoim miejscu można go unieruchomić taśmą
i do tej pory mamy auto domykanie szyb w naszej furze
Na razie działa to 2 dni ale nie sądzę żeby coś mogło się tu poknocić
ewentualnie można wciągnąć grubszy kabelek ze stałym +12v z pod bezpieczników
Układ działa z pilota jak również po zamknięciu auta kluczykiem w dzwiach
Jeśli ktoś chce zostawić uchylone okno bo latem gorąco to trzeba wcisnąć guziczek Door lock
i modól domknie tylko szybę kierowcy a reszta zostanie jak była przed wyłączeniem zapłonu
Tu jest filmik układu w akcjihttp://sds12.wrzuta.pl/film/6yOG7lyFLXv/auto_domykanie_szyb_xedos9 tylko na początku jakieś
gupie reklamu dodali
UFF ale się rozpisałem jednak pisanie fotorelacji to cięzka robota owiele ciekawsze było zakładanie tego w dzwiach niż pisanie tego całego wywodu no ale obiecałem to i napisałem
jak by coś jeszcze było nie jasne to chętnie pomogę
życzę więcej odwagi oraz w wiary w sowoje zdolności majsterkowicza
Pozdrawiam Michał
Cały montaż jest sprawą dziecinnie prostą nie wymaga jakiejś wielkiej wiedzy z zakresu eletryki
jakieś podstawy oczywiście trzeba mieć no i kilka narzędzi sam z rozkminieniem o co tak naprawdę chodzi w tym wszystkim zrobiłem to w około 2h. Nie wolno majstrować pod prądem więć wyłączamy stacyjkę kiedy już się dowiemy które kable to które--> można niechcący coś zewrzeć i nieszczęście gotowe. Koszt ogólnie nie przekroczy 60zł, ja jednak trochę naciągnołem budżet a to dlatego ze kupiłem pożądną zaciskarkę do konektorów oraz kilkanaście rodzajów złączek w paczuszkach po 100szt wszystko z netu bo mi się nie chce nigdy biegać po sklepach
Na początek warto sobie wydrukować schemat całego układu oraz zgromadzić niezbędne narzędzia i przybory
Pierwszym krokiem jest delikatne ściągnięcie boczka tapicerki z dzwi kierowcy w schowku są dwie śruby pod zaślepkami oraz jedna koło lusterka następnie wypinamy klipsy na dole najlepiej za pomoca ściągacza do spinek tapicerskich takiego śrubokręta z rozwojoną końcówką boczek delikatnie nalezy odchylić do góry i do siebie i wyciągać do tyłu pojazdu. Jak mamy już go luźnego rozpinamy kostki przewodowe odstawiamy go na bok.
Krok drugi to znalezienie potrzebnych nam przewodów. Odkręcamy sobie panel sterowania szybami z boczka (przykręcony na 3 śruby) i podpinamy pod odpowiednią kostkę
z wiązki przewodów należy poodwijać taśmę izolacyjną wlączamy zapłon bierzemy miernik łapiemy minusowy biegun (czarny kabel) z do masy np: w gniezdo zapalniczki(dużą pomocą jest tzw krokodylek)i drugą sądą (nalepsza taka ostra jak szpilka) miernika szukamy potrzebnych nam napięć
+12v po stacyjce -->gruby czarny kabel z czerwonym paskiem na środku złącza
masa --> gruby czarny kabel na środku złącza
ja zacisnołem na nich takie szybkozłączki czerwone do robienia mostków na kablach
i kolejnych przewodów na których występyje +12v po wciśnięciu guzika UP odpowiedniej szyby
na rysunku złącza zaznaczyłęm je numerami 1 kierowca 2 pasażer itd...
http://picasaweb.google.pl/mis.koralgoll/Pictures#5516157913051319282
Nie wiem czemu ale tego obrazka nie chciało mi wkleić
Będa ko kable po kolei : zielony, zielono biały, zielono żółty, niebiesko biały
Jeśli jesteśmy absolutnie pewni że to te kabelki można rozpocząć przecinanie i zaciskanie na nich złączek. Wymyśliłem sobie że użyję konektorów rórkowych izolowanych żeby wrazie czego można było to przywrócić do orginału. tak więc po przecięciu pierwszego kabla od szyby kierowcy od strony kostki i panelu zasisnołem złacze meskie a na drugi koniec kabelka żeńskie łaczymy tymczasowo kabel jak był
i bierzemy się za następną szybę Warto tu wspomnieć że dobrze zaciśnięty konektor t otaki którego się nie da ręką urwać z przewodu na którym dopiero co go zacisneliśmy. Jeśli uporaliśmy się już z 4kablami to przekręcamy stacyjkę na zapłon i sprawdzamy czy wszystko działa jak wcześniej
Teraz bierzemy nasz modół i czytamy dokłądnie istrukcję załączoną do niego, według schematu podłączenia mojego modułu kable brązowe (opisane M1do4) mają iść do silników poszczególnych szyb
a kable białe do przycisków. Należy przestrzegać kolejności więc szukamy pierwszej pary i wpinamy ją np w dzwi kierowcy(zależy która szyba ma być jako pierwsza domykana) znajdujemy kabel zielony(szyba kierowcy)rozpinamy przedchwilą zaciśnęte na nim złącze i na kablach modółu zaciskamy odpowiednie końcówki męską na kablu białym modułu i wpinamy w kabel idący do panelu strowania
koncówka żeńska ma być na kablu brązowym pierwszego kanału sterownika i ma być wpięta w końcówkę kabla idącą w stronę do silnika szyby kierowcy
powtarzamy tą czynność aż mamy wpięte wszystkie 4 kanały sterownika do 4 kolejnych szyb
Teraz pozostaje podłączyć sterowanie automatu --.chciałem uniknąć przeciągania kabla do kabiny żeby
go podpiąc pod wyjście alarmu więc w wiązce od siłownika odszukałem kabel na którym podczas zamykania dzwi pojawia się +12v jest to kabelek czerwony 2 od góry we wtyczce siłownika zacisnołem na nim złączkę i kabel przeprowadziłem pod ochronną folią w kierunku głównej wiązki niestety do tej operacji koniecne było zerwanie tej folii i trochę się upaćkałem tym czarnym silikonem. Sygnał ten w piołem na wejście modułu opisane jako wyzwalanie + (cienki czerwony kabelek)
+12 po stacyjce podpinamy pod ten głowny gruby kabel zasilający panel sterowania szybami w orginalnej instalacji żeby nie domykało nam okien podczas jazdy jak ktoś wciśnie LOCK
Pozostało nam jeszcze główne zasilanie modułó +12V (czerwony kabel w module z zamontowanym bezpiecznikiem)potrzebujemy tu napięcia które nie ginie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i takie napięcie jest w dzwiach kierowcy na kabelku zasilającym tą małą czerwoną lampkę na boczku. trochę ten kabelek cienki jak na zasilanie sterowania szybami ale modół nie dopuści do jego upalenia ponieważ zasada działania polega na ograniczniku prądu więc nie będzie tam płynoł prąd 15A ciągle to ten kabelek
Wkłądamy bezpiecznik w oprawkę modułu i wreszcie chwila prawdy--> sprawdzamy działanie całości czy szyby działąją jak wcześniej no i czy po zamknięciu dzwi pojadą do góry. Jeśli nic nie naknociliśmy musi działąć ewentualnie jak ktoś ma szybę która opornie wjeżdza można wyregulować modól domykania potencjometrem
Następnie starannie wszystkie kable pożądkujemy w wiązkę i obwijamy taśmą izolacyjną zeby się nie plątały. Nasz modól wejdzie pod boczek tuż koło panela sterowania, warto go zabezpieczyć przed wilgocią ja go wpakowałem w gruby worek strunowy z TMEi spiołem opaską.
Montujemy boczek uważająć żeby modół znalazł się na swoim miejscu można go unieruchomić taśmą
i do tej pory mamy auto domykanie szyb w naszej furze
Na razie działa to 2 dni ale nie sądzę żeby coś mogło się tu poknocić
ewentualnie można wciągnąć grubszy kabelek ze stałym +12v z pod bezpieczników
Układ działa z pilota jak również po zamknięciu auta kluczykiem w dzwiach
Jeśli ktoś chce zostawić uchylone okno bo latem gorąco to trzeba wcisnąć guziczek Door lock
i modól domknie tylko szybę kierowcy a reszta zostanie jak była przed wyłączeniem zapłonu
Tu jest filmik układu w akcjihttp://sds12.wrzuta.pl/film/6yOG7lyFLXv/auto_domykanie_szyb_xedos9 tylko na początku jakieś
gupie reklamu dodali
UFF ale się rozpisałem jednak pisanie fotorelacji to cięzka robota owiele ciekawsze było zakładanie tego w dzwiach niż pisanie tego całego wywodu no ale obiecałem to i napisałem
jak by coś jeszcze było nie jasne to chętnie pomogę
życzę więcej odwagi oraz w wiary w sowoje zdolności majsterkowicza
Pozdrawiam Michał
Ostatnio edytowano 13 wrz 2010, 22:14 przez sds12, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
No wielkie gratulacje
Fajnie... fajnie... pogoda dopisze i biore sie u siebie w aucie, czy masz u siebie domykanie tylko 4 szyb ?
zeby domknal szyberdach to trzeba zalozyc dodatkowy taki automat np. na dwie szyby... ?
czy jak cos lub ktos wsadzi reke w domykajaca sie szybe i automat wylaczy domykanie to uzbroi on alarm jak to sie dzieje z niedomknietymi drzwiami... ? ..mozna taki manewr zrobic zeby ten automat wzbudzal alarm ?
rozumiem ze sterowanie jest czterokanalowe jeden kanal na jedna szybe a jakby to mozna np. dwie tylne szyby spiac pod jeden kanal automatu wyregulowac potencjometrem itd.... a ten pozostaly kanal podpiac do szyberdachu np. w klawisz calkowitego otwarcia dachu..
ps. sorki za pytania ale chcialbym zalozyc rowniez automat do szyberdachu, w mysl oczywiscie ze procedura automatu takiego jest taka sama jak do szyb....
Fajnie... fajnie... pogoda dopisze i biore sie u siebie w aucie, czy masz u siebie domykanie tylko 4 szyb ?
zeby domknal szyberdach to trzeba zalozyc dodatkowy taki automat np. na dwie szyby... ?
czy jak cos lub ktos wsadzi reke w domykajaca sie szybe i automat wylaczy domykanie to uzbroi on alarm jak to sie dzieje z niedomknietymi drzwiami... ? ..mozna taki manewr zrobic zeby ten automat wzbudzal alarm ?
rozumiem ze sterowanie jest czterokanalowe jeden kanal na jedna szybe a jakby to mozna np. dwie tylne szyby spiac pod jeden kanal automatu wyregulowac potencjometrem itd.... a ten pozostaly kanal podpiac do szyberdachu np. w klawisz calkowitego otwarcia dachu..
ps. sorki za pytania ale chcialbym zalozyc rowniez automat do szyberdachu, w mysl oczywiscie ze procedura automatu takiego jest taka sama jak do szyb....
Janusz626 napisał(a):zeby domknal szyberdach to trzeba zalozyc dodatkowy taki automat np. na dwie szyby... ?
czy jak cos lub ktos wsadzi reke w domykajaca sie szybe i automat wylaczy domykanie to uzbroi on alarm jak to sie dzieje z niedomknietymi drzwiami... ? ..mozna taki manewr zrobic zeby ten automat wzbudzal alarm ?
rozumiem ze sterowanie jest czterokanalowe jeden kanal na jedna szybe a jakby to mozna np. dwie tylne szyby spiac pod jeden kanal automatu wyregulowac potencjometrem itd.... a ten pozostaly kanal podpiac do szyberdachu np. w klawisz calkowitego otwarcia dachu..
Na szyber bezeapelacyjnie lepiej kupiś osobny modół wyobrażasz sobię ciągnięcie kabli z dzwi kierowcy po słupku i pod podsufitkę?
pozatym to odrębny układ zasilany z innych bezp mi to pachnie choinką
niestety nie będzię to dobrze działało jak podłączysz dwie szyby pod jeden kanał
a potkiem niestety regulujesz wszystkie kanały razem więc przednie silniki będą dostawały po
zanim przeskoczy na zmostkowany tył i szyber
Oczywiście nie ma żeczy niemożliwych i da się zrobić żeby pikał jak się jakaś szyba przytnie
ale pomyśl logicznie dlaczego alarm po uzbrojeniu pika jak dzwi któreś masz niedomknięte
żeby to zrobić z szybami trzeba by trochę pożeźbić z krańcówkami w napędzie szyby.
Są co prawda modółu 5kanałowe ale raczej do MX'a się nadają bo tam dach tylko odjeżdza do tyłu
modół nie ma nic wspólnego z centralką alarmową(nawet nie wiem gdzie ją wożę) jedyne co to można wykożystywać wyjści ecentralki do wysterowania domykania szyb(nie chciało mi się szukać) jak zamkniesz auto pilotem szyby się domykają i alarm się uzbraja jak specjalnie jedną zatrzymasz to się szybko o tym dowiesz.... Jak zamykasz kluczykiem to tylko centralny zamyka auto i szyby jadą do góry
szyba staje jak natrafi na opór i automat zaczyna domykać kolejną
Zastanawiam się właśnie czy by do szybera nie zrobić wam fotorelacji
Miąłbym full komfort pełen wypas
ale tak naprawdę to trochę sztuka dla sztuki ot kolejny bajerek, a to dlatego że jeszcze nigdy nie jeździłem z otwartym szybrem zawsze go uchylam(często celowo zostawiam uchylony jak gorąco i alarm się nie włancza) i nawet jak zapomnę zamknąć a w nocy pada to w aucie jest sucho
za to nie mogę namierzyć skąd w bagażniku po poważnej ulewie mam wodę(na bank to nie uszczelka bo lałem wężem wode w szparkę od kufra) Mackoper mi ostatnio podrzucił pomysł ze moge mieć zapchany odpływ od lufcika
A pytać sie nie krempujta
Toż poto mamy foruma
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Naprawdę fajna sprawa. W niedzielę widziałem na żywo i jest git. Na pewno u siebie to zamontuję
Rowniez sie pochwale i modul automatycznego domykania szyb zagoscil u mnie w aucie
Zaszalalem i zamontowalem modul z piecioma kanalami wiec dodatkowy zagoscil w szyberdachu tylko w pozycji TILT (mysle ze jest mozliwosc zeby obslugiwal oba klawisze jednoczesnie, bo szyber zamyka sie na krancowkach a nie na przeciazeniach jak szyby)
U mnie minus tego rozwiazania to brak mozliwosci pozostawienia uchylonego szyberdachu coby sie przewietrzal w upalne dni, no coz, lepszy skwar wewnatrz niz kaluza na kanapie po ulewie...
ps.: a po wymianie akumulatora na nowy PANASONIC nie mam juz bledu 02 na klimie i sprawnosc calego ukladu jest o wiele bardziej sprawne niz wczesniej, wiec wielki pozytyw i nie zaszkodzi nagrzane wnetrze...
EDIT 23.09 kilka bezpiecznikow i piaty kanal modulu (od szyberdachu) spalil sie –>sterowanie szyberdachem jest minusowe ! <–... wiec zostal fabryczny jak wczesniej, ale modul ktory zakupilem ma mozliwosc zmiany polaryzacji z + na – poprzez dodatkowy przekaznik uniwersalny ale popracuje i jeszcze zadziala domykanie szyberdachu (pozniej)
Zaszalalem i zamontowalem modul z piecioma kanalami wiec dodatkowy zagoscil w szyberdachu tylko w pozycji TILT (mysle ze jest mozliwosc zeby obslugiwal oba klawisze jednoczesnie, bo szyber zamyka sie na krancowkach a nie na przeciazeniach jak szyby)
U mnie minus tego rozwiazania to brak mozliwosci pozostawienia uchylonego szyberdachu coby sie przewietrzal w upalne dni, no coz, lepszy skwar wewnatrz niz kaluza na kanapie po ulewie...
ps.: a po wymianie akumulatora na nowy PANASONIC nie mam juz bledu 02 na klimie i sprawnosc calego ukladu jest o wiele bardziej sprawne niz wczesniej, wiec wielki pozytyw i nie zaszkodzi nagrzane wnetrze...
EDIT 23.09 kilka bezpiecznikow i piaty kanal modulu (od szyberdachu) spalil sie –>sterowanie szyberdachem jest minusowe ! <–... wiec zostal fabryczny jak wczesniej, ale modul ktory zakupilem ma mozliwosc zmiany polaryzacji z + na – poprzez dodatkowy przekaznik uniwersalny ale popracuje i jeszcze zadziala domykanie szyberdachu (pozniej)
Sorki za post pod postem
Ale... udalo mi sie naprawic i podlaczyc modul tak aby domykal szyby jak rowniez (jako jedyna oficjalnie Mazda Xedos9) lub jakakolwiek Mazda bez fabrycznego takiego bajeru, uruchomilem automatyczne domykanie szyberdachu i to w dodatku w obu pozycjach TILT i SLIDE
Jak obczaje edycje zdjecia schematu to zamieszcze co i jak podlaczyc, jak narazie dziala bez zarzutu prawie 4h...
Ale... udalo mi sie naprawic i podlaczyc modul tak aby domykal szyby jak rowniez (jako jedyna oficjalnie Mazda Xedos9) lub jakakolwiek Mazda bez fabrycznego takiego bajeru, uruchomilem automatyczne domykanie szyberdachu i to w dodatku w obu pozycjach TILT i SLIDE
Jak obczaje edycje zdjecia schematu to zamieszcze co i jak podlaczyc, jak narazie dziala bez zarzutu prawie 4h...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości