Słabe światła Xedos/Millenia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Button » 24 lis 2011, 10:23

Każdy ogarnięty w temacie łatwo wypatrzy, że nie ma spryskiwaczy a przy włączaniu światła się nie poziomują. I tak lepsze to niż HID w lampie bez soczewek – takich kierowników bym <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez radar88 » 24 lis 2011, 13:05

Oj tak, ludzie którzy pakują HID-y do Golfów itp samochodów należało by odstrzelić a do tego wszystkiego załączają halogeny....żenada.

Każdy ogarnięty – powiedz mi czy u nas drogówka jest aż tak bardzo ogarnięta, skoro zatrzymując mnie pytają się: Czy to auto jest z USA i co to jest w ogóle za auto (patrząc na tylną klapę, gdzie jest znaczek MAZDA,XEDOS9 oraz słynne skrzydła ) – odpowiadam jest to MAZDA XEDOS....Aha mazda.... <glupek2>
Myślę, że spokojnie możesz montować HID-y, a spryskiwacze, można domontować jeżeli ktoś ma życzenie ;)
Samo poziomowanie to podobnież duży koszt i ingerencja w klosze, lecz nie wiem co i jak, coś mnie się tak o uszy obiło.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lis 2011, 17:22

radar88 napisał(a):spryskiwacze, można domontować jeżeli ktoś ma życzenie

Kiedyś widziałem na alledrogo same atrapy takich spryskiwaczy hahaha
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 24 lis 2011, 17:54

radar88 napisał(a):Samo poziomowanie to podobnież duży koszt


Nie aż tak, koszt to ok 350PLN.
"Montaż jest bardzo prosty : Zestaw wyposażony jest w czujnik, który mocujemy w bagażniku do poziomej powierzchni za pomocą taśmy dwustronnej, wpinamy wiązkę w elektryczne silniczki sterujące lampami, podpinamy 12V. Na koniec poziomujemy lampy dla nieobciążonego auta stojącego na płaskiej powierzchni za pomocą wyświetlacza diagnostycznego. To wszystko."

Jak to działa to nie wiem, ale jakby sie ktoś uparł to cały zestaw tj, HID, spryskiwacze + samopoziom mozna złożyć za 1000zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 24 lis 2011, 23:32

Wszystko zależy jak kto chce, lecz i tak policjant podejdzie z przodu, odczyta H4 i powie że klosz nie dostosowany hahaha bo palnik oddaje mniej ciepła niż zwykła żarówa.
Marek 161BD081 napisał(a):Kiedyś widziałem na alledrogo same atrapy takich spryskiwaczy hahaha

Dobre i to, zawsze można powiedzieć.... panie władzo wczoraj działały <czarodziej>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez efedryna » 29 gru 2011, 16:58

Witam,
po nowym roku chce zamontowac w mojej madzi xenony i tu pytanie do was jakie kupic i na co zwrocic uwage.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Wodzu » 29 gru 2011, 19:54

efedryna napisał(a):Witam,
po nowym roku chce zamontowac w mojej madzi xenony i tu pytanie do was jakie kupic i na co zwrocic uwage.

Ja miałem 6000K i było dobrze, ale pamietaj w momencie stłuczki nie z twojej winy policja może zasądzić twoją wine z racji zamontowanego xenonu w lampach do tego nie przystosowanych.
Typ żarówek HB4
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 29 gru 2011, 21:48

Łączę z odpowiednim wątkiem.
Proszę używać funkcji ---> szukaj oraz zapoznać się z nowym regulaminem działu.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lefty_X9 » 30 gru 2011, 12:54

efedryna napisał(a):Witam,
po nowym roku chce zamontowac w mojej madzi xenony i tu pytanie do was jakie kupic i na co zwrocic uwage.


Ja w końcu się zdecydowałem :)
Niestety Wodzu ma rację, w razie czego mogą być problemy, jednak bezpieczeństwo dla mnie jest ważniejsze. Na standardowych żarówkach moja X9 świeciła bardzo słabo, beznadziejnie. Jazda szczególnie na mokrej drodze była jak po omacku.
Różnica jest kolosalna !

Soczewki są bardzo dobre, mają ostre odcięcie i nie oślepiają jadących z naprzeciwka.
Byłem na stacji diagnostycznej aby to sprawdzić, ale okazało się, że nic nie trzeba przestawiać.

W końcu coś widać na drodze :)

Polecić to Ci mogę polecić te co ja kupiłem, jednak wybór padł raczej na chybił trafil ;)
Przetwornice cyfrowe i bardzo malutkie. Fajnie się je montuje.
Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotkę jak to wygląda pod maską.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 30 gru 2011, 13:03

Lefty_X9 napisał(a):Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotkę jak to wygląda pod maską.

Mógłbyś porobić parę fotek a nawet dać fotorelację z montażu :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 30 gru 2011, 13:08

Marek 161BD081 napisał(a):a nawet dać fotorelację z montażu


A wiesz, że nawet o tym myślałem? :) Montaż jednak jest tak banalnie prosty, że można wszystko opisać w jednym zdaniu :)

Natrafiłem na 1 problem tylko. Musiałem zamienić przewody w kostce. W instalacji auta (+) był na innym pinie niż to przewidywała przetwornica.
OK, później zrobie fotki i wrzucę. Wg mnie wygląda to bardzo fajnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez efedryna » 14 sty 2012, 17:37

Kumpel zamontowal cos takiego http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-xe ... 69753.html troche sie obawial ze za niska cena pojdzie kiepska jakosc ale wszystko jest ok.Sam myslalem zeby sobie takie zamontowac,zastanawiam sie jeszcze tylko czy 6k czy moze 8k?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez radar88 » 14 sty 2012, 20:26

Najlepiej to zamontuj sobie 4300K...zastanowisz się czemu ?? Ponieważ 4300K mają czyste białe światło, powyżej 5000K już zaczyna się ultrafiolet i wszystkie znaki poziome jak i pionowe z białych robią się niebieskie....żenada....przy okazji mundurowi od razu widzą że masz dołożony zestaw...
Sam osobiście teraz kupiłem zestaw HID-ów H1 slim :
http://www.ebay.co.uk/itm/260922757518? ... 1497.l2649
czekam aż dojdą i zakładam do BA, oczywiście zestaw 4300K...przy okazji pod tym linkiem masz pokazane jakie światło będziesz miał w zależności od ilości Kelwinów ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tiger918 » 15 sty 2012, 16:42

Witam. Powiem tak...przerabiałem różne warianty i najepszy efekt w kilkunastoletnim aucie daje oddanie odbłyśników do regeneracji...koszt ok.150zł i założenie hid-ów 4300 ponieważ przy 6000 i wyżej strasznie kiepsko widać gdy jest mokry asfalt i pada deszcz...w każdym bądź razie w moim aucie tak było...a i nie opłaca się kupować najtańszych przetwornic bo bedziemy mieli szczęście jak przeżyją pół roku..pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Marek 161BD081 » 19 cze 2012, 14:07

Wracam do starego tematu.
Czy ktoś z Was bawił się w czyszczenie samych soczewek?
Moje niestety już dosyć mocno zmatowione przez co światła ... wiecie jak świecą :(
Czy da się to jakoś zrobić bez rozklejania reflektora (którego b. niechętnie podejmowałbym się).

Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Misiowy » 2 lip 2012, 23:43

Jesli możesz sobie pozwolic na kilka-do kilkunastu dni bez zamontowanych świateł lub masz drugie lampy to polecam wysłać je do jakieś zakładu zajmującego się regeneracją reflektorów
Próbowałem płukać lampę w środku bez rozbierania woda destylowaną, płynem do szyb ale nie dawało to jakichś oszałamaijących efektów ten bród jest tak jakby przypalony do soczewki i trzeba go delikatnie polerować raczej.
A bez rozklejenia nie wytrzesz przodu soczewki
Ponadto po jakimś czasie w sezonie zimowym porobiło się z tą lampą durzo gożej niż przed tym moim czyszczeniem odbłyśnik zaczoł mi się odklejać i widać było korozję na wspornikach wewnątrz
a straralem się ją pożądnie wysuszyc przed montażem

Może ta moja lampa miała już dość może jej trochę pomogłem, nie wiem efekt był taki że musiałem kupic dwie używki
ale niestety nie zdążyłem już ich zamontować na auto o teraz mi leżą w garażu <zawstydzony>
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lip 2012, 21:41

Witam!
Parę dni temu wziąłem się za polerkę samych kloszy lamp i po tym zabiegu już światełka mi się polepszyły.

Ale na tym jednak nie poprzestałem i .... przy dzisiejszej wenie twórczej mój X9 dostał w prezencie zestaw HID :D
Dokładnie taki: LINK w wersji z palnikiem 4300K.
Powiem krótko – różnica jest spooora :)
Zmierzyłem strumień światła (fakt, że w odległości ok 2m od auta) na oryginalnej żarówce i wyszło mi ok. 500Lx, po zamontowaniu xenonów strumień wzrósł do wartości coś około 1100Lx więc różnica jest znacząca.
Teraz będę musiał jeszcze powalczyć z zakłóceniami na CB ale to już inny temat.

Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamilq05 » 20 lip 2012, 00:00

Nikt nie pogardzi jeśli zrobiłbyś parę zdjęć jak to świeci (na jakiejś ścianie, na jakiejś ciemnej ulicy żeby było widać odniesienie do czegoś i zdjęcie jak to wygląda z daleka).

Ja też miałem montować jakiś zestaw do mojej madzi, ale po pierwsze boję się lubelskich miśków, a po drugie mazda już zaczyna się sypać i koszty naprawy wynoszą prawie tyle ile warte jest całe auto, no i niedługo będzie trzeba rozstać się z autkiem i przesiąść na jakąś 6 z ori ksenonami oczywiście, bo jakoś mam bzika na punkcie ksenonów – nie lubię zwykłych żółtych świateł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lip 2012, 07:46

Witaj!
Hmmm – fotkę można zrobić ale tak naprawdę troche bez sensu bo nie odda to w pełni barwy światła.
Post pisałem wczoraj praktycznie zaraz po zamontowaniu lampek. po przejechaniu się widać jednak, że to światło mogłoby być trochę o niższej temperaturze widmowej bo jednak zalatuje trochę bladozieloną poświatą.
Poza tym jadąc przez miasto trochę dziwnie/innaczej wyglądały elementy odblaskowe oświetlone moimi światłami (tablice rejestracyjne, znaki drogowe itd). Ale to może po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Zresztą zobaczymy jak palniki będą się zachowywały po paru godzinach świecenia bo słyszałem, że nowe muszą się trochę poświecić zanim dojdą do pełnej sprawności.
Co do policji to temat prostu – mam w bagażniku oryginalne żarówki :)
Ale tak na poważnie to dalej na ścianie mam wyraźną linie odcięcia strumienia światła tak jak w przypadku żarówek standardowych więc nie sądzę aby one miały jakoś specjalnie razić innych kierowców. Poza tym specjalnie wybrałem palniki 4300K (wziąłbym z ochotą nawet takie 3000K) aby światło nie było typowo "niebieskie" ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lefty_X9 » 20 lip 2012, 12:00

Ja już śmigam od grudnia na takich samych przetwornicach.
Jedną niestety musiałem reklamować, bo xenon zaczął czasem mrugać.

Ja mam podobny patent jak Ty, żarówki w bagażniku :)

Dziś jadę na przegląd :) zobaczymy co na to diagności :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9