Nie znam się na elektronice, umiem jedynie wszystko mechanicznie zrobić co potrzebuję
Licznik wymiana na poliftowy
Proboszcz, to ja już nie wiedzu w takim razie jak to można zrobić
Nie znam się na elektronice, umiem jedynie wszystko mechanicznie zrobić co potrzebuję
Nie znam się na elektronice, umiem jedynie wszystko mechanicznie zrobić co potrzebuję
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Rozpracowałem licznik, tylko trzeba udoskonalić przebieg, albo zapytam diagnosty co zrobić ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Powinno działać też w manualu, jedyne problemy mogą być z sygnałem prędkości który jest brany ze sterownika ABS, więc myślę że w starszych autach ze sterownikiem pod deską rozdzielczą potrzebny będzie albo przetwornik albo chociaż ogranicznik żeby nie wypalić licznika. W autach ze sterownikiem ABS zintegrowanym z pompą nie powinno być problemów, trzeba doprowadzić tylko 2 dodatkowe przewody. Jednak jaka jest ostateczna wersja prawdy... okaże się jak zamontuję
Jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia jak świeci z zasilacza.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Powinno działać też w manualu, jedyne problemy mogą być z sygnałem prędkości który jest brany ze sterownika ABS, więc myślę że w starszych autach ze sterownikiem pod deską rozdzielczą potrzebny będzie albo przetwornik albo chociaż ogranicznik żeby nie wypalić licznika. W autach ze sterownikiem ABS zintegrowanym z pompą nie powinno być problemów, trzeba doprowadzić tylko 2 dodatkowe przewody. Jednak jaka jest ostateczna wersja prawdy... okaże się jak zamontuję
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia jak świeci z zasilacza.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Check w polifcie jest po prawej stronie pod wskaźnikiem ilości paliwa. To co tu się świeci bardziej wygląda na kontrolkę ABSu która jest w tych okolicach lub małej ilości płynu do spryskiwaczy. Ale na 99% to ABS. I pewnie dlatego świeci bo z ABSem (i co za tym idzie prędkościomierzem) jest największy problem do opanowania przy przekładce
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Działać pewnie działa, ale zwróćcie uwagę na kilka szczegółów, przyciski (grzanie szyb, Tempomat) jest z FLa, zastanawiam się czemu rączka ręcznego jest po stronie angielskiej/japońskiej i mało tego również jest z FLa. Jeżeli jest źródło tego zdjęcia trzeba zapytać właściciela co i jak zrobił.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Zastanawia mnie tylko czy wskaźnik temperatury ma polecieć na koniec skali bez sygnału... chociaż sygnał jest wzięty z tego samego czujnika co do sterownika silnika więc jakiś sens to może ma, po odłączeniu czujnika uruchamia się wentylator...Może to czujnik PTC? A co do tego czegoś wyżej, wygląda na polift ang, przerobiony na ruch prawostronny z użyciem części z przedlifta, stąd czarna deska rozdzielcza ale mogę się mylić
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Powiem tak podłączyć zasilanie to nie problem chodzi o to czy będzie działać prędkościomierz i obrotomierz oraz wskaźniki paliwa i temperatury czy już rozwiązałeś skąd wziąć te sygnały czy sygnały z przed lifta pasują do tego licznika i najważniesze czy nie będzie przekłamań?
-
tygrys36
Wszystko sie okaże jak zamontuje licznik do auta. Na temat sygnalu obrótow pisalem wczesniej. Wskazanie temperatury jest inaczej realizowane. Predkosc jest ze sterownika abs. Wskazanie paliwa tak jak w starym. Jesli chcesz wiecej informacji to podlacz generator funkcyjny do licznika i sprawdz czy sie wskazowka podnosi, a do auta wez oscyloskop i poogladaj sygnał predkości. Nie dysponuje laboratorium elektronicznym wiec nie mam możliwosci sprawdzic jak to dziala. Jedyne co moglem sprawdzic to podswietlenie, sciemnianie, wskaznik paliwa i kontrolki.
Tak, podlaczyc zasilanie kazdy glupi potrafi, z tym sie zgodze chociaż gdyby zacząć drążyć temat to już nie do końca. Zobaczymy za tydzien dwa czy zadziala w aucie.
Z gory uprzedzam, że auta przed rocznikiem 2000 beda mialy spory problem z sygnalem predkosci, ze wzgledu na charakter sygnalu z czujnika indukcyjnego i mozliwe rozbieżnosci czestotliwosci, chyba że jest zamontowana nowa pompa abs z polifta.
Tak, podlaczyc zasilanie kazdy glupi potrafi, z tym sie zgodze chociaż gdyby zacząć drążyć temat to już nie do końca. Zobaczymy za tydzien dwa czy zadziala w aucie.
Z gory uprzedzam, że auta przed rocznikiem 2000 beda mialy spory problem z sygnalem predkosci, ze wzgledu na charakter sygnalu z czujnika indukcyjnego i mozliwe rozbieżnosci czestotliwosci, chyba że jest zamontowana nowa pompa abs z polifta.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Proboszcz WIELKI SZACUNEK dla Ciebie że zacząłeś kontynuować temat i w końcu są jakieś postępy nie napisałem że potrafi to każdy głupi.Z Twojego opisu wnioskuję że jednak nie da rady tego zrobić do X przed liftem lub gra nie warta świeczki.Tak czy inaczej jeszcze raz wielkie Dziękuję że podjąłeś się tego ciężkiego tematu.
-
tygrys36
Nie napisalem że nie da sie tego zrobic i ze gra niewarta swieczki. Da sie ale trzeba bedzie stworzyc przynajmniej ogranicznik napiecia zeby licznika nie wypalić. Później wyjdzie czy impulsy pasują czy nie, ktos kto ma przedlifta i komplet części do podłączenia licznika np Kamil w wolnym czasie, może znaleźć właściwe rozwiązanie
. Aktualnie mam licznik podłączony na stole do zasilacza i sprawdzone okablowanie, to musiałem zrobić nie mając książki do polifta. Inna sprawa to schemat z Millenii, jest lekko inny niż w X9, część sygnałow jest, części nie ma, inne znowu są, kontrolki zapiętycb pasów i przypomnienia o kluczyku nie ma w x9, swiateł mgłowych nie ma w Milly itd. Sporo czasu spędziłem nad schematami, sprawdzaniu miernikiem co gdzie jest podłączone, sporo czasu przegadałem z Jędrzejem żeby ustalić co i jak jest rozmieszczone w polifcie, tego nie da sie pokazać. Każdy kto się zdecyduje na przeróbkę będzie musiał przez to przebrnąć bo wiązki są różne zależnie od roczników i wersji silnikowych. To wymaga czasu i pewnej wiedzy. Równie dobrze może się okazać że mój poliftowy sterownik abs nie generuje sygnału prędkości, wtedy będę kombinował z prędkością... przy takim skomplikowaniu operacji ciężko będzie zrobić jakąkolwiek pełną fotorelację.
Mimo wszystko dzięki temu grzebaniu wreszcie uruchomię swojego Blaupunkta z nawigacją...
. Aktualnie mam licznik podłączony na stole do zasilacza i sprawdzone okablowanie, to musiałem zrobić nie mając książki do polifta. Inna sprawa to schemat z Millenii, jest lekko inny niż w X9, część sygnałow jest, części nie ma, inne znowu są, kontrolki zapiętycb pasów i przypomnienia o kluczyku nie ma w x9, swiateł mgłowych nie ma w Milly itd. Sporo czasu spędziłem nad schematami, sprawdzaniu miernikiem co gdzie jest podłączone, sporo czasu przegadałem z Jędrzejem żeby ustalić co i jak jest rozmieszczone w polifcie, tego nie da sie pokazać. Każdy kto się zdecyduje na przeróbkę będzie musiał przez to przebrnąć bo wiązki są różne zależnie od roczników i wersji silnikowych. To wymaga czasu i pewnej wiedzy. Równie dobrze może się okazać że mój poliftowy sterownik abs nie generuje sygnału prędkości, wtedy będę kombinował z prędkością... przy takim skomplikowaniu operacji ciężko będzie zrobić jakąkolwiek pełną fotorelację.
Mimo wszystko dzięki temu grzebaniu wreszcie uruchomię swojego Blaupunkta z nawigacją...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Powiem tak, licznik jako licznik podłączyłem z wiązką od Millenii do Xedosa 9 z MT 1994. Co mogę stwierdzić to problemów będzie kilka i to sporych, mnie się nie zgadzały 2 kostki z 4, ale po podłączeniu tych dwóch działało dość sporo kontrolek,kierunki, długie, abs, tcs, kontrolka paliwa. Podświetlania nie było ale to zapewne przez brak wszystkich podłączeń. Też bym chciał zacząć pracę nad tym ale w chwili obecnej mam tak,że z pracy idę do pracy (remont w domu), mało tego muszę mieć pusty garaż abym mógł rozwlec całą wiązkę el z samochodu i dopiero mogę siąść z książkami i pobawić się miernikami i innymi pierdołami. Skończę remont, wyprowadzę bordową odkurzę i zrobię z nią porządek to zapewne wezmę się za ten licznik. Jeden spaliłem więc może drugiego nie upalę.
Proboszcz, podświetlanie tablicy też rozgryzłem na akumulatorze, nawet wiedziałem, które piny są od podnoszenia wskazówek...ale przesadziłem no iiiii poszło z dymem
Widzę że udało Ci się uruchomić licznik KM, więc już ciut więcej
Działaj działaj, oby tylko czegoś nie upalić 
Proboszcz, podświetlanie tablicy też rozgryzłem na akumulatorze, nawet wiedziałem, które piny są od podnoszenia wskazówek...ale przesadziłem no iiiii poszło z dymem
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamil poszukaj na schemacie wszystkich przewodów od zasilania, Czarno czerwony też musi być podłączony do masy, wtedy licznik zaświeci. Podświetlenie musi ruszyć po samym podaniu zasilania, bez sygnału świateł itp, po zaświeceniu powinien wykonać autotest czyli wskazówki na połowę, na koniec skali i na zero. Po podłączeniu potencjometru i bez sygnału śiwateł licznik ściemnia się liniowo, przy załączonych światłach ściemnia się skokowo, tak jak wszystko w rocznikach od 98 w górę.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Będzie czas to zacznę to ogarniać
Działaj działaj, może jako pierwszy na świecie to ogarniesz 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Może... a później wypnę klatę do orderów
hehehe
Najgorsze że muszę pociągnąć kable do sterownika ABS żeby uruchomić wskazanie prędkości... bo reszta jest w środku.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Najgorsze że muszę pociągnąć kable do sterownika ABS żeby uruchomić wskazanie prędkości... bo reszta jest w środku.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):...
Podświetlenie musi ruszyć po samym podaniu zasilania, bez sygnału świateł itp, po zaświeceniu powinien wykonać autotest czyli wskazówki na połowę, na koniec skali i na zero.
Hmmm – u mnie nic takiego się nie dzieje po włączeniu zapłonu, czyżby w Millenii było inaczej?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Autotest jest tylko po odłączeniu akumulatora, normalnie tego nie ma, tylko przy totalnym zaniku zasilania na jakąś minutę, nie doprecyzowałem zjawiska
podświetlenie rusza przy samym zapłonie.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości