Problem z klimą – wentylator nie wchodzi na wysokie obroty

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gosia » 28 kwi 2006, 19:51

Wróciłam właśnie z warsztatu.
Naprawili mi Klimę (ale nie w pełni)
Na wskutek dużego ciśnienia i temperatury uległ rozszczelnieniu kompresor Klimy.
Naprawa uszczelniaczy wyniosła 250 zł.
Ale powstał jeszcze jeden problem z którym warsztat od Klimy nie poradził sobie.
Jak mi tłumaczyli usterka powstała na skutek dużego ciśnienia w instalacji od Klimy, z uwagi na to, że wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty. Nie wiedzieli co może być uszkodzone. Twierdzą, że czujnik w Klimie jest sprawny.
Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie. Odesłali mnie do firmy zajmującej się elektroniką aby znaleźć uszkodzenie (jak podzwoniłam po warsztatach w Lublinie to terminy są dopiero wolne po 15 maja).
Klimatyzacja działa i ładnie chłodzi, ale nie mogę jej włączać, do chwili usunięcia tej usterki, aby znowu jej nie uszkodzić.
Co może być przyczyną tej usterki?
Może ktoś z was miał już taki problem z Klimą.
Proszę o jakieś rady.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez Puhcio » 28 kwi 2006, 20:49

Jak to "nie wchodzi na wysokie oboroty" ? :P A oni umieli to obsługiwać ? :)

Żeby wentylator pracował na najwyższych obrotach, trzeba kilka razy nacisnąc przycisk oznaczony obrazkiem wentylatora. Automat "auto" prawie nigdy nie dopuszczal do pracy wentylatora na wysokich obrotach ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Gosia » 28 kwi 2006, 21:05

Nie wiem czy dobrze zrozumiano mój problem.
Ale chodzi o wentylator na chłodnicy klimatyzacji nie wewnątrz samochodu.
Wewnątrz auta wszystko jest OK.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez Puhcio » 28 kwi 2006, 21:08

Aha ... to nie zrozumieliśmy się :)

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez nemi » 28 kwi 2006, 21:32

Gosia gdzie byłaś serwisowac klimę? W Auto-Miku?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Gosia » 28 kwi 2006, 21:48

W Lublinie w firmie Klima Plus.
Zadowolona jestem z tej firmy, ale to nie ich wina, że coś w mim samochodzie nie gra z elektroniką to nie ich branża.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez Italiano » 28 kwi 2006, 22:10

Puhcio napisał(a):Aha ... to nie zrozumieliśmy się

Ty nie zrozumiałeś,a nie "nie zrozumieliśmy się" :P

Gosia napisał(a):wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty.

Jeżeli faktycznie ma podwójną prędkość to powinny być dwa czujniki ciśnieniowe na instalacji klimy. I wygląda na to że ten od wysokiego ciśnienia nie działa. To jest tylko moje przypuszczenie. Jeżeli tak jest to trza by było go znaleść i ewentualnie wymienić. No chyba że jest jeden o podwójnym działaniu...to też należało by go pewnie wymienić. Jedyne co mi przychodzi na myśl.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez kat123 » 29 kwi 2006, 14:55

Gosia napisał(a):Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie.

Z tego co piszesz to mnie to wygląda na brak masy, ale mogę się mylić :)
nie zamienię madzi na żadną inną...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2006, 18:40
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: xedos 6 `95 1,6 B6 DOHC CA 12

Postprzez Gosia » 29 kwi 2006, 17:41

Coś musi być innego.
Bo jak podali minus na skróty do czujnika ciśnienia od Klimy to wentylator cały czas chodził na maksymalnych obrotach, mimo że ciśnienie spadło do właściwej wartości, w Klimie dalej wentylator hulał na Maksa.
Czy są jakieś przekaźniki w Xedosie które odpowiadają za obroty wentylatora od Klimy?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez dzemik8 » 10 wrz 2007, 12:54

czujnik możesz miec pojedyńczy i w nim styki siadły
wymien czujnik cićnienia
dzemik8
 

Postprzez Gosia » 12 sty 2008, 18:50

Nie uzupełniłam dawno odpowiedzi.
Problem był banalny.
Korozja wtyku do wentylatorów.
Wymieniony został wtyk i klimatyzacja działa.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9