Maty grzewcze foteli przednich (TA)
1, 2
Już wymieniłem tą żarówkę. Są tam dwie takie same, ale żeby je wymienić nie trzeba rozbierać całego włącznika. Po wyciągnięciu przełącznika ściągnąłem ten dekielek po lewej stronie i wyciągnąłem żaróweczki, które są w takim małym plastiku.
- Od: 1 mar 2015, 00:19
- Posty: 91
- Skąd: Tarnawatka
- Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider
Widocznie próbowałem się tam dostać od pupy strony, zacząłem od zatrzasków i wtedy otwiera się on jakby pod skosem. Być może faktycznie po zdjęciu dekielka jest lepszy i bezpieczniejszy dostęp
- Od: 2 wrz 2007, 15:51
- Posty: 41
- Skąd: Grójec
- Auto: Xedos 9 XII 2000 (po lifcie) 2,5 V6
------
Madzia 626 GF '97 1,8 16V HB
to już przeszłość.
Ja też zacząłem od zatrzasków i włącznik się rozsypał. Później dopiero zobaczyłem że aby wymienić żarówkę to trzeba ściągnąć ten drugi dekielek ponieważ żarówką jest zaplątana cienkimi końcówkami za ten plastik. A jego można wyciągnąć tylko od strony tego dekielka.
- Od: 1 mar 2015, 00:19
- Posty: 91
- Skąd: Tarnawatka
- Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider
Witam, czy ktoś ma jakieś zdjęcia jak wyglądają maty grzewcze foteli i jak rozebrać fotel, żeby dokopać się do mat. Ogrzewanie padło, bezpiecznik, przekaźnik i włącznik sprawdzone, po włączeniu ogrzewania foteli zapala się lampka we włączniku i pojawia się napięcie na kostce elektr po fotelem, więc obstawiam wadliwą matę.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Przeważnie maty grzewcze da się sprawdzić miernikiem jeszcze bez demontażu fotela – czy jest przejście między odpowiednimi pinami na kostce elektrycznej. Jeżeli nie ma, to dana mata ma przerwę w obwodzie (prawdopodobnie gdzieś się przepaliła lub po prostu ścieżki się złamały). Ale które piny, to najlepiej w service manual zajrzeć 
- Od: 28 cze 2013, 02:30
- Posty: 47
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 1.8l/GJ 2.0l
Jak zdejmiesz tylna oslone fotela to tam jest kostka i tam mozna sprawdzic przejscia. Tylko 2 piny ida na oparcie i 2 na siedzisko. I je trzeba sprawdzic. Najczesciej siedzisko nie dziala
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
No właśnie widziałem w manualu ten schemat. Jeszcze nie sprawdziłem przejścia w kostach pod osłoną z tyłu oparcia. Mam nadzieję, że spinki nie pękną przy próbie demontażu. Ale jak przejścia nie ma to, żeby wymienić lub próbować naprawić matę, trzeba demontować fotel i zdjąć tapicerkę, a z tym może być gorzej.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
U Ciebie nie działa na pewno jedno i drugie
prąd dochodzi do kostek bo mierzyłem.Pasażera nigdy nie ruszałem.
To oparcie się ciężko demontuje,można urwać zaczepy.Dj zrób zdjecie tego co Ci dałem tam sa kompletne zaczepy będzie wiadomo jak pociągnać i gdzie.
To oparcie się ciężko demontuje,można urwać zaczepy.Dj zrób zdjecie tego co Ci dałem tam sa kompletne zaczepy będzie wiadomo jak pociągnać i gdzie.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Z tego co widać w instrukcji to są dwie maty na siedzisko i oparcie oraz są dwie kostki na te dwa obwody.
Jakiekolwiek zdjęcia będą na pewno pomocne.
Dlaczego zawsze przed zimą w autach są jakieś problemy
i to jeszcze z tym co akurat tylko zimą używamy.
Jakiekolwiek zdjęcia będą na pewno pomocne.
Dlaczego zawsze przed zimą w autach są jakieś problemy
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Naprawiałem maty już w kilku fotelach. Najczęściej zostaje przerwana mata w siedzisku widziałem też wyrwane przewody z maty w plecach. Można to połatać ale wytrzyma max rok czasu i przepala się w innym miejscu. Rozbierania jest bardzo dużo, trzeba oddzielić oparcie od siedziska i ściągnąć tapicerkę, składanie też masakra. Teraz jak bym miał to robić to raczej wymieniał bym maty.
PS.
jak padnie jedna część np. tylko siedzisko to i tak nie będzie grzał cały fotel.
PS.
jak padnie jedna część np. tylko siedzisko to i tak nie będzie grzał cały fotel.
Roboty troche jest. Ale najgorzej sie za to zabrac. Ja to robilem kilka razy w fotelach na sprzedaz i raz u siebie w fotelu kierowcy. Na poczatku schodzilo mi dlugo. Ale kazde kolejne juz szybciej. Potem 2 fotele w 1 popoludnie ogarnalem. W swoim mialem przepalona mate w 1 miejscu. Wlutowalem tam kawalek przewodu zeby polaczyc. I od 4 lat mata grzeje az milo. Nic sie nie przepalilo wiecej. A zima uzywam oczywiscie dosc czesto.
Czestym problemem jest przerwanie spirali np poprzez klękanie na siedzisku.
Czestym problemem jest przerwanie spirali np poprzez klękanie na siedzisku.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
W końcu zabrałem się za temat ogrzewania fotela. Rozebrałem fotel. Oparcie było w porządku (po pomiarze ciągłości obwodu), natomiast siedzisko miało przerwę w obwodzie. Okazało się, że przewód wychodzący z maty do kostki był przerwany. Zlutowałem i po problemie – mata znów grzeje, aż miło. Swoją drogą nie taki diabeł straszny, jak go malują. Rozbieranie i składanie tapicerki poszło całkiem sprawnie. Trzeba tylko uważać na spinki podczas demontażu – u mnie na szczęście wszystkie ocalały.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość