Pokrętło od temperatury nie reaguje.
na żarówkach od podswietlania w panelu robi sie zwarcie,kupiłem nowe i to samo.tak to wszystko jest ok,wszystkie funkcje działja normalnie..wyjąłem wszystkie żarówki i wyświetlacz działa jak nalezy tylko panel nie jest podswietlony,muszę obejście zrobić kabelkiem do żarówek i bedzie git
- Od: 31 sty 2011, 15:11
- Posty: 32
- Skąd: Łódz
- Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.
No i mnie też dopadł problem z pokrętłem od temperatury.
Sprawa wygląda tak,że nie reaguje tak od 15 do 27 stopni – mogę kręcić i zmiany temperatury są nieodczuwalne, czuć dopiero tak dopiero od 28 stopni:/ Jak damy na 29 to grzeje,ale słabo.
Pytanie czy to wina pokrętła jako takiego czy coś innego? Podobno są gdzieś jakieś klapki,które się odchylają w zależności od ustawionej temp – nie wiem czy to prawda? Aha jak wcisnę AMB to pokazuje dobrą temp. zewnętrzną.
Sprawa wygląda tak,że nie reaguje tak od 15 do 27 stopni – mogę kręcić i zmiany temperatury są nieodczuwalne, czuć dopiero tak dopiero od 28 stopni:/ Jak damy na 29 to grzeje,ale słabo.
Pytanie czy to wina pokrętła jako takiego czy coś innego? Podobno są gdzieś jakieś klapki,które się odchylają w zależności od ustawionej temp – nie wiem czy to prawda? Aha jak wcisnę AMB to pokazuje dobrą temp. zewnętrzną.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Tak są klapki sterowne silniczkami i wszystko odbywa się elektronicznie. Aby się do nich dostać najlepiej jest zrzucić deskę, do jednej z klapek dostaniesz się za radiem, druga jest z boku nagrzewnicy, lecz do niej dostęp jest kiepski Może płukanie nagrzewnicy pomoże I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Ostatnio robiłem porządki w garażu, pozbywałem się plastików różnej maści, między innymi obudów z nagrzewnic etc, rozbierałem nagrzewnicę z TA (UK) i była tak oblepiona syfem z dworu że szok, liście,kurz etc co może powodować słabe ogrzewanie. Więc jak zrzucamy deskę to warto tam się też dostać
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dzisiaj dostałem się do silniczka od nawiewu i tak:
1. Kiedy ustawione jest 15 stopni silniczek jest ustawiony całkiem na lewo – górna część "wahadła"
2. "wahadło"reaguje dopiero od temp 22 stopni,przesuwa się w prawą stronę – i teraz nie wiem czy powinno przesunąć się symetrycznie?Bo u mnie przesuwa się,ale CHYBA nie do końca
3. Po odłączeniu kostki od tego silniczka nadal można sterować kierunkiem nawiewu – a ja myślałem,że ten silniczek jest właśnie od tego :/
Panowie, jak to u Was wygląda? Silniczek złom czy pomoże..właśnie co?
1. Kiedy ustawione jest 15 stopni silniczek jest ustawiony całkiem na lewo – górna część "wahadła"
2. "wahadło"reaguje dopiero od temp 22 stopni,przesuwa się w prawą stronę – i teraz nie wiem czy powinno przesunąć się symetrycznie?Bo u mnie przesuwa się,ale CHYBA nie do końca
3. Po odłączeniu kostki od tego silniczka nadal można sterować kierunkiem nawiewu – a ja myślałem,że ten silniczek jest właśnie od tego :/
Panowie, jak to u Was wygląda? Silniczek złom czy pomoże..właśnie co?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Tak jak zauważyłem u mnie też przy zmianie temp. w okolicach 22-24'C następuje zmiana pracy nawiewu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Najprawdopodobniej masz walnięty czujnik pokrętła temperatury w panelu,nic z tym nie zrobisz,trzeba panel wymienić.albo może być tez silniczek od sterowania temperaturą,jest za radiem ale przerąbany dostęp,ja dałem rade bez ściągania deski.Trzeba przewiercić aluminiową belkę trzydziesto centymetrowym wiertłem żeby odkręcić śrubkę i mieć zwinne ręce
- Od: 31 sty 2011, 15:11
- Posty: 32
- Skąd: Łódz
- Auto: Xedos9 2.0 V6 99r.
sink napisał(a):Najprawdopodobniej masz walnięty czujnik pokrętła temperatury w panelu,nic z tym nie zrobisz,trzeba panel wymienić. ...
Jakby pokrętło było uszkodzone to zauważyłby ze regulacja temp. na wyświetlaczu źle działałaby.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wszystko się zgadza ale, jeśli temperatura na wyświetlaczu się zmienia w całym zakresie od 15 do 29st to czujnik w pokrętle będzie całkiem sprawny. Problem może być w stopniu sterującym nastawnikiem, albo znalazłeś nie ten nastawnik...wraz ze zmianą temperatury klimatronik zmienia tryb pracy tzn kierunek nawiewu, taki mądry jest, biorąc pod uwagę to co opisałeś to najpewniej nie znalazłeś właściwego nastawnika, przejdź na manualne sterowanie kierunkiem nawiewu, przyciskiem wybierz na stałe np nawiew na szybę, później kręć temperaturą. Nasz klimatronik ne przechodzi w pełny tryb ręczny, chyba że się ręcznie poprzyciska wszystko, np po wyłączeniu klimatyzacji(AC-econ, off) dalej działa automatyczne sterowanie wiatrakiem i klapami kierunku nawiewu, trzeba ustawić ręcznie kierunek nawiewu, ale działa w automacie wiatrak itd tak wynika z mojej obserwacji. Zibi szukaj głębiej może po drugiej stronie, nastawniki mogą być 3 albo nawet 4.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tak jak pisze Proboszcz , u siebie zaobserwowałem to samo , po wyłączeniu klimatyzacji z auto ( AC-econ-off) wszystko oprócz trzymania stałej temperatury działa dalej w automacie , czyli siła nawiewu i zmieniające się kierunki nawiewu ( nogi, szyba, kratka przód) Zeby calkowicie prześc na sterowanie ręczne , trzeba każdą funkcje wcisnac( zmienic nastawienie)
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Kurdę,źle się wysłowiłem
Więc tak,chodzi o to,że sterowanie nawiewem działa, mogę przekładać kierunki nawiewu (jedynie jak dam osobnym przyciskiem nawiew na szybę to włącza się klima i potem nie można od razu przyciskiem MODE przełożyć np. na twarz czy nogi-trzeba "pobawić" się parę razy MODE aż w końcu załapie,że chcę zmienić kierunek;)
Problemem jest temperatura – nie grzeje drań :/ Temperatura nawiewu zmienia się dopiero od około 27,5 stopnia – wtedy zaczynam czuć,że jest cieplej. Lecz nawet jak nastawię 29 stopni to po prostu wieje zimne powietrze. Sęk w tym,że nagrzewnica była czyszczona,wydaje się być ok, problemów z chłodzeniem nie ma. Stąd właśnie pisze o tym silniczku który jest za radiem
Więc tak,chodzi o to,że sterowanie nawiewem działa, mogę przekładać kierunki nawiewu (jedynie jak dam osobnym przyciskiem nawiew na szybę to włącza się klima i potem nie można od razu przyciskiem MODE przełożyć np. na twarz czy nogi-trzeba "pobawić" się parę razy MODE aż w końcu załapie,że chcę zmienić kierunek;)
Problemem jest temperatura – nie grzeje drań :/ Temperatura nawiewu zmienia się dopiero od około 27,5 stopnia – wtedy zaczynam czuć,że jest cieplej. Lecz nawet jak nastawię 29 stopni to po prostu wieje zimne powietrze. Sęk w tym,że nagrzewnica była czyszczona,wydaje się być ok, problemów z chłodzeniem nie ma. Stąd właśnie pisze o tym silniczku który jest za radiem
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Kurdę,źle się wysłowiłem
Więc tak,chodzi o to,że sterowanie nawiewem działa, mogę przekładać kierunki nawiewu (jedynie jak dam osobnym przyciskiem nawiew na szybę to włącza się klima i potem nie można od razu przyciskiem MODE przełożyć np. na twarz czy nogi-trzeba "pobawić" się parę razy MODE aż w końcu załapie,że chcę zmienić kierunek;)
Problemem jest temperatura – nie grzeje drań :/ Temperatura nawiewu zmienia się dopiero od około 27,5 stopnia – wtedy zaczynam czuć,że jest cieplej. Lecz nawet jak nastawię 29 stopni to po prostu wieje zimne powietrze. Sęk w tym,że nagrzewnica była czyszczona,wydaje się być ok, problemów z chłodzeniem nie ma. Stąd właśnie pisze o tym silniczku który jest za radiem
Ehhh,nikt nic nie wie? :/
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Przyznaję się bez bicia że nie wiem ale zasugerować mogę zapowietrzony układ chłodzenia silnika, termostat, reduktor lpg mocno zbija temperaturę płynu ale to już wręcz skrajność w domysłach. Dalej to już może być strona elektryki i automatyki
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
michal_plac napisał(a):Przyznaję się bez bicia że nie wiem ale zasugerować mogę zapowietrzony układ chłodzenia silnika, termostat, reduktor lpg mocno zbija temperaturę płynu ale to już wręcz skrajność w domysłach. Dalej to już może być strona elektryki i automatyki
Jak tylko się z tym uporam to dam znać co było przyczyną,ale mam nadzieję,że nie będzie czegoś poważniejszego. Termostat mechanik mówi,że jest ok, czy zapowietrzony...hmmm...sprawa wygląda tak,że jak był ciepłe noce to rano bardzo szybko przeskakiwał na LPG – jeszcze zanim wskazówka znalazła się w polu podziałki. Teraz jak noce są chłodne to na LPG zmienia jak wskazówka jest w połowie:| No a na zimę/wiosnę tak późno nie zmieniało :/
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Ja wyciągnąłem termostat i gotowałem w garnku z termometrem technicznym. Niby się otwierał ale... o kilka stopni za późno i był problem. Odpowietrz dla pewności nawet jeśli myślisz że jest odpowietrzony. Hmm LPG przełącza jak czujnik da impuls więc na chłopski rozum czujnik coś świruje. Ja mam kable od czujnika temperatury reduktora zwarte i komp czyta to jako 90 stopni. Ja przełączam sam przyciskiem bo już przy około 40 stopniach nic dla reduktora nie szkodzi przełączenie.
- Od: 10 lip 2013, 13:53
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual
Witam!
Ostatnio wyciągałem radio i zainteresowałem się widocznym za nim nastawnikiem.
Przetestowałem to na unieruchomionym silniku i zauważyłem, że regulując pokrętłem temperatury dźwignia nastawnika przestawia się małymi kroczkami z jednego skrajnego położenia w drugie.
Nie było gwałtownego przejścia – nawet regulacja w okolicach np. 17-20'C dawała pojedyncze małe ruchy napędu tego cięgna od temperatury.
Ostatnio wyciągałem radio i zainteresowałem się widocznym za nim nastawnikiem.
Przetestowałem to na unieruchomionym silniku i zauważyłem, że regulując pokrętłem temperatury dźwignia nastawnika przestawia się małymi kroczkami z jednego skrajnego położenia w drugie.
Nie było gwałtownego przejścia – nawet regulacja w okolicach np. 17-20'C dawała pojedyncze małe ruchy napędu tego cięgna od temperatury.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No więc u mnie wygląda to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=k_PX1Yzp ... e=youtu.be
Lewa strona = 15 stopni, prawa = 29 stopni.
Przepraszam za jakość filmu, robione kalkulatorem.
Jak to wygląda u Was panowie ?
http://www.youtube.com/watch?v=k_PX1Yzp ... e=youtu.be
Lewa strona = 15 stopni, prawa = 29 stopni.
Przepraszam za jakość filmu, robione kalkulatorem.
Jak to wygląda u Was panowie ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Rozumiem, że pokrętłem temperatury przekręcałeś od MIN do MAX o odwrotnie jak kręciłeś filmik?
Co byłoby jakbyś pokrętło ustawił np na 20'C?
Co byłoby jakbyś pokrętło ustawił np na 20'C?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Rozumiem, że pokrętłem temperatury przekręcałeś od MIN do MAX o odwrotnie jak kręciłeś filmik?
Co byłoby jakbyś pokrętło ustawił np na 20'C?
Marku, kręciłem od MIN do MAX czyli z lewej na prawą stronę i od MAX do MIN – z prawej na lewą. Sęk w tym,że nie wiem czy jak daję na MAX to ma jeszcze bardziej iść w prawo czy to jest już granica i nic dalej.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Jak znajdę chwilkę to pokaże jak to u mnie wygląda.
Tyle, że tak jak widzę na filmie to musiałeś szybko kręcić pokrętłem chyba?
Tyle, że tak jak widzę na filmie to musiałeś szybko kręcić pokrętłem chyba?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości