Rdzewiejące tylne nadkola w x9

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dadan » 16 lut 2013, 00:34

Witam, jak wiadomo do naszych 9-tek brak reperaturek :( Gdzieś czytałem że jedno nadkole robi się z 2 reperaturek od mazdy 626 GE, tylko pytanie w jaki sposób się je łączy i profiluje? Druga sprawa na jaki czas to rozwiązuje problem?
Jestem po łataniu nadkoli z rdzewiejących bąbli, niestety po pół roku problem się znowu odzywa :( Czekam na jakieś sugestie bo jak wiadomo jest to ciężki orzech do zgryzienia, a chciałbym mieć ten problem z głowy na dłużej niż pół roku
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez moran » 16 lut 2013, 18:50

Dobry blacharz sam zrobi z blachy reperaturkę. Warto również ocynkować spawy, żeby szybko ich ruda nie dopadła. No i wiadomo trzeba dobrze zakonserwować.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 20:34
Posty: 44
Skąd: Świętochłowice
Auto: Xedos TA '94 KL
Xedos CA '95 B6

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2013, 16:18

dadan napisał(a):Gdzieś czytałem że jedno nadkole robi się z 2 reperaturek od mazdy 626 GE, tylko pytanie w jaki sposób się je łączy i profiluje?

Guzik prawda – nie pasuje :(
Owszem – zarys błotnika jest zbliżony ale ... w GE nie ma tego ok. 3cm rantu licząc od strony koła.
Owszem – tak na "odczepnego" ktoś to może zrobiłby z tych reperaturek ale to i tak będzie rzeźbienie :(
Przyglądałem się na Nissana Maximę i nie powiem ale tez to jest bardzo zbliżone kształtem. Ale co z tego skoro do nissana tez nie można tego kupić :(
Chyba skończy się to na zabawie z matą szklaną i ... tyle.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Tomas2000 » 25 mar 2013, 00:09

-Dorobić z odpowiedniej blachy
-Pożadnie pospawać
-Prawidłowo przygotować i pomalować
-Odpowiednio zabezpieczyć

Gwarantuje że nadkola przeżyją resztę blach...

ps. Nie robić tego w szopie czy w garażu... Szpachlowanie i malowanie musi się odbyć w odpowiednich warunkach im mniejsza wilgotność powietrza tym lepiej, szpachle i podkłady mają właściwości higroskopijne, po wyschnięciu chłoną wilgoć a ta ponownie prowadzi do rudej... Malowanie w profesjonalnej kabinie z utwardzaniem lakieru w 60 stopniach. Odradzam maty szklane żywice itp wynalazki, nie jest to trwałe rozwiązanie a po szlifowaniu owej maty będziesz się drapał przez tydzień <nie>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez zibi626 » 15 kwi 2013, 10:46

No u mnie jest sprawa podobno, jakoś w wakacje 2012 robiłem nadkola z tyłu, teraz problem się pokazuje na nowo i to bardzo szybko..czy nadal nie ma reperaturek do tego samochodu ? Może ktoś wie coś nowego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez dadan » 15 kwi 2013, 10:50

Tomas2000 napisał(a):-Dorobić z odpowiedniej blachy
-Pożadnie pospawać
-Prawidłowo przygotować i pomalować
-Odpowiednio zabezpieczyć

Gwarantuje że nadkola przeżyją resztę blach...

ps. Nie robić tego w szopie czy w garażu... Szpachlowanie i malowanie musi się odbyć w odpowiednich warunkach im mniejsza wilgotność powietrza tym lepiej, szpachle i podkłady mają właściwości higroskopijne, po wyschnięciu chłoną wilgoć a ta ponownie prowadzi do rudej... Malowanie w profesjonalnej kabinie z utwardzaniem lakieru w 60 stopniach. Odradzam maty szklane żywice itp wynalazki, nie jest to trwałe rozwiązanie a po szlifowaniu owej maty będziesz się drapał przez tydzień <nie>


Tylko z jakiej blachy dorobić? Tutaj musi być jakaś repereturka z konkretnego modelu ewentualnie błotnik z innego samochodu co by wymiarami podpasował. Nie robiłem tego w szopie tylko w polecanym zakladzie, który nie był tani, ale jak się łata to się problemu nie rozwiąże.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9