Elektryka – Xedos 9 (TA)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 19:10.
Powód: Post pod postem

Postprzez black_5 » 12 paź 2010, 15:34

Co do kodów to masz błąd 11 oraz 17

Też mi się wydawało że tam jest 11 ale wyglądało to tak że ta 11 była 2 razy pokazana później 17 i tak w kółko, z drugiej strony zmyliło mnie to że 11 nie ma liście kodów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez Marek 161BD081 » 12 paź 2010, 18:35

black_5 napisał(a):...
Moje pytanie: czy jeżeli ten czujnik jest bezpośrednio powiązany z pracą wentylatorów to czy: załączające się wiatraki przy otwarciu przepustnicy to efekt wadliwego działania obwodu z tym sensorem czy tryb diagnostyczny który jest spowodowany nie wiem czym??


Odłączenie czujnika powodujące załączenie wentylatorów a załączanie się wentylatora w trybie diagnostycznym to dwa zupełnie inne tematy.
Zrób prosty test: weź miernik i sprawdź czy nie masz zwarcia między pinami złącza diagnostycznego – to nie "boli" a wyeliminuje domysły.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 12 paź 2010, 22:29

Konkretnie masz błąd 11 oraz 17,kod 17 podałem opis.
Kod 11 powtarza się raz i tak samo kod 17 po czym masz jeden długi i od nowa 11 i 17,jeden długi itd.
Co do pytania pierwszego ze str pierwszej,na 100% kod 11 nie powoduję trybu serwisowego ponieważ kolega Janusz626 też miał taki błąd i nie miał takiego problemu jak Ty.Więc przykro mi więcej w tym temacie chyba już nie pomogę.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez black_5 » 16 paź 2010, 15:19

Marek 161BD081 napisał(a):
Odłączenie czujnika powodujące załączenie wentylatorów a załączanie się wentylatora w trybie diagnostycznym to dwa zupełnie inne tematy.
Zrób prosty test: weź miernik i sprawdź czy nie masz zwarcia między pinami złącza diagnostycznego – to nie "boli" a wyeliminuje domysły.


Zmierzyłem rezystancje na łączu diagnostycznym i nie wygląda na zwarcie: pokazuje niecałe 2K ohmy, z drugiej strony nie wiem jakich odczytów się spodziewać jeżeli ze złączem jest wszystko w porządku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez radar88 » 17 paź 2010, 02:45

Kod 11 błąd czujnika powietrza zasysanego.
Co do trybu serwisowego,może być to wina aparatu zapłonowego,rozmawiałem z kilkoma ludźmi i powiedzieli że to może być przyczyną wejścia autka w tryb serwisowy jednym słowem aparat może mieć uszkodzenie.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez black_5 » 17 paź 2010, 11:39

Moduł zapłonu i cewka wymieniona po awarii, co jeszcze mogło nawalić i powodować te błędy??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2006, 20:12
Posty: 27
Skąd: Salisbury
Auto: Xedos9 2.5 '97

Postprzez radar88 » 17 paź 2010, 16:04

Zapewne uszkodziły się te elementy od użytkowania.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Janusz626 » 19 paź 2010, 21:13

Z bledem P0117 mamy doczynienia i masz dwa wyjscia:

1. czujnik temperatury plynu chlodniczego, wykrec go zobacz czy nie jest zakamieniony lub mocno zabrudzony ewentualnie wyczysc lub uzyj odkamieniacza.

2. odczyt sondy lambda, tylko nie chodzi o to ze jest padnieta tylko ze zawartosc tlenu w spalinach nie odpowiada normie etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kemot » 30 lis 2010, 22:08

od kiedy auto gaśnie po zdjęciu klemy:)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez viron » 30 lis 2010, 22:35

W polonezach tak było, ale tam naciśniecie hamulca załatwiało sprawę, auto gasło.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez radar88 » 30 lis 2010, 23:28

Wystarczy wyciągnąć jeden bezpiecznik i przypuszczam że to jest 60A (pod maską) i odcina wszystko lecz nie jestem pewien na 100%,ja w piątek pierwsze co zrobiłem to odpiąłem Aku a później działałem dalej,taki odruch z resztą nie było czasu na zastanawianie się.
Lecz auta nie zgasi się przy odpięciu klemy.Komputer nie sfiksuje (chyba wyjdzie wszystko na wiosnę) a nawet powiem że nie powinien,błędy zawsze się wykasuje.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tiger918 » 10 sie 2011, 17:55

Witam ma ktoś może schemat elektryki do xedosa 9 kl manual...chodzi mi konkretnie o schemat wyprowadzeń komutera silnika (komputer kl68)...ściągnąłem od milleni od radar88 ale milenia ma inne wtyczki do kompa i nic nie pasuje...za pomoc dziekuje i pozdro...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez radar88 » 10 sie 2011, 20:35

Wątpliwa sprawa abyś dostał schemat do Xedosa o ile w ogóle istnieje, na ebay nigdzie nie ma, w stanach do Millenii a ja osobiście nigdzie i nigdy nie widziałem schematu do X9.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tiger918 » 10 sie 2011, 20:42

Co ich podkusiło żeby wtyczki do kompa zmienić...mam schematy do probe, 626 kl, mx-6 kl, x6 kf, z autodaty xedosa 9 i wszyskie pasują ale nie do końca ten z autodaty nie jest dokładny... a schemat do milenii jest idealny tylko co z tego jak nie mogę określić numeru złącza bo kostki są zupełnie inne i dupa...nawet na serwisie autoryzowanym nie mają...paranoja..jeszcze sprawdzę po kolorach może dopasuje milenie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sie 2011, 07:06

Ciężki temat to jest niestety :(
Po sieci krąży TYLKO JEDEN schemat do Millenii i nic poza tym nie słyszałem aby ktoś miał.
Poza tym coś gdzieś mi się obiło o uszy, że od liftu auta w okolicach lat 98/99 był stosowany inny sterownik silnika różniący się właśnie wtyczkami itd.
Starsza wersja była standardowo pozbawiona paru funkcji (chociażby immo) więc taka "rzeźba" ze zmianą sterownika może być dosyć trudna.
A Ty tiger918 w końcu do jakiej wersji auta szukasz sterownika? Dlaczego konieczna jest u Ciebie jego wymiana?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tiger918 » 11 sie 2011, 09:16

nie nie nie...od początku...kupiłem jakiś czas temu xeda 9 z kl 96'manual...silnik przerzuciłem do swojego xeda 6 96', auto chodzi mi na sterowniku ,aparacie i przepływce od kf..(auta bez imma).auto ładnie chodzi w takiej konfiguracji ale czuje ze to nie są wszyskie możliwości silnika który ma 15tyś od remontu u Wieśka, kupiłem wiec sterownik i przepływke od mx-6 i rewelacji nie było może troche lepiej...dlatego doszedłem do wniosku że założe sterownik kl68 i przepływke kl47 i aparat z którym ten silnik jeżdził w x9...jak bym był taki mądry jak teraz to przy swapie przerzucił bym instalacje a teraz chce ją poprostu przerobić aby pasował mi ten sterownik od x9 do instalacji w x6 kf...co do schematów do milenni znalazłem już dwa w sieci ale na innych wtyczkach do sterownika ecu...a 626 kl, mx-6 kl maja troche inaczej...dziś właśnie zaczynam się za to brać...na piechote..spróbuje po kolorach...wszyskich schematów mam z 10 od róznych kl-ów...od serwisowych do autodaty...
Ostatnio edytowano 11 sie 2011, 09:24 przez tiger918, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sie 2011, 09:22

tiger918 napisał(a):o do schematów do milenni znalazłem już dwa w sieci

Mam nadzieję, że są to dwa różne schematy?
Może podzieliłbyś się linkiem do tego "innego"?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tiger918 » 11 sie 2011, 09:29

jak znajde chwilke i bede w domu to nie ma sprawy... jeden jest od radar88 drugi jest troche inny jak nie znajde linku to wrzuce zdjęcie...
Ale z tego co teraz widze to jeden jest z manuala od radar88 a drugi taki jak Ty zamieściłeś na
[urlhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=304&t=109361&p=1850772&hilit=schemat+millenia#p1850772][/url] także inaczej rozpisane ale pewnie takie same... <płacze>
Mam jeszcze pytanie...w aparacie zapłonowym od x9 mam dwie wtyczki jedną na 6 pinów drugą na 3 piny...czy ta na 3 piny jest podłaczona czy wolna a jesli podłączona to ile kabli z niej wychodzi 2 czy 3 i jakiego koloru?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Wodzu » 11 sie 2011, 12:09

3 pinowa jest podłączona, od kostki odchodzi jeden kabel przynajmniej u mnie tak było
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9