Klimatyzacja – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomaj82 » 16 lip 2009, 22:12

witam. dzisiaj nabilem klime i sie nie załańcza, cały układ jest szczelny... czy to może być wina przekaźnika... i gdzie sie on znajduje...???
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, 19:32 przez Crenshaw, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:29
Posty: 44
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel

Postprzez Hazu » 16 lip 2009, 22:36

Czy podwyższają sie obroty silnika po wciśnieciu przycisku klimatyzacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomaj82 » 16 lip 2009, 22:41

nic nie widac ani słychać... amiałem nadzieje że nabije i po sprawie zawsze musi być po górke... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:29
Posty: 44
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel

Postprzez Hazu » 16 lip 2009, 22:43

wejdż na gg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 17 lip 2009, 11:36

tomaj82 jeżeli masz czynnik, a klima się nie załącza, to sprawdź, czy na kablu idącym do sprężarki masz +12 :) jeżeli masz a sprężarka w dalszym ciągu się nie załącza, to masz walniętą sprężarkę, przy obecnych cenach używek regenerować się nie opłaca :)

jeżeli natomiast nie masz tam +12, to musisz sprawdzić cały układ elektryczny, począwszy od bezpieczników, poprzez przekaźniki, włączniki, czujniki ciśniania, stan kabli... :)
acha jeszcze sobie tylko zobacz czy masz masę na sprężarce :) bo jak jej nie będzie, to sprzęgło też się nie załączy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Firepoland » 17 lip 2009, 17:33

u mnie po sprawdzeniu i nabiciu chłodzi jak oszalała. Pytanie mam: obroty skaczą o 200 więcej, gdy chodzi klima. To normalka, tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez pawelc » 17 lip 2009, 20:32

normalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tomaj82 » 18 lip 2009, 07:30

wielkie dzieki steven mam nadzieje ze znajde czas i sprawdze to co piszesz w miare moich możliwości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:29
Posty: 44
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel

Postprzez steven » 18 lip 2009, 10:09

Ryba81 napisał(a):Pytanie mam: obroty skaczą o 200 więcej, gdy chodzi klima. To normalka, tak?


Przy załączeniu występuje spore obciążenie silnika i wolne obroty powinny spaść, jednak zaraz po chwili wrócić do pierwotnej pozycji :) jeżeli tak się nie dzieje, to wypadałoby sprawdzić, czy komputer dostaje prawidłową informację o załączonej klimie, chyba że masz gaz, to raczej nic nie poradzisz na to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hazu » 18 lip 2009, 17:56

W xedosie obroty najpierw się podnoszą a nastepnie włacza sie kompresor.
Ale u tomaj82 obroty sie nie podnoszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 20 lip 2009, 11:14

Hazu jeżeli komputer nie dostanie informacji o załączonej klimie to się nie podniosą, z resztą kto sprawdza załączenie się klimy po wzroście obrotów... :| :)

na sprężarce masz sprzęgło, w momencie załączenia, lub chwilę po, powinno ono wysprzęglić i zacząć się kręcić :) wtedy klima rusza... ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hazu » 20 lip 2009, 18:55

wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie
więc po co szukać dalej skoro już na poczatku widać błąd

ale zawsze można wymienić kompresor, czy pół klimatyzacji a przy tym ja nabić ze 3 razy
gdy tym czasem uszkodaony jest czujnik temperatury na parowniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 21 lip 2009, 11:34

Hazu napisał(a):wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie

to znaczy, że jak obroty się nie podniosą, to klima nie chodzi ??

Powiedz skąd masz te informacje... w tym sezonie "zaprzyjaźniałem" się z klimą w może 200, może 250 samochodach i nic takiego mi nie wiadomo...

Oczywiście jak obroty się podniosą to znaczy, że komputer dostał sygnał, o włączeniu guziaczka od klimy, ale nic poza tym...

Hazu napisał(a):ale zawsze można wymienić kompresor, czy pół klimatyzacji a przy tym ja nabić ze 3 razy
gdy tym czasem uszkodaony jest czujnik temperatury na parowniku

A kto Ci każe to wymieniać...
Chyba, że jak jest uszkodzony czujnik to obroty nie wzrastają, a jak odłączona np. wtyczka to wzrastają, a jak nie ma masy na sprężarce, to może wzrastają tylko o 100 obrotów...

Naprawdę nie chcę Ci udowadniać, że czegoś nie wiesz, a ja wiem lepiej, bo na pewno Twoja widza o motoryzacji jest dużo większa od mojej, ale w tym przypadku racji akurat nie masz...

PS
jak masz to całą moje kompetencje z zakresu klimy szlak trafi ;)



Hazu napisał(a):wzrost obrotów to pierwszy etap załaczenia klimy w xedosie
więc po co szukać dalej skoro już na poczatku widać błąd

tzn. jaki błąd widać... że co niby jest popsute... kabelk idący do komputera, przekaźnik, bezpiecznik, czujnik temperatury, a może ciśnienia... a może niepodłączona sprężarka, albo brak na niej masy....

A do sprawdzenia błędów, wystarczy podpiąć się z komputerem, tam już jest OBD więc wszystkie błędy będziesz miał jak na dłoni...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hazu » 21 lip 2009, 18:39

Nie wiem czemu się tak bulwersujesz.

Ja sie nie znam kompletnie na klimatyzacji tylko montowałem klimatyzację w xeodsie pobraną z mx-6.
Różnice w instalacji elektrycznej zmusiły mnie do zgłębienia tematu instlacji elektrycznej klimatyzacji.

i to co Ty piszesz :
steven napisał(a):Przy załączeniu występuje spore obciążenie silnika i wolne obroty powinny spaść, jednak zaraz po chwili wrócić do pierwotnej pozycji

to nie jest prawda w przypadku xedosa.
bo najpierw na podstwie sygnału z czujnika temeratury i przycisku zostaje przekazany sygnał do sterownika wtrysku wymuszajacy podniesienie obrotów.
dopiero po ok 1s załaczaja sie wentylatory i właczony zostaje kompresor.
i tyle z mojej strony w temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 22 lip 2009, 09:57

Hazu napisał(a):to nie jest prawda w przypadku xedosa.
bo najpierw na podstwie sygnału z czujnika temeratury i przycisku zostaje przekazany sygnał do sterownika wtrysku wymuszajacy podniesienie obrotów.
dopiero po ok 1s załaczaja sie wentylatory i właczony zostaje kompresor.
i tyle z mojej strony w temacie.

skoro mówisz, że tak jest, to super...

ale dalej nie widzę powiązania pomiędzy tym, że skoro obroty nie wzrosną, to klimie nie działa... i mi o to chodziło :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez łysy83 » 2 sie 2009, 17:23

panowie a ja mam taki problem z klimą, jest nabita,jak włączam klimę to słychać pstryknięcie,włączają się wentylatory i sprężarka a klima nie chłodzi,w ogóle nie ma różnicy z włączoną czy nie. i nawet woda cieknie ze skraplacza. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną.
Pomóżcie!
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez pawelc » 2 sie 2009, 18:20

steven napisał(a):A do sprawdzenia błędów, wystarczy podpiąć się z komputerem, tam już jest OBD więc wszystkie błędy będziesz miał jak na dłoni...


A co Ty tam chcesz sprawdzić przez komputer? w przypadku starych mazd nie sprawdzisz nic ...,doświadczenie tylko ludzi obsługujących tego typu klimatyzację ma największe znaczenie ...,w przypadku mx-6 i xedosa 6 i pewnie i 626 i wielu innych mazd są podnoszone obroty (zwiększane czasy wtrysku)przy załączeniu klimy i jest to normalny objaw i wszystko zależy od sprawności elementów,regulacji silnika (zapłonu ,wolnych obrotów,itp.) na jakim poziome będą się utrzymywały obroty -większe obciążenie i spadają obroty normalna zasada a żeby silnik nie zgasł po to są one zwiększane ,nie róbmy z naszych kilkunastoletnich aut jakiś super nowoczesnych naszpikowanych czujnikami -tam z reguły są proste sterowniki a przez to nie zawodnie sterujące naszą elektryką w aucie ,niektóre rzeczy naprawdę zaskakują prostotą budowy ..

łysy83 w Twoim przypadku wygląda na niesprawną sprężarkę -czy czasami nie stało auto z rozszczelnioną klimatyzacją dłużej ?,jeżeli tak to najprawdopodobniej stoją płytki w klimatyzatorze -raz już taką sprężarkę udało mi się uruchomić ale niestety terkocze już ona na niższych obrotach ale działa już ponad rok niezawodnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez łysy83 » 2 sie 2009, 18:52

pawelc oj stało auto z nieszczelną klimą dosyć długo bo jak go kupiłem to była dziura w chłodnicy a później jeszcze mi zaworek puścił tak więc za mojej kadencji trwało to na pewno 1rok a przede mną trudno stwierdzić. Czyli co najlepiej kupić używaną sprawną czy remontować? A może Ty masz takową na zbyciu? Jeżeli nie to czy od V6 będzie pasować?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez pawelc » 2 sie 2009, 19:49

łysy83 -najlepiej to kupić nówkę ;),co do pasowania to nie wiem jak jest w przypadku xedosa 1,6 a 2,0 v6 ,w przypadku mx-6 pasują klimatyzatory i od 2,0 do 2,5v6 z tym że jest różnica w kole pasowym i należy je przełożyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez łysy83 » 2 sie 2009, 20:33

pawelc napisał(a):nówkę

ilę takowa może kosztować? :|
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6