Naprawa maty grzewczej w fotelach (FOTORELACJA)
1, 2
Blisko 2 miesiące kompletowałem części do złożenia podgrzewania foteli. Gdy już w końcu wszystko było podłączone, jak na ironię działał tylko fotel pasażera. To nie on jest mi do szczęścia potrzebny. Sprawdziłem wszystko od nowa, robione przeze mnie połączenia były okej, wziąłem się więc za sprawdzanie przewodnictwa całej maty grzewczej fotela i ręce mi opadły kiedy okazało sie że nie ma obwodu zamkniętego.
W pierwszej chwili pomyślałem ze to rzecz nie do naprawienia, wydawało mi sie ze trzeba rozpruwać cały fotel zeby sie tam dostać. Ale z drugiej strony czekałem na to tak długo i poświęciłem na montaż wszystkich części tyle czasu że w desperacji zabrałem sie za próbe naprawy. Na dowrze -10 a ja siedze i wykręcam fotel. Bo po co mi podgrzewanie jak zrobi sie juz ciepło
Potrzebne będą nam:
– elektroniczny miernik napięcia
– lutownica
– klucze nasadkowe
– cienka rurka termokurczliwa
– kawałek kabla
Zaczynamy więc od początku
Z tyłu fotela zdejmujemy osłonę, trzyma się na 4 "klipsach". Trzeba ją poprostu mocno wyszarpnąć. Naszym oczom ukazuje sie biała, dwupinowa kostka (foto poniżej). Dzięki niej będziemy mogli sprawdzić czy uszkodzona jest mata oparcia czy siedziska. Maty oparcia i siedziska połączone są szeregowo, wystarczy wiec chwile pomyśleć w które kable się wpiąć żeby sprawdzić oparcie, a w które aby sprawdzić siedzisko. Gdzie nie ma obwodu tam rozbieramy U mnie uszkodzone było siedzisko.
W przedniej części siedziska, od spodu, odkręcamy dwie duże śruby mocujące je do stelażu fotela. W tym samym miejscu zdejmujemy 4 opaski z miedzianego drutu trzymające poszycie fotela. Ściągamy ostrożnie tapicerkę i mamy już dostęp do maty grzewczej. U mnie od razu było widać gdzie sie spaliło
Szukamy kawałka takiego samego kabla i po prostu wlutowujemy odpowiedniej długości odcinek w miejsce spalenia. Luty izolujemy rurką termokurczliwą. To ważne, niezaizolowane lutowania będą palić piankę. Teraz ponownie mierzymy przewodnictwo mat grzewczych poprzez główną kostkę fotela. Powinno działać na 100%, spalenie mogło nastąpić tylko w jednym miejscu. Tak wyglądało po naprawie.
Składamy wszystko tak jak rozbieraliśmy, stawiamy fotel w aucie, wpinamy wtyczkę i sprawdzamy czy grzeje.
Mam nadzieje że komuś się toto przyda
Pozdrawiam!
W pierwszej chwili pomyślałem ze to rzecz nie do naprawienia, wydawało mi sie ze trzeba rozpruwać cały fotel zeby sie tam dostać. Ale z drugiej strony czekałem na to tak długo i poświęciłem na montaż wszystkich części tyle czasu że w desperacji zabrałem sie za próbe naprawy. Na dowrze -10 a ja siedze i wykręcam fotel. Bo po co mi podgrzewanie jak zrobi sie juz ciepło
Potrzebne będą nam:
– elektroniczny miernik napięcia
– lutownica
– klucze nasadkowe
– cienka rurka termokurczliwa
– kawałek kabla
Zaczynamy więc od początku
Z tyłu fotela zdejmujemy osłonę, trzyma się na 4 "klipsach". Trzeba ją poprostu mocno wyszarpnąć. Naszym oczom ukazuje sie biała, dwupinowa kostka (foto poniżej). Dzięki niej będziemy mogli sprawdzić czy uszkodzona jest mata oparcia czy siedziska. Maty oparcia i siedziska połączone są szeregowo, wystarczy wiec chwile pomyśleć w które kable się wpiąć żeby sprawdzić oparcie, a w które aby sprawdzić siedzisko. Gdzie nie ma obwodu tam rozbieramy U mnie uszkodzone było siedzisko.
W przedniej części siedziska, od spodu, odkręcamy dwie duże śruby mocujące je do stelażu fotela. W tym samym miejscu zdejmujemy 4 opaski z miedzianego drutu trzymające poszycie fotela. Ściągamy ostrożnie tapicerkę i mamy już dostęp do maty grzewczej. U mnie od razu było widać gdzie sie spaliło
Szukamy kawałka takiego samego kabla i po prostu wlutowujemy odpowiedniej długości odcinek w miejsce spalenia. Luty izolujemy rurką termokurczliwą. To ważne, niezaizolowane lutowania będą palić piankę. Teraz ponownie mierzymy przewodnictwo mat grzewczych poprzez główną kostkę fotela. Powinno działać na 100%, spalenie mogło nastąpić tylko w jednym miejscu. Tak wyglądało po naprawie.
Składamy wszystko tak jak rozbieraliśmy, stawiamy fotel w aucie, wpinamy wtyczkę i sprawdzamy czy grzeje.
Mam nadzieje że komuś się toto przyda
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 9 sty 2010, 18:31 przez Setritus, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 lut 2009, 12:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
dyszel85 napisał(a):gratuluję samozaparcia i upartości w dążeniu do celu
coż mogę dodać
zakładałem, że dasz radę od samego początku
– ja zostawiam to na przyszły rok, jak wiesz u mnie bedzie wszystko od zera
– dziwne, że niema elektryki w tym fotelu tzn. ustawienia siedziska
łysy83 napisał(a):A nie wiecie jak wygląda montaż takich mat od podstaw? Chodzi mi o to,żeby zrobić ogrzewanie <> .
da sie na pewno, więcej tylko rozkręcania i zdjąć trzeba całe obszycie. ale zrobić da się wszystko
ADHD napisał(a):dziwne, że niema elektryki w tym fotelu tzn. ustawienia siedziska
Owszem dziwne, ale wygląda na to że nie mam nawet wiązki do elektrycznego sterowania fotelami.
W fotelu pasażera mam z 6 pinowej kostki wykorzystane tylko dwa piny i w kostce idącej z podłogi są wykorzystane też tylko te same dwa piny. Wniosek z tego taki ze wiązka jest tylko do podgrzewania.
No chyba że jeden z tych dwóch przewodów to plus, masa jest ze śrub fotela i tyle wystarczy dla silników fotela. Drugi przewód musiałby być w takim razie masowym sterowaniem podgrzewania. W takim ustawieniu miałoby to sens, aż z ciekawości jutro sprawdze czy podgrzewanie sterowane jest masą czy plusem
- Od: 22 lut 2009, 12:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Setritus napisał(a):więcej tylko rozkręcania i zdjąć trzeba całe obszycie
rozbieranie mam opanowane,chodzi mi akurat o to co mi będzie potrzebne oprócz mat grzewczych,jakiś potencjometr itp.?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 19:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
na allegro masz gotowe zestqwy montażowe
http://www.allegro.pl/item870888718_pod ... f_vat.html
drogie to jak cholera, za za nieco wiecej kupiłem komplet podgrzewanych foteli wraz z kanapą i boczkami.
w zestawie z allegro masz włączniki regulujące itd. Jakbys decydował sie na taki zestaw to nie musisz dokupywać juz nic. Jednak jeśli masz tylko maty grzewcze to musisz wtedy zaopatrzyć się we włączniki oraz tak jak powiedziałeś potemcjometry.
tak czy owak polecam kupno nowych foteli, taniej wyjdzie :p
http://www.allegro.pl/item870888718_pod ... f_vat.html
drogie to jak cholera, za za nieco wiecej kupiłem komplet podgrzewanych foteli wraz z kanapą i boczkami.
w zestawie z allegro masz włączniki regulujące itd. Jakbys decydował sie na taki zestaw to nie musisz dokupywać juz nic. Jednak jeśli masz tylko maty grzewcze to musisz wtedy zaopatrzyć się we włączniki oraz tak jak powiedziałeś potemcjometry.
tak czy owak polecam kupno nowych foteli, taniej wyjdzie :p
- Od: 22 lut 2009, 12:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
- Od: 22 lut 2009, 12:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Witam,
zachęcony fotorelacją. Postanowiłem mojej Madzi też naprawić podgrzewanie foteli. Wymontowałem oba. W fotelu kierowcy uszkodzony jest bezpiecznik termiczny, kupię go i wymienię mam nadzieję że będzie działać.
Natomiast z fotelem pasażera mam problem....Wyglada że wszystko jest ok. Nie widać żadnych przepalonych drucików w macie. Sprawdzam miernikiem oporność na wtyczce i jest przepływ prądu....może jest za mała oporność bo gdzieś jest zwarcie. Może ktoś wie jaka powinna być Albo jakieś inne pomysły dlaczego fotel nie grzeje?? ...Na kostce pod fotelem oczywiście jest napięcie....
Będę wdzięczny za podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić...
zachęcony fotorelacją. Postanowiłem mojej Madzi też naprawić podgrzewanie foteli. Wymontowałem oba. W fotelu kierowcy uszkodzony jest bezpiecznik termiczny, kupię go i wymienię mam nadzieję że będzie działać.
Natomiast z fotelem pasażera mam problem....Wyglada że wszystko jest ok. Nie widać żadnych przepalonych drucików w macie. Sprawdzam miernikiem oporność na wtyczce i jest przepływ prądu....może jest za mała oporność bo gdzieś jest zwarcie. Może ktoś wie jaka powinna być Albo jakieś inne pomysły dlaczego fotel nie grzeje?? ...Na kostce pod fotelem oczywiście jest napięcie....
Będę wdzięczny za podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić...
- Od: 13 paź 2009, 21:06
- Posty: 5
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF 2,0 V6
Witam mam mały problem z grzanymi fotelami w mojej madzi. Mianowicie fotel kierowcy grzeje tylko w połowie, afotel pasażera wcale. Co może być powodem?
- Od: 19 sty 2012, 12:14
- Posty: 4
- Skąd: Trzemeszno
- Auto: xedos6 2.0 v6
Ten post został usunięty
przez plotka1990 27 lut 2012, 20:57.
Dzieki postaram sie to sprawdzic...
- Od: 19 sty 2012, 12:14
- Posty: 4
- Skąd: Trzemeszno
- Auto: xedos6 2.0 v6
Setritus mógłbyś poprawić tą fotorelacje ? Bo mi sie fotki nie wyświetlają:(
Też chętnie bym coś takiego pomodził ale nie wiem jakie maty dobrać:(
A można zainstalować bez żadnego rzeźbienia taki przełącznik jak ma Astra Bertone? z regulacją (1,2,3,4,5)
Też chętnie bym coś takiego pomodził ale nie wiem jakie maty dobrać:(
A można zainstalować bez żadnego rzeźbienia taki przełącznik jak ma Astra Bertone? z regulacją (1,2,3,4,5)
Mazda 323F (BA) V6 GT !
zdjęcia się przedawniły, były zamieszczone na jakimś tandetnym portalu, autor musiałby je jeszcze raz wgrać
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 17:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6