Naprawa maty grzewczej w fotelach (FOTORELACJA)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Setritus » 9 sty 2010, 18:15

Blisko 2 miesiące kompletowałem części do złożenia podgrzewania foteli. Gdy już w końcu wszystko było podłączone, jak na ironię działał tylko fotel pasażera. To nie on jest mi do szczęścia potrzebny. Sprawdziłem wszystko od nowa, robione przeze mnie połączenia były okej, wziąłem się więc za sprawdzanie przewodnictwa całej maty grzewczej fotela i ręce mi opadły kiedy okazało sie że nie ma obwodu zamkniętego.

W pierwszej chwili pomyślałem ze to rzecz nie do naprawienia, wydawało mi sie ze trzeba rozpruwać cały fotel zeby sie tam dostać. Ale z drugiej strony czekałem na to tak długo i poświęciłem na montaż wszystkich części tyle czasu że w desperacji zabrałem sie za próbe naprawy. Na dowrze -10 a ja siedze i wykręcam fotel. Bo po co mi podgrzewanie jak zrobi sie juz ciepło ;)

Potrzebne będą nam:
– elektroniczny miernik napięcia
– lutownica
– klucze nasadkowe
– cienka rurka termokurczliwa
– kawałek kabla

Zaczynamy więc od początku
Obrazek


Z tyłu fotela zdejmujemy osłonę, trzyma się na 4 "klipsach". Trzeba ją poprostu mocno wyszarpnąć. Naszym oczom ukazuje sie biała, dwupinowa kostka (foto poniżej). Dzięki niej będziemy mogli sprawdzić czy uszkodzona jest mata oparcia czy siedziska. Maty oparcia i siedziska połączone są szeregowo, wystarczy wiec chwile pomyśleć w które kable się wpiąć żeby sprawdzić oparcie, a w które aby sprawdzić siedzisko. Gdzie nie ma obwodu tam rozbieramy ;) U mnie uszkodzone było siedzisko.
Obrazek


W przedniej części siedziska, od spodu, odkręcamy dwie duże śruby mocujące je do stelażu fotela. W tym samym miejscu zdejmujemy 4 opaski z miedzianego drutu trzymające poszycie fotela. Ściągamy ostrożnie tapicerkę i mamy już dostęp do maty grzewczej. U mnie od razu było widać gdzie sie spaliło ;)
Obrazek
Obrazek


Szukamy kawałka takiego samego kabla i po prostu wlutowujemy odpowiedniej długości odcinek w miejsce spalenia. Luty izolujemy rurką termokurczliwą. To ważne, niezaizolowane lutowania będą palić piankę. Teraz ponownie mierzymy przewodnictwo mat grzewczych poprzez główną kostkę fotela. Powinno działać na 100%, spalenie mogło nastąpić tylko w jednym miejscu. Tak wyglądało po naprawie.
Obrazek


Składamy wszystko tak jak rozbieraliśmy, stawiamy fotel w aucie, wpinamy wtyczkę i sprawdzamy czy grzeje.
Mam nadzieje że komuś się toto przyda ;)
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 9 sty 2010, 18:31 przez Setritus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez dyszel » 9 sty 2010, 18:27

gratuluję samozaparcia i upartości w dążeniu do celu, niech mod czym prędzej dopnie to do fotorelacji ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Kurz » 9 sty 2010, 20:32

spoko dobra fotorelacja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2009, 10:47
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos 6

Postprzez łysy83 » 9 sty 2010, 22:31

A nie wiecie jak wygląda montaż takich mat od podstaw? Chodzi mi o to,żeby zrobić ogrzewanie <dupa> .
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez ADHD » 9 sty 2010, 22:34

dyszel85 napisał(a):gratuluję samozaparcia i upartości w dążeniu do celu

coż mogę dodać
zakładałem, że dasz radę od samego początku

– ja zostawiam to na przyszły rok, jak wiesz u mnie bedzie wszystko od zera
– dziwne, że niema elektryki w tym fotelu tzn. ustawienia siedziska
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Setritus » 10 sty 2010, 00:10

łysy83 napisał(a):A nie wiecie jak wygląda montaż takich mat od podstaw? Chodzi mi o to,żeby zrobić ogrzewanie <> .

da sie na pewno, więcej tylko rozkręcania i zdjąć trzeba całe obszycie. ale zrobić da się wszystko ;)

ADHD napisał(a):dziwne, że niema elektryki w tym fotelu tzn. ustawienia siedziska

Owszem dziwne, ale wygląda na to że nie mam nawet wiązki do elektrycznego sterowania fotelami.
W fotelu pasażera mam z 6 pinowej kostki wykorzystane tylko dwa piny i w kostce idącej z podłogi są wykorzystane też tylko te same dwa piny. Wniosek z tego taki ze wiązka jest tylko do podgrzewania.

No chyba że jeden z tych dwóch przewodów to plus, masa jest ze śrub fotela i tyle wystarczy dla silników fotela. Drugi przewód musiałby być w takim razie masowym sterowaniem podgrzewania. W takim ustawieniu miałoby to sens, aż z ciekawości jutro sprawdze czy podgrzewanie sterowane jest masą czy plusem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez łysy83 » 10 sty 2010, 08:42

Setritus napisał(a):więcej tylko rozkręcania i zdjąć trzeba całe obszycie

rozbieranie mam opanowane,chodzi mi akurat o to co mi będzie potrzebne oprócz mat grzewczych,jakiś potencjometr itp.?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Setritus » 10 sty 2010, 10:54

na allegro masz gotowe zestqwy montażowe
http://www.allegro.pl/item870888718_pod ... f_vat.html
drogie to jak cholera, za za nieco wiecej kupiłem komplet podgrzewanych foteli wraz z kanapą i boczkami.

w zestawie z allegro masz włączniki regulujące itd. Jakbys decydował sie na taki zestaw to nie musisz dokupywać juz nic. Jednak jeśli masz tylko maty grzewcze to musisz wtedy zaopatrzyć się we włączniki oraz tak jak powiedziałeś potemcjometry.

tak czy owak polecam kupno nowych foteli, taniej wyjdzie ;) :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 10 sty 2010, 10:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez MazDarek » 11 sty 2010, 10:42

Dodałem do fotorelacji. Gratuluję uporu w walce z fotelami <spoko>
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 14:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez Adam626GD » 24 sty 2010, 14:35

Zakładałem podgrzewane fotele do zwykłego fotela. Troche jest z tym roboty, ale działa miło

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Balandis » 24 lis 2010, 13:56

Witam,

zachęcony fotorelacją. Postanowiłem mojej Madzi też naprawić podgrzewanie foteli. Wymontowałem oba. W fotelu kierowcy uszkodzony jest bezpiecznik termiczny, kupię go i wymienię mam nadzieję że będzie działać.

Natomiast z fotelem pasażera mam problem....Wyglada że wszystko jest ok. Nie widać żadnych przepalonych drucików w macie. Sprawdzam miernikiem oporność na wtyczce i jest przepływ prądu....może jest za mała oporność bo gdzieś jest zwarcie. Może ktoś wie jaka powinna być ?? Albo jakieś inne pomysły dlaczego fotel nie grzeje?? ...Na kostce pod fotelem oczywiście jest napięcie....
Będę wdzięczny za podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić...
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 21:06
Posty: 5
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF 2,0 V6

Postprzez plotka1990 » 27 lut 2012, 14:55

Witam mam mały problem z grzanymi fotelami w mojej madzi. Mianowicie fotel kierowcy grzeje tylko w połowie, afotel pasażera wcale. Co może być powodem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2012, 12:14
Posty: 4
Skąd: Trzemeszno
Auto: xedos6 2.0 v6

Postprzez sebek-71 » 27 lut 2012, 20:30

Powodem mogą być maty grzewcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

PostTen post został usunięty przez plotka1990 27 lut 2012, 20:57.

Postprzez plotka1990 » 27 lut 2012, 20:59

Dzieki postaram sie to sprawdzic...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2012, 12:14
Posty: 4
Skąd: Trzemeszno
Auto: xedos6 2.0 v6

Postprzez D@m$on » 7 sty 2013, 21:11

Setritus mógłbyś poprawić tą fotorelacje ? Bo mi sie fotki nie wyświetlają:(
Też chętnie bym coś takiego pomodził ale nie wiem jakie maty dobrać:(
A można zainstalować bez żadnego rzeźbienia taki przełącznik jak ma Astra Bertone? z regulacją (1,2,3,4,5)
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 22:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Postprzez Xedo_more » 6 cze 2013, 13:43

Panowie, ile wynosi ( powinna wynosić ) oporność ele. w oryginalnych matach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 18:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez opc12 » 2 lis 2013, 18:40

Nie wiem czy tylko ja tak mam ale nie widzę zdjęć autora postu ;( a na dworze coraz zimniej i w pupę zimno chyba będzie druga zime.. ;/
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2012, 15:59
Posty: 29
Skąd: Elgiszewo
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 19:22

zdjęcia się przedawniły, były zamieszczone na jakimś tandetnym portalu, autor musiałby je jeszcze raz wgrać
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6