Klimatyzacja – gdzie jest zawór serwisowy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widlak » 19 lip 2009, 21:05

Witam.
Moja klima była długo nie urzywana i wiadomo co się stało.
Mam dotęp do urządzeń i czynników chłodniczych i chętnie bym nabił sam klimatyzacje.
Tylko nie wiem gdzie w x6 jest zawór serwisowy instalacji. Czy ktoś wie? Czy robi się to w inny sposób. Ale z tego co wiem większość ukłądów chłodniczych ma taki zawór chociażby dla wygody serwisu. Proszę także o informację o ewentualnej ilości czynnika pi razy drzwi.
Pozdrawiam.
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 18:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez steven » 20 lip 2009, 11:23

725gr +– 25 gr czynnika, przy napełnianiu wlałbym ok. 20 gr oleju, próżnia powinna się utworzyć po 10-12 minutach w zależności od sprężarki...
a jeżeli chodzi o złącza to będą one na wężach, prawdopodobnie po stronie pasażera :D, musisz przejrzeć je i poszukać, powinny być 2 :) i pod 2 powinieneś się podłączyć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez widlak » 20 lip 2009, 12:57

Mógłbyś jakiś prosty schemat poglądowy bo czegoś nie rozumiem. Mam rozpiąć układ i połączyć się pompą próżniową do dwóch stron o to chodzi?
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 18:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez steven » 20 lip 2009, 14:24

widlak ściągnij sobie ze strony boscha instrukcje do obsługi maszyny do nabijania klimatyzacji :) jeżeli chcesz zrobić jak należy i masz do niej dostęp i czas to nic trudnego :)
a tak w dwóch słowach:
1) znajdujesz zaworki
2) podłącasz szybkozłączki
3) ustawiasz maszynę na recykling, próżnię 13 minut, srawdzenie szczelności 4, wprowadzenie oleju 20gr., wprowadzenie czynnika 720 gram. idziesz na papierosa, wracasz po 20 minutach, na wydruku wszystko będzie, cały cykl maszyna robi automaycznie :) jak wszystko było ok, cieszysz się chłodem, jak nie spis ciśniania po napełnieniu na wyłączonej i włączonej klimatyzacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez radost » 20 lip 2009, 16:14

Jeden zaworek jest w okolicach rozrządu (strona pasażera) na jednym z przewodów idących w kierunku ściany grodziowej, wymiennika. Drugi jest ukryty pod czarnymi osłonami które trzymają się na "zapinkach" (te w okolicy zamka maski, zaraz za grilem). Obydwa zaworki mają na ogół zielone kapselki, zatyczki.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez steven » 20 lip 2009, 17:06

radost napisał(a):Obydwa zaworki mają na ogół zielone kapselki, zatyczki.

o właśnie, dobrze, że to powiedziałeś :) nawet wszystkie Japońce oryginalnie mają zielone z oringami, spisują się rewelacyjnie, nie wiem jak oni to zrobili, ale to utrzymuje ciśnienie, nawet gdy sam zaworek niedomaga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6