Strona 1 z 1

Dziwne działanie automatycznej klimatyzacji

PostNapisane: 28 lut 2009, 01:02
przez kamilwarka
Panowie!
Jest temat do ogarniecia: Xedos 6 2.0V6 99r. Problem dotyczy ogrzewania. Pokonuje jednorazowe trasy ok 60km. Po ok 5-7 km silnik jest zagrzany. Ustawiam temp 22stopnie, poziom nadmuchu na 2, cieplo sie robi wewnatrz autka i jest fajnie i tak sobie lece srednia predkoscia nie przekraczajac 100-120km/h... po ok 35-45min jazdy badz pokonaniu ok40km z nawiewow zaczyna dmuchac coraz chlodniejsze powietrze. Podkrecam temp o kilka stopni wyzej powiedzmy na 27stopni i znowu dmucha cieplym powietrzem. Wskaznik temp plynu chlodniczego ani drgnie. Termostat niedawno wymienilem na japonski jak dobrze pamietam zaplacilem ok70pln (podobno jeden z lepszych) Niby usterka nie jest uciazliwa... ale strasznie mnie takie glupoty cisnieniuja i nie daja spokoju. Jesli ktos ma jakies pomysly... prosze o info.

PostNapisane: 28 lut 2009, 01:09
przez Mev
Auto się nagrzewa, a klimatronik starając się utrzymać temperaturę zadaną przez Ciebie musi wprowadzić do kabiny trochę zimnego powietrza. Tak, aby cały czas utrzymać zadane 22 stopnie.

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:33
przez kamilwarka
Hmmm... Wydaje mi sie ze tak powinno byc gdyby przelacznik nawiewu byl ustawiony na tryb AUTO (w tej sytuacji utrzymywanie zadanych 22stopni byloby na miejscu)... a w przypadku ustawienia sily nawiewu na 1, 2 lub 3-ci stopien spodziewalem sie ze przez caly czas bedzie podawana ta sam temperatura.
Rozumiem ze bledne jest moje myslenie i wszystko z autkiem OK?

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:41
przez Mev
kamilwarka napisał(a):Rozumiem ze bledne jest moje myslenie i wszystko z autkiem OK?

Wydaje mi się, że tak – ale niech się jeszcze wypowie ktoś kto ma klimatronik, ja mam u siebie manualną klimę, a w drugim aucie klimatronik w zdecydowanie bardziej rozbudowanej formie, więc pewności nie mam...

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:43
przez MazDarek
kamilwarka napisał(a):Hmmm... Wydaje mi sie ze tak powinno byc gdyby przelacznik nawiewu byl ustawiony na tryb AUTO

Jeśli ustawisz na auto to dodatkowo elektronika będzie "kombinować" gdzie dmuchnąć i z jakim natężeniem. Jeśli ustawisz na 1,2 lub 3 wówczas jest utrzymywana tylko temperatura ustawiona przez Ciebie i będzie tak jak napisał Mev.

kamilwarka, przypominam o stosowani się do regulaminu pisania na forum w kwestii nazewnictwa tematów –> Regulamin. W przypadku jeśli nie poprawisz tematu, będę zmuszony przenieść go do kosza.

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:53
przez sq2jul
MazDarek napisał(a):
kamilwarka napisał(a):Hmmm... Wydaje mi sie ze tak powinno byc gdyby przelacznik nawiewu byl ustawiony na tryb AUTO

Jeśli ustawisz na auto to dodatkowo elektronika będzie "kombinować" gdzie dmuchnąć i z jakim natężeniem. Jeśli ustawisz na 1,2 lub 3 wówczas jest utrzymywana tylko temperatura ustawiona przez Ciebie i będzie tak jak napisał Mev.

kamilwarka, przypominam o stosowani się do regulaminu pisania na forum w kwestii nazewnictwa tematów –> Regulamin. W przypadku jeśli nie poprawisz tematu, będę zmuszony przenieść go do kosza.


AFAIK jak masz ustawione pokretla w zakresie 1-3 to powinna dmuchac caly czas z powietrze z temp ustawiona na pokretle przez Ciebie. Pozycja 'auto' pownna sterowac nawiewem – wlaczac/wylaczac i ustawiac moc w taki sposob, aby trzymac ustalona przez ciebie temp. – czyli jak jest za zimno dogrzewa, jak za cieplo to wieje chlodniejszym powietrzem.

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:56
przez kamilwarka
Od kombinowania gdzie dmuchnac to jest chyba przycisk AUTO, a suwak powinien byc odpowiedzialny jedynie za temperature.
Daj Darku jeszcze wskazowke gdzie popelnilem blad przy zakladaniu tematu. Dopiero zaczynam aktywnie korzystac z dobrodziejstwa forum... stad moj blad.

PostNapisane: 28 lut 2009, 19:59
przez kamilwarka
sq2jul
Potwierdzasz moje przypuszczenia... ale co dalej.... co moze byc przyczyna opisanych przeze mnie anomali???

PostNapisane: 28 lut 2009, 20:43
przez MazDarek
sq2jul napisał(a):AFAIK jak masz ustawione pokretla w zakresie 1-3 to powinna dmuchac caly czas z powietrze z temp ustawiona na pokretle przez Ciebie.

Dokładnie rzecz ujmując, dmucha powietrze aby utrzymać zadana przez Ciebie temperaturę. Może się zdarzyć, że automat "stwierdzi", ze temperatura jest za wysoka i wtedy będzie dmuchał chłodne aby wyrównać (kilka razy zdarzyło mi się, że sam włączył klimę). W pozycji 1,2 i 3 odbywa się to z siłą ustawioną przez Ciebie. W pozycji auto elektronika sama dobiera siłę nawiewu.
Co do tego kiedy elektronika decyduje gdzie ma dmuchać to dzieje się to gdy wciśniesz przycisk "auto" na panelu. Tak to działa u mnie.

kamilwarka, temat w dziale warsztatowym powinien być napisany według poniższego schematu:
Temat: Opis problemu.
Temat opcjonalny: model, rodzaj silnika i rocznik
Temat możesz poprawić używając przycisku "zmień" który znajduje się w prawym górnym rogu Twojego pierwszego postu.

PostNapisane: 1 mar 2009, 08:23
przez kamilwarka
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. W tym temacie nie mam pytan.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 mar 2009, 02:47
przez mihu82
W moim aucie uważam że klimatronik również nie zachowuje się normalnie.Gdy silnik jest ciepły,jest zima, nawiew mam ustawiony na 1,2 lub3 a temp na pokrętle na 22,23 itd to i tak wali chłodnym powietrzem, dopiero jak zrobię temp na max to wieje ciepłym,bardzo ciepłym...
obawiam się że mam walnięty sterownik od klimatronika. Chyba że to normalne zachowanie... ale jeśli tak to moze mi je ktoś wytłumaczyć?? Miałem passata B5 i tam klimatronik miał wyświetlacz i wszycho było przejrzyste...

PostNapisane: 18 mar 2009, 15:31
przez radost
Dwa pytanka w temacie klimatronika w xedosie...
1) Jak dokładnie działa po wciśnięciu "auto"? Czy to narmalne, że samoczynnie przełącza nawiewy w tym trybie?
2) Kiedy na tylną szybę idzie nawiew? Co wcisnąć?

PostNapisane: 18 mar 2009, 15:55
przez sq2jul
radost napisał(a):Dwa pytanka w temacie klimatronika w xedosie...
1) Jak dokładnie działa po wciśnięciu "auto"? Czy to narmalne, że samoczynnie przełącza nawiewy w tym trybie?
2) Kiedy na tylną szybę idzie nawiew? Co wcisnąć?


1) tak to normalne – komputer sam wybiera gdzie 'dmuchnac'
2) Nie wiem szczerze mowiac, ale wydaje mi sie, ze jak wlaczysz ogrzewanie tylnej szyby

PostNapisane: 18 mar 2009, 17:59
przez kamilwarka
Szczerze mowiac... demontowalem kiedys tylna polke w celu podlozenia gabek (wyciszenie plasticzkow) iii nie widzialem tam zadnych wlotow powietrza. Wedlug mnie na tylna szybe nie ma nawiewu.

PostNapisane: 18 mar 2009, 18:45
przez radost
No wyloty to ewidentnie są...

PostNapisane: 18 mar 2009, 18:51
przez Soluks
radost napisał(a):2) Kiedy na tylną szybę idzie nawiew? Co wcisnąć?


te wloty są bardziej od estetyki niż od spełniania funkcji nawiewów – żaden samochód nie ma nawiewu na tylną szybę (przynajmniej nie spotkałem się z takowym). masz tylko podgrzewanie elektryczne i to zazwyczaj wystarcza...

PostNapisane: 19 mar 2009, 08:20
przez kamilwarka
W pelni zgadzam sie z Soluksem.