Strona 1 z 3

Ogrzewanie tylnej szyby – problemy, pytania, awarie GD

PostNapisane: 16 lis 2004, 00:51
przez guinness77
Mam uszkodzone ścieżki grzewcze (ponad połowę), czy jest możliwość naprawy? Czy lepiej szukać używanej szyby w dobrym stanie? Może ktoś ma do MX6-ki?

PostNapisane: 16 lis 2004, 08:58
przez cobrajas
kiedyś móej ojciec próbował takie ścieżki kleić... Kupywał specjalne kleje do tych ścieżek ale jakoś się to kończyło porażką. Było to kilka lat temu więc dzisiąj może jest juz jakaś lepsza technologia... Popytaj może u tych co szyby kleją albo w sklepach auto-moto

pozdro /ks/

PostNapisane: 16 lis 2004, 12:47
przez adam626
Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku

samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby

PostNapisane: 16 lis 2004, 17:52
przez Koval
w 100% zgadzam się z Adamem626, niedawno to robiłem, wszystko działa i ładnie wygląda :D

PostNapisane: 17 lis 2004, 02:40
przez nightcomer
zrobiłbyś to przy okazji adam626 u mnie?
mam przerwę zlokalizowaną...
jedna ścieżka, uszkodzenie mechaniczne.

PostNapisane: 17 lis 2004, 11:50
przez qqryq
Adam 626 – naprawde profesjonalne opisanie naprawy usterki, czy nie planujesz pisac poradnikow, ja to bym sie meczyl z cienkim pezelkiem <glupek> , a pomysl z tasma super. Jesli bede mial takie problemy to na 100 proc skorzystam z tej rady. a tak na marginesie czy te scierzki sa miedziane ? bo tak sie kiedys zastanawialem czy ich po prostu nie lutowac bardzo slabiutka lutownica. Pozdrawiam

PostNapisane: 17 lis 2004, 20:22
przez Redoo
no no Adam 626 szacuneczek ;)

PostNapisane: 18 lis 2004, 16:24
przez adam626
możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany

scieżki wykonywane są różnymi metodami
przeważnie sitodrukiem nakładana jest pasta która po utwardzeniu
w UV lub wysokiej temperaturze zlewa się w scieżki
lutowanie raczej nie będzie skuteczne
bo skład scieżki nie jest dobrze lutowalny a rozgrzenie miejsca spojenia do temperatury gwarantującej że nie bedzie to zimny lut może doprowadzić do pęknięcia szyby

PostNapisane: 19 lis 2004, 06:51
przez nightcomer
adam626 napisał(a):możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany
Jeżeli to do mnie, to polecam się przy okazji jakiegoś spota.
Chciałbym się też przyjrzeć działaniu twojej AC... ale to po zimie...

PostNapisane: 21 lis 2004, 09:11
przez LUP
Bardzo dobry sposób Adama – sprawdzony – jak ktoś kiedyś silikonował łazienkę to wie o co chodzi ;) Pozdro. <jupi>

PostNapisane: 21 lis 2004, 19:03
przez Plastus
Są specjalne hmm. "środki" do łączenia przerwanych ścieżek ogrzewania. Szukać ich trzeba w motoryzacyjnych, marketach albo... w sklepach z elektroniką, bo są używane m.in. przez overlockerów do łączenia mostków w Athlonach.

PostNapisane: 9 gru 2004, 00:25
przez guinness77
Mam. Kupiłem, zrobiłem i skutek 50% jest <lol> inne ścieżki są tak walnięte, że nie ma sensu walczyć, a ponadto górna część grzeje, a do dolnych ścieżek diablo ciężko się dostać (żebym miał klapę z tyłu to inna sprawa), zaryzykowałem ręczne nakładanie bez wspomagania taśmami i powiem Wam, że estetycznie wygląda to nawet znośnie, po prostu nakładałem wykałaczką hahaha wyćwiczone łapy elektronika, nie trzęsą się ;) Dzięki za wszelkie sugestie i informacje <nauka>

PostNapisane: 9 gru 2004, 17:42
przez Mazdofon
Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)

Instalacja elektryczna – wyłącznik ogrzewania tylnej szyby

PostNapisane: 5 cze 2005, 11:07
przez mexyk
Pomurzcie ziomalowi. Jeśli byłby ktoś tak uprzejmy i zerknął do swojej GWIAZDY do kosoli pod kierownicą . Potrzebuję podłączyć przełącznik do ogrzewania szyby tylnej, ale nie mam oryginalnej kostki i musze przylutować kabelki, ale nie wiem który ma gdzie iść. Proszę pomóżcie . Dięx

PostNapisane: 5 cze 2005, 13:50
przez es
Troszku sie pogubilem w rozwiazaniach konsoli. Czy u Ciebie wlacznik ogrzewania jest po prawej od zegarow pod wlacznikiem swiatel awaryjnych? Jesli tak, to daj znac. Zrobie fotki i wrzuce na priv.

W-wa pozdrawia Slask i nowego forumowicza i to do tego z GV;)

włącznik

PostNapisane: 5 cze 2005, 17:24
przez mexyk
wyłącznik znajduje się w dolnej konsoli pomiędzy regulacją kierownicy a sterowaniem lusterkami lub pozycją świateł . mamy ten sam model także to jest to.

Pozdro

PostNapisane: 5 cze 2005, 17:26
przez mexyk
Pozdrawiam także " GV żądzi " zwłaszcza na wysokim zawieszeniu

Re: włącznik

PostNapisane: 5 cze 2005, 17:33
przez es
mexyk napisał(a):wyłącznik znajduje się w dolnej konsoli pomiędzy regulacją kierownicy a sterowaniem lusterkami lub pozycją świateł . mamy ten sam model także to jest to.


No to juz zupelnie nie wiem o co chodzi. U mnie w tym miejscu sa (od kierownicy): sciemniac zegarow, potem lampy p. mglowe przednie i tylne, regulacja luster i polozenie lamp. Ogrzewanie mam wysoko, po prawej od zegarow. Chyba nie pomoge.

PostNapisane: 5 cze 2005, 18:34
przez Waluś
es zdaje sie że i ja kiedyś miałem na dole. A obok zegarów była wycieraczka tylnej szyby i spryskiwacz tylnej szyby
a teraz mam tak jak mówisz

PostNapisane: 5 cze 2005, 20:39
przez JACU626
Ja mam tak jak piszesz jak nic nie wymyślisz to w pońdziałem mogę fotke pstryknąć.