Ogrzewanie tylnej szyby – problemy, pytania, awarie GD
Mam uszkodzone ścieżki grzewcze (ponad połowę), czy jest możliwość naprawy? Czy lepiej szukać używanej szyby w dobrym stanie? Może ktoś ma do MX6-ki?
- Od: 13 lis 2004, 20:59
- Posty: 34
- Skąd: Szczecin
- Auto: ------------------------------
kiedyś móej ojciec próbował takie ścieżki kleić... Kupywał specjalne kleje do tych ścieżek ale jakoś się to kończyło porażką. Było to kilka lat temu więc dzisiąj może jest juz jakaś lepsza technologia... Popytaj może u tych co szyby kleją albo w sklepach auto-moto
pozdro /ks/
pozdro /ks/
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku
samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku
samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
zrobiłbyś to przy okazji adam626 u mnie?
mam przerwę zlokalizowaną...
jedna ścieżka, uszkodzenie mechaniczne.
mam przerwę zlokalizowaną...
jedna ścieżka, uszkodzenie mechaniczne.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Adam 626 – naprawde profesjonalne opisanie naprawy usterki, czy nie planujesz pisac poradnikow, ja to bym sie meczyl z cienkim pezelkiem
, a pomysl z tasma super. Jesli bede mial takie problemy to na 100 proc skorzystam z tej rady. a tak na marginesie czy te scierzki sa miedziane ? bo tak sie kiedys zastanawialem czy ich po prostu nie lutowac bardzo slabiutka lutownica. Pozdrawiam

- Od: 22 paź 2004, 12:11
- Posty: 51
- Skąd: warszawa-gdansk
- Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...
możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany
scieżki wykonywane są różnymi metodami
przeważnie sitodrukiem nakładana jest pasta która po utwardzeniu
w UV lub wysokiej temperaturze zlewa się w scieżki
lutowanie raczej nie będzie skuteczne
bo skład scieżki nie jest dobrze lutowalny a rozgrzenie miejsca spojenia do temperatury gwarantującej że nie bedzie to zimny lut może doprowadzić do pęknięcia szyby
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany
scieżki wykonywane są różnymi metodami
przeważnie sitodrukiem nakładana jest pasta która po utwardzeniu
w UV lub wysokiej temperaturze zlewa się w scieżki
lutowanie raczej nie będzie skuteczne
bo skład scieżki nie jest dobrze lutowalny a rozgrzenie miejsca spojenia do temperatury gwarantującej że nie bedzie to zimny lut może doprowadzić do pęknięcia szyby
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jeżeli to do mnie, to polecam się przy okazji jakiegoś spota.adam626 napisał(a):możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany
Chciałbym się też przyjrzeć działaniu twojej AC... ale to po zimie...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Są specjalne hmm. "środki" do łączenia przerwanych ścieżek ogrzewania. Szukać ich trzeba w motoryzacyjnych, marketach albo... w sklepach z elektroniką, bo są używane m.in. przez overlockerów do łączenia mostków w Athlonach.
- Od: 1 maja 2004, 15:28
- Posty: 12
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 D '91
Mam. Kupiłem, zrobiłem i skutek 50% jest
inne ścieżki są tak walnięte, że nie ma sensu walczyć, a ponadto górna część grzeje, a do dolnych ścieżek diablo ciężko się dostać (żebym miał klapę z tyłu to inna sprawa), zaryzykowałem ręczne nakładanie bez wspomagania taśmami i powiem Wam, że estetycznie wygląda to nawet znośnie, po prostu nakładałem wykałaczką
wyćwiczone łapy elektronika, nie trzęsą się
Dzięki za wszelkie sugestie i informacje 



polskie drogi...
- Od: 13 lis 2004, 20:59
- Posty: 34
- Skąd: Szczecin
- Auto: ------------------------------
Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
Pomurzcie ziomalowi. Jeśli byłby ktoś tak uprzejmy i zerknął do swojej GWIAZDY do kosoli pod kierownicą . Potrzebuję podłączyć przełącznik do ogrzewania szyby tylnej, ale nie mam oryginalnej kostki i musze przylutować kabelki, ale nie wiem który ma gdzie iść. Proszę pomóżcie . Dięx
- Od: 4 cze 2005, 09:00
- Posty: 7
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 626 GV `91 2,0
Troszku sie pogubilem w rozwiazaniach konsoli. Czy u Ciebie wlacznik ogrzewania jest po prawej od zegarow pod wlacznikiem swiatel awaryjnych? Jesli tak, to daj znac. Zrobie fotki i wrzuce na priv.
W-wa pozdrawia Slask i nowego forumowicza i to do tego z GV;)
W-wa pozdrawia Slask i nowego forumowicza i to do tego z GV;)
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
mexyk napisał(a):wyłącznik znajduje się w dolnej konsoli pomiędzy regulacją kierownicy a sterowaniem lusterkami lub pozycją świateł . mamy ten sam model także to jest to.
No to juz zupelnie nie wiem o co chodzi. U mnie w tym miejscu sa (od kierownicy): sciemniac zegarow, potem lampy p. mglowe przednie i tylne, regulacja luster i polozenie lamp. Ogrzewanie mam wysoko, po prawej od zegarow. Chyba nie pomoge.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
es zdaje sie że i ja kiedyś miałem na dole. A obok zegarów była wycieraczka tylnej szyby i spryskiwacz tylnej szyby
a teraz mam tak jak mówisz
a teraz mam tak jak mówisz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6