Ogrzewanie tylnej szyby – problemy, pytania, awarie GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez guinness77 » 16 lis 2004, 00:51

Mam uszkodzone ścieżki grzewcze (ponad połowę), czy jest możliwość naprawy? Czy lepiej szukać używanej szyby w dobrym stanie? Może ktoś ma do MX6-ki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez cobrajas » 16 lis 2004, 08:58

kiedyś móej ojciec próbował takie ścieżki kleić... Kupywał specjalne kleje do tych ścieżek ale jakoś się to kończyło porażką. Było to kilka lat temu więc dzisiąj może jest juz jakaś lepsza technologia... Popytaj może u tych co szyby kleją albo w sklepach auto-moto

pozdro /ks/
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez adam626 » 16 lis 2004, 12:47

Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku

samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Koval » 16 lis 2004, 17:52

w 100% zgadzam się z Adamem626, niedawno to robiłem, wszystko działa i ładnie wygląda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez nightcomer » 17 lis 2004, 02:40

zrobiłbyś to przy okazji adam626 u mnie?
mam przerwę zlokalizowaną...
jedna ścieżka, uszkodzenie mechaniczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez qqryq » 17 lis 2004, 11:50

Adam 626 – naprawde profesjonalne opisanie naprawy usterki, czy nie planujesz pisac poradnikow, ja to bym sie meczyl z cienkim pezelkiem <glupek> , a pomysl z tasma super. Jesli bede mial takie problemy to na 100 proc skorzystam z tej rady. a tak na marginesie czy te scierzki sa miedziane ? bo tak sie kiedys zastanawialem czy ich po prostu nie lutowac bardzo slabiutka lutownica. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2004, 12:11
Posty: 51
Skąd: warszawa-gdansk
Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...

Postprzez Redoo » 17 lis 2004, 20:22

no no Adam 626 szacuneczek ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez adam626 » 18 lis 2004, 16:24

możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany

scieżki wykonywane są różnymi metodami
przeważnie sitodrukiem nakładana jest pasta która po utwardzeniu
w UV lub wysokiej temperaturze zlewa się w scieżki
lutowanie raczej nie będzie skuteczne
bo skład scieżki nie jest dobrze lutowalny a rozgrzenie miejsca spojenia do temperatury gwarantującej że nie bedzie to zimny lut może doprowadzić do pęknięcia szyby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez nightcomer » 19 lis 2004, 06:51

adam626 napisał(a):możemy się umówić
zobaczę czy mam jeszcze klej
kiedyś miałem zapas ale od czasu madzi nie używany
Jeżeli to do mnie, to polecam się przy okazji jakiegoś spota.
Chciałbym się też przyjrzeć działaniu twojej AC... ale to po zimie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez LUP » 21 lis 2004, 09:11

Bardzo dobry sposób Adama – sprawdzony – jak ktoś kiedyś silikonował łazienkę to wie o co chodzi ;) Pozdro. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Plastus » 21 lis 2004, 19:03

Są specjalne hmm. "środki" do łączenia przerwanych ścieżek ogrzewania. Szukać ich trzeba w motoryzacyjnych, marketach albo... w sklepach z elektroniką, bo są używane m.in. przez overlockerów do łączenia mostków w Athlonach.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2004, 15:28
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GD 2.0 D '91

Postprzez guinness77 » 9 gru 2004, 00:25

Mam. Kupiłem, zrobiłem i skutek 50% jest <lol> inne ścieżki są tak walnięte, że nie ma sensu walczyć, a ponadto górna część grzeje, a do dolnych ścieżek diablo ciężko się dostać (żebym miał klapę z tyłu to inna sprawa), zaryzykowałem ręczne nakładanie bez wspomagania taśmami i powiem Wam, że estetycznie wygląda to nawet znośnie, po prostu nakładałem wykałaczką hahaha wyćwiczone łapy elektronika, nie trzęsą się ;) Dzięki za wszelkie sugestie i informacje <nauka>
polskie drogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2004, 20:59
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: ------------------------------

Postprzez Mazdofon » 9 gru 2004, 17:42

Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 16:29
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991

Postprzez mexyk » 5 cze 2005, 11:07

Pomurzcie ziomalowi. Jeśli byłby ktoś tak uprzejmy i zerknął do swojej GWIAZDY do kosoli pod kierownicą . Potrzebuję podłączyć przełącznik do ogrzewania szyby tylnej, ale nie mam oryginalnej kostki i musze przylutować kabelki, ale nie wiem który ma gdzie iść. Proszę pomóżcie . Dięx
Początkujący
 
Od: 4 cze 2005, 09:00
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Auto: 626 GV `91 2,0

Postprzez es » 5 cze 2005, 13:50

Troszku sie pogubilem w rozwiazaniach konsoli. Czy u Ciebie wlacznik ogrzewania jest po prawej od zegarow pod wlacznikiem swiatel awaryjnych? Jesli tak, to daj znac. Zrobie fotki i wrzuce na priv.

W-wa pozdrawia Slask i nowego forumowicza i to do tego z GV;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez mexyk » 5 cze 2005, 17:24

wyłącznik znajduje się w dolnej konsoli pomiędzy regulacją kierownicy a sterowaniem lusterkami lub pozycją świateł . mamy ten sam model także to jest to.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2005, 09:00
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Auto: 626 GV `91 2,0

Postprzez mexyk » 5 cze 2005, 17:26

Pozdrawiam także " GV żądzi " zwłaszcza na wysokim zawieszeniu
Początkujący
 
Od: 4 cze 2005, 09:00
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Auto: 626 GV `91 2,0

Postprzez es » 5 cze 2005, 17:33

mexyk napisał(a):wyłącznik znajduje się w dolnej konsoli pomiędzy regulacją kierownicy a sterowaniem lusterkami lub pozycją świateł . mamy ten sam model także to jest to.


No to juz zupelnie nie wiem o co chodzi. U mnie w tym miejscu sa (od kierownicy): sciemniac zegarow, potem lampy p. mglowe przednie i tylne, regulacja luster i polozenie lamp. Ogrzewanie mam wysoko, po prawej od zegarow. Chyba nie pomoge.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 5 cze 2005, 18:34

es zdaje sie że i ja kiedyś miałem na dole. A obok zegarów była wycieraczka tylnej szyby i spryskiwacz tylnej szyby
a teraz mam tak jak mówisz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 5 cze 2005, 20:39

Ja mam tak jak piszesz jak nic nie wymyślisz to w pońdziałem mogę fotke pstryknąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6