Adaptacja świateł z wersji angielskiej
1, 2
witam,
mam problem z ustawieniem światel w moim xedosie. Kupiłem auto naprawione po małej stłuczce, wszystko wygląda bardzo dobrze sensownie naprawione, ale nie przyszło mi do głowy jak się później okazało, że ze wzgledu na koszty oryginalnych używanych lamp sprytny warsztacik wrzucił "piękne" zamienniki z WERSJI ANGIELSKIEJ.
Z tego co się już zoorientowałem różnią się one tylko kształtem przesłony lewa i prawa.
Moje pytanie jest takie:
1) czy bez większej rzeźby można je zamienić stronami (czy są to blaszki mocowane np na wkręty?
2) czy ktoś ma może takie przesłony ze zniszczonych lamp na zbyciu (ewentualnie na sprzedaż)?
Co mogę zrobić proszę o pomoc
mam problem z ustawieniem światel w moim xedosie. Kupiłem auto naprawione po małej stłuczce, wszystko wygląda bardzo dobrze sensownie naprawione, ale nie przyszło mi do głowy jak się później okazało, że ze wzgledu na koszty oryginalnych używanych lamp sprytny warsztacik wrzucił "piękne" zamienniki z WERSJI ANGIELSKIEJ.
Z tego co się już zoorientowałem różnią się one tylko kształtem przesłony lewa i prawa.
Moje pytanie jest takie:
1) czy bez większej rzeźby można je zamienić stronami (czy są to blaszki mocowane np na wkręty?
2) czy ktoś ma może takie przesłony ze zniszczonych lamp na zbyciu (ewentualnie na sprzedaż)?
Co mogę zrobić proszę o pomoc
mazuch
- Od: 7 paź 2005, 21:21
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Xedos 6 KF
czyli jak rozumiem jest to cały element wraz z obsadą żarówki – pytam, bo jeszcze nie rozebrałem, na razie śmigam trochę. Chcę się upewnic co mam kupić co ma być nieuszkodzone w lampach, żeby przełożyć. Mam nadzieje że nie jest to integralna czesc z odbłyśnikiem, bo moje są w niezłej kondycji, aż szkoda. Znowu nie chciałbym rzeźbić, bo niby jak? Odwzorować kształt lewej przysłony w prawej lampie i na odwrót (lutownicą i pilnikiem)?
pozdrawiam
pozdrawiam
mazuch
- Od: 7 paź 2005, 21:21
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Xedos 6 KF
Z tego co pamietam to przeslona nie stanowi stałego elementu obudowy lampy – da się ją odkręcić po zdjęciu klosza i rozebraniu reflektora. Niestety nie jest to tylko "blaszka" ale nieco większy element i nie da się jej odwrócić aby zrobić z niej wersję europejską. Jeśli już mówić i rzeźbieniu to trzeba by odciąć kawałek przesłony (skośny fragment) i przyspawać symetrycznie. Ale czy to aby nie za dużo zachodu? Bo nie wiem czy komuś będzie sie chcialo bawić w spawanie takich aluminiowych drobiazgów.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
ok, dzieki za te info muszę rozważyć zakup uszkodzonych lamp, bo używane ori w dobrym stanie to koszt ok 1000pln. jeżeli chodzi o to co musi być dobre w uszkodzonych – to jak to sprecyzować: " mocowanie żarówki z przesłoną" – czy jest to jeden element?
pozdr
pozdr
mazuch
- Od: 7 paź 2005, 21:21
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Xedos 6 KF
proponuję zapytać o przesłonę w serwisie, pomijając czas oczekiwania to fortuny nie powinno to kosztować (jest to taki element w kształcie litery T, ale jedno ramię jest zcięte, najlepiej jest widoczny, gdy wyjmiesz żarówkę i spojrzysz do wnętrza lampy)
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Najprostszym rozwiązaniem jest np adaptacja soczewek z punto II cała reszta zabiegów może nie dać zaplanowanego efektu.
Na początek trzeba rozkleić lampę za pomocą suszarki. Klej który jest ładnie puści i szkło da się zdemontować
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a89 ... b43789.htm
po zdjęciu szkła trzeba zdjąć oryginalnie zamontowaną soczewkę delikatnie aby nie uszkodzić mocowań
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcb ... 1b43a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/382 ... 6f7b1.html
Następnie należy kupić tanie lampy od punto II i je rozebrać lub same soczewki mogą być od punto,brawy, marei są bardzo dobre jakosciowo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e49 ... 3b4c6.html
Gotową soczewkę trzeba przerobić potrzeba trochę wprawy i cierpliwości oraz dobrego kleju do aluminium. Moze być poksilina a używałem specjalny klej do aluminium. Należy obciąć z oryginalnej soczewki mocowania w sposób pokazany na zdjęciu tak aby pozostały nie połamane. Trzeba obciąć również uchwyty w soczewce z punto można do tego celu zdemontować odbłyśnik zdejmując zapinki. Blaszkę można ciąć nożycami lub brzeszczotem. Aluminium w soczewce z xedosa tylko brzeszczotem lub mini szlifierką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e39 ... cbd5d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ae ... 383fb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b1 ... dd072.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... e6601.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b ... 9e230.html
Dobrze jest wcześnie przed obcięciem mocowań ze starej soczewki zrobić szablon uchwytów z tektury i tak go wyciąć aby nowa soczewka wchodziła i można będzie dokładnie ustawić uchwyty. U mnie nie było to potrzebne bo miałem kilka soczewek z xedosa i mogłem sobie dopasować. Uchwyty ustawiamy za pomocą kartonika tak aby rozstaw się zgadzał oraz aby soczewka była w płaszczyźnie prostopadłej do uchwytów. Jest z tym trochę zabawy ale coś za coś.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72b ... e6f28.html
Tak wygląda przerobiona soczewka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/caa ... 3d73c.html
A tak już zamontowana montowała się idealnie nic nie prężyło itp
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10e ... 710fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/882 ... 9a785.html
Soczewka jest na żarówkę H1 i jest dokładnie taka sama jak oryginalna ale jej odbłyśnik jest szklany co daje jej przewagę. Oryginalny jest plastikowy i u mnie był tak zniszczony że nie dało się go naprawić a lampy świeciły jak w maluchu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/661 ... c6820.html
Składamy w odwrotnej kolejności należy pamiętać aby podjechać na stację diagnostyczną aby ustawić światła. U mnie dały sie ustawić idealnie a diagnosta nie wpadł na to ze coś może być przerobione. Wszystko działa poprawnie a widoczność poprawiła sie diametralnie. W przeciwieństwie do wstawiania xenonów w zwykłe lampy jest to najmniej kolidujące z prawem i mało uciążliwe dla innych użytkowników drogi rozwiązanie.
Całość przerabiałem dwa lata temu i do dziś jest ok nic się nie ukrawało ani nie poluzowało. Trzeba włożyć trochę pracy ale jak maiłam płacić za lampy ok 500 zł za sztukę a i tak ich jakość była by kiepska to wolałem założyć soczewki firmowe valeo koszt ok 70 zł za sztukę plus dwa dni roboty (popołudniami). Dodatkowo zastosowanie soczewki ze szklanym odbłyśnikiem daje nam pewność że za kilka lat lustro nie zmatowieje. W fordzie Mondeo mam przerobione w ten sposób już 3 rok i nic sie nie dzieje.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58a ... 9d3ab.html
Na początek trzeba rozkleić lampę za pomocą suszarki. Klej który jest ładnie puści i szkło da się zdemontować
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a89 ... b43789.htm
po zdjęciu szkła trzeba zdjąć oryginalnie zamontowaną soczewkę delikatnie aby nie uszkodzić mocowań
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcb ... 1b43a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/382 ... 6f7b1.html
Następnie należy kupić tanie lampy od punto II i je rozebrać lub same soczewki mogą być od punto,brawy, marei są bardzo dobre jakosciowo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e49 ... 3b4c6.html
Gotową soczewkę trzeba przerobić potrzeba trochę wprawy i cierpliwości oraz dobrego kleju do aluminium. Moze być poksilina a używałem specjalny klej do aluminium. Należy obciąć z oryginalnej soczewki mocowania w sposób pokazany na zdjęciu tak aby pozostały nie połamane. Trzeba obciąć również uchwyty w soczewce z punto można do tego celu zdemontować odbłyśnik zdejmując zapinki. Blaszkę można ciąć nożycami lub brzeszczotem. Aluminium w soczewce z xedosa tylko brzeszczotem lub mini szlifierką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e39 ... cbd5d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ae ... 383fb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b1 ... dd072.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... e6601.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b ... 9e230.html
Dobrze jest wcześnie przed obcięciem mocowań ze starej soczewki zrobić szablon uchwytów z tektury i tak go wyciąć aby nowa soczewka wchodziła i można będzie dokładnie ustawić uchwyty. U mnie nie było to potrzebne bo miałem kilka soczewek z xedosa i mogłem sobie dopasować. Uchwyty ustawiamy za pomocą kartonika tak aby rozstaw się zgadzał oraz aby soczewka była w płaszczyźnie prostopadłej do uchwytów. Jest z tym trochę zabawy ale coś za coś.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72b ... e6f28.html
Tak wygląda przerobiona soczewka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/caa ... 3d73c.html
A tak już zamontowana montowała się idealnie nic nie prężyło itp
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10e ... 710fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/882 ... 9a785.html
Soczewka jest na żarówkę H1 i jest dokładnie taka sama jak oryginalna ale jej odbłyśnik jest szklany co daje jej przewagę. Oryginalny jest plastikowy i u mnie był tak zniszczony że nie dało się go naprawić a lampy świeciły jak w maluchu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/661 ... c6820.html
Składamy w odwrotnej kolejności należy pamiętać aby podjechać na stację diagnostyczną aby ustawić światła. U mnie dały sie ustawić idealnie a diagnosta nie wpadł na to ze coś może być przerobione. Wszystko działa poprawnie a widoczność poprawiła sie diametralnie. W przeciwieństwie do wstawiania xenonów w zwykłe lampy jest to najmniej kolidujące z prawem i mało uciążliwe dla innych użytkowników drogi rozwiązanie.
Całość przerabiałem dwa lata temu i do dziś jest ok nic się nie ukrawało ani nie poluzowało. Trzeba włożyć trochę pracy ale jak maiłam płacić za lampy ok 500 zł za sztukę a i tak ich jakość była by kiepska to wolałem założyć soczewki firmowe valeo koszt ok 70 zł za sztukę plus dwa dni roboty (popołudniami). Dodatkowo zastosowanie soczewki ze szklanym odbłyśnikiem daje nam pewność że za kilka lat lustro nie zmatowieje. W fordzie Mondeo mam przerobione w ten sposób już 3 rok i nic sie nie dzieje.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58a ... 9d3ab.html
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Jeszce jedno trzeba pamiętać aby przy okazji wytrzeć lustro świateł drogowych.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
arni0000 napisał(a):Najprostszym rozwiązaniem jest np adaptacja soczewek z punto II cała reszta zabiegów może nie dać zaplanowanego efektu.
Czy możesz zrobić zdjęcie lampy gotowej w Twoim Xedosie i pokazać jak to wygląda ostatecznie?
mam pytanie odnośnie tych przesłon pod soczewką a mianowicie w którą strone one mają być ścięte bo ja mam w lewej lampie ścięte na lewą strone a w prawej tez na lewą strone ,czy tak ma być
?
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6