Strona 1 z 1

Złącze STI – jak rozpoznać?

PostNapisane: 11 mar 2008, 17:44
przez Vince
Zabrałem się ostatnio za sprawdzanie kodów błędów. Najpierw poszukałem na forum – nic ciekawego o moim aucie nie znalazłem. Przeczytałem więc artykuł ze strony Mazdaspeed:

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd

Piszą tam: "odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złącze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input)". I tu zaczęły się schody <lol>
Czy mógłby mnie ktoś oświecić gdzie w Xedosie są te złącza? Widzę tylko czarne "pudełko" z napisem DIAGNOSTIC,

Obrazek

ale w przypadku ASB do odczytania kodów potrzebne jest jeszcze złącze STI.

Poza tym, piszą również, że procedura ta ma zastosowanie "w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym".Mimo, że mam ASB, mam konektor TEN w gnieździe:

Obrazek

Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzynią, tzn. zmostkować styki GND i TEN?

PostNapisane: 11 mar 2008, 18:15
przez Paweł
Vince napisał(a):Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzynią

Tak. Zapomnij o STI, bo dotyczy wyłącznie systemu Forda (EEC).

Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission – Engine).

PostNapisane: 11 mar 2008, 19:24
przez Vince
tco_tm napisał(a):Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission – Engine).


Styku TAT u mnie nie ma (patrz: drugie zdjęcie). Chyba, że mam jakieś inne złącze niż opisane w artykule :)

PostNapisane: 12 mar 2008, 14:17
przez Paweł
No fakt, nie spojrzalem. Nie ma TAT, ani FAT... Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).

PostNapisane: 12 mar 2008, 19:20
przez Vince
tco_tm napisał(a):Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).


Czyli postępujemy jak w przypadku auta z manualną skrzynią?
Czy jeśli nie jest tak jak piszesz, można coś popsuć zwierając TEN z GND?

PostNapisane: 12 mar 2008, 23:50
przez waldii
Vince napisał(a):można coś popsuć zwierając TEN z GND?

nie :]

PostNapisane: 14 mar 2008, 00:10
przez Widelec
po spięciu zworką GND i TEN, powinny zacząć (jeśli są) pojawiać się na kontrolce check engine na desce błędy. tak? jak nie na "sucho", to po odpaleniu silnika. tak? dobrze zrozumiałem, czy coś źle robię? bo mi nic nie miga i nie pokazuje, a jakoś mi się wierzyć nie chce że nie miałbym jakiegokolwiek błędu.. :–/

PostNapisane: 14 mar 2008, 00:36
przez waldii
Widelec a masz checka ??Jak nie to dioda i jazda.Nawet jesli nie masz bledow to jak zobisz zworke i przekrecisz stacyjke musi sie na chwile zapalic tak kontrolnie i wtedy dopiero bledy mrygaja

PostNapisane: 14 mar 2008, 09:10
przez Widelec
chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie? mam... zapala mi się tylko jak odpalam na codzień samochód, tak na moment. jak spinam zworką TEN i GND to milczy jak zaklęta – i na zgaszonym i na odpalonym silniku...

PostNapisane: 14 mar 2008, 12:06
przez bazakbal
Widelec napisał(a):chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?

to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.

PostNapisane: 14 mar 2008, 20:09
przez Widelec
bazakbal napisał(a):
Widelec napisał(a):chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?

to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.


bez jaj.... to to nie jest kontrolka która powie mi "Twój silnik się zje*ał – goń do serwisu" ?? <lol>
ale ale, żeby nie było – diodę też próbowałem – bez efektu... milczy jak zaklęta...

PostNapisane: 14 mar 2008, 21:45
przez Vince
bazakbal napisał(a): w xedzie nie masz kontrolki silnika


Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów :D

PostNapisane: 14 mar 2008, 22:07
przez Widelec
Vince napisał(a):Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec

MT :)
czasami sam nie wiem czy to dobrze czy źle... :]

PostNapisane: 21 kwi 2008, 22:43
przez Vince
Vince napisał(a):
bazakbal napisał(a): w xedzie nie masz kontrolki silnika


Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów :D


Okazuje się, że kontrolka HOLD jednak nie pokazuje kodów błędów – przynajmniej w moim aucie ;P
Próbowałem też z diodą – zero efektów. Nie mignęła nawet raz. "Miernik" zmontowałem dobrze, bo dioda świeciła cały czas, jeśli nie było zworki GND-TEN, tzn. był tylko "miernik" wpięty między FEN i +B.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić, żeby w końcu zadziałało? Muszę w końcu się dowiedzieć co mu dolega, bo to chyba nie jest normalne, żeby Xedos 1.6 palił 11l/100km – trasa 90%, miasto 10%, styl jazdy taki, że już spokojniej się nie da :D
Pomocy, Panowie, bo nie zarobię na paliwko !!!!

Widelec napisał(a):
Vince napisał(a):Nie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec

MT :)
czasami sam nie wiem czy to dobrze czy źle... :]


Dobrze, dobrze, nawet bardzo :) Poprzednio miałem Xeda 1.6 z MT i nie ma porównania. Przy wszystkich zaletach AT uważam jednak, że do tego auta, z tym silnikiem AT się nie nadaje. W KF-ie byłoby na pewno o niebo lepiej, ale gdybym miał do wyboru dwa takie same auta: 1 z MT i 1 z AT zawsze wybrałbym to pierwsze <ok>

PostNapisane: 22 kwi 2008, 15:34
przez DymeK
panowie a ma ktoś rozpiskę jak spr bledy w 2.0 v6

PostNapisane: 8 maja 2008, 16:57
przez GrzegorzR
ja dzisiaj zrobiłem test błędów i jak miałem tester w stykach fen i b+ nie działał ale po przeniesieniu i w styki
fbs i b+ wybłyskał mi wszystko. Mówię o xedosie 6 2,0 v6 z manualną skrzynią.
mam też prośbę czujnik wału nr4 który to?