Świecące kontrolki podczas pracy silnika – problem z komputerem ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bebek0 » 16 gru 2007, 21:10

Witam,
Podczas zapalania silnika, po włożeniu kluczyka do stacyjki zapalają sie poszczególne kontrolki (standardowo), mój problem polega natym, że jak juz silnik zapali to kontrolki powinny zgasnąć (tak było dotychczas).
Nawet podczas jazdy jakies 20 minut kontrolki nadal sie swieca (jakby silnik zgasł, ale przeciez pracuje, bo jade...) świecą się ikonki : akumulatorek, kontrola trakcji, hamulec (ABS), poduszka powietrzna, światła.
Jak wlaczylem wycieraczki to pracowały wolniej niz zwykle, czyli wygladało to tak jakby wycieraczki nie dostawały odpowiedzniej "ilości" prądu, lub akumulator nie miał ładowania.
Juz jakis czas temu kilka razy pojawiała sie identyczna sytuacja, ale zwykle świecenie to trwalo krótko i wszystko wracało do normy.
Jesli ktos mial podobny problem i wie gdzie tkwi usterka, prosze o pomoc.
Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez waldii » 16 gru 2007, 21:39

Bebek0 nie pamietam dokladnie ale to chyba padajacy regulator w alternatorze czy sam alternator.Poszukaj na forum,z pewnoscia taki temat juz byl o swiecacych kontrolkach
waldii
 

Postprzez Bebek0 » 16 gru 2007, 23:17

waldii Zdaje sobie sprawe z tego, że podobne tematy były juz na forum, lecz były PODOBNE, nie znalazlem jednak tematu, ktory odpowiada mojemu problemowi, dlatego postanowilem opisac mój problem na forum...
Pozdrawiam !
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez qbass » 16 gru 2007, 23:44

Bebek0 napisał(a): lecz były PODOBNE,

Więc jeśli są podobne, to dopisujesz tam swój problem, a nie zakładasz nowego tematu...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =dyskoteka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =regulator

Pierwsze co sprawdź, to regulator napięcia. Jeśli jest OK, to pewnie padł altek.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Barthek » 17 gru 2007, 09:16

Na 99% jest to wina alternatora – tak samo miałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 11:46

Dzisiaj rano, pojechałem do elektromechanika, podczas jazdy światła świeciły coraz słabiej, nawet kontrolki świeciły słabiej, po jakims czasie przestały dzialac kierunkowskazy, nie dzialały obrotomierz i predkosciomierz, jak dodawalem gazu to wygladalo to tak jakby pompa nie dostarczała odpowiedniej ilości paliwa, lub swiece przerywały...
Wydaje sie, ze rzeczywiscie padł alternator, ale przecież jakby alternator nie ładował to akumulator padłby pewnie po krótkim czasie skoro wczoraj cały dzien i dzisiaj jechałem na zapalonych swiatłach (rano rozrusznik kręcił bardzo dobrze – jak zwykle).
Wjeżdzając na teren zakładu elektromechanika wjechałem na dziurę i nagle wszystko wróciło do normy... światła zaczeły świecic, kierunkowskazy i licznik zadziałały, wycieraczki chodziły normalnie...
Nie wiem o co chodzi, mechanik stwierdził, że wszystko działa, akumulator jest naładowany i nie może sprawdzic czy alternator jest rzeczywiscie zepsuty...

Kolega, który jeździ MAZDĄ 323 powiedział, że to napewno jest wina regulatora napiecia... Sam już nie wiem...

Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Bartek. » 17 gru 2007, 12:03

może brakuje ci gdzies masy.
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 12:15

Też tak myślałem.. Już kiedyś miałem podobna sytuację z tymi kontrolkami, zle zaswieciły sie dosłownie na kilka sekund i zgasły...
Moze jakies zwarcie ?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Grzyby » 17 gru 2007, 12:45

wyczyść i przesmaruj klemy wazeliną techniczną albo smarem grafitowym. Potem je dobrze przykręć.
Sprawdź kabel masowy pod silnikiem (taka plecionka) czy jest dobrze przymocowany do nadwozia.
Jeżeli to wszystko zrobisz i problem będzie powracał musisz zmierzyć napięcie na akumulatorze w momencie kiedy się to będzie działo.
Jeżeli dalej tak będzie to istnieje ryzyko (aczkolwiek bardzo niewielkie) że jest uszkodzona któraś cela w akumulatorze. Wtedy niestety na 99% aku do wymiany.
Sądzę jednak że wykonanie czynności o których napisałem na początku załatwi problem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 12:47

Dzieki Grzyby za odpowiedź.
Co to są "klemy" ? ...
(nie jestem za bardzo biegły w mechanice samochodowej...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Grzyby » 17 gru 2007, 12:50

Bebek0 napisał(a):Co to są "klemy" ?

może lepiej jedź do jakiegoś elektryka? :)
Żebyś czasem nie zrobił autku jakiegoś niezamierzonego kuku :)

Klemy to zaciski przewodów na akumulatorze.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 13:11

Dzięki.Tak myslałem, chcialem sie upewnic :–)
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Hazu » 17 gru 2007, 20:16

Sprawdź kostkę elektryczną znajdujacą się koło wlewu płynu do spryskiwaczy (czarno żółta).

Zdaża się ża przewody w niej ugnija. sprawdx poprzez wyciaganie czy wszystkie się trzymają.

Temat poruszany conajmniej dwa razy na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 22:29

Po pracy znowu pojechałem do elektromechanika, sprawdzil na mierniku i sie okazalo, że ładowanie jest OK.
Zrobilem tak jak poradzil Grzyby, zrobilem wszystko jak napisał i...
Odpalam silnik – lampki zgasły, właczam światła – jest OK.
Jak włączyłem klime to znowu pojawił sie ten sam problem, to samo jak wlaczyłem nawiew na "4" bieg, to samo jak wlączyłem ogrzewanie tylnej szyby, jak wcisnąłem pedał gazu to wszystkie kontrolki zaczęły sie świecić (żarzyć).
Nie mam pojęcia czy mam jakieś zwarcie na kablach pod licznikami czy co ?...
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Grzyby » 17 gru 2007, 22:36

Bebek0 napisał(a):Jak włączyłem klime to znowu pojawił sie ten sam problem, to samo jak wlaczyłem nawiew na "4" bieg, to samo jak wlączyłem ogrzewanie tylnej szyby, jak wcisnąłem pedał gazu to wszystkie kontrolki zaczęły sie świecić (żarzyć).

i w tym momencie trzeba było zmierzyć napięcie na akumulatorze.
Ja bym poszukał jeszcze kabli od masy silnika i sprawdził styk z nadwoziem. Alternator zawsze można zostawić na koniec :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bebek0 » 17 gru 2007, 22:39

Gdybym jeszcze miał ten miernik ... :–)
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez Bebek0 » 22 gru 2007, 21:38

Witam !
Usterka naprawiona.

Elektromechanik wyeliminował zimny lód na złączu w alternatorze, jak sie jednak później okazało – nie obylo sie bez wymiany REGULATORA NAPIĘCIA.
Dziekuje wszystkim za pomoc i posty.
Pozdrawiam !
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez qbass » 22 gru 2007, 23:58

Bebek0 napisał(a):zimny lód

Raczej lut <lol> ;)
Bebek0 napisał(a): jak sie jednak później okazało – nie obylo sie bez wymiany REGULATORA NAPIĘCIA.

Czyli dobrze mówiłem ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez karpiej » 26 sty 2008, 10:22

słuchajcie. a czy przez ten regulator napięcia może być przyczyną migających kontrolek i "wariacji" prędkościomierza (dochodzi do 200km/h)?? Kontroli się zapalają a po chwili gasną i jest wszystko w porządku. Niby opisane sytuacje powyżej są podobne do mojego problemu ale czy na pewno??
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 00:34
Posty: 9 (1/0)

Postprzez akwamaniak » 23 kwi 2008, 22:24

Zimny lód... :):):)
akwamaniak
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6