Strona 1 z 1

Elektryczne problemy – "słabnące" światła

PostNapisane: 16 gru 2007, 20:47
przez BartekB
Witam

Na sam początek muszę napisać, że szukałem na forum odpowiedzi na moje pytania ..i nic pasującego nie znalazłem – stąd ten temat

Problem wygląda następująco w momencie gdy auto pracuje na biegu jałowym i zaczynam "obciążać" go elektrycznie (np włączam światła, nadmuch, ogrzewanie tylnej szyby) i obserwuje obroty – to po każdym "nowym " obciążeniu obroty spadają i podnoszą się do mniej więcej takiego samego poziomu – czyli niby ok – przy włączonych wszystkich możliwych urządzeń elektrycznych , alternator zaczyna wydawać dziwne dźwięki a obroty są ok 650 – i to już chyba nie jest ok.

Dodam, że jako pierwsze urządzenie włączam światła – obserwowałem również wieczorem , że po "dodawaniu" kolejnych urządzeń światła coraz bardziej przygasają. Wiedziałem że Xedos ma kiepskie światła i jako eksperyment założyłem jej 100W żarówki H1 – i tu kolejny zonk – tak samo kiepsko świecą jak 55W – i tu pojawia moje pytanie – co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ???

Dodatkowe informacje mające wpływ na obroty :

– Wyczyszczona cała przepustnica wraz z silnikiem krokowym,
– wymienione świece i kable
– brak ubytków płynu chłodzącego
– wyeliminowane "lewe powietrze" z całego układu
– brak poślizgów paska klinowego (nowy i dobrze naciągnięty)
– problem istnieje na PB i LPG (choć na LPG bardziej widoczny)

Problem jest na tyle dotkliwy , że podczas jazdy wieczorami w takie dni jak teraz muszę (jak w malchu) rezygnować z np nadmuchu po to by mieć "lepsze" światła (choć i tak baaardzo kiepskie)

PostNapisane: 16 gru 2007, 22:08
przez johny
voltomierz w rączke i mierzyć...
przede wszystkim napięcie na zarówkach... (ważne: między zaciskami żarówki, a nię miedzi masa a żarówką...)

PostNapisane: 16 gru 2007, 23:18
przez waldii
Alternator sie konczy(regulator napiecia albo szczotki)

PostNapisane: 17 gru 2007, 13:07
przez Grzyby
johny napisał(a):voltomierz w rączke i mierzyć...

nic dodać :)
waldii napisał(a):Alternator sie konczy

niekoniecznie

PostNapisane: 17 gru 2007, 18:54
przez chudy
waldii napisał(a):Alternator sie konczy(regulator napiecia albo szczotki)


Też bym tak obstawiał. Najłatwiej to zdiagnozować porównując napiecie ładowania przy wyłączonych i włączonych odbiornikach prądu (gdy właśnie przygasają światła). Napięcie powinno być w miarę stałe, ponieważ regulator powinien "nadrabiać" straty powodowane poborem prądu – wtedy winę maja pewnie kable/kostki/przekaźniki. Jeśli natomiast zarejestrujesz znaczny spadek napiecia ładowania wine będzie ponosił alternator/regulator napiecia.

PostNapisane: 17 gru 2007, 20:17
przez Hazu
Ale się czepiliście tego alternatora.

a wie ktos czy aby wymienic szczotki trzeba rozebrać alternator czy moze da sie je zmieńic nie rozbierając go

ile mniej/wiecej kosztuja szczotki?

PostNapisane: 19 gru 2007, 21:22
przez Redoo
mierzyć,mierzyć,mierzyć i jeszcze raz mierzyć ;) jak pomierzysz to napisz bo mam cos podobnego :P :P :P

PostNapisane: 20 gru 2007, 19:14
przez BartekB
Redoo napisał(a):mierzyć,mierzyć,mierzyć i jeszcze raz mierzyć oczko jak pomierzysz to napisz bo mam cos podobnego język język język



Hehehe – widzę że kolega proponuje naprawdę bardzo uczciwy układ ... idę na to .. ale jeszcze nie wiem kiedy – napiszę jak już będę po tych wszystkich pomiarach:)

PostNapisane: 20 gru 2007, 19:40
przez zeusik
no dobra ja mam podobny problem wiec pozwolicie ze sie przylacze i zadam pytanie.

U mnie mianowicie nastepuje problem ze swiatla przygasaja podczas gdy elektrycznie podnoszona szyba dojdzie do krawedzi i sie oprze a takze, choc w mniejszym stopniu gdy nacisne pedał hamulca.

PostNapisane: 20 gru 2007, 19:46
przez Grzyby
Na wolnych obrotach? Jeśli tak to normalny objaw.
Następuje chwilowy wzrost obciążenia a przy obrotach biegu jałowego alternator nie pracuje na 100%

PostNapisane: 21 gru 2007, 19:40
przez zeusik
Grzyby napisał(a):Na wolnych obrotach? Jeśli tak to normalny objaw.
Następuje chwilowy wzrost obciążenia a przy obrotach biegu jałowego alternator nie pracuje na 100%


no wlasnie swiatla przygasaja nawet na jalowym na wysokich obrotach.