Demontaż pasów bezpieczeństwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Barthek » 24 lis 2007, 17:36

Witam,
Pasy bezpieczeństwa w moim Xedosie zwijają się dosyć opornie od strony kierowcy i chcę sprawdzić co się dzieje, prawdopodobnie potrzebne będzie czyszczenie i regulacja (czytałem w archiwum o naciągu jakiejś sprężyny). Proszę o pomoc w sprawie demontażu – co i jak odkręcić oraz zdjąć żeby dostać się do pasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez chudy » 24 lis 2007, 18:31

Zdejmujesz listwy progowe – są na zatrzaskach, wiec trzeba je podważyć i potem dolne plastiki na słupkach środkowych – one również są na zatrzaskach wiec szybko można je zdjąć i tylko one zasłaniają dostęp do napinaczy. Wszystko wredy będziesz już widział – kilka śrob i cały mechanizm powinien być Twój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez waldii » 24 lis 2007, 20:39

Barthek1983 to nie jest takie proste.Jak wyjmiesz mechanizm pasow z jednej strony masz naboj i naped pirotechnicznego napinacza pasow a z drugiej sprezyne.Jest ona zamknieta (dekielek i podstawka(ta od strony szpulki pasow))Nie wolno dekielka sciagac,bo wtedy masz 2 godziny z glowy i sprezynke na zebach :P Musisz to cale ustrojstwo(dekielek z podstawka)odczepic od mechanizmu.Ale przed tym zerwij te zolta naklejke a pod nia znajdziesz dwa male otworki.Wez dwa druciki i obracajac mechanizmem wloz w otworki druciki i w ten sposob zblokujesz sprezyne(po to,zeby sie nie cofnela po odczepieniu od bebenka z pasem).Jak zblokujesz to odsun na ok.3mm podstawke od mechanizmu i zobacz czy wychodzi Ci taki bialy plastik,ktory laczy sprezyne z bebnem.On musi wyjsc razem ze sprezyna.Jak nie bedzie chcial wyjsc razem to go troche popros srubokrecikiem.No i masz na wierzchu sprzeta ale tez zobacz w jakiej pozycji jest ten bialy łącznik,bo pasuje w dwoch pozycjach co 180st.ale tylko w jednej pawidlowo pracuje,bo umieszczony jest mimosrodowo.Teraz tylko naciagnac i zlozyc.Sklej to do kupy,pamietaj o wtyczce od srs i jazda.
Lecz prostszym sposobem jest wyprac pasy i przeszlifowac uszko przez ktore one przechodza(to na slupku u gory)Zazwyczaj to jest przyczyna.Utnij kawalek papieru sciernego dl.ok10cm i na szerokosc pasow.Wsun go pod pas i przeszlifuj to uszko.Z pewnascia pomoze.Jakby co to wal na PW(ale sie rozpisalem)
waldii
 

Postprzez chudy » 24 lis 2007, 21:18

Fachura z Ciebie waldii. To może i ja podjadę kiedyś do Ciebie na rozbiórkę pasów bo i u mnie słabiutko sie chowają? :) Albo będę sam musiał sie pobawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez waldii » 24 lis 2007, 21:30

chudy ale najpierw

waldii napisał(a):wyprac pasy i przeszlifowac uszko przez ktore one przechodza

To uszko jest bardzo ciasne i troche brudu styka,zeby nie pracowaly prawidlowo


chudy napisał(a):Fachura z Ciebie waldii

a kto mowil,ze nie :P A niby madzie po wypadku to kto zrobil??Wszystko oprocz lakierki :]
waldii
 

Postprzez Barthek » 25 lis 2007, 15:15

Dzięki Waldii za wyczerpujący opis:)
Niestety brakło mi odwagi, żeby zabrać się za rozbiórkę sprężynki, bo zauważyłem napis na plastikowej obudowie "Don't remove" :| Strach mnie obleciał :P Zauważyłem natomiast, że kiedy się przytrzyma pas na wysokości ucha i wyciągnie pas z dołu to fajnie się zwija. Dokładnie problem występuje na samym uchu – tamtędy brakuje już mu werwy. Także może jeszcze dziś papier ścierny i jedziemy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez waldii » 25 lis 2007, 21:22

Barthek1983 napisał(a):Dokładnie problem występuje na samym uchu

zazwyczaj tam sie blokuje.Powodzenia i napisz jaki efekt po zabiegu
waldii
 

Postprzez promyk5 » 25 lis 2007, 23:04

waldii
Mam ten sam problem co Barthek1983. Pas raz zwija się elegancko, raz muszę mu pomagać.
Nie zrozumiałem tylko jednej rzeczy – da się, czy nie da się bez skomplikowanego rozbierania wyciągnąć pas?

Jeśli nie to czy papierem ściernym przeczyścić otwór do zwijania pasów?

Natomiast dziwna rzecz dzieje się z pasem pasażera z przodu. Czasem by go rozwinąć, należy pociągnąć go pionowo w dół, czasem wystarczy przejechać kawałek by normalnie można było go wyciągnąć, a czasem działa tip-top. Sam nie wiem o co chodzi :| ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez waldii » 25 lis 2007, 23:24

promyk5 napisał(a):czy papierem ściernym przeczyścić otwór do zwijania pasów?

dokladnie


promyk5 napisał(a):Sam nie wiem o co chodzi ?

jest tam zwykla kulka w tym mechanizmie.Jesli jest w swoim łożu to sie rozwija a jesli nie to blokada(przyspieszanie,hamowanie,auto stoi pod gorke,nagle szarpniecie).Zdemontuj ten plastik maskujacy na slupku i zobacz czy mechanizm(calosc)przypadkiem sie nie poluzowal i zmienil troch swoje polozenie.Jesli nie to nic wiecej nie zrobisz.Zuzycie i tyle
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6