Witam,
Pasy bezpieczeństwa w moim Xedosie zwijają się dosyć opornie od strony kierowcy i chcę sprawdzić co się dzieje, prawdopodobnie potrzebne będzie czyszczenie i regulacja (czytałem w archiwum o naciągu jakiejś sprężyny). Proszę o pomoc w sprawie demontażu – co i jak odkręcić oraz zdjąć żeby dostać się do pasów.
Demontaż pasów bezpieczeństwa
Strona 1 z 1
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Zdejmujesz listwy progowe – są na zatrzaskach, wiec trzeba je podważyć i potem dolne plastiki na słupkach środkowych – one również są na zatrzaskach wiec szybko można je zdjąć i tylko one zasłaniają dostęp do napinaczy. Wszystko wredy będziesz już widział – kilka śrob i cały mechanizm powinien być Twój.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Barthek1983 to nie jest takie proste.Jak wyjmiesz mechanizm pasow z jednej strony masz naboj i naped pirotechnicznego napinacza pasow a z drugiej sprezyne.Jest ona zamknieta (dekielek i podstawka(ta od strony szpulki pasow))Nie wolno dekielka sciagac,bo wtedy masz 2 godziny z glowy i sprezynke na zebach
Musisz to cale ustrojstwo(dekielek z podstawka)odczepic od mechanizmu.Ale przed tym zerwij te zolta naklejke a pod nia znajdziesz dwa male otworki.Wez dwa druciki i obracajac mechanizmem wloz w otworki druciki i w ten sposob zblokujesz sprezyne(po to,zeby sie nie cofnela po odczepieniu od bebenka z pasem).Jak zblokujesz to odsun na ok.3mm podstawke od mechanizmu i zobacz czy wychodzi Ci taki bialy plastik,ktory laczy sprezyne z bebnem.On musi wyjsc razem ze sprezyna.Jak nie bedzie chcial wyjsc razem to go troche popros srubokrecikiem.No i masz na wierzchu sprzeta ale tez zobacz w jakiej pozycji jest ten bialy łącznik,bo pasuje w dwoch pozycjach co 180st.ale tylko w jednej pawidlowo pracuje,bo umieszczony jest mimosrodowo.Teraz tylko naciagnac i zlozyc.Sklej to do kupy,pamietaj o wtyczce od srs i jazda.
Lecz prostszym sposobem jest wyprac pasy i przeszlifowac uszko przez ktore one przechodza(to na slupku u gory)Zazwyczaj to jest przyczyna.Utnij kawalek papieru sciernego dl.ok10cm i na szerokosc pasow.Wsun go pod pas i przeszlifuj to uszko.Z pewnascia pomoze.Jakby co to wal na PW(ale sie rozpisalem)
Lecz prostszym sposobem jest wyprac pasy i przeszlifowac uszko przez ktore one przechodza(to na slupku u gory)Zazwyczaj to jest przyczyna.Utnij kawalek papieru sciernego dl.ok10cm i na szerokosc pasow.Wsun go pod pas i przeszlifuj to uszko.Z pewnascia pomoze.Jakby co to wal na PW(ale sie rozpisalem)
-
waldii
chudy ale najpierw
To uszko jest bardzo ciasne i troche brudu styka,zeby nie pracowaly prawidlowo
a kto mowil,ze nie
A niby madzie po wypadku to kto zrobil??Wszystko oprocz lakierki ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
waldii napisał(a):wyprac pasy i przeszlifowac uszko przez ktore one przechodza
To uszko jest bardzo ciasne i troche brudu styka,zeby nie pracowaly prawidlowo
chudy napisał(a):Fachura z Ciebie waldii
a kto mowil,ze nie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
waldii
Dzięki Waldii za wyczerpujący opis:)
Niestety brakło mi odwagi, żeby zabrać się za rozbiórkę sprężynki, bo zauważyłem napis na plastikowej obudowie "Don't remove"
Strach mnie obleciał
Zauważyłem natomiast, że kiedy się przytrzyma pas na wysokości ucha i wyciągnie pas z dołu to fajnie się zwija. Dokładnie problem występuje na samym uchu – tamtędy brakuje już mu werwy. Także może jeszcze dziś papier ścierny i jedziemy 
Niestety brakło mi odwagi, żeby zabrać się za rozbiórkę sprężynki, bo zauważyłem napis na plastikowej obudowie "Don't remove"
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Dokładnie problem występuje na samym uchu
zazwyczaj tam sie blokuje.Powodzenia i napisz jaki efekt po zabiegu
-
waldii
waldii
Mam ten sam problem co Barthek1983. Pas raz zwija się elegancko, raz muszę mu pomagać.
Nie zrozumiałem tylko jednej rzeczy – da się, czy nie da się bez skomplikowanego rozbierania wyciągnąć pas?
Jeśli nie to czy papierem ściernym przeczyścić otwór do zwijania pasów?
Natomiast dziwna rzecz dzieje się z pasem pasażera z przodu. Czasem by go rozwinąć, należy pociągnąć go pionowo w dół, czasem wystarczy przejechać kawałek by normalnie można było go wyciągnąć, a czasem działa tip-top. Sam nie wiem o co chodzi
?
Mam ten sam problem co Barthek1983. Pas raz zwija się elegancko, raz muszę mu pomagać.
Nie zrozumiałem tylko jednej rzeczy – da się, czy nie da się bez skomplikowanego rozbierania wyciągnąć pas?
Jeśli nie to czy papierem ściernym przeczyścić otwór do zwijania pasów?
Natomiast dziwna rzecz dzieje się z pasem pasażera z przodu. Czasem by go rozwinąć, należy pociągnąć go pionowo w dół, czasem wystarczy przejechać kawałek by normalnie można było go wyciągnąć, a czasem działa tip-top. Sam nie wiem o co chodzi
- Od: 7 cze 2007, 09:12
- Posty: 127
- Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
- Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(
promyk5 napisał(a):czy papierem ściernym przeczyścić otwór do zwijania pasów?
dokladnie
promyk5 napisał(a):Sam nie wiem o co chodzi ?
jest tam zwykla kulka w tym mechanizmie.Jesli jest w swoim łożu to sie rozwija a jesli nie to blokada(przyspieszanie,hamowanie,auto stoi pod gorke,nagle szarpniecie).Zdemontuj ten plastik maskujacy na slupku i zobacz czy mechanizm(calosc)przypadkiem sie nie poluzowal i zmienil troch swoje polozenie.Jesli nie to nic wiecej nie zrobisz.Zuzycie i tyle
-
waldii
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6