Uszkodzony wskaznik poziomu paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez BartekB » 8 lis 2007, 20:02

Witam

Co może byc przyczyną "świrowania" wskaznika poziomu paliwa????

Nie mogę powiedziec że nie działa zupełnie – on działa w zakresie od poniżej ostatniej kreski do 5mm nad ostatnią kreską – czyli nie ma zbyt "dużego" zakresu wskazania.

Włałem ostatno 25L PB on 5mm nad ostatnią kreskę – i tu moje wielkie zdziwienie :)

Wcześniej działa w całej swej "zamaszystości"

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Grzyby » 8 lis 2007, 20:22

może "pływak" się zacina?
Musiałbyś wyjąć pompę paliwa do sprawdzenia.

Raczej nie wierzę w uszkodzenie wskaźnika. Jak nikt do niego nie pchał paluchów to powinien działać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BartekB » 9 lis 2007, 10:55

Grzyby napisał(a):Musiałbyś wyjąć pompę paliwa do sprawdzenia.


Do tego trzeba demontować zbiornik paliwa !!! a może się mylę i jest jakiś mniej pracochłonny sposób???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Grzyby » 9 lis 2007, 11:00

BartekB napisał(a):Do tego trzeba demontować zbiornik paliwa

Chyba nie – zajrzyj pod tylną kanapę – pewnie jest tak samo jak w GE J-Spec.
Niestety w mojej bez wyjęcia zbiornika się nie da (ale to wersja na Amerykę)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nor » 9 lis 2007, 15:49

Pływak znajduje się pod tylna kanapą, robota na 10 min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez BartekB » 16 lis 2007, 16:29

Grzyby napisał(a):Chyba nie – zajrzyj pod tylną kanapę


Dokładnie tak było – czyli podziekowania za wskazanie jak się do niego dostac:)

Wymontowałem cały zespół pływaka , zabrałem do domku , wyczyściłem styki na płytce drukowanej ( 1 wej – wiele wyjśc o różnej rezystancji po których śmiga "wąs" od ramienia pływaka) , złożyłem do kupy , i.... lipa dalej tak samo – tzn raz działa (uniesie się o gruboś wskazówki nad E) a raz zupełnie zdechły – w baku na 100% jest ze 15-20l PB więc wskazania powinny by nieco wyższe.

Czytałem kilka postów dotyczących podobnych problemów – głównie w 626 – problem w tamtych pływakach sprowadzał sie w 90% do przerwanego drucika oporowego (brak przejścia) jednak w moim wypadku rozumiem , że taką ewentualnoś mogę wykluczy (płytka drukowana) – czy dobrze kombinuje???

Czy rezerwa jest jakoś powiązana ze wskaznikiem ilości paliwa w baku?? W cały zespole pływaka jaki wymontowałem był jeszcze jeden "pojemnik" jednak z paliwem w środku – i znów domniewam , że to ustrojstwo odpowiedzialne jest za kontrolkę komornika – czy jesli jedno jest "uszkodzone" (brak wskazań ilości PB w baku) to czy rezerwa będzie działa prawidłowo???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6