Strona 1 z 1
Brak swiatla wstecznego (przerwane przewody, czujnik położen

Napisane:
24 gru 2006, 03:21
przez Ukson
Po zalaczeniu wstecznego nie swieci mi z tylu swiatlo. Po sprawdzeniu okazalo sie, ze do zarowki nie doplywa prad. Otrzymalem sugestie ze to prawdopodobnie padl czujnik polozenia wstecznego w skrzyni biegow. Czy ktos z was mial podobna przygode? Czy czujnik mozna jakos naprawic, jaki jest koszt nowego, czy pasuje od innych silnikow?
Z gory dzieki za info.
Wesołych Świąt!!!

Napisane:
24 gru 2006, 11:01
przez realski
może nie łączy na kostce od czujnika lub urwany kabelek tu przy skrzyni

Napisane:
24 gru 2006, 12:08
przez XsiX
a może przerwały ci się kable przy zawiasach w bagażniku ?
to dość częsta przypadłość w tym modelu auta...
spróbuj wpiąć się miernikiem w wiązkę kabli za [jakim?] fotelem po stronie kierowcy
i sprawdź czy tam dochodzi napięcie – jeśli tak będzie to prawdopodobnie
przerwał ci się kabel przy zawiasie klapy bagażnika..
pozdro
i Wesołych Świąt

Napisane:
26 gru 2006, 20:39
przez nor
Potwierdzam diagnoze Xsixa. Ja zauwazylem u siebie tez brak wstecznego po otwarciu klapy bagaznika wsteczny sie swiecil. I tym sposobem problem zostal zlokalizowany.

Napisane:
26 gru 2006, 22:03
przez XsiX
W moim przypadku zaczęło się od braku światła w jednej z lampek podświetlających tablicę rejestracyjną. Jako że nie miałem ze bardzo czasu na dokładniejszą diagnostykę przeciągnąłem sobie kabelek od sprawnej lampki dolutowałem do starego i przez jakieś 1.5 roku wszystko było ok
Pewnego dnia cofając zauważyłem, że nie świeci mi wsteczny oraz o zgrozo żadne z pozostałych świateł na klapie bagażnika. Po zabawie z miernikiem wyszło że do klapy nie dochodzi prąd a w wiązce przy tylnej kanapie prąd jest na wszystkich tych kablach. Wydedukowałem przeto że najprawdopodobniej przerwały się kable w peszelu biegnącym przy zawiasach tylnej klapy. Po ściągnięciu peszela i izolacji oczom moim ukazał się następujący widok:
oczywiście po przylutowaniu wszystko wróciło do normy


Napisane:
27 gru 2006, 01:34
przez Ukson
super, dzieki za precyzyjne info.
w weekend przystapie do sprawdzania, mam nadzieje ze to wlasnie to.
pozdrawiam
Ukson

Napisane:
27 gru 2006, 10:00
przez rambler_
No u mnie (626 GE) okazało się, że uszkodził się kabel przy samym czujniku w skrzyni. Obcęgi, ostry nóż, trochę skrobania w plastiku czujnika – dolutowanie nowych przewodów i zaklejenie poxipolem załatwiło sprawę. Bawiłem się tak, bo nie mogłem nigdzie kupić tego czujnika.

Napisane:
12 mar 2009, 10:40
przez ZipperPL
Koledzy chciałbym odświeżyć temat

U mnie sytuacja wygląda troszkę inaczej

Zauważyłem po zakupie Madzi, że nie mam świateł wstecznego – rozbieram lampy a tam nie ma żarówek, więc kupiłem, założyłem – a tu patrzę – wsteczny świeci cały czas

Zmierzyłem więc czujnik od wstecznego – i okazało się , że cały cały czas pokazuje obwód zamknięty – zarówno na wstecznym jak i pozostałych biegach.
Kupiłem więc wczoraj od jednego kolegi z Forum czujnik i mam w związku z tym pytanie – czy jak odkręcę ten czujnik to wyleje się olej ze skrzyni biegów ?

Napisane:
12 mar 2009, 11:20
przez nor
Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.

Napisane:
12 mar 2009, 11:44
przez ZipperPL
nor napisał(a):Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.
Ja wiem, że ten czujnik nie jest na samym dole ale chciałbym mieć pewność
Jeśli natomiast się wyleje trochę oleju ( postaram się wkręcić nowy szybko ) to:
1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?

Napisane:
12 mar 2009, 13:41
przez Hugo
ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.

Napisane:
12 mar 2009, 15:02
przez ZipperPL
Hugo napisał(a):ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.
Super – dzięki za info

A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?

Napisane:
12 mar 2009, 17:21
przez Hugo
ZipperPL napisał(a):A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
Szczerze? Nie wiem, ponieważ nie zwracałem na niego uwagi. Nie miałem takiej potrzeby, ale na 99% olej nie poleci.

Napisane:
13 mar 2009, 10:45
przez ZipperPL
Dzięki

Jak wymienię to powiem jak to jest z tym czujnikiem – może się komuś przydać takie info


Napisane:
5 cze 2009, 14:15
przez pawelwik
witam koledzy – u mnie poprzedni właściciel zaoszczędził na akumulatorze i kupił trochę mniejszy – chodzi o wymiary. Dzięki temu nie trzymał się sztywno w obudowie, przetarł się i zalał mi kwasem skrzynię, poduszkę silnika i czujnik cofania – jest całkiem wyżarty... i tu pytanie – ile kosztuje taki czujnik i czy można kupić używany (lub zamiennik) – za ile??