Strona 1 z 1

Brak swiatla wstecznego (przerwane przewody, czujnik położen

PostNapisane: 24 gru 2006, 03:21
przez Ukson
Po zalaczeniu wstecznego nie swieci mi z tylu swiatlo. Po sprawdzeniu okazalo sie, ze do zarowki nie doplywa prad. Otrzymalem sugestie ze to prawdopodobnie padl czujnik polozenia wstecznego w skrzyni biegow. Czy ktos z was mial podobna przygode? Czy czujnik mozna jakos naprawic, jaki jest koszt nowego, czy pasuje od innych silnikow?
Z gory dzieki za info.
Wesołych Świąt!!!

PostNapisane: 24 gru 2006, 11:01
przez realski
może nie łączy na kostce od czujnika lub urwany kabelek tu przy skrzyni

PostNapisane: 24 gru 2006, 12:08
przez XsiX
a może przerwały ci się kable przy zawiasach w bagażniku ?
to dość częsta przypadłość w tym modelu auta...
spróbuj wpiąć się miernikiem w wiązkę kabli za [jakim?] fotelem po stronie kierowcy
i sprawdź czy tam dochodzi napięcie – jeśli tak będzie to prawdopodobnie
przerwał ci się kabel przy zawiasie klapy bagażnika..

pozdro
i Wesołych Świąt

PostNapisane: 26 gru 2006, 20:39
przez nor
Potwierdzam diagnoze Xsixa. Ja zauwazylem u siebie tez brak wstecznego po otwarciu klapy bagaznika wsteczny sie swiecil. I tym sposobem problem zostal zlokalizowany.

PostNapisane: 26 gru 2006, 22:03
przez XsiX
W moim przypadku zaczęło się od braku światła w jednej z lampek podświetlających tablicę rejestracyjną. Jako że nie miałem ze bardzo czasu na dokładniejszą diagnostykę przeciągnąłem sobie kabelek od sprawnej lampki dolutowałem do starego i przez jakieś 1.5 roku wszystko było ok :P
Pewnego dnia cofając zauważyłem, że nie świeci mi wsteczny oraz o zgrozo żadne z pozostałych świateł na klapie bagażnika. Po zabawie z miernikiem wyszło że do klapy nie dochodzi prąd a w wiązce przy tylnej kanapie prąd jest na wszystkich tych kablach. Wydedukowałem przeto że najprawdopodobniej przerwały się kable w peszelu biegnącym przy zawiasach tylnej klapy. Po ściągnięciu peszela i izolacji oczom moim ukazał się następujący widok:

Obrazek


oczywiście po przylutowaniu wszystko wróciło do normy <faja>

PostNapisane: 27 gru 2006, 01:34
przez Ukson
super, dzieki za precyzyjne info.
w weekend przystapie do sprawdzania, mam nadzieje ze to wlasnie to.
pozdrawiam
Ukson

PostNapisane: 27 gru 2006, 10:00
przez rambler_
No u mnie (626 GE) okazało się, że uszkodził się kabel przy samym czujniku w skrzyni. Obcęgi, ostry nóż, trochę skrobania w plastiku czujnika – dolutowanie nowych przewodów i zaklejenie poxipolem załatwiło sprawę. Bawiłem się tak, bo nie mogłem nigdzie kupić tego czujnika.

PostNapisane: 12 mar 2009, 10:40
przez ZipperPL
Koledzy chciałbym odświeżyć temat :) U mnie sytuacja wygląda troszkę inaczej <lol> Zauważyłem po zakupie Madzi, że nie mam świateł wstecznego – rozbieram lampy a tam nie ma żarówek, więc kupiłem, założyłem – a tu patrzę – wsteczny świeci cały czas <killer> Zmierzyłem więc czujnik od wstecznego – i okazało się , że cały cały czas pokazuje obwód zamknięty – zarówno na wstecznym jak i pozostałych biegach.
Kupiłem więc wczoraj od jednego kolegi z Forum czujnik i mam w związku z tym pytanie – czy jak odkręcę ten czujnik to wyleje się olej ze skrzyni biegów ?

PostNapisane: 12 mar 2009, 11:20
przez nor
Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.

PostNapisane: 12 mar 2009, 11:44
przez ZipperPL
nor napisał(a):Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.


Ja wiem, że ten czujnik nie jest na samym dole ale chciałbym mieć pewność :)
Jeśli natomiast się wyleje trochę oleju ( postaram się wkręcić nowy szybko ) to:

1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?

PostNapisane: 12 mar 2009, 13:41
przez Hugo
ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.

PostNapisane: 12 mar 2009, 15:02
przez ZipperPL
Hugo napisał(a):
ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.


Super – dzięki za info :) A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?

PostNapisane: 12 mar 2009, 17:21
przez Hugo
ZipperPL napisał(a):A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
Szczerze? Nie wiem, ponieważ nie zwracałem na niego uwagi. Nie miałem takiej potrzeby, ale na 99% olej nie poleci.

PostNapisane: 13 mar 2009, 10:45
przez ZipperPL
Dzięki :) Jak wymienię to powiem jak to jest z tym czujnikiem – może się komuś przydać takie info :D

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:15
przez pawelwik
witam koledzy – u mnie poprzedni właściciel zaoszczędził na akumulatorze i kupił trochę mniejszy – chodzi o wymiary. Dzięki temu nie trzymał się sztywno w obudowie, przetarł się i zalał mi kwasem skrzynię, poduszkę silnika i czujnik cofania – jest całkiem wyżarty... i tu pytanie – ile kosztuje taki czujnik i czy można kupić używany (lub zamiennik) – za ile??